missä muut hepatoosi-odottajat?

  • Viestiketjun aloittaja Malla29
  • Ensimmäinen viesti
Pulttis: Rakenneultras tul sellane vaikutelma et hää ois Olavi :) ...95% varmuudel.Kätilö ol näkevinää et jotai heilahti jalkovälis :D
Joo,mie koitan täält peräs tulla kovaa kyytii :LOL:
Onkos teil tietoo kumpi sielt tulossa?

AadaOlavi 31+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Pulttis: Rakenneultras tul sellane vaikutelma et hää ois Olavi :) ...95% varmuudel.Kätilö ol näkevinää et jotai heilahti jalkovälis :D
Joo,mie koitan täält peräs tulla kovaa kyytii :LOL:
Onkos teil tietoo kumpi sielt tulossa?

AadaOlavi 31+0
pippelisankari olisi teille tulossa- ihanaa :heart: :D
mä aikoinaan molemmista pojista näin isot pallit ultrassa.
tällä kertaa ei vilahtanut mitään epämääräistä ja tyttö meille tulossa 99% varmuudella (rakenneultran +4d:n mukaan).
eli veljet saa pikkusiskon. ja isi on aivan myyty :D ;)

pulttis ja rv 37+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Onnea tulevasta tytöstä :flower: :heart: Veljet saap siskon suojeltavaks ja isi saap rinsessan ja tietty äiti kans :D
näinpä näin =)
jokainen toki tervettä lasta toivoo ensisijaisesti, mutta kyllä 2 pojan jälkeen on ihan mukava saada tyttö ;)
ja nähdä miten mies meni onnesta sekaisin kuullessaan siitä :D :heart:
nyt vaan toivotaan että ma kaikki menee hyvin ja saadaan vauva syliin.
käynnistys kun on aina mitä on.. :whistle:
esikkoa käynnistelty melkein 3 päivää, toisesta sain vaan 2 pilleriä ja lähti rajusti käyntiin..
oletko sä töissä vielä vai?

 
Pulttis: En oo olt töis koht 13v :whistle:
Ennen vanhint muksuu olin työttömän enne äippälomaa ja sen jälkee hoidin 3 lasta peräjälkee kotihoidontuella...näil o 1-2 välil 2,4v ikäeroo ja 2-3 välis 2,8v ikäeroo ja nuorimma kans olin sen 3 vuotta kotihoidol ja nyt ollu sen jälkee työttömän...kuopus täyttää ens kuus 7v.
Meni nyt hankalaks,mut jos ymmärsit nii hyvä :LOL:
 
Pulttikselle minunkin puolesta onnea käynnistykseen!!! ;) :flower:

Mites teillä muilla on vauvat kasvaneet? siis just tulin polilta; sappi ja alat on pysynyt alhaalla adursalilla mutta nyt vauvan kasvu on hidastunut. :/ uusi aika tiistaillle! Esikoisesta oli sama kasvunhidastuma eikä siihenkään löytynyt mitään syytä (sillon siis myös hepatoosi)... Nyt vaan alkaa miettimään, että kun maksakaan ei kestä raskauden rasitusta, niin pitääkö tää tyhmä kroppa vielä ruuankin itsellään :headwall: mahtaako hepatoosilla olla vaikutusta?!?

Elisha tasan 38 ja prinsessan painoarvio 2900g
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Pulttis: En oo olt töis koht 13v :whistle:
Ennen vanhint muksuu olin työttömän enne äippälomaa ja sen jälkee hoidin 3 lasta peräjälkee kotihoidontuella...näil o 1-2 välil 2,4v ikäeroo ja 2-3 välis 2,8v ikäeroo ja nuorimma kans olin sen 3 vuotta kotihoidol ja nyt ollu sen jälkee työttömän...kuopus täyttää ens kuus 7v.
Meni nyt hankalaks,mut jos ymmärsit nii hyvä :LOL:
vähän meni hankalaksi.
pitäisi piirtää paperille miten menee niin tääkin putkiaivo ymmärtäisi :D :LOL:
mukavaa v-loppua!!!!!

:wave:

*muoks*

Elisha mulla vauva kasvanut normaalisti. rv 37+5 painoarvio oli 3,3-3,4kg =)
 
Elisha: Miulkii olt hepatoosist huolimatta iha normikokoset vaavit. Nyt ol painoarvio vkol 30+5 ni 1,8kg

Pulttis:Joo...vaikeest selitin :LOL: ,mut sanotaa näi et 13v olt kotona ja viel ainakii sen 3v tän tulevan kaa :D
Hyvää vkonloppuu siullekkii!!!

