Mistä mä löydän tuolle koiralle uuden kodin?

  • Viestiketjun aloittaja IhaNainen
  • Ensimmäinen viesti
Ei jaksa kirjautua
Muistanko oikein, että ootte pk-seudulta? Mulla on kaverilla venäjän toy ja aivan ihana lutunen mussukka, tosin narttu :) mutta minua ainakin rodun puolesta voisi kiinnostaa ja paljon! Me jouduttiin reilu vuosi sitten luopumaan meidän koira vanhuksesta runsaiden kasvaimien vuoksi ja nyt vois olla hyvä aika uudelle koiralle.

Tuleeko muuten toimeen lasten kanssa? Meillä on pian 3-v ja 1,5-vuotias jotka siis tottuneet eläimiin (etenkin vanhempi) ja meillä on kaksi kerrosta, että tarvittaessa sais koirulikin omaa rauhaa jos meno yltyy lasten ans liian hurjaksi.
 
"miksi"
Kuulostaa siltä, että haluat vaan keksiä jonkun syyn saada toinen koira pois. Lääkärikäynti, leikkauttaminen ja vastaavat konstit voivat tosiaan auttaa. Jos tiesit että olet lisääntymässä, niin ei varmaan olisi kannattanut hamstrata lemmikkejä (etenkin jos sitten lapsen vuoksi niistä olet valmis luopumaan).
 
IhaNainen
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23198741:
Tota, anteeksi, mutta miksi te sitten olette ottaneet toisenkin koiran?


Ja kumpi teillä nyt sitten on ollut kauemmin? Se uros vai narttu? (mun aivotoiminta ei ole vielä oikein iskussa viikonlopun jäljiltä...)
Otettiin toinen koira, koska nartulla (ensimmäisellä koiralla) ei ole papereita, ja halusin alkaa käymään näyttelyissä ja agilityssä. Näyttelyissä ehdittiin käydä muutaman kerran, mutta koska koiran toinen korva jäi lurpaksi, se ei menesty. Agilityn ehdin aloittaa, kerkesimme käymään kerran kunnes tajusin olevani raskaana, niin ei sitten viititty ilmoittautua koko kaudelle kun ois kuitenkin jäänyt kesken. Tähän mennessä koiraa ei ole leikattu koska tosi monet kasvattajat ovat kysyneet sitä jalostukseen. Ja vaikutan varmaan aika mulkulta, mutta suoraansanottuna mua ei huvita aittaa 300e asiaan joka yhtä suurella todennäkösyydellä auttaa kuin ei auta. En mä ostele 300 euron arpojakaan.
 
IhaNainen
Missä päin koira on? Olisin todella kiinnostunut. Meillä on haussa pienikokoinen koira joka ei vaadi hirveitä lenkkejä. Ja seurallinen ja lapsiin tottunut pitää olla. Meillä lapsia yks 4vee.
Koira asuu helsingissä meidän kanssa. Se kyllä kaipaa ihan normaalikoiran lenkkejä, vähintään sen 5km päivässä, paitsi näin talvivin kun ei se tarkene.
 
IhaNainen
Muistanko oikein, että ootte pk-seudulta? Mulla on kaverilla venäjän toy ja aivan ihana lutunen mussukka, tosin narttu :) mutta minua ainakin rodun puolesta voisi kiinnostaa ja paljon! Me jouduttiin reilu vuosi sitten luopumaan meidän koira vanhuksesta runsaiden kasvaimien vuoksi ja nyt vois olla hyvä aika uudelle koiralle.

Tuleeko muuten toimeen lasten kanssa? Meillä on pian 3-v ja 1,5-vuotias jotka siis tottuneet eläimiin (etenkin vanhempi) ja meillä on kaksi kerrosta, että tarvittaessa sais koirulikin omaa rauhaa jos meno yltyy lasten ans liian hurjaksi.
Koira tykkää tosi paljon lapsista, eikä ole millään avalla aggressiivinen ketään kohtaan. Helsingissä juu asutaan, ja meidän koira tosiaan on ehkä maailman suloisin koira, kauhean ihmisrakas, sosiaalinen, hellyydenkipeä ja kiltti. Sitä on helppo kouluttaa kaikessa muussa kuin tässä merkkailussa. Mulle saa tosiaan laittaa yv:tä aiheesta.
 
