mitä älytöntä/hauskaa olet sanonut synnytyksessä.. :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ymmällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä jo heti ponnistusvaiheen alussa käskin miehen olla hiljaa, mutta kätilölle en kehdannut ennen kuin loppuvaiheessa se kannusti, että "kohta sä näet sun vauvan" ja mä karjaisin sille, että "ei vois v*ttu vähempää kiinnostaa!".

No tää ei oo ees hauska mutta mulle jäi niin mieleen se kätilön ilme.

Olin hyvää vauhtia avautumassa ja sain spinaalin. Edellinen käynnistys oli niin hidas ja pitkä joten sillä asenteella lähdin itsekkin liikkeelle. Spinaalin jälkeen käänsin kylkeä ja sanoin miehelle ja kätilölle että aion nukkua nyt pari tuntia kun vielä kerkeää. Kätilö katsoi tooosi pitkään ja hymähti ja lähti sitten salista. Eipä mennyt minuuttiakaan kun piti kätilö hälyyttää tarkistamaan tilanne kun jotain tuntui valahtavan alapäässä. Ja eikun ponnistamaan....

En sitten nukkunut....

supistusten ja niitä kiihdyttävän tipan kanssa, ilman mitään edistystä. Anestesialääkäri tuli laittamaan epiduraalia, kun minä vuorokauden ilokaasuhöpsässä kysyin, että "otetaanko se jo pois mahasta?" :D Eivät suostuneet, sanoivat, että ei he sitä ota, kyllä mun se pitää synnyttää ihan itse :D Ja heti sen jälkeen lähdettiinkin vauhdilla leikkuriin.

En tainnut sanoa mitään kauhean hauskaa, mutta näin jälkeenpäin ne omat ajatukset on kyllä naurattaneet.

Oman synnytyksen aikaan synnäri oli kuin nuijalla lyötynä täynnä synnyttäjiä, ja kätilö ehti vasta ponnistusvaiheeseen mukaan. Avautuminen oli ensisynnyttäjälle tosi nopea ja kivunlievitystä ei sitten ehditty. Mutta se kaasu, se kaasu! Loppuajasta hengittelin sitä kaasua ihan koko ajan kun supistukset oli niin tiheessä. Ja muistan miettineeni, että miksi ihmeessä joku linkoaa täällä pyykkiä koko ajan. Välillä kyllä tajusin itekkin, että johtuu varmaan siitä ilokaasusta se jyskytys korvissa, mutta se todella kuulosti siltä, että siinä salissa on pesukone jumittunut linkoukselle. Ja sitten mietin kun piti alkaa ponnistaan, että jos nyt saisin sanottua sen mitä ajattelen, niin pyytäisin noilta että tappaisivat tähän. Mutta kun suu ei pelaa yksiin aivojen kanssa, niin en pysty... Joo, hauskaa se nyt on muistella, mutta ei juuri naurattanu sillon...

ilokaasu on kyl sen verran hyvää ainetta et jo ekalla henkosilla tuli "humalaan" ja juttua riitti ja naurua. Naureskelin tippaa laittaessa vaikka inhoan/pelkään neuloja et tänne vaan.. "oon neulatyyny.." onneksi kätilö naureskeli et sua on nii mukava pistää vaikka 3:lla kertalla onnistu :) nukkumatille tuli lohkastua tosi tökerö vitsi jne. nauru tosin loppu ku kivut koveni. Vauvan ollessa jo ulkona päästiin "mohikaani"huudon.. kyl ne kätilöt vähän katto kun homma oli jo ns. ohi :D hidas sytytys :laugh:

"Anteeksi mahdollinen sotku, mutta yritettiin kyllä siivota jälkemme."

Oltiin saatu neljäs lapsemme (kaksin ilman hoitohenkilökuntaa) ja minä olin käynyt Kävi sääliksi kätiöä, mutta toisaalta olin iloinen kun pääsin kotiin ennen kuin silloiset eskarilaiset tuli taksilla....

Mä sanoin ponnistuvaiheessa että "mulla on kamala nälkä". Kätilön mielestä oli hauskaa ja sanoi että aika outo kommentti ponnistuvaiheessa :D Mut joo, 20 h synnytys ja koko ajan supistukset parin minuutein välein jonka aikana söin pari jogurttia ja pussikeittoa eli ei todellakaan ihme että oli nälkä!

en mitään hauskaa mutta huusin ja kiroilin niin paljon että kätilöllä oli korvatulppa toisessa korvassa. tyhmä kätilö oli kun sanoi vielä että "ei se huutaminen mitään auta, häiritsee vaan meidän työtä". enkä edes ollu ketään haukkunut...kai mä omassa synnytyksessä saan huutaa jos siltä tuntuu!

