Minua harmittaa kaverini vauvan puolesta... :(

  • Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti
harmaana nyt
Minulla on jo sateenvarjo auki, haukkukaa pois. Minua silti harmittaa miten kaverini kohtelee pientä poikaansa, mitään en kuitenkaan oikein voi asialle tehdä... :(

Raskausaikana kaveri kehui, kunka "vauva saa sitten luvan sopeutua hänen elämänrytmiinsä/menoihinsa". Silloin ajattelin, että siperia opettaa. Ei ole ainakaan vielä opettanut.

"Vauva saa myös luvan oppia, etten joka itkuun ja kitinään rupea reagoimaan". Tätä toteutettiin jo synnrillä.

"En jaksa odottaa, että saan lautamahani takaisin, se on ykkösjuttu" - entäs se vauva...?

Ja niinhän se kaveri tuli lenkkipolulla taas männäpäivänä vastaan. Kysyin, onko mies vapaalla. Eipä ollut, vauva oli yksin kotona. "Kyllä se siellä pärjää, laitoin sen häkkisänkyyn".

Tulee niin paha mieli pienen puolesta... :'( Ei se vauvan vika ole, että on vahinkolaukaus... :( Ikää vauvalla vasta 1kk.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
Minulla on jo sateenvarjo auki, haukkukaa pois. Minua silti harmittaa miten kaverini kohtelee pientä poikaansa, mitään en kuitenkaan oikein voi asialle tehdä... :(

Raskausaikana kaveri kehui, kunka "vauva saa sitten luvan sopeutua hänen elämänrytmiinsä/menoihinsa". Silloin ajattelin, että siperia opettaa. Ei ole ainakaan vielä opettanut.

"Vauva saa myös luvan oppia, etten joka itkuun ja kitinään rupea reagoimaan". Tätä toteutettiin jo synnrillä.

"En jaksa odottaa, että saan lautamahani takaisin, se on ykkösjuttu" - entäs se vauva...?

Ja niinhän se kaveri tuli lenkkipolulla taas männäpäivänä vastaan. Kysyin, onko mies vapaalla. Eipä ollut, vauva oli yksin kotona. "Kyllä se siellä pärjää, laitoin sen häkkisänkyyn".

Taitaa olla lastensuojelun asia, jos yksin jättää 1-vuotiaan. Ystävänpalveluksena kannattaa ilmoittaa.
 
halloo
kai soitit jo lastensuojeluun jos noin pieni on yksin kotona äidin LENKIN ajan? mitä ihmettä tänne tuut avautuun, hopi hopi soittoa sossuun, jos yhtään välität kaveris lapsesta
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Et sitten tehnyt mitään kun kuulit et vauva yksin kotona? Olitko Porvoossa lenkkipolulla?
Olin Porvoossa. Tarkemmin ottaen Hamarissa. Mitä minun olisi pitänyt tehdä? Ilman puhelinta olin, kaukana kotoa. Pyytää kaverilta, että lainaas puhelin, teen susta nyt ilmon lastensuojeluun? Hyvää kesää sinulle myös.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kalkatin:
jos tää on totta ni ei sullakaa ihan täysillä järki kulje ku mitään et tehny asialle vaikka kuulit että pieni vauva YKSIN kotona
Kerro mitä siin tilanteessa olisin voinu tehdä?

Siinä vaiheessa, kun kotiin pääsin, oli kaveri jo kotona. Millä olisin mitään todistanu?
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Et sitten tehnyt mitään kun kuulit et vauva yksin kotona? Olitko Porvoossa lenkkipolulla?
Olin Porvoossa. Tarkemmin ottaen Hamarissa. Mitä minun olisi pitänyt tehdä? Ilman puhelinta olin, kaukana kotoa. Pyytää kaverilta, että lainaas puhelin, teen susta nyt ilmon lastensuojeluun? Hyvää kesää sinulle myös.
No jos se on sun kaveri, niin kai tiedät kenestä ilmoituksen voit tehdä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olin Porvoossa. Tarkemmin ottaen Hamarissa. Mitä minun olisi pitänyt tehdä? Ilman puhelinta olin, kaukana kotoa. Pyytää kaverilta, että lainaas puhelin, teen susta nyt ilmon lastensuojeluun? Hyvää kesää sinulle myös.
samahan se missä olit.. et viitsinyt sitten kotiin tultuasi soittaa :headwall:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kalkatin:
jos tää on totta ni ei sullakaa ihan täysillä järki kulje ku mitään et tehny asialle vaikka kuulit että pieni vauva YKSIN kotona
Kerro mitä siin tilanteessa olisin voinu tehdä?

Siinä vaiheessa, kun kotiin pääsin, oli kaveri jo kotona. Millä olisin mitään todistanu?
ei sun tarvitse mitään todistaa.. kerrot heille sen mitä tiedät. eihän ne sossun tädit sinne heti hyökkää.
 
ss
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Et sitten tehnyt mitään kun kuulit et vauva yksin kotona? Olitko Porvoossa lenkkipolulla?
Olin Porvoossa. Tarkemmin ottaen Hamarissa. Mitä minun olisi pitänyt tehdä? Ilman puhelinta olin, kaukana kotoa. Pyytää kaverilta, että lainaas puhelin, teen susta nyt ilmon lastensuojeluun? Hyvää kesää sinulle myös.
Voit tehdä sen ilmoituksen vaikka nyt, tai maanantaina. Ei sitä tarvitse sillä sekunnilla tehdä.

Toivon ettei tämä aloitus ole totta ja jos ei, niin onpa sairas pila.
Jos totta, onpa sulla sairas kaveri.
 
ap
Voit tehdä sen ilmoituksen vaikka nyt, tai maanantaina. Ei sitä tarvitse sillä sekunnilla tehdä.

Toivon ettei tämä aloitus ole totta ja jos ei, niin onpa sairas pila.
Jos totta, onpa sulla sairas kaveri.[/quote]

Ihan on totta, valitettavaa kyllä. Olin minä itsekkin aika puulla päähän lyöty, kun sanoi jättävänsä päivittäin vauvan yksin. Eipä heti tullut mieleen, että voisin asialle mitään tehdä, koska en uskonut korviani. Olin kuitenkin neuvonut liinan käyttöä ym, ku kaveri sanoi, ettei vaunuja aijo käyttää... Kamalaa, mutta ei vissiin yhtään niin harvinaista kun luulisi. :(

Mistä saan numeron mihin soittaa?
 

Yhteistyössä