IhaNainen
[QUOTE="miksi";23198875]Kuulostaa siltä, että haluat vaan keksiä jonkun syyn saada toinen koira pois. Lääkärikäynti, leikkauttaminen ja vastaavat konstit voivat tosiaan auttaa. Jos tiesit että olet lisääntymässä, niin ei varmaan olisi kannattanut hamstrata lemmikkejä (etenkin jos sitten lapsen vuoksi niistä olet valmis luopumaan).[/QUOTE]

Joo, se on tekosyy että en halua mun lapsen elävän kusen keskellä ja haluan koiralle omistajan jolla on oikeasti sille aikaa. Edelleen meidän poika ei ollut suunniteltu juttu, jos multa ois kysytty, oisin halunnut lapsen ehkä viiden vuoden päästä. Koiran kanssa on kyllä käyty lääkärissä, siinä ei ole mitään vikaa, se on 2v täysin terve koira, jolla on nyt joku egoiluongelma meidän nartun suhteen. Kastroimattomuuden perustelin jo.
 
Meillä oli kultaisen ja labbiksen sekoitus joka teki myös tota, toisin narttu. Kuseksi pitkin kämppää vaikka oltiin just tultu ulkoa. Sitten äitini otti koiran hoiviinsa ja loppui joka paikan kuseksiminen. Tultiin siihen tulokseen että koiraa stressasi jokin jonka takia teki tuota. Ehkä koki ettei saanut tarpeeski hellyyttä ja virikkeitä. Koiraa tapaamme säännöllisesti äitini luona ja on kuin eri koira nyt, kiltti ja touhukas.

Itse kokeilisin sitä leikkausta tai koittaisin saada koiran jollekin tutulle vähäksi aikaa että tilanne rauhoittuisi.....
 
Mä kokeilisin ekana sitä leikkausta. Onks koirille apua jostain haihduttimista niin kuin kissoille on Feliway, onks koirille mitään vastaavaa?
Ellei auta niin Apulasta moni koira löytää uuden kodin.
 
IhaNainen
"Perustelit" eli totesit että ei kiinnosta, koska yhden lääkärin mielipide on se, että voi auttaa tai olla auttamatta. Tällaisissa tapauksissa kannattaa aina soittaa muillekin eläinlääkäriasemille ja kysyä toisen eläinlääkärin mielipidettä. Usein alkaa löytyä neuvoja ihan eri tavalla.
Opettee lukemaan. "Tähän mennessä koiraa ei ole leikattu koska tosi monet kasvattajat ovat kysyneet sitä jalostukseen. Ja vaikutan varmaan aika mulkulta, mutta suoraansanottuna mua ei huvita aittaa 300e asiaan joka yhtä suurella todennäkösyydellä auttaa kuin ei auta. En mä ostele 300 euron arpojakaan. "
 
IhaNainen
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23198999:
Kyselty jalostukseen mutta jossain vaiheessa sanoit että esim kasvattaja ei suostu sitä ottamaan takaisin koska se ei käy jalostukseen?




Mä olen jo ihan sekaisin.
Ei vaan kasvattaja ei halua sitä koska ei sovi näyttelyihin, jalostukseen kyllä sopii koska korva jäi lurpalleen mun omasta syystä. Mä tunnen myös varmaan kaikki suomen venäjäntoy-kasvattajat, jaheistä 75% on sitä meltä että leikkaaminen joko autaa tai ei auta, joten mulla on kyllä tähän monen ihmsen mielipide. Luopumispäätös on jo tehty, se ei muutu tästä mihinkään vaikka kuinka asiaa inttäisi, me ollaan tehty sitä itsekin ihan tarpeeksi.
 
"Koirarakas"
Voi hemmettei teitä! Luovu molemmista koirista. Ei se koira ole ongelma, vaan te (taas kerran)

Annatteko te lapsenkin pois jos tulee ongelmia? Toisenne?

Yrittäkää nyt ihmiset tajuta, että kun ottaa lemmikin niin sen kanssa voi tulla haasteita ja silloin pitäisi kantaa se vastuu ja hoitaa ongelma pois. Jos kyseessä ei ole sairaus, tuo ongelma on täysin poistettavissa. Se toki vaatii vähän työtä ja sytemaattisuutta KUTEN lasten kasvattaminenkin.

