Mistä mä löydän tuolle koiralle uuden kodin?

  • Viestiketjun aloittaja IhaNainen
  • Ensimmäinen viesti
IhaNainen
Ja mitä varten tätä pitää koko ajan nostaa? Koira on vielä meillä kotona, mies toipuu oksennustaudista ja poika korvatulehduksesta joten jouduimme siirtämään koiran muuttoa. Mut mä en ymmärrä mitä se teille kuuluu?
 
eläinrakas
Aika hepposin perustein koirasta luopumassa jos ei edes yritä tehdä asiaan mitään.Esim kastroida..

toiv. et enempää ota lemmikkejä!
Eihän siihen kastraatioon nyt enää kannata rahoja tuhlata, kun ap on jo päättänyt laittaa "vahingon kiertämään". Mitä siitä piittaamaan, että se kastraatio vois vaikka auttaa ja koira vois jäädä omaan perheeseensä asumaan.

Mä todella toivon kans, että ap ymmärtää jättää nää lemmikkikokeilunsa tähän. Mun mielestä tää on melkein yhtä paha tilanne kuin se, että muutama vuosi leikitään koiran kanssa kotia ja ihmislapsen synnyttyä laitetaan se sitten kiertoon "muuttuneen elämäntilanteen takia".
 
Khimaira
No joo...jokainen voi kokeilla millaista on elää eläimen kanssa joka merkkaa/ osoittaa mieltään kusemalla/ paskomalla sisälle...Sitä et voi tietää etukäteen, eikä se välttämättä edes lopu - sittenkö pitäisi elää esim. se 15 vuotta kusta ja paskaa lattioilla...?
Sitä en tiedä mitä kodin vaihtaminen auttaa, tässä tapauksessa jossa varmaankin narttu uroksen kanssa aiheuttaa merkkailua, kodin vaihto saattaa auttaakin.

Joillakin pienillä roduilla on muuten aika yleistä tuo sisälle merkkaaminen, vaikka asuisivat ainoina lemmikkeinä. Naapurissa kahdella eri perheellä on pikkukoirat ( toisella kääpiöpinseri, toisella chihu ) ja molemmat tekevät säännöllisesti kuset sisälle vaikka kuinka lenkitetään.

Toivon että koira saa uuden kodin ja rauha palaa maahan - ei se koira oikeasti mene pilalle vaikka joutuisikin vaihtamaan kotia.
 
elä
No joo...jokainen voi kokeilla millaista on elää eläimen kanssa joka merkkaa/ osoittaa mieltään kusemalla/ paskomalla sisälle...Sitä et voi tietää etukäteen, eikä se välttämättä edes lopu - sittenkö pitäisi elää esim. se 15 vuotta kusta ja paskaa lattioilla...?
Mä luulen, että ihmisiä närästää tässä eniten se, ettei suostuta edes kokeilemaan kastraatiota, vaan mennään sieltä missä aita matalin.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23198697:
Pikkukoirat merkkailee todella usein kyllä. Johtuu osaksi siitäkin että rakko on pieni ja niitä täytyy käyttää useammin pissalla kuin isompia koiria.
:LOL::LOL::LOL:

Palstatotuuksia! :D

Ei muuten TASAN ole noin! Pikkukoiran rakko on suhteessa pienempi, muttei siis mitenkään minikoko, joka täyttyisi herkemmin kuin ison koiran rakko :D.
Ei kai kukaan nyt oikeasti usko näitä joitain juttuja, joita jotkut tänne täytetnä totuutena kirjoittelee?!!?

Eli, asia EI TODELLAKAAN OLE NÄIN, KUIN AAMUÄREE VÄITTÄÄ! :D

Ja ap, koittakaa kastrointia. Voi olla, ettei auta, mutta eihän siitä haitaakaan ole. Meillä auttoi chihuahuauroksen merkkailuun pallien poisto. Ei kertaakaan merkannut sisälle sen jälkeen.
 
tiedätkö, kun kaikki ei mene aina niin kuin on suunnitellut. Elämässä ku voi tapahtua vaikka mitä ja niitä omia rajojakaan ei aina niin hyvin tiedä. Katsos kun virhearviointeja sattuu.
Minä todella tiedän, ettei elämä mene niinkuin on suunniteltu. Itselläni on 2 isoa koiraa ja 3 kissaa siihen päälle. Jäin yksinhuoltajaksi esikoisen ollessa 2kk vanha ja hyvin on pärjätty. Tällä hetkellä olen vielä raskaana ja ylläripylläri etten ole tämänkään jälkeen ajatellut jääväni liikuntakyvyttömäksi ja saamattomaksi. Se on ihan todella vain omasta halusta kiinni...

