Mistä mä löydän tuolle koiralle uuden kodin?

  • Viestiketjun aloittaja IhaNainen
  • Ensimmäinen viesti
eläinrakas
Tällä hetkellä kumpikaan koira ei ole lähdössä minnekään. Tuo uros lakkasi kuseksimasta yht' äkkiä, ihan kuin olisi tajunnut että nyt on tosi kyseessä. Muutamaan viikkoon ei ole tullut yhtään tippaakaan sisälle, joten eiköhän tuo ollut vain jotain murrosiän oikkuja ja saammekin nyt pitää molemmat rakkaat koiramme kotona. Helpotus on suuri vaikkette sitä varmaan uskokaan.
Mukava kuulla, että teillä kaikki kääntyi parhain päin. Toivotaan, että vältytte ongelmilta jatkossa. Hyvää jatkoa teidän perheelle ja paljon pusuja ja rapsutuksia karvakavereille! <3

P.S. Jos ongelmia kuitenkin jatkossa ilmenee, niin voisitko silloin edes harkita kaikkien vaihtoehtojen kokeilua (esim. tässäkin ketjussa esitettyjen) ennen kuin koira joutuu kiertoon lähtemään?
 
eläinrakas
Niin no, ihmislapsi vs koira,......hmmm.....NO KUMPIKOHAN???? Vittu et on naurettavaa. Menkää jonnekki koirapalstalle.
Niin no, ehkä tätäkin vois miettiä ennen koiran ottoa?

Oma pointtini oli vain ja ainoastaan se, että mielestäni ihmiset ottavat koiria nykyään liian heppoisin perustein, eivätkä mieti kunnolla koirasta tulevaa vastuuta ja muita "huonoja" puolia. Toki jos lapsiperheessä joku allergisoituu tai koira osoittaa aggressiotaan lasta kohtaan, niin silloin tulisi miettiä koiran lopettamista tai uuden kodin etsimistä (koiran iästä riippuen).
 
eläinrakas
Kokeiltu on ja kokeilu jatkuu edelleen, ei ole koira lähtenyt kiertoon vaikkei ongelmaan koskaan saada suoranaista parannusta ;)

Meillä koira saa hormoneja, on leikattu ja hänellä on myös poikapöksyt jalassaan, joiden sisällä on tavallinen vauvanvaippa. Toki meillä on rakenteellinen vika mutta sen vuoksi en koiraa laita kiertoon, se olisi aivan naurettavaa. Itse olen lemmikkiä ottaessa tiennyt, ettei kaikki välttämättä mene niinkuin elokuvissa. Olen tiennyt, että eläintä joutuu käyttämään ehkä lääkärissä ja olen myös tiennyt koirilla olevan luonnevikoja tai muita perinnöllisiä sairauksia, joiden olemassaolo saattaa selvitä vasta vuosienkin päästä. Mutta MINÄ ITSE olen päätöksen eläimen ottamisesta tehnyt ja kannan vastuuni. Ei se sen koiran vika ole, että omistaja on idiootti ;)
Kiitos sinulle, että olet kantanut vastuusi ja jaksanut huolehtia koiristasi myös pahoina päivinä. Toivottavasti kaltaisiasi on muutama muukin. Kiitos, että valoit minuun uskoa siihen, että maailmassa on edes jokunen hyvä ihminen vielä jäljellä! :)
 
"BangBang"
Häkkiin sitten sisätiloissa, monta lenkkiä päivässä ja ulkona kehut+namit joka pissasta. Koulutukseen vaaditaan hieman sinnikkyyttä.
Ja jos haukkuu häkissä protestiksi niin haukkupantaa käyttöön.
 
arctia
Räkyttäjät vois pitää turpansa rullalla. Ihmistä (lasta) ja koiraa ei verrata keskenään.

Miehellä oli koira, joka aina yksin jäädessään kusi joka paikkaan. Siis vaikka olis menny vaan postilaatikolle. Koira oli ollut miehelläni jo pitkään jo ennen kuin tutustuin häneen ja ollut aina samanlainen. Myös kakkasi sisälle. Lääkärikäynnit tehty -ei vikoja, ei tulehduksia. DAP, housut, palkinnot, namit, sitruunapannat, jääkaudet, tilan rajoittamiset, lääkitykset, äänitettiin meidän puhetta päiväksi koneelta kuulumaan, KAIKKI kokeiltiin vaan mikään ei auttanut. Oli pitkät lenkit ja hyvä hoito ja koulutukset ja you name it, we tried it. Koiraa oli koulutettu koko sen ikä tähän kusemattomuuteen eli lähes 4v, tuloksetta. Olin ihan h-vetin loppu siihen jatkuvaan kämpän jynssäämiseen ja paskan hajuun. Kun olin loppuvaiheessa raskaana, sanoin miehelle että sori vaan, nyt joudut valitsemaan joko mun tai koiran, koska mun lapseni ei tarvitse kusen ja pskan keskellä elää. Koira muutti miehen sukulaisille, jotka on jo iäkkäitä ja kotona on aina joku. Kuseminen loppui vaan se koira ei enää tähän talouteen tule, IKINÄ. Mitta se on kuulkaa munkin astiassani.

Olin varmaan mahdollisimman paska aviovaimo ja vaikka mitä muutakin kun laitoin miehen valitsemaan, mutta jumalauta siivotkaa itse lähemmäs kymmenen kusta lattialta aina kun tulette töistä kotiin ja joka toinen päivä paskat. Ja kun aamulla haette lehden niin loppuaamun voitte etsiä sitä kusipaikkaa, mihinkähän tällä kertaa lirautti. Yleensä johonkin sohvalle tai muuhun paikkaan missä voi myös omat vaatteensa sotkea. Naapurisopu oli koetuksella kun koira myös haukkui päivällä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja eläinrakas;23350537:
Eihän siihen kastraatioon nyt enää kannata rahoja tuhlata, kun ap on jo päättänyt laittaa "vahingon kiertämään". Mitä siitä piittaamaan, että se kastraatio vois vaikka auttaa ja koira vois jäädä omaan perheeseensä asumaan.

Mä todella toivon kans, että ap ymmärtää jättää nää lemmikkikokeilunsa tähän. Mun mielestä tää on melkein yhtä paha tilanne kuin se, että muutama vuosi leikitään koiran kanssa kotia ja ihmislapsen synnyttyä laitetaan se sitten kiertoon "muuttuneen elämäntilanteen takia".

Niin no, ihmislapsi vs koira,......hmmm.....NO KUMPIKOHAN???? Vittu et on naurettavaa. Menkää jonnekki koirapalstalle.
Tarkoitin lähinnä että eikö sitä voi miettiä etukäteen onko koiralle aikaa sitten jos lapsia tulee?
Ettei
Kai senkin luulisi valmiiki pystyvän miettimään?
 

Yhteistyössä