missä muut hepatoosi-odottajat?

  • Viestiketjun aloittaja Malla29
  • Ensimmäinen viesti
JanaS: Näköjää on nii mont mielipidettä ku lekureita :headwall: on se vaa pakko uskoo.
Kerroha sit taas kuulumisii ku enenpi tiiät.
Juu,afos arvost sanottii miulle et se joteki liitty noihi sappi juttuihin...pitää pyytää ke tarkennusta.

Elikkä ke oon menos taas vkottaiselle lääkäri käynnille kuuntelee tän vkon mielipiteen :whistle: ...mielenkiintosta luulisin ku miettii mite noide ajatukset vkossakii muuttuu :kieh:

AadaOlavi 36+3
 
Moi! Seurailen tätä ketjua koska itse tunnen parhaillaan istuvan aikapommin päällä: toka raskaus, viikkoja 35+2, ja ekassa (2,5 v sitten) oli hepatoosi. Silloin diagnoosi ja lääkitys alkoi vk 36. Nlan terkkari väitti et ei se kaikilla uusi, mutta en ihan usko sitä omalla kohdallani.

Olin tänään aamulla kokeissa: maksat, sappi, lääkeaineet (mulla jatkuva lääkitys epilepsiaan), suola sekä hb. Nämä on tehty puolenvälin jälkeen noin 10 viikon välein varmuudeksi.

Mut pari vrk on nyt kutissut jonkin verran, joten odottelen, koska sappihapoista soitetaan ja käsketään äitipolille.
Missä teillä on kutinaa? Onko tasaisesti kaikkialla, vai vainko kämmenissä ja jalkapohjissa? Mulla kutisee vähän siellä sun täällä, mut ei juurikaan kämmenissä eikä jalkapohjissa. Ja onko teillä vain öisin, vai jatkuvasti? Tänään on tuntunut kutinoita päivälläkin, koko ajan saa jostain kohtaa rapsutella.

Olisin vain toivonut että tää toka, ja samalla TAATUSTI viimeinen, raskaus olisi käynnistynyt luonnostaan kotioloissa, eikä käynnistyksellä!
 
Metsämökin emäntä: Tervetuloo joukkoon...jos näin voi sanoo :D

Miulla kutinoita ollu oikeestaa "vain" käsivarsissa,jaloissa ja päänahkassa...en ainakaan myönnä et kämmenet tai jalkapohjat ois kutisseet.
Kutinaa onkin ollu sit ihan vuorokaudesta riippumatta...miullaha kutinat alkanu vasta ku asat olleet todella korkeet,noin 400.Tai sit en vaa huomioi kaikkee ku tää iho kutiaa myös ihan allergia oireistakin.

Oot päässy hyville vkoille ilman arvojen nousuu...hyvä hyvä!
Miullahan noi arvot noussu joka kerta vaa aikasempaan :headwall: ...nyt tää raskaus kyl taitaa todella olla se viimunen meilläkin.

 
Tuuhan Ursulainen ke sitte kertomaan sen päivän lääkärikoukerot ja mielipiteet... ;)

Metsämökin emäntä: mulla kutinaa tasaisesti joka neliösentillä tässä kropassa :( Ja mukana myös ihan nää klassiset jalkapohja, masu ja kämmenet. Kutinaa on ihan kokoajan mutta yöllä se korostuu. Kai sitä silloin on vielä enempi aikaa kuulostella kun päivällä. Nyt on myös limakalvojen kutinaa niin ylä- kun alapäässäkin ja sitä ei ole noissa edellisissä ollut.

Mullakin suurin toive olis ollu spontaani synnytys eikä käynnistys ja meilläkin tämä on takuulla viimeinen raskaus!!!!! ;) ;) ;)


Jaksaisitko kertoa siitä sun ekasta hepatoosista tarkemmin? Arvoista, käynnistyksestä yms..

