Minua harmittaa kaverini vauvan puolesta... :(

  • Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti
Pipsa
Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ensin meni vain vastaajaan, mutta kun jo päätin etten enää yritä ja soitin kerran kiellon päälle, sain kiinni todella mukavan naisihmisen. Hän vielä varmisti, että varmasti nyt haluan ilmoittaa, kun selväähän on, että tähän loppuu kaveruus ja luultavasti saan aikamoisen k-pään maineen tässä tuppukylässä. Tein ilmotuksen ja nyt aijon juoda siiderin rauhottaakseni hermojan.
no siis ei tasan tarkkaan sossutädit kysele, että HALUATKO NYT VARMASTI TEHDÄ ILMOITUKSEN!!!? haloo! provohan tämä on.
Ai kokemuksestako puhut?
Kokemuksesta tiedän, että jos lastensuojelutyöntekijälle ilmoitetaan heitteillejätetystä lapsesta, hänellä on VIRKAVELVOLLISUUS viedä asiaa eteenpäin, ja hän rikkoo lakia jos alkaa kysellä ilmoittajalta että halusikko ny kuitenkin vielä perua tän ilmotuksen, mitäs jos ei tehtäskään mitään niin saat pitää sekakäyttäjäkaveris.

Väittäisinpä ettei ap nyt puhu ihan totta...

Minulta ainaksin kysyttiin kun tein eräästä lähisukulaisesta parikin ilmoitusta että olenko varma että ne teen, koska on pakko kertoa mistä epäillään ja ihminen saattaa arvata kuka olisi ollut niiden takana.
Uskon että ap siis puhuu totta.
 
Kyynel
Ekassa viestissä "mitään en voi silti asialle tehdä", sitten "noku katoku ei ollu kännykkää", sitten "noku en mä niinq tiedä mihin numeroon" ja sitten vielä lastensuojelutyöntekijä joka koittaa saada ilmoittajaa luopumaan kuukauden vanhan vauvan heitteillejätöstä ilmoittamisesta.

Vai että oli ap oikein "harmissaan" vauvan puolesta. Voi harmi.
 
Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja Pipsa:
Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ensin meni vain vastaajaan, mutta kun jo päätin etten enää yritä ja soitin kerran kiellon päälle, sain kiinni todella mukavan naisihmisen. Hän vielä varmisti, että varmasti nyt haluan ilmoittaa, kun selväähän on, että tähän loppuu kaveruus ja luultavasti saan aikamoisen k-pään maineen tässä tuppukylässä. Tein ilmotuksen ja nyt aijon juoda siiderin rauhottaakseni hermojan.
no siis ei tasan tarkkaan sossutädit kysele, että HALUATKO NYT VARMASTI TEHDÄ ILMOITUKSEN!!!? haloo! provohan tämä on.
Ai kokemuksestako puhut?
Kokemuksesta tiedän, että jos lastensuojelutyöntekijälle ilmoitetaan heitteillejätetystä lapsesta, hänellä on VIRKAVELVOLLISUUS viedä asiaa eteenpäin, ja hän rikkoo lakia jos alkaa kysellä ilmoittajalta että halusikko ny kuitenkin vielä perua tän ilmotuksen, mitäs jos ei tehtäskään mitään niin saat pitää sekakäyttäjäkaveris.

Väittäisinpä ettei ap nyt puhu ihan totta...

Minulta ainaksin kysyttiin kun tein eräästä lähisukulaisesta parikin ilmoitusta että olenko varma että ne teen, koska on pakko kertoa mistä epäillään ja ihminen saattaa arvata kuka olisi ollut niiden takana.
Uskon että ap siis puhuu totta.
Jos 1 kk vanha on jätetty yksin, tilanteeseen on puututtava. Se on vähän eri asia jos tekee muunlaisia ilmoituksia.
 
Lokki
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
googlaa netistä lastensuojelu ja oma paikkakunta
http://www.porvoo.fi/?mid=85

Tämä oli ainoa järkevä sivu minkä löysin, mutta en minä tuosta mitään ymmärrä... :( Missään ei lue "hei dorka, soita tänne ku joku kaltoinkohtelee lastaan....".
Jos ei muuta ,niin 112 tietää mihin asiaa hoitaa eteenpäin!
 
