Mistä te olette saaneet nimenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mere:
Äitini oli valinnut nimeni, eikä isällä ollut siihen vastaansanottavaa. Äiti oli haaveillut nimestäni jo silloin, kun hän oli ollut nuori tyttö. Nimeni on aika harvinainen omassa ikäluokassani.

Meillä oli ihan sama juttu, iskä sai sit keksiä toisen nimen =)

Mun isällä ei ollu osaa eikä arpaa toiseen nimeenikään, kun äiti oli senkin päättäny :D
Mun toisella lapsella on muuten kanssa sellanen nimi, jonka mä olin päättäny jo teini-iässä. Onneks mies yllättäen suostui, että laitetaan se nimi lapselle, meillä kun ei miehen kanssa ole yhtään samantyylinen nimimaku ja lasten nimistä käytiin aikanaan pitkiä keskusteluja =)

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
Alkuperäinen kirjoittaja pömppis:
sain kuulemma silloisen hitti kappaleen nimen mukaan ja äitini tykkäsi siitä bändistä. äiti valkkas ekan nimen isä toisen isä ois halunnut musta tarjan =)

pikkuveljeni toinen nimi on annettu presidentin toisen nimen mukaan

mun nuorin tyttö on myös saanu nimensä biisin mukaan. :D :saint: :heart:

Pikkuveljesi on sitten nimeltään...? Oiva? Henrik? Kaleva? Kristian? Gustav?
Kusti :laugh: ? Vai mikä???? Jos joskus saan pojan, ni sen toinen tai kolmas(?) nimi tulee olemaan Kristian.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
sain kuulemma silloisen hitti kappaleen nimen mukaan ja äitini tykkäsi siitä bändistä. äiti valkkas ekan nimen isä toisen isä ois halunnut musta tarjan =)

Kusti :laugh: ? Vai mikä???? Jos joskus saan pojan, ni sen toinen tai kolmas(?) nimi tulee olemaan Kristian.

Meillä on toisena nimenä Kristian =)

Mun nimi tulee yhdestä Impi Hellenin runosta.. ( jos muistan runoilijan nimen oikein ) ja toka nimi on sama kuin äidinkin toka nimi.. on muuten todella ihana runo.. äiti näytti sen mulle tossa puolisen vuotta sitten..

Äitini päätti jo lapsena, että jos hän saa joskus tytön niin siitä tulee Marianne. Tunsi sen nimisen tytön ja tykkäsi nimestä. No minä olen esikoinen ja sain sen nimen. Ei ole tarvinnut valittaa. Ei ongelmia nimestä ja olen ihan tykännyt.

Varmaan sen jälkeen hyvin hätäisesti keksitty, kun isä ehdotti Aina Varma Päivä -nimeä :laugh: :D Kuulemma siskoni on keksinyt etunimeni ja isoäiti toisen nimenä. Näin ainakin kerrottu, tiedä sitten totuutta.

Äiti olisi halunnut minusta Susannan, mutta isäni ja enoni olivat päättäneet nimeni, valitettavasti. Minulla on siis ikäluokkani muotinimi. Toinen nimeni tulee isäpuolen kantaäidin mukaan.

Silloin 2,5-vuotias isosiskoni on keksinyt nimen mulle, oli alkanut käyttää nimeä jo ennen syntymääni vaikka ei edes tienneet onko tulossa tyttö vai poika.. ja se nimi mulle sitten jäi! eipä ole kyllä valittamista.

Äitihän tuon päätti. Halusi erikoisemman nimen (ainakin tuohon aikaan oli erikoisempi suomessa) Isä taas olisi antanut kaksiosaisen nimen mutta onneksi äiti sai pitää päätösensä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

hyvinpä tiesit toiset nimet henrik on vm 83 =) toisin jos kristian on jonkun pressan toinen nimi niin mun toisen pikkuveljen kolmas nimi on kristian

Vanhemmat vaan tykkäsi niistä nimistä, mitkä mulle annettiin

Mutta erikoista on se, että nyt kun tehtiin sukututkimusta meiän suvusta, niin selvisi, että mun papalla oli samanniminen sisko kuin minä. Pappa vaan ei koskaan suvustaan mitään puhunut silloin kun vielä eli. Mutta ilmeisesti siskostaan pappa oli tykännyt, koska se oli niin kovasti tykännyt, että mulle annettiin just se nimi mikä annettiin :)

oli kuulemma eka kriteeri ettei ole suvussa toista saman nimistä. ja hyvin onnistuivat, ei totta vie ole eikä ole monessa muussakaan suvussa - ihan ymmärrettävistä syistä!!!!!

Eipä ole tullut kysyttyä itseasiassa koskaan, eikä muutenkaan puheeksi. Tuli vaan mieleen, että samana vuonna Pohtamo valittiin miss suomeksi, joten kenties siitä vaikutteita
a234.gif

Alkuperäinen kirjoittaja kotikurppa:
Minä olen saanut nimeni isäni mummun mukaan...valitettavasti

Niin mäkin! Olen kerran tavannut kaimani ja se oli jotain päälle yhdeksän kymppinen ja minä kahdeksantoista :ashamed: oikea mummo nimi siis.

Toinen etunimeni taas kulkee äidin puolelta suvussa äitini äiti, äiti ja minä. Olen mummilleni luvannut että laitan sen sitten eteenpäin jos joskus saan tytön.

Mä olen tavallaan kahden nimen sekoitus. Isä halus toisen ja äiti toisen, ni musta tuli sit niiden sellainen yhdistelmä. Ei siis kaksosainen vaan osa toisesta ja osa toisesta :D

Yhteistyössä