AadaOlavi 31+0
 
Heipsan!
Ajattelin kysästä teiltä viisaammilta neuvoa. =) Mulla on jo jonkun aikaa kutissu yläselkä ja iltaisin vähä jokapuolelta. Nyt eilen söin tulisempaa ruokaa ja alko kamala kutina. eilen en vielä kiinnittänyt asiaan huomiota mutta tänään söin samaa ruokaa ja alko taas kamala kutina. Kämmenet on punasena ja kutisee ja kuumottaa, joka puolelta kihelmöi (päänahkaa myöten), suupielet kimoilee ja naamaa punottaa ja kutisee. Onkohan tämä nyt tuota hepatoosia?
Sain äippäpolilta ohjeen ottaa histamiini tabletin ja mielestäni se hiukan helpotti.
Olisikohan nyt kuitenkin viisasta toimia? Ja jos on niin mistä kysyn neuvoa?
Entä onko tila vaarallinen vauvalle vaikko vain inhottava (lievästi sanottuna) itselle?
Kamala kun ei tiiä mitä tää on ja onko vaarallista. Heti säikäyttää.. :( Ja jos tämä nyt on tuota niin mitk'ä ruuat on pahimpia? Joku täs ketjussa puhu et suklaa olis paha. Mul sitä menee joka päivä :ashamed: Olisi kiva jos neuvoisitte avutonta.

Mintsi+ lepakkovauva 33+5
 
Jaa-a...tuoho en kyl osaa sanoo mitää siis ruokiin ku miul tää hepatoosi vaivaa ihan ilma mitää erityist ruokaa.
Elikkä en ite oo huomannu tai kuullu et ruoka aiheuttas hepatoosii.
Ihossa ei myöskään näy mitään erikoisii merkkei kutinasta...ei tuu punotusta tahi näppyi paitsi jos raapii kovast kutinan takii nii kynnet jättää ihoon tietty jälkii.

Jos asia vaivaa ja kutina jatkuu nii sanoppas neuvolassa siitä kutinasta...eihä tuo tarvii ku verikokeen nii asia selvii.
Enenpii pelottelematta nii hepatoosi itelle kiusallinen ja voi olla vauvalle vaarallinen ku mennään raskauden loppua kohti.

AadaOlavi 31+2
 
Prkle,menin ja hävitin sit Adursal reseptin ja lääkkeit o enää 3pväks :kieh: Ei vissii auta ku aamul soittaa äippäpolille ja pyytää pikana uutta reseptii ettei kuuriin tuu taukoi. Hävettää iha et kui näi urvelo oon ollu :ashamed:

AadaOlavi 31+2
 
täällä sitä odotellaan josko lääkäri soittaa maksatuloksista vai ei..ottaa päähän tää oottelu :headwall:

nyt tiedän miks mulle tuli tuskainen ja kuumottava olo adursalin oton jälkeen..mul on käytössä myös klexane ja olin laittanut just hetkeä ennen piikin kun otin pillerit ja niiden yhteisvaikutus ei ollu hyvä idea :/

soittais ny se lekuri jos on soittaakseen...
 
tänään lääkäri soitti tyksistä, maksa-arvot oli kuulemma suht ok, ei sanonut arvoja mut sappi oli hieman koholla arvo oli 12.
sanoin lääkärille että mua on eilisestä asti alkanut kroppa kutista enempi ja nyt pitäs ennen pe käydä uusis labrakokeis jotta saan tulokset ennen ma äitiyspolikäyntiä.

kurpitsa rv35+3
 
ursulainen: saitko jo labratulokset? onko arvot pysyneet kurissa lääkkeillä?

elisha: vauvan painosta kyselit, mulla vauvan painoarvio menee ihan omilla käyrillään, on pieni viikkoihin nähden rv34+6 painoarvio oli 1,7kg mutta en usko sen johtuvan hepatoosista kun kasvu on jo pitkään ollut huonoa..( esikoinen oli priikulleen samoilla viikoilla 2,4kg )
 
Kurpitsa: Sain tietää labrat ku tänää käin ktg-käyril äippäpolil...en muista mitä olivat mut hyvin kuiteki kurissa pysyneet,kiitos lääkityksen.

Seuraava KOKSin käynti ens ke jolloin myös lekuri aika...nyt ollu 2 kertaa pelkkä käyrä joten iha tervetullutta toi lääkäri nii saan kyseltyy tulevasta.

AadaOlavi 33+5
 
ursulainen: hyvä kun on arvot edelleen pysyneet kurissa. onko sulla lääkityksestä huolimatta ollut ajoittaista kutinaa vai onko kutina pysynyt vallan poissa?

suututtaa kun keskiviikko aamuna jo kävin labrassa ja tänään tos soittelin tuloksista niin sain vain alat tietooni, ne oli salitun rajoissa ( 39 ) sappikokeen tulokset ei ollut vielä tulleet, pitää täs sit ootella viikon lopun yli ja soitella taas maanantaina tk:hon, tosi hidasta toimintaa :headwall:
 
Kurpitsa:Mie oikeestaa kutian todella vähän ku hepatoosikutinatkii alkaa vast ku alat lähellä 400 :eek:
ja sit tietty häviivät ku arvot laskee.
En tiiä johtuuko tää siit et miun psyyke joteki tottunu kutiamisee ku on noit muit iho/allergia oireit...lekurit ain ihmetelly ku en oo nahkaani ruvelle raapinu tai muutenkaan kutinasta valita.
Ekat hepatoosi testit otettii iha varalt nii aikasi ku sanoin et kutinaa en tunne enneku arvot huikeet ja oikees olin.

