A
"aapee"
Vieras
Sain tammikuussa vakipaikan, koeaikaa oli vielä jäljellä tämän kuun loppuun asti. Tulin raskaaksi ja kerroin asiasta pomolle, halusin olla rehellinen. Yllättäen mulle ehdotettiin määräaikasta sopimusta äitiysloman alkuun asti. En suostunut siihen koska halusin pitää vakipaikkani. Tänään mulle annettiin mahdollisuus ottaa määräaikanen paikka vastaan tai mut irtisanotaan, koska en ole kykenevä mun työhön. Eli olisin saanut olla töissä monta kuukautta, mutta kun en hyväksy määräaikasta sopparia mut irtisanotaan koska en osaa mun työtä. Mikä ei nyt täsmää? Ainiin se että mun laskettuaikaa kysyttiin, mulle sanottiin että pomot eivät voi tietää jaksanko olla töissä äitiysloman alkuun asti, mulle kerrottiin työntekijästä joka tuli äitiyslomalta takasin töihin ja nyt työntekijöitä on liikaa koska hänen tilalleen otettiin vakityöntekijä. Ei tämä irtisanominen ei liity raskauteeni, koska olisinhan saanut jatkaa työssä johon en muka ole kykenevä. Kuinka vahvoilla pomot ovat tässä tilanteessa? Pääsen vasta maanantaina soittamaan liittoon. Ja kuten varmaan arvata voi olen hiukka stressaantunut.