Missä tilanteessa synnytyksesi on käynnistynyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
iltapäivällä ihan kotosalla (en tosin tiennyt niiden olevan vielä synnytykseen johtaneita supistuksia)
sitten yöllä lapsivesi menikin ja 7h päästä poika maailmassa, rv 41+4

Kotona, rauhallisin merkein. Kaverit oli kahvilla, kun ekat supparit alkoivat.
Toisesta alkoi seksillä, vaikka aina väitetään ettei se siitä voi lähteä käyntiin, niin vaan teki ja alkoikin samalla kunnon suppareilla. :D Molemmat syntyneet ennen laskettua aikaa.

esikoisesta alko mennä veet ku nousin aamulla klo 6 pissalle. (muistan kellonajan ku ukko tuli yövuorosta sillo)
kuopuksesta alko supparit aamuyöstä, heräsin kun tuntu niin ikävälle.

Ekasta heräsin aamulla, ja tiesin heti, että tänään emnnään. Sellainen paineen tunne oli. En muista tarkkaan, koska ne supistukset kunnolla alkoi.

Tokan kanssa olin lähdössä neuvolaan, suihkussa alkoi supistukset samantien kovina, ihan puun takaa tuli. Soitinkin sitten äidille, että lähtee tulemaan esikoista hakemaan ja vie samalla mut sairaalaan. Miehen soitin töistä suoraan kätilöopistolle.

Kolmannen kanssa tiesin taas jo herätessä, että heti kun nousee ylös, niin ehtii justiinsa tallista lappaa paskat, juoda kahvit ja käydä suihkussa, ja sitten on mentävä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Nukkumassa olen ollut molemmilla kerroilla. Molemmat synnytykset ovat käynnistyneet vähän ennen seitsemää aamulla

Just näin mullakin mutta synnytyksiä vasta yksi takana. Vähän ennen seiskaa aamulla heräsin siihen, että jotain lorahti :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kumkvatti:
Kotona, rauhallisin merkein. Kaverit oli kahvilla, kun ekat supparit alkoivat.
Toisesta alkoi seksillä, vaikka aina väitetään ettei se siitä voi lähteä käyntiin, niin vaan teki ja alkoikin samalla kunnon suppareilla. :D Molemmat syntyneet ennen laskettua aikaa.

Eikös se seksi ole ainoa s, joka voi oikeasti toimia?

Ekasta heräsin yöllä kolmen aikaan vessaan, samalla huomasin veristä limaa ja alkoikin supparit - siitä 14h päästä oli käärö ulkona.

Tokasta illalla tein miehelle ja veljelleen lämpimiä voileipiä kun alkoi kipeät supparit, yhden aikaan hälytettiin lapsenvahti ja kuudelta oli kuopus maailmassa.

Kolmas tuloillaan (LA 15.12.), eli nähtäväksi jää kuinka nyt lähdetään.

Jos viimein pääsisi synnärille aamupäivästä tms, ei yölähtöä siis.

1. Juuri sain unenpäästä kiinni, niin lapsivedet tulvahtivat supistuksen sanelemana.
2. Käynnistetty
3. Luin lapsille iltasatua, kun alkoivat kovat supistukset 2min välein
4. Ei aavistustakaan, kun supisteli montapäivää putkeen.

Eka iltapäivällä suppareilla kotona sohvalla ollessa, päättyi hätäsektioon.
Toka suppareilla kotosalla, päättyi päivystyssektioon.
Kolmas ihan vaan puukolla käynnistyi leikkaussalissa.

Mun synnytys alkoi vesien lirahtelulla eikä supistuksista ollut siis siinä vaiheessa vielä tietoakaan. Ekat vedet lurahti klo 4.20 aamuyöstä joten olin ihan omassa sängyssä nukkumassa. Säännölliset supistukset alkoi samana päivänä klo 11.30, mutta olimme silloin jo sairaalassa. Lääkäri oli juuri tehnyt mulle sisätutkimuksen ja päättänyt, että käynnistää synnytyksen jos mitään ei tapahdu ja olin ehtinyt odotellessa syömään myös lounaan, nakkeja ja perunamuusia. En siis sittenkään tarvinnut käynnistelyä, mutta kalvot puhkaistiin silti, että saatiin hommaan vauhtia ja sitä kyllä sit piisasikin siitä lähtien.

Yhteistyössä