JanaS & Onni 35+3
 
Täällä kukkusen :D
Heräsin tuos reilu pari tuntii sit ekaan supistukseen jonka luulin viel olleen unta,mut siit asti niit tullu epäsäännöllisen säännöllisesti :eek:
Tässä nyt ihmettelen et voiko tää oikeesti olla sitä ihtiää...tuleeko lähtö,mut toisaalta enpä kyl oikee usko.Kunhan nyt vaa kiusaa miuta tän yön ja sit loppuuvat kokonaa.

JanaS: Kyl varmast tuun kertoo het ke mitä sanovat.

AadaOlavi 36+4
 
Moikka!

Oon taustalta seuraillut tätä ketjua :) . Mulla oli viime raskaudessa hepatoosi. Huomen aamuna menen käymään verikokeissa kun eilen alkoi iho kutisemaan :| . Yöllä heräsin vielä jalkapohjan kutinaan. Kunhan nyt ei vaan olisi sitä mitä pelkään :/ .

Raskausviikkoja on nyt 29+0.
 
Miija:Toivottavast eivät ois viel arvot kohollaan...pidän peukkui.

Äippäpolil käyty:
Jouduin käymää toxemiakokeis ku rr oli 144/92 vaikka olin just maannu käyril 20min eli hyvi "levänny"
Pe labrat ku alat sekä sappi noussu pikkase,la ktg ja ma lapsivesipunktio ( keuhkoje kypsyys tarkistetaa )
Ens vkon lopul käynnistys jos ei mitää kummosii sitä ennen.
Tätä mieltä oli nyt lekuri.

AadaOlavi 36+5
 
Hienoa että sait käynnistysajankohdan!!! Olis kiva tietää kuka lääkäri sulla oli.... Saitko selvyyden miksi tarvitaan lapsivesipunktio?? Paljon sulla ollut tuo viimeisin sappi? Taas paljon utelua..... ;)

Jaksamista sulle, enentään viikko enää!!! :hug:

JanaS & Onni 35+5
 
Täällä on yks uusi, joka odottelee labra tuloksia hepatoosista. Tänään kävin labrassa. Toinen raskaus kyseessä. Ekassa raskaudessa oli tosi paha hepatoosi, silloin olin sairaalassa pari viikkoa ja käynnistyksen aloittivat viikolla 36. Nyt sitten odottelen, et jos sitä hepatoosia ei tulisikaan. Vähän lievästi kutittaa eri paikoista, mutta paljon lievemmin kuin edellisessä.
Nyt viikkoja tasan 34. Käynnistykseen en kyl suostu, tuli mitä tuli. Eka raskaus päätyikin sitten sektioon.
Joopa jo. Tyhmä juttu koko hepatoosi. :/
 
JanaS: Siit lääkärin nimest...piti ottaa selvää,mut ku on tää sama pää kesät talvet :headwall:
Sappihappo arvoo en tiiä ku vaa sano et nyt ekaa kertaa maaliskuun oli noussu yli viitearvon...en enää jaksa noist luvuist pitää tietoo ylhääl.
Lapsivesipunktiolla niit keuhkoje kypsyyttä kattoovat...oisko syynä tää r.diabetes vai mikä,mut sen tää lääkäri kuiteki haluu ni ottakoot.

Huomaa et oon todella kyllästyny tuohon äippäpolil ravaamisee ku en jaksa sielkää kysellä...kuuntelen ja myöntelen vaa :ashamed:

Karenina: Toivotaa et hepatoosi ymmärtäs pysyy poissa tai tulis edes vain lievänä...jaksamisii siullekkin :hug:

AadaOlavi 36+6
 
Argh,alko tänää hurja kutina :kieh: ...näiköhä on arvot hyppiny kovasti ylöspäi ku en muista millo oisin näi joutunu ihtiän raapii :(
No kai siel äippäpolil sit viisaammaks tulen ma ku taas meen...tänäähä miult otettii juur labrat.

Mitäs muille kuuluupi????

