Minua itkettää :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olen huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Olen huono äiti

Vieras
Lievästi kehitysvammainen, 16-vuotias poikani on aina ollut täydellinen lapsi eikä hän ole koskaan esimerkiksi kiukutellut. Mutta nyt hän on ruvennut tuhmaksi ja kiukuttelee eikä tottele meitä vanhempia. Löysin perjantaina pojan repusta kauppakuitin, josta selvisi, että poika oli käynyt ostamassa ilman lupaa karkkipussin kaupasta ja kun annoimme asian johdosta pojalle rangaistuksen, niin poika kirjoitti päiväkirjaansa, että "Toivottavasti kuolen pois kun äiti ja isä vain koko ajan haukkuvat minua ja kieltävät kaiken mitä haluan tehdä" :-(

Et varmasti ole huono äiti. Poika tarvitsee murrosikäisen uhmansa, jotta voi teistä vanhemmista irtautua ja kasvaa irti. Tämä vaihe on varmasti lähes jokaisella murkulla raastava ja vanhempienkin voimia koetteleva, mutta te seviätte siitä varmasti niin kun olette tähänkin asti selvinneet. Kehoittaisin ottamaan puheeksi tuon lapun pojan kanssa mahdollisimman hyvässä ja rauhallisessa hengessä. Tarpeen mukaan asian voi ottaa esille myös opettajan tai koulun terveydenhoitajan kanssa. Häpeissään ei tarvitse olla. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Olen huono äiti;30458286:
poika kirjoitti päiväkirjaansa, että "Toivottavasti kuolen pois kun äiti ja isä vain koko ajan haukkuvat minua ja kieltävät kaiken mitä haluan tehdä" :-(

Asian ohi, mutta miksi luette lapsenne päiväkirjaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Niiinpä;30459438:
16 vuotias saa rangaistuksen, kun on salaa ostanut karkki pussin? Ketä tässä nyt on kehitysvammainen?

Ja lisään viellä, että aloituksen perusteella mullakin olis varmaan pojan asemassa samansuuntaiset ajatukset.

Alkuperäinen kirjoittaja Niiinpä;30459443:
Ja lisään viellä, että aloituksen perusteella mullakin olis varmaan pojan asemassa samansuuntaiset ajatukset.

Ei voi kun nauraa tälle :D Vastaus meni nappiin. Äiti, oisko aika vähän jo höllätä. Karkkipussin ostaminen on tosi pientä, löysää vähän nyt sitä talutushihnaa.

Yhteistyössä