V
"vieras"
Vieras
Olen opiskeleva yh. Ala kiinnostaa kyllä, mutta opinnot ei mene hyvin, olen jo muutaman kurssin verran jäänyt muusta ryhmästä jälkeen. Jaksamisen kanssa olen tiukilla, hädintuskin selviän kaikesta pakollisesta. Olen vaan niin väsynyt ja mieli maassa. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, en tiedä voiko sekin vaikuttaa, vaikka arvot on verikokeissa kunnossa. On väsynyt olo, unohtelen hirveästi asioita, ajatukset välillä yhtä puuroa. Tekemättömät työt (esim. kirjalliset opiskeluun liittyvät tehtävät) kummittelevat mielessä koko ajan, ja tuntuu että nämä paineet ihan lamaannuttaa minut, ettei pysty edes tarttumaan toimeen. Lapsen isä haukkuu minua koko ajan, miten en ole kotona siivonnut tarpeeksi jne. Olen ollut vähän väliä flunssassa tämän talven aikan, joka sekin on vienyt voimia. Lapsen takia olisi pakko jaksaa, mietin välillä ajattelen, että kun ei olisi tuota lasta, niin voisin edes tappaa itseni. Toisaalta tiedän, että jos ei olisi näitä opiskelupaineita, voisin paljon paremmin. Mutta lapsen takia olisi pakko, ei kotona istuminen tuo meille ruokaa pöytään. Nyt loppukeväästä on seinät kaatuneet lopullisesti päälle. Viimeiset pari viikkoa olen vain istunut kotona. Parin viikon päästä alkaisi harjoittelu, ja minä en tiedä pystynkö minä edes menemään sinne.
Mistä minä voisin saada keskusteluapua, mielenterveystoimistostako?? Koulullakin on psykologi, mutta ei varmaan ole kesällä töissä. Toisaalta pelottaa avun hakeminenkin, kun olen lukenut niitä juttuja, että jos myönnät että on jaksamisen kanssa vaikeaa, niin sitten otetaankin lapset huostaan..
Mistä minä voisin saada keskusteluapua, mielenterveystoimistostako?? Koulullakin on psykologi, mutta ei varmaan ole kesällä töissä. Toisaalta pelottaa avun hakeminenkin, kun olen lukenut niitä juttuja, että jos myönnät että on jaksamisen kanssa vaikeaa, niin sitten otetaankin lapset huostaan..