vierailija
Ihan oikein teit. Varmasti ei ollut helppoa, mutta toisaalta taas mitä jos jotain olisi sattunut. Äidin lenkin aikana olisi vaikka syttynyt tulipalo, äidille sattua jotain, lapsi tukehta yms ja iltapäivälehdet olisivat saaneet yhden surullisen tarinan lisää. Jo se ettei vastaa kuukauden ikäisen vauvan ainoaan keinoon viestittää vanhemmilleen nälkää,kipua, märkää vaippaa on erittäin huono asia jo lapsen kehitystä tai turvallisuuden tunnetta ajatellen. Annoit mahdollisesti lapselle tulevaisuuden, jossa ainakin lapsi saa hoitoa jolla turvataan perustarpeet.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Kokemuksesta tiedän, että jos lastensuojelutyöntekijälle ilmoitetaan heitteillejätetystä lapsesta, hänellä on VIRKAVELVOLLISUUS viedä asiaa eteenpäin, ja hän rikkoo lakia jos alkaa kysellä ilmoittajalta että halusikko ny kuitenkin vielä perua tän ilmotuksen, mitäs jos ei tehtäskään mitään niin saat pitää sekakäyttäjäkaveris.

Väittäisinpä ettei ap nyt puhu ihan totta...
Minä en mistään sekakäytöstä ole puhunut, kaverini on absolutisti.

Sinun ei tarvitse minua uskoa, eikä kenenkään muunkaan. Minun ei teille tarvitse mitään todistella. Onneksi en kirjoittanut mustana.

Koko juttu on totta. Jos joku on niin itseään täynnä, ettei voi uskoa koskaan olevansa väärässä, niin ei ole minun ongelma.

Hyvää illanjatkoa, nyt aijon viettää laatuaikaa mieheni kanssa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kyynel:
Ekassa viestissä "mitään en voi silti asialle tehdä", sitten "noku katoku ei ollu kännykkää", sitten "noku en mä niinq tiedä mihin numeroon" ja sitten vielä lastensuojelutyöntekijä joka koittaa saada ilmoittajaa luopumaan kuukauden vanhan vauvan heitteillejätöstä ilmoittamisesta.

Vai että oli ap oikein "harmissaan" vauvan puolesta. Voi harmi.
HAISTA PASKA.
 
Mä en jotensakin usko tätä asiaa todeksi. Lastensuojelusta ne tuskin kyselis varmistusta, et teetkö ilmoituksen jos kyseessä on 1kk ikäinen lapsi. Ja eivätköhän he voi sanoa, että ilmoitus on tehty joten tarkastavat asian. Miksi syytä tulis ilmoittaa.. Ja jos nää kaikki täsmäiskin (et lastensuojelu toimis näin) niin en kehtaa edes sanoa, mitä ap:sta ajattelisin kun hän vielä miettii, että voi voi kun en mitään asialle voi tehdä..
 
ap, jonka hermot kärähti
Pakko sanoa, että olen minä itsekkin typerä, kun annan teidän provosoida itseäni. Silti jäi vaivaamaan.

Kiitos teille, jotka vastasitte asiallisesti! Seuraava ei koske teitä.

Provon huutelijat: OLETTE IDIOOTTEJA! Se on aivan sama, miten asiansa tälle palstalle muotoilee, on se aina väärin. Ja arvon palstamammat ovat niin jumalattoman itseriittosia "kyllä MINÄ olisin heti toiminut", "MINÄ kyllä olisin soittanut", "MINUSTA tämä haiskahtaa, eihan kukaan voi toimia millään muulla tavoin KUIN MINÄ siinä hattaramaailmassani VÄITÄN toimivani". Ja "kyllä MINÄ tiedän, mitä ne siellä soskun luurissa sanoo, MINÄ tiedän."

KUINKA MONI TEISTÄ ON JOUTUNUT TEKEMÄÄN KAVERISTAAN LASTENSUOJELUILMOITUKSEN?! Kaverista, jota näette monta kertaa viikossa, jonka lähes naapurissa asutte?!

Hienosti osasitte huutaa, että ilmoita, ilmoita. Harva edes tiesi minne. Havapa sitten enää viitsi vaivautua muuta kuin haukkumaan. Itse ei oltu valmiita edes tukemaan kysyvää.

Se on kuulkaa niin h*lvetin helppoa istua siellä ruudun sillä puolen, vetää pullaa ja huudella provoa tai haukkua mielenvikaseks. Sitten voisi jokainen hetken mennä itseensä ja miettiä; miten OIKEESTI olisit tilanteessa toiminut? Tapaat kaverin kun olet menossa puistoon lapsesi kanssa, mukana sinulla PELKÄSTÄÄN on kotiavaimet ja lapsi. Kaveri on lenkillä ja kertoo jättäneensä vauvan yksin kotiin.

SANOTTE ETTEN TEHNYT MITÄÄN. Tein minä. Yritin päästä kaverille sisään, jotta näkisin vauvan. Kaverin koira murisi lapselleni, joten peräännyin. Sanoin, etten kyllä jättäisi lasta. Kaveri vain hymyili. Joko minua on kustu linssiin tai kaverillani ei ole kaikki ihan kotona. Niin tai näin, olin ällikällä lyöty.

