Mistä syystä sinä et halua enää lisää lapsia tai haluat siirtää seuraavaa hamaan tulevaisuuteen?

NalleKarhuÄiti

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
2 282
1
36
vedoten tohon yhteen ketjuun jossa kysyttiin että miksi mies ei halua tai siirtää lasten hankintaa.
itsestäni tuntuu siltä että en vilkaise rahapussiin onko vai eikö ole rahaa hankkia enempää lapsia vaan se että nyt tuntuu siltä että en halua enempää tai juuri nyt en jaksa enempää että ehkä sitten joskus.

pitää teitää omat rajansa, haluta saa mut pitää olla järki mukana toteuttaako ja johtuu meillä siitä et musta ei ole enää kotiäidiks vuos toisensa perään

mulla on nyt 2v poika, toinen tän kuun lopus laskettuaika. haluisin välis tehä töitä sit ois toisaalt taloudellisestikki helpompaa ku tuet isommat ku tehny töitäki ja muutenki kartuttaa työkokemustani välissä... tahtoisin (siis unelmani oisi) yht 4 lasta, eli en usko lopetan vielä tekoa mikäli niitä myöhemmin suodaan vielä mulle... mut ny ainaki jonkun vuoden paussi =)

Nyt lapset 4v ja 9kk.

Tuntuu etten vaan enää jaksa, yöt on nukuttu niin huonosti viimeiset 9kk että tuntuu sille et voi kun vaan saisin nukkua ja nukkua...
Ja tuntuu myös etten jaksa tätä jatkuvaa epäjärjestystä meidän kotona, kauhee sotku koko ajan.

Mut siis oikeesti uskon et me tehdään kolmas lapsi vielä joskus, mut sit kun ollaan välissä saatu nukkua kunnolla ja sit kun oikein kovasti sitä kolmatta halutaan. Sit on oikea aika.

En oikeastaan voi vastata, että en haluaisi. Sillä osa minusta toivosi vielä yhtä lasta, tai ainakin yhtä vauvaa. Tunteet toivovat, järki ei.
Järki sanoo, että minun "resurssini eivät riittäisi" enää neljänteen lapseen,näissä kolmessakin on jo ihan kylliksi.
Ja järki sanoo myöskin,että alan olla jo liian vanha. Tai en vaan ala, vaan olenkin.
Toisen ja kolmannen lapsen välillä kävin hirvittävän kriisin -vieläkö äidiksi.
Alettuani odottaa kolmatta tein itselleni selväksi että hän oli se viimeinen vauvamme (myös mies halusi ja haluaa näin)
Ja pääosin olenkin ratkaisuun tyytyväinen, vaikka osa minusta silti vielä toivoo ja haluaa ...

Haluan jossain vaiheessa lisää lapsia mutta en vielä. Ihan on tarpeeksi tekemistä tuon yhden yökukkujan kanssa, en edes halua ajatella tilannetta että niitä olisi kaksi, parhaassa tapauksessa kukkumassa eri aikaan. Ja voisi tässä muutenkin odotella että mies on edes lähempänä valmistumista ettei ihan vararikkoon mentäisi.

Niin ja pitää lisätä tälläinen outo ajatus;

Mä kyllä ajattelen usein lapsia silleen, et kun nää on niin rakkaita ja ihania, että EIKÖ sen takia pitäisi tehdä satamiljoonaa lisää? :D

Siis omia. :heart: :ashamed: =)

Esimerkiksi jos tulisin vahingossa raskaaksi, vaikka ehkäisyä käytetäänkin NIIN, mun olis varmaan ihan pakko pitää se lapsi. :/ :ashamed: :headwall:

KOSKA mulla on nää kaks rakasta jo nyt.

Se olis jotenkin henkisesti sama jos mä tappaisin nää...

Outoja ajauksia yöllä...

Ja silti mä yritän kaikin keinoin estää raskaaksi tulemisen... :xmas:

Olisi pakko antaa junnu isälleen, jos vielä yhden hankkisin . Niin raadollista ja kamalaa kuin onkin, mun lapsilukuni määrää brutaalisti raha...en hanki enempää lapsia kuin mitä pystyn elättämään ja kouluttamaan.

meil on yks laps, mut mun terveydelliset syyt ei kestä toista lasta.. eikä toisekseen oo ees halujakkaan kun on kaikenlaista elämässäni meneillään.

Sanoisinko näin, että mukavuudenhalun vuoksi meille ei enää tule lisää lapsia. Ja että mun raskaudet on olleet vaikeita (kahdessa raskaudessa toksemia -> synnytykset käynnistettiin ja kolmannessakin sen pelko).

Yhteistyössä