En kyllä muista mitään...mutta kätilöt on kertoneet aika mahottoman jutun kun synnyttelin esikoistani....hirnuin sitä pitkään vielä jälkeenpäinkin....
Heidekenillä oli töissä synnytyslääkäri nimeltään Rossi ja sairaalaan sitten soitti jokin mummu hätääntyneenä, että onko lääkäri Rossi paikalla kun hänen mirrinsä on kipeä. Hoitajat huolestuivat kovin ja pyysivät mammua tuomaan mirri näytille mutta mummi vain intti, että Rossi on hoitanut asian aina puhelimessa.....siinä aikansa juteltuaan ja kyseltyään hoitaja sitten alkoi miettiä, että mistä oikein on kyse....kysyi sitten lopuksi, että kenelle mummu nyt oikein yrittää soittaa. Mummu siihen, että eläinlääkäri Rossia tavoittelee....Turussa siis toimi synnytyslääkäri Rossi ja eläinlääkäri Rasi :D Mummi oli mennyt hiukan nimissä sekaisin....

mä vertasin lasten isälle synnytystä siihen et kokeilis ite tunkea vesimelonia perseestään.. :D

Olin tosi kamala kun kuopus synty. Koski niin paljon enkä saanu mitään kipuun. Kätilöopiskelija alko itkeä jo mun takia, kiroilin kun merimies ja huusin kuin pistetty sika.
Naapurisalin esnsiynnyttäjä oli kuunnellut paniikissa mitä tapahtuu.
Huoh.. osasin kuitenkin pyytää anteeksi miljoona kertaa, kipu sai minut ihan sekaisin ja lauoin kaikki mitä sylki suuhun toi.

Toi "kaikki alkoi harmittomasti ilokaasusta.." voi helvetti :DDD paras.

Äijä oli neuvonut kätilöä, joka kursi exää kasaan jättämään nyt edes pienen reiän, eikä ompelemaan ihan umpeen.

Toisen lapsen syntymän jälkeen minulle tehtiin saman tien pikakaavinta, sillä istukanpaloja oli jäänyt kohtuun. Kun minulle annettiin "humaus", tuli Andy McCoy-olo ja ilmoitin "Vittu mä vajooooon".

Kolmannen kohdalla onnistuin juuri ja juuri nielaisemaan kommenttini, kun kalvot puhkaistiin ja vesiä laskettiin. Lääkäri totesi, että "tais tää mun reikäni tulla vähän turhan taakse" ja olin jo vastaamassa, että "se on MUN reikäni ja tasan EU-standardien määrittämässä paikassa!" mutta oli tosikkomainen lääkäri ja tosiaan kerrankin osasin hillitä itseni. Hetkellisesti.

Mä en kyllä muistaakseni sanonut mitään kovin hauskaa tai mieleenpainuvaa. Avautumisvaihe kesti mulla vuorokauden, ja vauva juuttui avotarjonnassa synnytyskanavaan. Oksitosiinia pumpattiin koko ajan voimistamaan supistuksia, muuta vauva ei liikkunu mihinkään kun vasta silloin, kun todella ammattitaitoinen kätilö onnistui pyörittelemään mua siinä pöydällä niin, että vauva pyörähti raivotarjontaan. Sain aika alussa epäonnistuneen epiduraalin, ja kiljuin kuin palosireeni ja noiduin ku lohilappalainen siihen saakka, kun sain onnistuneen spinaalipuudutuksen. Sitten lopetin karjumisen ja kiroilun, ja taivas aukeni :D Valittelin tosin kätilölle synnytyksen jälkeen, että mulla on luuseriolo, kun jouduin ottamaan niin monta puudutusta. Se sano vaan, että höpöhöpö, ja ettei hän ole montaa kertaa nähnyt yhtä reipasta ponnistajaa kuin minä :D

Ekaa tehdessä olin ihan sekaisin ilokaasusta. Vauvan synnyttyä se vietiin kiireesti teholle (keskonen) ja kätilö sanoi et katsoppa mikä täällä on *pitelee istukkaa käsissään*, jolloin luulin et se on vauva ja kuollut.purskahdin itkuun sanoen et saako sitä pitää sylissä..

Tokaa tehdessä sanoin saliin vietäessä, et käyn ensin kakalla ja tehdään se vauva sitten. Kätilö nauroi et sovitaan niin. Tein kakat ja meinasin synnyttää kylppäriin kun tosiaan alkoi tapahtua siellä vessassa. Kätilö tuumi synnytyksen jälkeen et olipa hyvä synnytys suunnitelma sulla, pitäs alkaa tehdä muidenkin kanssa!

Ilokaasusta en halunnut luopua kun vauva oli jo ulkona vaan sanoin et yhdet vielä ja paa sitten hana kiinni, okei?

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten

Yhteistyössä