Mistä olet "luopunut" lapsen tultua?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Ninni
Yöunista(väliaikaisesti onneksi, aamulla pitkään nukkumisesta, telkkarin &leffojen tuijottelusta. päikkäreistä jne.jne.
Aika paljosta on joutunut luopumaan ja kyl se varsinkin aluks otti koville huomata.

murrr
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti kahdelle:
Alkuperäinen kirjoittaja muu:
-Sienestys ja marjastus
Meillä lapset ei oo missään nimessä olleet koskaan este tai hidaste marjastukselle/sienestykselle. Päinvastoin. On ihanaa olla koko perhe metsässä, jo vauvasta asti ovat lapset siellä viihtyneet.
joo ja kaikilla ei ole mahdollisuutta lähteä lapsen kanssa metsään, ei nyt kysyttykkään mistä sä haluat jupista vaan mistä kukainenkin on luopunut. tällä kirjoittajalla varmasti joku syy miksei voi lähteä. minäkään en erittäin allergisen vauvani kanssa voi metsään mennä, en edes ulkoilla kuin hetken päivässä!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja popsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Trinsessa:
Nukkumisesta. Ja aamulla en voi olla aamuäreä, täytyy kommunikoida muutenkin kuin murisemalla. :D
ihana.:D
Utopistista :eek:

Mutta se syö kauheasti voimia- olla murisematta. Sit pitää syödä toinenkin aamupala että taas jaksaa...
Mä murisen miehelle aamuisin, mutta en lapsille. Ja ilman aamupalaa vasta kovasti murisenkin, voi olla että jopa puren.

En koe, että olisin mistään joutunut luopumaan. Baarissa tuli istuttua, mutta sitä taas ajattelen niin, että oon onnellinen, että sain muutakin sisältöä viikonloppuihin.

Lapsien syntymien jälkeen on tullut uusia harrastuksia, joiden toteuttaminen tuottaa välillä työläältä, kun muksut pyörii jaloissa. Muttei mitään varsinaista luopumista oo ollut mistään.

koi
Mä olen kanssa luopunut

- seksielämä tuo uuden haasteet (miten saattaa esim toista lasta alulle kun olen yövuorossa ja poika menee nukkumaan vasta kun olen lähtenyt töihin. Mies taas on tavallisessa arkityössä ) Kerran kokeiltiin poikaa huijata lempi piirretyllä kun itse touhusimme vessassa, homma meni niin reisille kun vain voitte kuvitella!

- Unesta, siis että saa nukkua ja paljon! Nim merkillä 12h yö on ihan normaalia

vieras
Kesäfestareista ja baareista. Tekisi edelleen todella paljon mieli käydä festareilla, mutta kaveripiiri on jo alle kolmikymppisinä luopunut niistä, ovat kai sitten jo mielestään liian vanhoja sinne.

Baareissakaan ei kehtaa usein käydä ja vetää itseään valkovenäläisillä kuntoon...Huominen koittaa aina...

Mutta nuo festarit ovat ne, mitä ikävöin todella paljon...:(

Cairni
Mä olen luopunut:

* Pitkistä työpäivistä

* Vesijumpasta aamuisin ennen työhön menoa

Mulle ehkä seuraavat asiat ovat kaikkein vaikeimmat:

* Ei enää pieniä torkkuja työpäivän jälkeen

* Ei enää hiljaisuutta, rauhallisuutta ja yksinoloa iltaisin kun siltä tuntuu

vieras
Kaikista ex tempore jutuista koska menot pitää nykyisin suunnitella tai ainakin sopia kuka hoitaa lapsia. Aikaisemmin saatoin lähteä 15min varoitusajalla baariin tai leffaan, tunnin varoitusajalla reissuun. Ei onnistu enää kolmen lapsen äitinä :)

Baarissa käyminen ja dokaaminen jäännyt vähiin, mutta en koe sitä varsinaisesti luopumisena ennemminkin lastensaamisen sivutuotteena. Esim nyt voisin yhtä hyvin olla kavereiden kanssa baarissa koska lapset nukkuu ja mies kotona, mutta ei huvita. Koti-illat on nykyisin parhautta.

Katkonaisista yöunista luopuminen oli onneksi vain väliaikaista, nykyisin meillä nukkuu normaalisti kaikki läpi yön, sairastamiset toki erikseen. samoin on omien harrastusten laita, ehkä ehtii harrastaa vähemmän kuin ennen lapsia mutta se on sitten intensiivisempää.

