Minulla on pieni salaisuus, jota mies ei tiedä - pitäisikö hänen tietää se vai ei??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Naimisissa, avioehdot on, talo on, autot on jne.

Mutta salaisuus on se, että minulla on 62 000? tililläni tällä hetkellä ja summa kasvaa kuukausittain ja miehellä ei varmasti ole kalpeinta aavistustakaan asiasta.

Kuuluisiko hänen tietää säästöistäni??

Minusta ei, mutta kyselen teiltä..

jos olisi mun ja mun miehen suhde kyseessä niin kyllä mun mielestä mun oman miehen kuuluisi tietää, samaten haluaisin tietää jos hänellä olisi. Tai molemmilla on mutta ei tollasia summia...

Minua vain ihmetyttää, että missä tilassa avioliitto on, jos tuommoisia tarvitsee salata... Ja jos mun mies salaisi jotain tuollaista niin kyllä mä laskisin sen mun luottamuksen pettämiseksi :(

kyllä minusta kuuluu, tai en tiedä, mutta meillä vähän samantyyppinen tilanne, tosin rahaa ei ole mulla eikä miehellä ja mies on koko ajan pitänyt salassa asian (kuulin asiasta sit omalta sukulaiseltani) :snotty: niin ja kyllä mua harmittaa että ei ole asiaa mulle kertonut, herää epäilys, miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Minua vain ihmetyttää, että missä tilassa avioliitto on, jos tuommoisia tarvitsee salata... Ja jos mun mies salaisi jotain tuollaista niin kyllä mä laskisin sen mun luottamuksen pettämiseksi :(

Peesi.
Ja jos kumminkin on esim. talovelkaa, autovelkaa yms, ja toisella tuollainen summa omassa takataskussa niin huh... |O

Kyllähän se sitäkin on. Ikäänkuin olisi eron varalta oma pieni pesämuna odottamassa hetken koittamista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Peesi.
Ja jos kumminkin on esim. talovelkaa, autovelkaa yms, ja toisella tuollainen summa omassa takataskussa niin huh... |O

Omia ihan itsehankkimiani sijoituksia olen realisoinut ja muuten pikkuhiljaa säästellyt omista tuloistani - yllättyisitte miten paljon ja nopeasti voi säästää, jos nuukasti elää - me maksetaan kaikki menot puoliksi eli olen kyllä osallistunut menoihin omalta osaltani.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Ihan hirveän hyvällä en katsoisi jos puolisoni salaisi minulta jotain vastaavaa. Minuakin kiinnostaa, miksi olet asian aluperin päättänyt salata? Erikoista...

Ei me puhuta raha-asioista, hoidetaan vain omat osuutemme, en minäkään tiedä miehen rahatilannetta, en koskaan ole kysynyt.

Joskus kauan sitten kun asuntolainaa otettiin niin silloin totta kai oli tilanne suunnilleen selvillä, mutta sen jälkeen siitä ei olla puhuttu.

No voi kai siitä kertoa, kun olette puoliksi asiat maksaneet. Se olisi törkeää, jos piilottelisit tililläsi rahoja ja maksattaisit miehelläsi, mutta mikäpä tuossa. Voi toki olla, että mies alkaa vongata jotain "kivaa" itselleen. Mihis ajattelit rahat käyttää, pidät jemmassa ja annat perinnöksi?

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mun mielestä suhteessa on silloin jotain mätää jos pitää raha-asiat salata puolisolta.

Minulle avioliitto ei ole rahaliitto ja olen tosi säästäväinen ja pidän sijoittamisesta, sitä harrastelen ja tuossa on tulos, voihan se vaikka kasvaa lisääkin tässä maailman ajassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Ihan hirveän hyvällä en katsoisi jos puolisoni salaisi minulta jotain vastaavaa. Minuakin kiinnostaa, miksi olet asian aluperin päättänyt salata? Erikoista...

Ei me puhuta raha-asioista, hoidetaan vain omat osuutemme, en minäkään tiedä miehen rahatilannetta, en koskaan ole kysynyt.

Joskus kauan sitten kun asuntolainaa otettiin niin silloin totta kai oli tilanne suunnilleen selvillä, mutta sen jälkeen siitä ei olla puhuttu.

Sittenhän se voi olla niinkin, ettei miehesi pitäisi tuota kovinkaan erikoisena asiana että sinulla on omia säästöjä. Voi olla, että hänelläkin on.
Jos nyt yrittäisin asettua asemaasi, saattaisinkin jättää säästöistä kertomatta, jos kerran muutenkin elätte liitossa jossa on omat tulot ja menot puolisoilla ilman että ne toisiinsa mitenkään vaikuttaa.

No mun mielestä ei varsinaisesti KUULU tietää. Mutta ihmettelen kyllä, mitä syitä on olla kertomatta tuollaista. Kyllä mä ainakin voisin omalle miehelleni kertoa ja hän varmasti olisi iloinen puolestani ja jos olisin ne säästänyt, niin olisi varmasti ylpeäkin.

Jos on menot jaettu puoliksi ja kumpikin saa tehdä lopuilla mitä haluaa, niin miks pitäis kertoa. Ap:hän on tehnyt omilla tuloillaan mitä haluaa ja onnistunut hyvin. Onnittelut! :-)

Yhteistyössä