Mistä mä löydän tuolle koiralle uuden kodin?

  • Viestiketjun aloittaja IhaNainen
  • Ensimmäinen viesti
IhaNainen
[QUOTE="vieras";23199883]Juu mutta koira ei ole mikään heittokapula. Jos annat ilmatteeksi kalliin koiran, se lähtee rahanahneudessa kiertoon. Kalliilla taas kovin moni ei osta pissaongelmaista, jolta pitäisi kitkeä ongelma pois, koska saattaa jatkaa sitä uudessakin kodissa.
Kaikki, joille omat kotieläimet on rakkaita, tekevät kaiken mahdollisen eläimen eteen.
Jos ei ole aikaa käyttää lenkillä, niin koiraa ei oteta. Jos vuoden vanhempi koira (joka on kuitenkin nuori vielä) on sohvaperuna, niin ongelma on omistajissa. 3v koira on kuitenkin sen verran aktiivinen ja olisi mielellään aina menossa.
Juujuu, koirat olleet ennen lapsia ja on ollut aikaa jne. Jos on yksi vuoden ikänen lapsi, niin mä vähän veikkaan, että sitä aikaa on kuitenkin lenkittää ym. et kyse rupee olemaan omasta viitsimättömyydestä kiinni.[/QUOTE]

Hei missä kohtaa mä sanoin ettei meidän koiria lenkitetä. Sitäpaitsi meidän poika ei ole vielä läheläkään vuotta. Mutta joo, tuli selväksi, olen täysin paska koiranomistaja koska myönnän ettei mun resurssit riitä ja koitan vaan tarjota koiralle paremman elämän. Sitä vaan tuntuu olevat tosi vaikee eräiden tajuta.
 
IhaNainen
Tiiättekö, mä olen todella vihainen ja surullinen. Mun ei ois pitäny ees alottaa tätä ketjua. Mä oon ollu ihan maassa muutenkin kun joudutaan tuosta koirasta luopumaan, ja nyt mulla on sen lisäks vielä sellanen olo että oon jotakuinkin maailman kauhein eläinrääkkääjä koska mun koira kusee sisälle. Kiitos, saitte mut itkemään, ootteko nyt tyytyväisiä?
 
hhhhhhh
ap ei noista oikeasti kannata välittää. ihan uskomatonta jeesustelua :) minä itsekin koiraihmisenä oon sitä mieltä että tuossa tapauksessa varmasti koiran parhaaksi vaihtaa kotia, kun tuntuu siltä että itse ei tarjoa tarpeeksi aktiviteetteja ym, kyseessä kuitenkin noin nuori koira vielä.
 
Onneks on kyseessä pikkukoira ja meillä ei ole aikaa nyt koiralle, muuten varmaan sopisin jo treffejä viikonlopuks :D

Lemmikistä luopuminen on usein miten vaikea paikka ja tuskin osa näistä kommenteista ainakaan asiaa parantaa. Toivottavasti löytyy koiralle uusi ja hyvä koti jossa sit pääsee toteuttamaan itseään tarpeeks. Yksi lemmikinomistajien vaatimus on myös osata päästää irti, oli kyse sit lopettamisesta tai muusta luopumisesta ja sen takia ap toimii ihan oikein, luopuu kun on sen aika.
 
"harmaa"
Hei tiedätkö sä tästä rodusta mitään? Venäjäntoyt maksaa suomessa 1800e ja siitä ylöspäin, ja tuon värinen mitä mulla on, maksaa helposti sen pari tonnia vaikka se ei olis itenkään erityisen lupaava. Ja tottakai jos mä ostan näyttelykoiran, niin maksan siitä vähän enemmän. Valitettavasti koiran toinen korva jäi lurpaksi koska mä irrotin siitä teipin liian aikaisin, joten se ei nyt käykään näyttelyihin. Muilta osin on jokainen tuomari ylistänyt tuon koiran maasta taivaisiin, joten mikä sulla nyt on ongelma. Sä et oikeasti tiedä mitään musta, mun koirasta tai näemmä edes koko rodusta, joten oo hiljaa.