Asia jäi vaivaamaan minua. Siksi otin asian täällä puheeksi. Ajattelin, että kirjoitan haukkumatta ja neutraalisti, josko minua ei silloin haukuttaisi kamalaksi kyyläksi. No, nyt minut haukuttiin välinpitämättömäkis, mielenvikaiseksi ja provoksi. Mikä lienee sitten ollut parempi vaihtoehto.

On teillä oikeesti pokkaa. Tulette virnuilemaan vakavasta asiasta. Ihan viheltelemään, kuten esim OLKINALLE. Kerroppa sinä, kuinka usein sinä olet vastaavassa tilanteessa ollut? Vai minkä varjolla minulle virnuilet?

"Ei ne kuule soskussa kysele, niillä on velvollisuus viedä asia eteenpäin". Voi sinä kaikkivoipa ja kaikkitetävä palstamamma, OLET J*MLAUTA VÄÄRÄSSÄ. Kyseli se. Ja sitähän sinä et voi todeksi tai valheeksi millään todeta, kun et ollut kuulemassa.

Ja sinä nimimerkillä "kyynel", mene itseesi. Turhaan irvailet ja vääristelet. Yrittäisit tuottaa edes jonkun tasoisen järkevän vastauksen, tai pitäisit leipäläpesi kiinni.

Olette uskomatonta porukkaa. Miettisitte vähän. Jos mielikuvitus riittää muuhun, kun hymiöiden tekstiin liittämiseen, yrittäkää kuvitella itsenne tilanteeseni. Edes hetkeksi. Ei tämä helppoa ollut, silti yritin auttaa pientä. Mikään ei vaan teille kelpaa. Eipä sinäänsä, että teidän mielipiteenne loppujen lopiksi painaisi p*skan vertaa. Kun kerranki joku toimii ja ei enää voidakkaan olla pätemässä, kuinka MINÄ kyllä tekisin niin ja näin, sitten tullaan huutamaan provoa. HANKKIKAA ELÄMÄ!

Saa kyllä kiitellä itseään, että ymmärsi kirjoittaa ilman nimimerkkiä. Ja nyt voisi vielä opetella olla tulematta tänne ollenkaan.
 
Kirjoittaisin mustana jo olisin vakkari
Minä uskon sinua.
Ja tiedän, että sossu kyselee noin, koska todellakin joutuvat kertomaan tietolähteen. Ja se on minusta väärin. Keksisivät edes jonkun tekosyyn.
Kamalaa, kun joutuu sitten miettimään, mitähän saa kostoks... Olen itse ollut samassa tilanteessa. Mutta kamalampaa olisi miettiä, mitähän pahaa viaton lapsi saa tänään kokea...

Toivon kaltaisellesi ihmiselle kaikkea hyvää!

Näille provoa ulvoville kaikkitietäville idiooteille haluan sanoa, että älkää osallistuko keskusteluun, jos olette sitä mieltä että koko juttu on keksitty. Sehän on vaan ajanhukkaa teiltä... Menkää mieluummin leikkimään lapsianne kanssa. Jokainen sekunti, jonka koneella vietätte, vähentää täydellisyyspisteitänne, muistakaa se...
 
äiti
Uusi lastensuojelulaki velvoittaa sinut soittamaan päivystävälle lastensuojeluviranomaiselle HETI ensisijassa. Numerotiedusteluun kun soitat ja pyydät kuntasi päivystävälle lastensuojeluviranomaiselle. Jos et ilmoita, olet itse rikosoikeudellisessa vastuussa heitteillejätöstä. Mainitsisin tuon yksinjättämisen lisäksi, etteivät vanhemmat tarkoituksella myöskään paikallaollessaan säännöllisesti vastaa vauvan tarpeisiin. (On tutkimusten mukaan noin pienelle vauvalle hyvin vahingollista ellei hänen itkuunsa vastata millään tavalla).
 
vieras
Hyvä, että teit sen lastensuojeluilmoituksen. Tuollaisessa akuutissa tilanteessa, jossa lapsi on juuri sillä hetkellä yksin kotona, täytyy soittaa heti poliisille ja kertoa, että 1v lapsi on juuri nyt yksin...jolloin he puuttuvat välittömästi asiaan. Jos kyseessä ei ole akuutti tilanne, pitää soittaa lastensuojeluun.
 
ap
Mitä jos kaverin vauvalle on sattunut jotain? En ole sitä kertaakaan synnärin jälkeen nähnyt, facebookissa ei ole kuvia (vaikka kaveri sitä muuten käyttää), eivät kertaakaan ole olleet vaunuilemassa (vaikka kelit olleet loistavat), eikä hän toisaan päästä minua asuntoon sisään... :/

