E
erakkoko
Vieras
Tilanne on tämä: suhteemme ajautui kriisiin nyt, kun minä kieltäydyin enää antamasta "sääliseksiä" miehelleni. Olen siis viimeisen vuoden ajan antanut pelkästään velvollisuudesta, ilman minkäänlaista halua. Nyt tuli raja vastaan enkä halua enää antaa. Keskustellessamme mies sanoi, ettei saa minulta tarpeeksi hellyyttä ja läheisyyttä, ei ole kuulemma oikein koskaan saanut. Minun läheisyydentarpeeni on hyvin pientä kun miehen taas suurta. Kuitenkin mieheni on laiminlyönyt minua jo vuosien ajan ja tunteeni ovat kutakuinkin kuolleet. Mies ei ole ollut tukenani silloin kun sitä olisin eniten tarvinut. Hänen oma etunsa on aina ajanut edelle. Se on loukannut minua syvästi ja kasvattanut välillemme paksun muurin. Nyt mies alkoi "purkaa muuria" hänen puoleltaan, mutta minä tunnun sitä mukaa kasvattavan sitä omalta puoleltani. En halua tulla vastaan enää tässä asiassa. En halua alkaa antaa läheisyyttä "vastoin tahtoani". Tunnen, ettei mieheni ole rakkauttani ansainnut. Enkä minä tunnu rakastavan häntä enää. Välitän hänestä ja meillä sujuu hyvin noin niinkuin kaverillisesti, mutta romanttisessa mielessä ei ole enää mitään. Ei tässä varmaan ole mitään tehtävissä enää?