Kannattaako hakea? *työpaikasta*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hakeakko vai ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hakeakko vai ei

Vieras
Mies on lomautettuna, lomautuksen kesto alustavasti 6kk, minä olen kht kotona joten sanomattakin selvää että tiukkaa tekee rahan suhteen, asumiskustannusten jälkeen jää 600-700e käteen eli pärjätään kyllä.

Kaveri vihjasi että heidän toiseen yksikköön etsitään lastenhoitajia (yksityinen päiväkoti) 6-12kk työsuhteisiin, vaatimuksena runsas lastenhoitokokemus/lh tai vastaava koulutus. Itse olen raskaana vk kasassa vasta 6, joten hyvin voisin esim. 6kk ajaksi mennä töihin ja lapsi olisi isän kanssa kotona.

Vähän vaan mietityttää että kehtaanko hakea, mulla ei ole sopivaa koulutusta "vain" oma lapsi (2v) ja 6kk aupair kokemus hoidin perheen 1v poikaa.

Mutta houkuttelisi kyllä kovin, kun raha ei kasva puussa ja työn kestokin olisi juuri passeli. Mutta eihän se hakemuksen laitto asioita voi pahentaakkaan.

Hakea voi tietysti mitä paikkaa tahansa, mutta hakijoita on nykyään niin paljon että löytynee myös kriteerit täyttäviäkin hakijoita. Ei siis kannata toivoa liikoja vaikka hakemuksen laittaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hakea voi tietysti mitä paikkaa tahansa, mutta hakijoita on nykyään niin paljon että löytynee myös kriteerit täyttäviäkin hakijoita. Ei siis kannata toivoa liikoja vaikka hakemuksen laittaakin.

Tiedän, ja tiedän myös että en täytä lähellekkään noita vaatimuksia mutta nyt on vähän kaikki keinot käytettävä, kun sitä rahaa ei ainakaan kotona istumalla ala tulla se on varmaa. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tiedän, ja tiedän myös että en täytä lähellekkään noita vaatimuksia mutta nyt on vähän kaikki keinot käytettävä, kun sitä rahaa ei ainakaan kotona istumalla ala tulla se on varmaa. :/

jos se sun kaveri siel on töissä niin se voi vaikka puhua sut sinne työpaikkaan.. suhteilla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

jos se sun kaveri siel on töissä niin se voi vaikka puhua sut sinne työpaikkaan.. suhteilla ;)

Ja jos on hakenut sinne myös koulutettuja ja kokeneita hoitajia niin valitus menee heittämällä läpi.

Hae ihmeessä. Ei ole niinkään varmaa, että tuollaisiin lyhyisiin määräaikisuuksiin löytyy hakijoita. Kun asenne on kunnossa, niin pärjää monessa, eiköhän siellä ole päteviäkin hoitajia opastamassa ja vastuuta kanstamassa. Tietenkin jos päteviä hakijoita löytyy, niin jäähän se paikka saamatta. Mutta et tosiaan menetä hakemalla mitään.

Yhteistyössä