Meillä on nuoremmalla koiralla myös sisälle pissaamisen kanssa ongelmia mutta tähän löytyi eläinlääkärissä syy ja sen syyn selville ottamiseen meni vajaa 500 euroa yhteensä. Ja edelleen koira on terve mutta siltä löytyi rakenteellinen vika, jonka vuoksi virtsarakon suu ei sulkeudu missään vaiheessa. Ja kun AP niin totesi, ei tahdo maksaa 300e kastroinnista, kun siitä on vain 50% mahdollisuus onnistumiseen niin tuskin on kaikkea eläinlääkärissä selvitetty sillä ei niillä tutkimuksillakaan taata, että ratkaisu löytyy ;)
 
No joo...jokainen voi kokeilla millaista on elää eläimen kanssa joka merkkaa/ osoittaa mieltään kusemalla/ paskomalla sisälle...Sitä et voi tietää etukäteen, eikä se välttämättä edes lopu - sittenkö pitäisi elää esim. se 15 vuotta kusta ja paskaa lattioilla...?
Sitä en tiedä mitä kodin vaihtaminen auttaa, tässä tapauksessa jossa varmaankin narttu uroksen kanssa aiheuttaa merkkailua, kodin vaihto saattaa auttaakin.

Joillakin pienillä roduilla on muuten aika yleistä tuo sisälle merkkaaminen, vaikka asuisivat ainoina lemmikkeinä. Naapurissa kahdella eri perheellä on pikkukoirat ( toisella kääpiöpinseri, toisella chihu ) ja molemmat tekevät säännöllisesti kuset sisälle vaikka kuinka lenkitetään.

Toivon että koira saa uuden kodin ja rauha palaa maahan - ei se koira oikeasti mene pilalle vaikka joutuisikin vaihtamaan kotia.
Kokeiltu on ja kokeilu jatkuu edelleen, ei ole koira lähtenyt kiertoon vaikkei ongelmaan koskaan saada suoranaista parannusta ;)

Meillä koira saa hormoneja, on leikattu ja hänellä on myös poikapöksyt jalassaan, joiden sisällä on tavallinen vauvanvaippa. Toki meillä on rakenteellinen vika mutta sen vuoksi en koiraa laita kiertoon, se olisi aivan naurettavaa. Itse olen lemmikkiä ottaessa tiennyt, ettei kaikki välttämättä mene niinkuin elokuvissa. Olen tiennyt, että eläintä joutuu käyttämään ehkä lääkärissä ja olen myös tiennyt koirilla olevan luonnevikoja tai muita perinnöllisiä sairauksia, joiden olemassaolo saattaa selvitä vasta vuosienkin päästä. Mutta MINÄ ITSE olen päätöksen eläimen ottamisesta tehnyt ja kannan vastuuni. Ei se sen koiran vika ole, että omistaja on idiootti ;)
 
[QUOTE="motha";23203493]Tarkoitan että ketään ei haittaa että kuseksivan koiran takia lapsi joutuu elämään liassa. Totta kai ap korjaa pissat mutta silti. Siis että palstalaisten mielestä lapsesta viis.[/QUOTE]

Mä en voi muuta kun nauraa sun kommentilles :LOL:
 
Borkku
[QUOTE="vieras";23350671]MITÄ vittua??! EI VENÄJÄN TOY OLE VILLAKOIRA!!
2 eri rotua. Käytä kuuklea.[/QUOTE]

Mut villakoirissa se kaikkein pienin on TOY. Eihän tuossa puhuttu lainkaan Venäjän toysta edes. :)
 
"mjää"
[QUOTE="vieras";23199357]No huhhuh! Mä ainakin kokeilisin KAIKKI mahdolliset keinot, ennen kuin harkitsisin koirasta luopumista. Meillä kissat kuseskeli ympäriinsä ja jokaikinen kikka kokeiltiin, juostiin eläinlääkäreillä ja lopulta saatiin asia kuntoon. Menihän siihen monta sataa euroa ja missään vaiheessa ei ollut varmaa, loppuuko kuseskelu kuitenkaan. Ei silti tullut mieleenkään luopua rakkaista lemmikeistä kokeilematta ensin kaikkia konsteja.[/QUOTE]

Miten saitte loppumaan? olis meilläkin sitä ihan samaa vikaa :(
 
!
googleta koirakorjaaja, ja ota ihmeessä yhteyttä häneen! koiran leikkaaminen ei auta kuin todella harvoin ja ainoastaan jos on jokin rakenteellinen vika tai sairaus, ei terve koira leikkaamalla merkkaamista lopeta. vaikuttaa dominoivalta koiralta.
 
