V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22765341:Jos kyse on naispuolisesta sinkusta, niin sellainen on itsekäs, laiska ja mukavuudenhaluinen.
Minusta se on itsekkyyttä, että "elää vain ja ainoastaan itselleen", haluaa mennä ja tulla ilman lapsia ja/tai miestä riippakivenä.Se jotenkin kertoo että ihminen on itsekäs ja lapsellinen ennenkaikkea! Ja toisaalta,myös tietämätön.Oman lapsen saaminen on paljon suurempaa kuin mitkään kokemukset "coolina" sinkkuna.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22765528:Minusta se on itsekkyyttä, jos haluaa ottaa hiihtolomansa maaliskuun lopussa ja lähteä Milanoon sen sijana, että ottaisi sen helmikuun puolivälissä ja lähtisi perheen kanssa Lappiin. Tai että jos työt kyllästyttää, ottaa palkatonta vapaata muutaman viikon ja häippäsee Floridaan. Tai että haluaa syödä näkkileipää illalla sängyssä ennen nukkumaanmenoa, pitää makuuhuoneessa valoja päällä aamuneljään jne jne jne jne
En mä ainakaan koe olevani yksin, vaikka olen sinkku. Mulla on paljon läheisiä ihmisiä ympärilläni, mm. vanhempani, veljeni, ystäväni ja sukulaiseni.
Itse olen saanut todella paljon ihmettelyä osakseni kun en halua miestä. Monet surkuttelevat minulle kohtaloani olla yksin, ja voi että enkö mä nyt saa miestä ja miks olen yksin ja elämän onni on parisuhde.
Itse en missään nimessä halua seurustella. En tiedä mikä siihen on syynä, mutta ajatus vaan lähinnä inhottaa, ja kauhistuttaa ajatus että jakaisin kotini ja elämäni jonkun kanssa. Miksei kukaan vaan voi uskoa että ihan oikeasti olen onnellinen näin?
Minusta se on itsekkyyttä, että "elää vain ja ainoastaan itselleen", haluaa mennä ja tulla ilman lapsia ja/tai miestä riippakivenä.Se jotenkin kertoo että ihminen on itsekäs ja lapsellinen ennenkaikkea! Ja toisaalta,myös tietämätön.Oman lapsen saaminen on paljon suurempaa kuin mitkään kokemukset "coolina" sinkkuna.
Hassua, että jonkun mielestä sinkkuna oleminen/lapsettomuus on negatiivisella tavalla itsekästä.Niin ketä kohtaan, syntymätöntä lasta ja sitä miestä, joka ei edes tiedä ko. naisen olemassaolosta?
![]()
Millä tavalla parisuhteen ja lasten hankkiminen on epäitsekästä? Tekeekö joku lapsia ensisijaisesti, jotta yhteiskunta saa veronmaksajia vai mikä on tämä epäitsekäs ajatus? Ihminen pyrkii aina tilanteeseen, jossa ITSE on onnellisin ja tyytyväisin. Oli se sitten äitiys/parisuhde tai lapsettomana sinkkuna eläminen.
Mies ja lapset oikein riippakivenä? Aika onnelliselta vaikuttaa perheellisten elämä..
Joskus joitakin perheellisiä kuunnellessa tuntuu, että ihmiset oikein nauttivat siitä kuinka on hankalaa ja pitää uhrautua ja tehdä kaikki lasten ehdoilla jne. Oikein ylentävät itseään sillä miten he ovat niin epäitsekkäitä ja kauhistus jos joku vaan kehtaa olla välittämättä sellaisista asioista. Kaikkien täytyy kärsiä niinkuin minä kärsin ja uhrautua.
Tosin vain joskus tulee vastaan noita tapauksia, yleensä perheelliset ja perisuhteessa elävät ovat ihan normaaleja, onnellisia ihmisiä. Niinkuin sinkutkin.
Olen huomannut, että mitä pidempään ihminen on yksin, sitä vaikeampaa hänen on päästää toista ihmistä lähelleen. Oma tapojaan on vaikea enää muuttaa eikä haluja kompromisseihin eikä muutoksiin elämässä (vaikka ne olisivat parmpaankaan suuntaan) enää halua tehdä. Seuraan läheltä parinkin ikisinkun (naisen) elämää ja totta on se, että he saavat tehdä juuri sitä mitä he haluavat tehdä. Mutta toisaalta, kun muut ovat perheidensä kanssa, ei heillä ole ketään. Työelämä ottaa koville, koska kotona ei tasapainottavaa ihmissuhdetta ole. Harrastuksia voi olla paljon, mutta silti tulee tunne, että ikisinkku on aika yksinäinen.
Jos sinkkuus on oikeasti valinta ja ihminen on tyytyväinen siinä, olen hänen puolestaan onnellinen. Tilanteet ihmisten elämissä kuitenkin muuttuu ja joskus voi ikisinkkukin huomata kaipaavansa toista ihmistä lähelleen. En sano sitä, että pitäisi olla parisuhteessa vain siksi, että on joku. Mutta surullista on sekin, jos on käännyttänyt pois hyvän ihmisen vain siksi, ettei halunnut tehdä komromisseja..
Niin siis riippakivenä,tarkoitin tätä sinkun näkökulmasta päin.
Minä olen perheellinen enkä kyllä koe kärsiväni tai uhrautuvani millään tavalla!Ihan päin vastoin.Vapaaehtoisesti sinkku ei ymmärrä mistä kaikesta jää paitsi,luulee ymmärtävänsä muttei oikeasti kuitenkaan sitä tajua.