Toi labroje odottelu on välil kyl hermoihi käyvää ainaki jos niit ite joutuu kyselee.
Meil onneks äippäpolilt tai nlast soittaavat jos arvois häikkää nii ei tarvii ite niist tressata varoilt.

AadaOlavi 34+1
 
valitettavasti liityn joukkoon... :/
Kolmatta odottelen, rv33+1 tänään. Edellisissä raskauksissa (-01 ja -02) oli hepatoosi. Ekasta alkoi vasta rv34, alat ja asat 300-400 ja sappihapot 60. Suoraan osastoseurantaan ja käynnistys 38+0. Tokasta sappihappo alkoi nousta jo rv29, arvot sahasi edestakaisin, välillä oltiin pilvissä ja välillä taas viitealueella. Oma olo muuttui sietämättömäksi rv 35 kun kutina oli mieletöntä ihon kipua ja polttelua 24/7.. Tämä synnytys käynnistettiin sitten jo rv36+1. Tässä siis taustaa...

Tässä kolmannessa raskaudessa eka kontrolli oli rv28 ja arvot silloin loistavat, tasan viikko sitten alkoi HELVETILLINEN kutina ihan ykskaks.. Asat 130 ja alat 208, MUTTA sappihappo normaali 4!!! Olen täällä nyt ihan pallo hukassa että mistä ihmeestä tämä kutina tulee kun kerran sappihappo on ok?? No, maanantaina mulla on ekä äippäpolikäynti, eiköhän sitten jotain selviä, mitkä on jatkosuunnitelmat. Luokitellaanko tätä edes hepatogestoosiksi jos ei tuo sappihappo nouse? Toisaalta kyllä tässä on vielä aikaa senkin nousta...



Ursulainen: mulla myös KOKS synnytyssairaalana, Kouvolasta olen.. Oletko ollut tyytyväinen äippäpolin toimintaan? Ja mikähän on nykyään hoitokäytäntö? Vieläkö KOKS suosii käynnistystä pari vk ennen laskettua?

Ja vielä tosta Adursalista, eli se ei tule mulla kyseeseen, sitä kokeiltiin silloin ekasta mutta mulla tuli sivuvaikutuksena tosi vaikea ylävatsan pantamainen kipu ja tarvi laittaa ihan kipulääkettä suoneen silloin.. Tokasta sitä ei edes kokeiltu.

Mukava lukea täältä kohtalotovereiden tarinoita! Helpottaa kummasti tämän veemäisen vaivan kanssa... =) :D

JanaS & Onni 33+1
 
JanaS: Tuost KOKSin käynnistys politiikast en oo varma ku siel en oo viel enne tätä raskautta ollu "asiakkaana"...nyt tulevan ke meinasin ottaa selville ku oikeest en uskalla ottaa riskii ja odotella la aikaan synnytyst ku kuiteki näil edellisil raskauksil tehty selväks et käynnistys ilman muuta viim vkol 38.
Kyllähä mie oon tyytyväine olt KOKSin äippäpoliin vak mieluiteha oisin Kuusankosken äippäpolin pitäny...kaik hyvä pistetää lopetukseen.

Kyl miul on ain luokiteltu hepatoosiks tää vaik nyt ekaa kertaa noi sappiarvot noussu...kahel edellisel nous vaa asat ja alat.
Jaksamisii siullekin tän kärvistelyn ja tressin kaa :hug: ...kyl se oiskii nii ihanaa ku raskaus ois normaali ilman mitää ylimäärästä.

AadaOlavi 34+1
 
heippa

ajattelin vielä tänne kirjoitella.
saimme siis oman pakettimme 16.4 jo. tyttö syntyi 10 päivää ennen laskettua käynnistyksellä hepatogestoosin takia.
käynnistivät 2 päivää kunnes tyttö syntyi 38+4 :heart:

mulla adursal auttoi hyvin arvojen laskuun.
ja todellakin, kuten ursulainen taisi sanoa niin mulla kanssa kunnon kutina alkoi kun alat hipoi 500 lukemaa.
100-150 lukemissa ei kutittanut nimeksikään.
nyt verikoe kontrolli viikon päästä, saas nähdä millaiset luvut saan näin ei raskaana B)

kaikille onnellista ja turvallista odotusta!!!!

t. pulttis ja tyttö 2 viikkoa ja 5 päivää :heart: :wave:
 

Yhteistyössä