Kuka on sanonut ettei koiriemme kanssa lenkkeillä tai leikitä? Vaikka toinen koira ei tykkää ulkoilusta, niin kyllä se silti viedään ulos ja lenkillekin, mutta talvella me ei oikeasti hirveesti kilsaa pidempää lenkkiä pystytä käveleään, kyseessä on kuitenkin 2,8kg painava lähes karvaton koira. Koiriemme kanssa myös leikitään kyllä päivittäin, tehdään temppuja ja annetaan niille pulmia ratkaistaviksi. Nyt oikeasti on ihan turha haukkua mua huonoksi omistajaksi, jos kyse on siitä, että tämä koira josta nyt luovutaan, on niin aktiivinen suhteessa toiseen koiraamme, että sillä olisi pakko olla joku harrastus. Sellaseen mulla ei valitettavasti just nyt ole aikaa.

Jä mitä mä vielä tsemppaan ulkoilun kanssa? Meiilä narttu kän 4 kertaa päivässä ulkona, eikä koskaan tee tarpeitaan sisään. Uroksen kanssa käydään ihan varmuuden vuoksi 7 kertaa päivässä ja silti se merkkailee sisälle.
et tule ikinä saamaan koirasta 300€ enempää. koska ei ole näyttelykelpoinen. oman valiotasoisen menestyneen koiran myin kaverilleni 300€, tärkeintä oli koiralle hyvä koti ei se että saisin koirasta paljon rahaa. ja myynnin syy oli se ettei koira tullut toimeen vauvankanssa.
 
Halin harmaana
Voi Ihanainen :( Eikö se piski vieläkään ole lopettanut sisälle kusemista? Muistelisin, että olisit tehny alotuksen aiheesta joku aika sitten? Ja kokeilit kaikkia keinoja, mitä sielläkin jauhettiin? Aika paskaahan tää on, ku kaikki täällä heti vinkumassa, mut onhan se hyvä luopua koirasta jos ei jaksa, ja onhan se viel nuori. Tsemii sinne. Voisin ite vaikka tulle hauvan hakee, ku taisin viimekski kertoo, et meil oli koton toy jolla oli sama ongelma. :)
 
IhaNainen
[QUOTE="harmaa";23201765]et tule ikinä saamaan koirasta 300€ enempää. koska ei ole näyttelykelpoinen. oman valiotasoisen menestyneen koiran myin kaverilleni 300€, tärkeintä oli koiralle hyvä koti ei se että saisin koirasta paljon rahaa. ja myynnin syy oli se ettei koira tullut toimeen vauvankanssa.[/QUOTE]

Ja missä kohtaa mä oon sanonut että haluan siitä ton summan mitä ite oon maksanut? Voi jeesus oikeesti!!!
 
"sipsi"
Kyselehän muilta samanrotuisen omistajilta (rotujärjestön kautta esim.) tietäisikö joku hyvää, pysyvää kotia. ja tee kauppahetkellä selväksi, että jos ostaja ei tahdo pitää, varaat etuosto-oikeuden itsellesi. Näin saatat välttää koiran kiertoon joutumisen. Minä etsin omalle kasvatille uuden kodin viime kesänä, kun omistajalta "Loppui motivaatio". Koira ei vuoden vanhana edes nimeään tuntenut, joten liekö sitä motivaatiota oli ollut sitten missään vaiheessa :( Löysi uuden kodin, jossa aikaa ollut sitten neuvoa vuosikkaalle kaikki ne asiat, jotka normaalisti opetetaan ihan ensimmäiseksi pennulle.

