Missä tilanteessa synnytyksesi on käynnistynyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikosta olin nukkumassa su-ma yönä kun heräsin kummaan puristukseen ja vessassa käydessä tuli verilimaa.Siinäpä istuin koko loppuyön sohvalla lukemassa kun kuvittelin että synnärille pian mennään, ja p..at, torstaille asti kärvistelin erinäisten oireiden kanssa kunnes sain pukattua pihalle muksun :D
Kakkosesta la-iltana nukkumaanmennessä tuli verilimaa ja aamuyöstä neljän maissa heräsin lieviin suppareihin, meni seuraavaan yöhön kunnes syntyi.
Kolmosesta ei tullut mitään kuin vasta toisessa yliaikatarkastuksessa rv.42+0 kun vedet meni tutkimuspöydälle.

Mulla aamulla herättyäni meni limatulppa. Siitä intoutuneena siivosin koko päivän, mutta yhtään kipeää supistusta ei tullut. Ilta-kymmeneltä sitten ajattelin, että ei taidettu päästä synnyttämään, menin laittamaan saunan päälle ja tulin alakertaan odottelemaan saunan lämpeämistä. Kun sitten istahdin sohvalle, tuntui kuin vauva olis potkassut tosi terävästi, ja samassa tajusin että multa puhkesi kalvot. Lapsivettä alkoi tulemaan, ja me lähdettiin samantien synnärille. 6,5 tunnin päästä oltiinkin sitten maailman onnellisimpia pienen pojan vanhempia :heart:

Olin nukkumassa iltasella pienet tirsat kun väsytti niin. Heräsin ja samalla tuntu yhtäkkiä lakana märältä kun lapsivettä tuli. Supistuksia ei ollut. Mutta rauhallisesti lähdettiin sairaalaan päin sitten. Se oli siis esikoisen tapaus. Laskettuun aikaan olisi ollut vielä n. pari viikkoa joten tuli vähän yllätyksenä.
Tokaa olin odotellut jo pari viikkoa kun supisteli ja limatulppa lähti, mutta mitään ei kuulunut. Lasketun päivän iltana päätettiin miehen kanssa lähteä pienelle iltakävelylle, kun oli upean lämmin syyskuun ilta. Vaihdoin vaatteet ja mies otti masustani kuvia. Sitten tuntu että lorahti ja menin veskiin ja ajattelin että nyt tuli lapsivedet sitten. No joo, ei tullu vaan tuli verta siihen malliin että ambulanssi paikalle ja mut lopulta kannettiin alakertaan ja päädyin sairaalaan ilman housuja ja kenkiä :ashamed: Sinnepä katos huolenaihe siitä mitkä housut laittais sairaalaan mukaan :laugh: Lopulta jouduin kiireelliseen sektioon seuraavana aamuna. Jäi vain harmittamaan kun olisi ollut niin kiva ilma silloin tehdä iltalenkki :o

ekasta olin su illalla tekemässä iltapalaa mulle ja miehelle kun supparit alkoi, poika syntyi 01.35 su-ma yöllä.
tokasta heräsin suppareihin ja limatulppa irtos, menin takaisin nukkumaan odotellen suppareitten voimistumista tyttö syntyi 13.25 päivällä.

Oltiin itiksessä syömässä ja ostoksilla kun alkoivat säännöllisinä. olin jo ennakoivista supistuksista parin pvän ajan osannut ennakoida, mutta kyllä se silti yllätti kun oli vielä laskettuun muutama päivä ja esikko käynnistettiin 10 pvää yli.

Yhteistyössä