Mistä olet "luopunut" lapsen tultua?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Verrataanpa vähän aikaisempaa lapsetonta elämää ja nykyistä lapsiperhe-elämää. Mistä itsellesi tärkeästä olet luopunut sen jälkeen, kun lapsi on tullut taloon? Mitä juttuja välillä kaipaat menneisyydestä?

Tähdennetään nyt vielä tiukkapipoille, että kukaan meistä ei kadu lasten hankintaa ja mistään luopuminen ei tunnu pahalta kun on se oma pikkuinen lapsi kainalossa. Ettei tarvitse vetää herneitä nenään...

Mä aloitan:

- pitkistä rauhallisista brunsseista ystävien kanssa keskustan kahvilassa sunnuntaisin
- kahdenkeskeisistä ex tempore illallisista jossain vähän paremmassa ravintolassa
- yhteisistä juoksulenkeistä

ex-kilpatanssija
Kilpatanssista.

Aikansa kutakin. Oli hienoa liidellä parketilla ja saada pokaaleita, mutta nyt on mukavaa, kun on muutakin elämää kuin pelkät treenit ja kisat.

Suuresta osasta harrastuksia- tykkäsin käydä kansalaisopiston monilla kursseilla, enää ei jää aikaa niihin.

Aamu-uinti, ei kertakaikkiaan ole mahdollista enää lähteä aamunkajossa hallille. Oli ainoat aamut kun mut sai aikaseen liikkeelle ripeästi :D

Extempore lähdöistä näin kesällä vaikkapa terassille tai johonkin reissuun.

Verkkaisia aamuja mä etenkin kaipaan- sitä yksinoloa ja rauhassa heräämistä- se kai kovin pala on ollut näinkin herttaiselta aamuihmiseltä.

Miehen kanssa ei enää käydä juurikaan yhdessä lenkillä.
Ja mä en harrasta enää yksinkään silleen vapaasti eli käy paria jumppaa peräkkäin tms. mitä mieleen juolahtaa. Enemmän joutuu siis suunnittelemaan ajankäyttöään.

no
esikoisen synnyttyä tuntui, että minuudesta, mutta onneksi se löytyi taas ajan myötä.

Yhteisistä pubi-illoista ja niiden jälkeisestä aamuseksistä, pizzasta ja koko päivän telkkumaratonista nyt ainakin olen luopunut.

Äiti kahdelle
Alkuperäinen kirjoittaja muu:
-Sienestys ja marjastus
Meillä lapset ei oo missään nimessä olleet koskaan este tai hidaste marjastukselle/sienestykselle. Päinvastoin. On ihanaa olla koko perhe metsässä, jo vauvasta asti ovat lapset siellä viihtyneet.

Yhtäjaksoisesta yöunesta
Ex-tempore ulkoiluista (lenkit,terassit..)
TV:n katselusta (joku sarja)
Puhelimessa puhumisesta

Hyvin monen eri harrastustyyppisen jutun tekemisestä..

Niin ja tässä järjestyksessä..(tärkeys)

d
en mistään muusta kuin todella spontaanista seksin harrastamisesta :D
Eli sitä ei luonnollisesti tehä kun mieleen juolahtaa olohuoneen sohvalla tms..
en siis mistään mistä luopuminen olis vaikeaa tms..

Mindy
Ratsastuksesta ja hevosharrastuksesta muutenkin
säännöllisestä liikkumisesta, lähinnä ohjatuista jumppatunneista
Välillä myös kirjojen lukemisesta, säännöllisistä ruoka-ajoista, pitkään suihkussa olemisesta yms. pikkujutuista, jotka nyt lapsen kasvettua on "saanut takaisin"

Yhteistyössä