Minusta on hienoa, että ajattelet koiran parasta! Älä välitä ilkeistä mielipiteistä ja kommenteista. Loppujen lopuksi, en itsekään haluaisi pienen lapsen varttuvan "kusen keskellä" - lemmikit on lemmikkejä ja lapset lapsia mielestäni, kuitenkin. Jos koiralle löytyy hyvä koti, teet varmasti ihan oikean ratkaisun :hug:

Onnea uuden kodin etsintään!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23199667]Ilmeisesti koira ei ole teille kovin rakas..? Mä käytin juuri eilen koiraani eläinlääkärissä ja köyhdyin melkein 300e. Hain koiralle mm. lääkkeitä tulehtuneeseen korvaan. Korva ei välttämättä parane ja joudun viemään sen leikattavaksi (leikataan korvasta palanen), joka tulee maksamaan varmasti maltaita. Silti maksoin mielihyvin eilen melkein 300e, vaikka on 50% todennäkösyys, että korva ei parane. Miksi? Koska koira on rakas ja jäsen meidän perheessä. Meillä on 4 lasta, 2 koiraa ja 2 kissaa ja aikaa riittää kaikille ja on riittänyt pissaongelmien hoitoonkin ja koulutukseen.

Eikö sulla tosissaan ole muuta syytä antaa koiraa pois, kuin pissaongelma? Tosi monella koiralla tulee näitä ongelmia olemaan, syy voi olla merkkauksessa tai vaikka pissatulehdus. Ja molemmat on ongelmia, jotka voidaan kitkeä pois. Ota selvää asioista, netti on pullollaan ohjeita. Soita eläinlääkäriin, kysy neuvoja. Tee kaikki muu mahdollinen, jos et halua leikkausta. Koira on vielä nuori kuitenkin, paljon on vielä tehtävissä.

Jos moni kasvattaja on kiinnostunut jalostuksesta, miksi et heiltä kysyisi, että löytyykö sieltä päin joku kiinnostunut, joka ottaisi koiran.[/QUOTE]

Ja minun vanhemmat maksoi lainarahalla satojen eurojen eläinlääkärilaskun kun koira jäi auton alle ja jalka meni poikki (jalka leikattiin), eläinlääkäri oli antanut 40 % mahdollisuuden että koira paranee. Ja parani :) Ei ole ap:lle tuo koira kovin tärkeä tai rakas.
 
IhaNainen
[QUOTE="vieras";23201990]Ja minun vanhemmat maksoi lainarahalla satojen eurojen eläinlääkärilaskun kun koira jäi auton alle ja jalka meni poikki (jalka leikattiin), eläinlääkäri oli antanut 40 % mahdollisuuden että koira paranee. Ja parani :) Ei ole ap:lle tuo koira kovin tärkeä tai rakas.[/QUOTE]

Joo, ja me maksettiin ton koiran sydänultrasta 200e koska eläinlääkäri oli ehkä sitä mieltä että sillä saattaa olla sivuääni sydämessä, mutta ei ollut. Mä myös maksaisin vaikka mitä että koira selviäisi jos sille jotain kävisi, ja sen takia mulle ei oo ees tullu mieleen et lopettaisin sen. Mutta joo, koska mä välitän sekä koirasta että mun lapsesta, ja haluan molemmille niiden parasta, niin ei se koira mulle kyllä kovin rakas tai tärkeä ole, itseasiassa kun näitä juttuja lukee niin mä taidan suorastaan vihtat tota koiraa. Nyt oikeasti joku roti tai tää koko ketju lähtee hyvin nopeesti poliisille.
 
Tiiättekö, mä olen todella vihainen ja surullinen. Mun ei ois pitäny ees alottaa tätä ketjua. Mä oon ollu ihan maassa muutenkin kun joudutaan tuosta koirasta luopumaan, ja nyt mulla on sen lisäks vielä sellanen olo että oon jotakuinkin maailman kauhein eläinrääkkääjä koska mun koira kusee sisälle. Kiitos, saitte mut itkemään, ootteko nyt tyytyväisiä?
miksi et edes HARKITSE leikkuuttamista?? vai tietty jos se on ominainen tapa tuolle rodulle, läheiseni koira oli kyllä samanlainen ja toy, mutta leikkuutti sen ja vaiva loppui...
 
villispoika
niin, tässäpä jälleen nähdään kuinka suuri tietämys koiran ottajalla on koirista ollu... huoh...

Eipä se aina mene niin, että uros kuseksii ympäriinsä jos samassa taloudessa on narttu. Meillä on molemmat ja hyvin on mennyt, samoin parhaalla ystävälläni on sekä uros että narttu, eikä heilläkään mitään ongelmia ole. Että ei voi kyllä siitä moittia, että ei muka olisi ollut tietämystä. Tällaisia asioita ei vaan voi etukäteen tietää.
 