"vieras"
Älä välitä ap. Ainakin tiedän milstä susta tuntuu. Me joudutaan kans luopumaan meidän pennusta. Allergian vuoksi, sekin on vissiin hepponen syy. Palstan mukaan ainakin. Mut minä en ala leikkimään lasten ja omille tunteillani ja arpomaan voiko koira jäädä vai ei. Tän kuitenkin saa kasvattajalleen takaisin.
 
ryysyrannan rinsessa harmaana
No jopas on paikalle löytynyt WANNA BE koiranystäviä =D

Tottakai ihanainen sun on parempi luopua koirasta jos sinulla ei ole sille aikaa eikä intoa, puhumattakaan ongelmista pissaamisen ja vauvan kanssa. Käsittämätöntä kuinka moni on valmis jankuttamaan koiranpitämisestä??

Parempihan se koiralle on löytää sille koti jossa se saa aikaa ja tarvitsemaansa huomiota!!!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja eläinrakas;23350537:
Eihän siihen kastraatioon nyt enää kannata rahoja tuhlata, kun ap on jo päättänyt laittaa "vahingon kiertämään". Mitä siitä piittaamaan, että se kastraatio vois vaikka auttaa ja koira vois jäädä omaan perheeseensä asumaan.

Mä todella toivon kans, että ap ymmärtää jättää nää lemmikkikokeilunsa tähän. Mun mielestä tää on melkein yhtä paha tilanne kuin se, että muutama vuosi leikitään koiran kanssa kotia ja ihmislapsen synnyttyä laitetaan se sitten kiertoon "muuttuneen elämäntilanteen takia".
Niinpä, tuollaisia ilmoituksia näkee paljon :(
 
ryysyrannan rinsessa harmaana
[QUOTE="vieras";23351180]Niinpä, tuollaisia ilmoituksia näkee paljon :([/QUOTE]

Niin no, ihmislapsi vs koira,......hmmm.....NO KUMPIKOHAN???? Vittu et on naurettavaa. Menkää jonnekki koirapalstalle.
 
äh.. en jaksanu lukea kuin neljä sivua.

Toivottavasti aloittajan koira-paran tilanne on selkiytynyt!

Koska tähän vaivauduin kirjoittamaan niin kannan minäkin korteni kekoon.
Sukulaisella oli ensin narttu koira ja tuli vuoden päästä uroskoira. Kaikki toimi loistavasti. Koirat tulivat toimeen keskenään ja kappas, kyseinen sukulainen pamahti paksuksi. Ei siinä, raskausaika ja vauva-aika meni hyvin, mutta kun vauva alkoi olemaan taaperon ikäinen meni uroskoira aivan sekaisin. Merkkaili jatkuvasti. Kun lapsi oli poissa (esim hoidossa) oli koira normaali itsensä.
Ja ei, koirat eivät jääneet heitteille, vaan niitä lenkitettiin useamman tunnin lenkkejä päivittäin, iltaisin saivat rapsutuksia ym.

Myös kyseinen uros kastroitiin siinä toivossa että merkkailu olisi loppunut. Lopputuloksena uroskoira lähti, lapsi jäi. Ja vanhempi narttu on edelleen perheessä, koska ei stressaa lapsesta ja sen tuomista äänistä.

Ja vielä se, että koiran käytöstä analysoitiin mielestäni aivan liian kauan koiran kannalta. Oireilut kestivät 2,5v ennenkuin koirasta luopuivat.

Toki siinä samaa mieltä olen, että ns ongelmakoiraa ei pidä kelle tahansa antaa. Mutta nuokin oireet voi poistua rauhallisemmassa ympäristössä kuten sukulaisen koiralla kävi. Merkkailu loppui samoin tein kun sai olla ainoa koira perheessä jossa ei ollut leikki-ikäisiä lapsia.

Ja mitä tuohon manne-kommentiin - itsekään en rotukoiraa (en edes seropia) manneille "antaisi". Kyllä varmasti sieltäkin löytyy niitä hyviä ja rehtejä ihmisiä, mutta ikävä kyllä pelkäisin liikaa että näkisin viikonpäästä keltaisessa pörssissä koirani myynnissä "valioyksilönä".
 
IhaNainen harmaana
Komps!

Onko sulla niinku molemmat koirat lähdössä kiertoon?
Tällä hetkellä kumpikaan koira ei ole lähdössä minnekään. Tuo uros lakkasi kuseksimasta yht' äkkiä, ihan kuin olisi tajunnut että nyt on tosi kyseessä. Muutamaan viikkoon ei ole tullut yhtään tippaakaan sisälle, joten eiköhän tuo ollut vain jotain murrosiän oikkuja ja saammekin nyt pitää molemmat rakkaat koiramme kotona. Helpotus on suuri vaikkette sitä varmaan uskokaan.
 

Yhteistyössä