AadaOlavi 37+0
 
Jaksamista Ursulaiselle kutinoissa... :/ Täällä tämä tasaisen v*ttumainen kutiseva ja poltteleva olotila jatkuu vaan.. Ataraxia hain tänään uuden satsin mutta ei siitä kyllä ole yhtikäs mitään apua... Tänään taas ollutkin niin raivostuttava olotila, että... :kieh: :kieh:
Toivottavasti tässä ei tosiaan tarvisi kärvistellä kun tää pari viikkoa maksimissaan, sitten olis 38vk täynnä. No maanantaina yritän saada jotakin vastauksia käynnistysajankohdasta polikäynnillä. Sitäkin olen jo alkanut pelätä että mitä jos tätä ei suostutakaan käynnistää etukäteen... mä olen sitten ainakin ihan hermona vauvan hengen puolesta... :( Miksi ottaa mitään riskejä kun on tätä taustaa tästä viheliäisestä vaivasta, vaikka nyt ei se sappi pilvissä olekaan... Toivon inhimillistä lääkäriä seuraaville käynneille!!

Onneksi Onni on liikkuvainen vauveli, ei ole kertaakaan tarvinut liikelaskentaa tehdä hiljaiselon vuoksi...

Semmosia tänne....

JanaS & Onni 36+0 :heart: :heart: :heart:
 
Kiitos tsempistä Ursulainen!
Sinulle huomiseksi paljoooooon tsemppiä punktioon!!! (Vieläkin kyllä ihmettelen miksi se tarvii noilla sun viikkoilla ottaa... vauvahan on täysiaikainen. On vissiin jostain muusta syystä kun pelkästään hepatoosista. ) Itekin huomenna aamupäivällä ajelen taas polille ja yritän saada lääkäriltä jotakin faktatietoa jatkosta! Toivottavasti olis jompikumpi lääkäreistä kellä jo olen käyny eikä taas joku uusi naama...

Tuuhan kertomaan huomenna taas kuulumiset!! :hug: :hug:

JanaS & Onni 36+2
 
Jep kävin sit äippäpolil ja ylilääkäri päätti ettei mitää punktioo tehäkkää :eek:
Kuulemma ei ollut tarvetta niin radikaalille toimenpiteelle pelkästään sokereiden paastoarvojen ollessa kohollaan.
Nyt tuomio on sit tän lekurin mukaan seuraavanlainen: Ke ktg-käyrälle ja pe käynnistys ARVIO...eikä tietenkään niin ku tää edelline lekuri sano et käynnistys ON loppuvkosta :kieh:
No pe täs taas kituutetaa ja toivotaa parasta...jotta sillo sit käynnistettäs!

AadaOlavi 37+3
 
JanaS: Kysyit siitä ekasta raskaudesta ja hepatoosista. Mulla ei ole enää maksa- ja sappiarvoja missään kun niitä ei kirjattu ylös äitiyskorttiin, mut muistan et maksat oli aina kunnossa ja sappihappo nousi kai korkeimmilleen jonnekin 30 tuntumaan ennen synnytystä. Silti haluttiin käynnistää. Ekan kerran yritettiin Sytotec-muruilla (kohdunsuulle) viikolla 38, mut ne ei johtaneet käynnistymiseen, ja minut lähetettiin viikoksi kotiin odottelemaan. Tasan laskettuna päivänä käynnistettiin uudelleen, nyt lähti käyntiin 3 annoksen jälkeen, kun oli paikat riittävän kypsät. Synnytyksen kesto oli kaikkiaan alle 5 tuntia.

Mutta tällä kerralla kaikki taitaa ollakin kunnossa, koska viikko sitten otetuista kokeista ei ole soitettu! Nimittäin kyllä ne soittavat kotiin jos niissä olisi jotain häikkää. Mulla on etukäteen annettu soittoaika vastauksista tän viikon perjantaina. Kutinaakaan ei taas ole ollut ollenkaan, joten taidanpa saada huokaista pian helpotuksesta :whistle: !
 