Jonkinlaisesta huolettomuudesta olen toki joutunut luopumaan, koska nykyisin joka asiassa ajattelee aina ensimmäisenä lapsia, miettii tarkemmin kokonaisuutta ja esim huolestun kaikesta mikä koskettaa lapsiani tai heidän tulevaisuuttaan. Esim kierrätys ja luonnonsuojelu tullut tärkeämmäksi.

vieras
hmm.

ex-tempore jutut on varmaan ainoat.. varsinkin iltaisin jne. ja, että lähdetään kaveriporukalla vaikka jonnekkin mökille / festareille.
ja tietysti ettei baarissa tule käytyä kuin joskus ja jouluna.
- näitähän tulee kun oikein miettii ; RAUHASSA siivoaminen!
kaikki muu on säilynyt, nukunkin enemmän kuin ennen!:)

no
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaikista ex tempore jutuista koska menot pitää nykyisin suunnitella tai ainakin sopia kuka hoitaa lapsia. Aikaisemmin saatoin lähteä 15min varoitusajalla baariin tai leffaan, tunnin varoitusajalla reissuun. Ei onnistu enää kolmen lapsen äitinä :)

Baarissa käyminen ja dokaaminen jäännyt vähiin, mutta en koe sitä varsinaisesti luopumisena ennemminkin lastensaamisen sivutuotteena. Esim nyt voisin yhtä hyvin olla kavereiden kanssa baarissa koska lapset nukkuu ja mies kotona, mutta ei huvita. Koti-illat on nykyisin parhautta.

Katkonaisista yöunista luopuminen oli onneksi vain väliaikaista, nykyisin meillä nukkuu normaalisti kaikki läpi yön, sairastamiset toki erikseen. samoin on omien harrastusten laita, ehkä ehtii harrastaa vähemmän kuin ennen lapsia mutta se on sitten intensiivisempää.

Jonkinlaisesta huolettomuudesta olen toki joutunut luopumaan, koska nykyisin joka asiassa ajattelee aina ensimmäisenä lapsia, miettii tarkemmin kokonaisuutta ja esim huolestun kaikesta mikä koskettaa lapsiani tai heidän tulevaisuuttaan. Esim kierrätys ja luonnonsuojelu tullut tärkeämmäksi.
Tuo viimeinen on niin totta. Ja vaikka lapset olis hyvässä hoidossa, niin sitä on kuitenkin aina vastuussa ja aina äiti. Olenkin sanonut monesti, että sitä tunnetta joskus kaipais, että sais olla vastuussa vain täysin itsestään.

Ninni
Huolettomasta menosta..

Esim. sillon harvoin kun baariin pääsen niin seuraava päivä jo mietityttää, et miten jaksan sit lapsen kanssa seuraaval viikolla jne.jne. Koskaan ei enää voi 100% relata ja heittää täysin rinnoin vapaalle koska vapautta ei enää ole sanan varsinaisessa merkityksessä

kaikesta
Koko elämä meni uusiksi, eli

-pitkistä aamu-unista (ei täällä nuku kukaan edes korvcatulpilla vaikka vuoroteltaisiin)
-aamuseksistä, päiväseksistä, makuuhuoneseksistä, spontaanista seksistä
-pitkistä työpäivistä
-ihanista rantalomista, jotka kulutettiin loikoillen ja kirjoja lueskelleen
-romanttisista illallisista ravintolassa
-muistista (lapsi vie uskomattoman kapasiteetin)
-arkiliikunnasta (jos haluaa, että lapsi viettää 9,5h päivässä tarhassa niin kuljen omalla autolla)
- liikunnan määrästä muutenkin
-illan vietoista kavereiden kanssa (ei ole enää sama asia jos lapset mukana)

V
Alkuperäinen kirjoittaja kaikesta:
Koko elämä meni uusiksi, eli

-pitkistä aamu-unista (ei täällä nuku kukaan edes korvcatulpilla vaikka vuoroteltaisiin)
-aamuseksistä, päiväseksistä, makuuhuoneseksistä, spontaanista seksistä
-pitkistä työpäivistä
-ihanista rantalomista, jotka kulutettiin loikoillen ja kirjoja lueskelleen
-romanttisista illallisista ravintolassa
-muistista (lapsi vie uskomattoman kapasiteetin)
-arkiliikunnasta (jos haluaa, että lapsi viettää 9,5h päivässä tarhassa niin kuljen omalla autolla)
- liikunnan määrästä muutenkin
-illan vietoista kavereiden kanssa (ei ole enää sama asia jos lapset mukana)
Mites on? ;) tuleeko lisää lapsia tulevaisuudessa

Yhteistyössä