"Kerro mulle millä mä koulutan salaa kusevan eläimen lopettamaan sen..."

Odotatko ihan tosiaan, että koira tulee ilmoittamaan sulle, että nyt meinaan ruikkia, ähäskutti tee jotain jos voit?

Minä ainakin syyllistän sua.
 
[QUOTE="Koirarakas";23199217]Voi hemmettei teitä! Luovu molemmista koirista. Ei se koira ole ongelma, vaan te (taas kerran)

Annatteko te lapsenkin pois jos tulee ongelmia? Toisenne?

Yrittäkää nyt ihmiset tajuta, että kun ottaa lemmikin niin sen kanssa voi tulla haasteita ja silloin pitäisi kantaa se vastuu ja hoitaa ongelma pois. Jos kyseessä ei ole sairaus, tuo ongelma on täysin poistettavissa. Se toki vaatii vähän työtä ja sytemaattisuutta KUTEN lasten kasvattaminenkin.

"Kerro mulle millä mä koulutan salaa kusevan eläimen lopettamaan sen..."

Odotatko ihan tosiaan, että koira tulee ilmoittamaan sulle, että nyt meinaan ruikkia, ähäskutti tee jotain jos voit?

Minä ainakin syyllistän sua.[/QUOTE]

no ainakin ap toimii oikeen siinä, että yrittää löytää koiralle kodin. eikä vaan kylmästi vie sitä viimeiselle piikille
 
IhaNainen
[QUOTE="Koirarakas";23199217]Voi hemmettei teitä! Luovu molemmista koirista. Ei se koira ole ongelma, vaan te (taas kerran)

Annatteko te lapsenkin pois jos tulee ongelmia? Toisenne?

Yrittäkää nyt ihmiset tajuta, että kun ottaa lemmikin niin sen kanssa voi tulla haasteita ja silloin pitäisi kantaa se vastuu ja hoitaa ongelma pois. Jos kyseessä ei ole sairaus, tuo ongelma on täysin poistettavissa. Se toki vaatii vähän työtä ja sytemaattisuutta KUTEN lasten kasvattaminenkin.

"Kerro mulle millä mä koulutan salaa kusevan eläimen lopettamaan sen..."

Odotatko ihan tosiaan, että koira tulee ilmoittamaan sulle, että nyt meinaan ruikkia, ähäskutti tee jotain jos voit?

Minä ainakin syyllistän sua.[/QUOTE]

En uovu molemmista kun toisesta ei ole mitään harmia ja se on ihan tyytyväinen elämäänsä. Ei anneta lasta pois, mutta välillä mut vois kyllä antaa kun olen niin hankala. :D Niin, sä nyt vaan syyllistät, mutta et vieläkään kertonut miten koiran voi kouluttaa olemaan kusematta jos se ei koskaan jää kiinni itseteossa ja rimpuilee merkkailuhousuista irti alle 2 sekunnin?
 
IhaNainen
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23199274:
no ainakin ap toimii oikeen siinä, että yrittää löytää koiralle kodin. eikä vaan kylmästi vie sitä viimeiselle piikille
Mä oikeasti haluan vaan että tolla koiralla on parempi olla, ja että mun lapsi ei joudu elämään kusen seassa, ei se kovin terveellistäkään ole että 9kk poika joutuu täällä asumaan kun ihan jokainen paikka on merkattu ja koko ajan merkataan lisää.
 
"vieras"
No huhhuh! Mä ainakin kokeilisin KAIKKI mahdolliset keinot, ennen kuin harkitsisin koirasta luopumista. Meillä kissat kuseskeli ympäriinsä ja jokaikinen kikka kokeiltiin, juostiin eläinlääkäreillä ja lopulta saatiin asia kuntoon. Menihän siihen monta sataa euroa ja missään vaiheessa ei ollut varmaa, loppuuko kuseskelu kuitenkaan. Ei silti tullut mieleenkään luopua rakkaista lemmikeistä kokeilematta ensin kaikkia konsteja.
 

Yhteistyössä