Tiiättekö, mä olen todella vihainen ja surullinen. Mun ei ois pitäny ees alottaa tätä ketjua. Mä oon ollu ihan maassa muutenkin kun joudutaan tuosta koirasta luopumaan, ja nyt mulla on sen lisäks vielä sellanen olo että oon jotakuinkin maailman kauhein eläinrääkkääjä koska mun koira kusee sisälle. Kiitos, saitte mut itkemään, ootteko nyt tyytyväisiä?
Koita olla välittämättä. Se nyt on huomattu, että suurimmalla osalla palstalaisista maailma on mustavalkoinen, on vain joko tai. Sä teet ihan oikein kun etsit koiralle uuden kodin!
 
"vieras"
Hmm... Teippaaminen ei kyl välttistä auta korvien oikean asennon löytymiseen. Sorry ny vaan. Mutta tuo kuseskelemis ongelma on ikävä varsinkin kun on pieni lapsi kyseessä... Se saa siis pöksyt pois jalasta? Sit ehkä kokeilisin jotain muuta... vaikee ku itellä ei tollasta ongelmaa ole ollut koirien kanssa. Ehkä se on tosiaan viisainta antaa pois. Eiköhän sille koti jostain löydy!

Täällä oli puhe tuosta hkittämisestä. Se ei ole sallittua pitkiä aikoja. Siinä oli muistaakseni ihan joku aika raja, jos en väärin muista... Erikseen sitten jos koiran kuljettaminen esim. näyttelymatkoilla vaatii pitemmän ajan.
 
"vieras"
Niin mistä syystä harkitset rikosilmoitusta? En halua kuulostaa tylyltä, mutta jos kirjoitat paljon asioistasi tänne, niin totta kai niitä ruoditaan suuntaan jos toiseen ja ne on kestettävä. Tässä ketjussa kukaan ei ole suoranaisesti haukkunut, joskin ymmärrän pahan olosi näistä kommenteista. Mutta olet itsekin ollut ketjun alusta asti hieman negatiivisella kannalla kaikkii kommentteihin ja ilmeisesti kaikki nyt ei oikein ymmärrä miksi koiran leikkuuttaminen ei ole sulle vaihtoehto. Eikä sun tarvitse sitä täällä selitelläkkään.
 
"vieras"
[QUOTE="motha";23201923]Onpas jännää ettei tällä mammapalstalla KUKAAN ollut huolissaan lapsesta joka joutuu elämään koiran pissan keskellä... HYVÄ MAMMAT.[/QUOTE]

Tarkotatko sitä, että ap ei siivoa koiran jälkiä vai mitä tällä oikein haet? Kai se on sanomattakin selvää, että ne siivotaan, kun huomataan.
 
"motha"
[QUOTE="vieras";23203201]Tarkotatko sitä, että ap ei siivoa koiran jälkiä vai mitä tällä oikein haet? Kai se on sanomattakin selvää, että ne siivotaan, kun huomataan.[/QUOTE]

Tarkoitan että ketään ei haittaa että kuseksivan koiran takia lapsi joutuu elämään liassa. Totta kai ap korjaa pissat mutta silti. Siis että palstalaisten mielestä lapsesta viis.
 
"vieras"
Voi jestas, mitä juttua! :O Mutta asiasta kukkaruukkuun - harmi, että olette vähän turhan kaukana - olisin voinut harkita ottavani sen. Olisi päässyt "maalle" temmeltämään... =) Meillä on aina ollut kotona pieniä rotuja ja nyt vanhemmilla on toyvillakoira, joka meilläkin paljon on ( siis omasta tahdostani sen aina otan, eli ei ole vanhemmillani mitään motivaatio-ongelmia :D ) eli touhukkaasta rodusta olis kyllä kokemustakin ja kaverikin löytyy - uros sekin. Meillä koirapuistokin, jossa agilityhärpäkkeet, löytyy vajaan kilsan päästä.
 

Yhteistyössä