Ursulainen: joopa...kyllä toi kotkan touhu on toisinaan aika syvältä.... ihmisiä pompotellaan miten sattuu. Sen verran on taas udeltava että oliko ylilääkäri mies vai nainen? Tää naispuoleinen "heitti" mut osastolta edellisessä raskaudessa pihalle vaikka toinen lääkäri oli määränny käynnistykseen.... Saisivat pitää siellä yhtenäisen linjan!!!!!

Itsekin siellä tänään taas käväsin, käyrää otettiin ja sama lääkäri oli kun vk sitten. Maksa-arvot ja sappi pysyny samoina kun toissa viikolla! Ens ma lääkäriin ja käynnistellään ensi vk:n aikana.... no katsotaan miten "lupaus" pitää...

Metsämökin emäntä: toivotaan tosiaan että säästyt tältä kettumaiselta vaivalta! =)

Jaksamista kaikille kutiseville kärvistelijöille!!! :hug:

JanaS & Onni 36+3
 
JanaS: Tää ylilääkäri ol nimeltää Marja-Liisa Mäntymaa.
Juu ja aivan täynnä oon tuota meininkii...yhtää enää jaksais noit eriävii mielipiteit ja muuttuvii suunnitelmii :headwall:

Metsämökin emäntä: Tosi hyvä juttu jos arvot kohillaa etkä joudu kärvistelee tän taudin kaa =)

AadaOlavi 37+3
 
juu eli eilen soittivat polilta että tänään pitäs sielä kävästä arvojen takia, sappihappo 13 ja asat ja alat huitelee yli 400... Tänään sitten aamusta kävin ja lääkärinä taas vaalea ei suomalainen mies. Huomenna aamusta sitten osastolle cytotec-käynnistys... Toivottavasti ei mene montaa päivää.. Kohdunsuu on kyllä hyvin kypsynyt ja vähän auki että lupailis hyvää... Apuva, hiukkasen alko kyllä pelottaa.. mut ihanaa että tästä kaameasta olotilasta kohta pääsee.

Tsemppiä Ursulainen, toivottavasti jäät huomenna sisään!!!

JanaS & Onni 36+6
 
JanaS: Onnea käynnistykseen...pidän peukkui et lähtee hyvin etenemään :D

Kovasti täs itekkii toivon että käynnistettäs jo huomenna...lähen kyl sillä mielen etten takas kotii tuu ilma nyyttii,mut mut huomen sit näkee :whistle:

AadaOlavi 37+6
 
täällä ollaan...

Ursulainen : paljon Onnea Olavista!!!!!!!! Me ollaan sitten synnytetty samana päivänä Koksissa!! Monelta sinun vauva on syntynyt?

Eli meidän Onni-poika syntyi la 31.5 klo 16.40, synnytystä alettiin käynnistää cytotecilla pe aamuna mutta asia ei oikein edennyt ja la sitten puoliltapäivin ensin tippaan ja sitten kalvojen puhkaisu. Synnytyksen kesto 2h15min.

Onni syntyi siis rv37+1 oli 2992g ja 50cm.

JanaS + Onni 1vk
 
Onneks olkoon JanaS pojasta :flower:

No myö sit oltii samaa aikaa hommis :D Pe pvän olinki synnyttäneiden puolel ku toine osasto ol kuulemma täys,cytotekil miulkii alotettii käynnistys ja la aamul sit oksitosiini tipal lisää potkuu. ...mei poika synty klo 10.33 ja salist osastolle päästii puol neljän pintaa ku sitä ruuhkaa ol.
Synnytyksen kesto 6h30min joist 3min ponnistus.


Ollaa sit varmaankin törmäilty toisiimme tietämättä monta kertaa :D

Meil ol pojal sokereiden kaa häikkää ku ei meinannu oikee nousta ja jouduttii sit lisämaitoo syöttää ja neuloittamaa pient kantapäät tiuhaan :(
Maanatain kuitekii päästii kotiutumaan.
 

Yhteistyössä