Mistä olet "luopunut" lapsen tultua?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
kaikesta
Mäkin komppaan tuota huolettomuutta. Monet asiat koskettavat miljoonasti syvemmin ja olen kiinnostuneempi tulevaisuudesta. Lisäksi siihen olenko onnellinen tulee loppuelämäni vaikuttamaan se onko joku toinen ihminen onnellinen. :heart:

kaikesta
Alkuperäinen kirjoittaja V:
Alkuperäinen kirjoittaja kaikesta:
Koko elämä meni uusiksi, eli

-pitkistä aamu-unista (ei täällä nuku kukaan edes korvcatulpilla vaikka vuoroteltaisiin)
-aamuseksistä, päiväseksistä, makuuhuoneseksistä, spontaanista seksistä
-pitkistä työpäivistä
-ihanista rantalomista, jotka kulutettiin loikoillen ja kirjoja lueskelleen
-romanttisista illallisista ravintolassa
-muistista (lapsi vie uskomattoman kapasiteetin)
-arkiliikunnasta (jos haluaa, että lapsi viettää 9,5h päivässä tarhassa niin kuljen omalla autolla)
- liikunnan määrästä muutenkin
-illan vietoista kavereiden kanssa (ei ole enää sama asia jos lapset mukana)
Mites on? ;) tuleeko lisää lapsia tulevaisuudessa
No arvaaa :LOL:

Tässä ketjussa ei kysytty sitä mitä lapsi on antanut. Lapsettomuus oli riittävän iso asia pilaamaan elämäni, mutta lapsi oli heti syntyessään niin paljon enemmän mitä olin ikinä voinut toivoa :heart: Eihän niin syvää rakkauta voi kuvitella vaikka onkin itse saanut ehdotonta rakkauta.

Mutta ei. Me elettiin 15v aikuisten elämää kahdestaan. Juuri kun vähän helpottaa tuon taaperon kanssa niiin ei hankita toista.

Rötväles
En ole luopunut oikeastaan mistään kokonaan

-Harrastamaan pääsen illalla kun mies kotona.
-Baariin pääsen kunhan mies vain kotona tai muu vahti löytyy. Ennen lapsia kävin joka viikonloppu mutta nykyinen harventunut tahti on ihan tervetullutta.
-Baariin tai mihin vaan muutaman tunnin menoon saattaa hyvinkin päästä jopa extempore puolessa tunnissa.
-Pitkät aamu-unet saan kerran viikossa. Tosin vietän pidennetyn vuodeajan lukien tms kun en saa enää unta.

Rantalomiin on nyt kyllä tullut tauko mutta niidenkin aika vielä koittaa- 5-10v sisällä :D

muu
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti kahdelle:
Alkuperäinen kirjoittaja muu:
-Sienestys ja marjastus
Meillä lapset ei oo missään nimessä olleet koskaan este tai hidaste marjastukselle/sienestykselle. Päinvastoin. On ihanaa olla koko perhe metsässä, jo vauvasta asti ovat lapset siellä viihtyneet.
öö.. miten viet 2 alle kaksivuotiasta hillajängälle? ollaan meki mustikassa käyty, mutta korvasieniäki pitää yleensä ettiä hakkuuaukeilta ja on tosi hankalaa maastoa pienille..

jj
niinkuin monet maininneet niin kaikesta ex-temporejutuista, kaikki täytyy suunnitella etukäteen ja joka asia on niin hiton hidasta kun pitää miettiä onhan mulla kauhea kassillinen kaikkea kamaa tunnin kyläilyreissua varten.

koskaan ei voi vaan olla. vaikka olen saanut vapaa hetkiä niin en osaa niistä nauttia vaan siivoan ja puunaan kuin heikkopäinen jos satun olemaan yksin kotona. nytkin kun on niin ihanat ilmat mietin kuinka ihana olis vaan maata ulkona ottamassa aurinkoa ja ehkä vähän nukahtaa mut omistaappa tuollainen yliaktiivinen 2-vuotias joka ei pysy paikallaan kymmentä sekuntiakaan eikä usko mitään vaan juoksee tielle, kaivaa kaappeja ja levittää keittion laatikot samalla sekunnilla kun silmä välttää. siis koskaan ei voi itsekseen vain OLLA kun tuo pieni duracell pupu kiitää koko päivän tuhatta ja sataa eikä ollenkaan väsy.lopetti päikkäritkin alle 1,5-veenä :D

(...eikai vaan huomaa et vähän on ollut väsyttävä päivä tänään.. :D )

myös tuntuu että ystävistä olen luopunut, niistä joilla ei ole lapsia. eli kaikista.. tai lähinnä tuntuu että he ovat hylänneet minut, ei kysy mukaan minnekkään jutttuihin kun ajattelevat varmaan etten kuitenkaan pääse.

sama
Alkuperäinen kirjoittaja Kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kolmen äiti:
Äkkiä ajateltuna en ole joutunut luopumaan mistään. Kuulostaako uskomattomalta?
Kuulostaa siltä, että elämäsi ennen lapsia on ollut kaavamaista rutiinia ja tarkkaan suunniteltua.
No ei ihan noinkaan. :D
Ja hei, eiks se elämä mene perseelleen jos olis niin kaavamaista rutiinia ja tarkkaan suunniteltua? :)

Yhteistyössä