Nuo asiat pelkästäänhän nyt eivät mitään tarkota, mutta tilanne huomioon ottaen... :(
 
typerä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Et sitten tehnyt mitään kun kuulit et vauva yksin kotona? Olitko Porvoossa lenkkipolulla?
Olin Porvoossa. Tarkemmin ottaen Hamarissa. Mitä minun olisi pitänyt tehdä? Ilman puhelinta olin, kaukana kotoa. Pyytää kaverilta, että lainaas puhelin, teen susta nyt ilmon lastensuojeluun? Hyvää kesää sinulle myös.
aina näitä että puhelin ei mukana, hitsi kaikilla on
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no siis ei tasan tarkkaan sossutädit kysele, että HALUATKO NYT VARMASTI TEHDÄ ILMOITUKSEN!!!? haloo! provohan tämä on.
Kyllä ne vaan kysyy. Tännehän on helppo tulla ilman mitään nimimerkkiä huutelemaan haloota ja puhumaan ihan väärää tietoa.. Mikä hölmö. Itse olen tehnyt lastensuojeluilmoituksen ja puhunut muidenkin kanssa jotka ovat tehneet, ja nimenomaan kysyvät juuri noin. Ja kysyvät, että haluatko tehdä tämän nimettömänä vai ihan omalla nimellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja typerä:
aina näitä että puhelin ei mukana, hitsi kaikilla on
Et oo tosissas? Mulla EI IKINÄ oo puhelinta puistossa tai lenkillä, kun en halua sitä hukata/rikkoa. Ja kun en halua olla koko ajan tavoitettavissa.
No ei oo mullakaan. Ei tulis mieleenkään ottaa lenkille mukaan puhelinta. No, ainakin ton kommentin heittäjällä on oikea nimimerkki. :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja typerä:
aina näitä että puhelin ei mukana, hitsi kaikilla on
Et oo tosissas? Mulla EI IKINÄ oo puhelinta puistossa tai lenkillä, kun en halua sitä hukata/rikkoa. Ja kun en halua olla koko ajan tavoitettavissa.
Ei mullakaan ole, todellakaan. Lähden esim. lenkille päästäkseni rauhoittumaan ilman puhelinta.

Hyvä ap, kirjoitit tuossa ylempänä näille kaikkitietäville hienosti jauhot suuhun, sanokoon mitä sanovat. Hyvin olet toiminut, ja toivotaan että lapsella on kaikki hyvin kuitenkin.
 
JUU
Alkuperäinen kirjoittaja typerä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Et sitten tehnyt mitään kun kuulit et vauva yksin kotona? Olitko Porvoossa lenkkipolulla?
Olin Porvoossa. Tarkemmin ottaen Hamarissa. Mitä minun olisi pitänyt tehdä? Ilman puhelinta olin, kaukana kotoa. Pyytää kaverilta, että lainaas puhelin, teen susta nyt ilmon lastensuojeluun? Hyvää kesää sinulle myös.
aina näitä että puhelin ei mukana, hitsi kaikilla on
Todellako?! Oletko kurkistanut KAIKKIEN ulkona liikkuvien taskuihin? No mun taskuun et ainakaan ole koska olin eilen ilman puhelinta ulkona! Uskomatonta ja ennenkuulumatonta mutta TOTTA!
 
Mie
Hyvä ap, teit oikein! Muakin ärsytti noi provon huutelijat, ne on varmaan itse samanlaisia kuin tuo kaverisi ja siksi halusivat tehdä sinut epäilyttäväksi ja sun juttusi perättömäksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja typerä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Et sitten tehnyt mitään kun kuulit et vauva yksin kotona? Olitko Porvoossa lenkkipolulla?
Olin Porvoossa. Tarkemmin ottaen Hamarissa. Mitä minun olisi pitänyt tehdä? Ilman puhelinta olin, kaukana kotoa. Pyytää kaverilta, että lainaas puhelin, teen susta nyt ilmon lastensuojeluun? Hyvää kesää sinulle myös.
aina näitä että puhelin ei mukana, hitsi kaikilla on
no en mä ainakaan sitä joka paikkaan raahaa. en edes lähipuistoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä jos kaverin vauvalle on sattunut jotain? En ole sitä kertaakaan synnärin jälkeen nähnyt, facebookissa ei ole kuvia (vaikka kaveri sitä muuten käyttää), eivät kertaakaan ole olleet vaunuilemassa (vaikka kelit olleet loistavat), eikä hän toisaan päästä minua asuntoon sisään... :/

Nuo asiat pelkästäänhän nyt eivät mitään tarkota, mutta tilanne huomioon ottaen... :(
no kamala! onko kaverisi yksin lapsen kanssa vai onko hällä mies?
 

Yhteistyössä