Minkälaisilla tuloilla olette ottaneet 100 000? lainaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me saatiin käteen n. 2200? yhteensä. Siis silloin, kun laina otettiin. Lyhennys 30?, korot 500?. Eli kuukausierä 530?. Ollaan maksettu joka kuukausi ylimääräistä lyhennystä aina kun on voitu. Minä haluan pitää tuon kiinteän kuukausierän niin pienenä, että sen pystyy jokatapauksessa maksamaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Me saatiin käteen n. 2200? yhteensä. Siis silloin, kun laina otettiin. Lyhennys 30?, korot 500?. Eli kuukausierä 530?. Ollaan maksettu joka kuukausi ylimääräistä lyhennystä aina kun on voitu. Minä haluan pitää tuon kiinteän kuukausierän niin pienenä, että sen pystyy jokatapauksessa maksamaan..

Mikä korko :o
Saatteko maksettua tuolla lyhennyserällä tässä elämässä tuota lainaa :D

Siis aivan oikeasti lyhennys noin pieni? :o Täytyy kyllä olla todella pitkä laina-aika. Itte lyhennän alunperin reilun 5000? lainaa kuukaudessa jonkun 22? ja risat, korkojen kanssa 50?.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:

Siis aivan oikeasti lyhennys noin pieni? :o Täytyy kyllä olla todella pitkä laina-aika. Itte lyhennän alunperin reilun 5000? lainaa kuukaudessa jonkun 22? ja risat, korkojen kanssa 50?.

Kyllä. Laina-aika oli 25 vuotta silloin kun laina otettiin. Ja kiinteällä tasaerällä. Pituutta en tällä hetkellä tiedä. (tiedetään, kalleinhan se on..) Mutta tällähetkellä tuo kuukausierä sopii meille, kun on myös auto-, opinto-, ja remonttilaina maksettavana. Olen juuri valmistunut ja vasta siirtymässä "oikeaan" työelämään, niin sitten vaihdamme lainan tasalyhenteiseksi, paljon edullisemmaksi lainaksi.

Kyllä. Laina-aika oli 25 vuotta silloin kun laina otettiin. Ja kiinteällä tasaerällä. Pituutta en tällä hetkellä tiedä. (tiedetään, kalleinhan se on..) Mutta tällähetkellä tuo kuukausierä sopii meille, kun on myös auto-, opinto-, ja remonttilaina maksettavana. Olen juuri valmistunut ja vasta siirtymässä "oikeaan" työelämään, niin sitten vaihdamme lainan tasalyhenteiseksi, paljon edullisemmaksi lainaksi.

Oletteko laskeneet paljonko toi laina tulee teille maksamaan?

Alkuperäinen kirjoittaja elli:
Olen yh-äiti, nettotulot 2400, lainaa tuo määrä ja 700e lyhennys kk.

Ihan tosissaan LYHENNYS 700??? Ja siihen korot vielä päälle vai?

Kuukausierä = lyhennys + korot

:) ei tietenkään, laitoin huonosti, eli lyhennys ja korot yhteensä tekee tuon 700e.

Alkuperäinen kirjoittaja huldat:

mitä väliä sillä on kuinka paljon laina tulee makssamaan? tätä en ymmärrä?!

jos asuu vuokralla, ei oma lyhena ainakaan pätkän vertaa, ja tuolla minnan suunnitelmalla varaam asuvat isommassa torpassa, mitä tuolla lyhennyksellä asuisi vuokralla..

jos asuu vuokralla, ei oma lyhena ainakaan pätkän vertaa, ja tuolla minnan suunnitelmalla varaam asuvat isommassa torpassa, mitä tuolla lyhennyksellä asuisi vuokralla..[/quote]

Tämä on totta. Juuri katselin lehdestä, että tämänkokoisen vuokraaminen maksaisi n. 750?-900?. Eli tavallaan vuokrarahoilla maksamme (hyvin hyvin vähäsen) omaa kokoajan pois. Ja tämä "vuokra" pysyy toistaiseksi kiinteänä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja huoleton h:

No totta kai sillä on väliä, jos sama laina olisi mahdollista saada paljon halvemmallakin. Minusta on lähinnä järjen köyhyyttä olla laskematta paljonko laina tulee maksamaan, ja sitten vertailematta eri vaihtoehtojen kuluja. Daa.

Kun me kilpailutettiin lainoja, pankkien tarjousten välillä ei niin kamalan isoja eroja ollut, mutta erilaisten takaisinmaksusuunnitelmien kokonaishintojen välillä huikeat erot. Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan.

lainaa kylläkin 142t?
minä netto n.1600? ja mies n.2500-3000? (talvella pienempi ja nyt kesällä tekee pitkää päivää ja tulot ton 3000? netto) =4100-4600?/kk
lainan kk-erä 800? laina aika n.17vuotta nyt jo maksettu 3vuotta mutta kun korot noussu niin laina-aika pidentynyt. tähän päälle meillä on autolaina jota lyhennämme 350?/kk parivuotta!

Alkuperäinen kirjoittaja Daa:

No totta kai sillä on väliä, jos sama laina olisi mahdollista saada paljon halvemmallakin. Minusta on lähinnä järjen köyhyyttä olla laskematta paljonko laina tulee maksamaan, ja sitten vertailematta eri vaihtoehtojen kuluja. Daa.

Kun me kilpailutettiin lainoja, pankkien tarjousten välillä ei niin kamalan isoja eroja ollut, mutta erilaisten takaisinmaksusuunnitelmien kokonaishintojen välillä huikeat erot. Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan.

kuule, daa on vähän vanhahko sanonta..

muuhun kommentoimatta, kun sä et taidaaaa ymmärtää et eri ihmisillä on eri elämäntilanteet jotka voivat muuttua..

jos asuu vuokralla, ei oma lyhena ainakaan pätkän vertaa, ja tuolla minnan suunnitelmalla varaam asuvat isommassa torpassa, mitä tuolla lyhennyksellä asuisi vuokralla..

Tämä on totta. Juuri katselin lehdestä, että tämänkokoisen vuokraaminen maksaisi n. 750?-900?. Eli tavallaan vuokrarahoilla maksamme (hyvin hyvin vähäsen) omaa kokoajan pois. Ja tämä "vuokra" pysyy toistaiseksi kiinteänä. =)[/quote]

Meitä ottaa niin kovasti päähän maksaa 600?/kk vuokraa osakkeesta |O
Paöjon mieluummin tuokin raha maksettaisiin pankille ja oltaisiin orjia seuraavat 25v..
Mutta ei me noin isoa kuukausierää haluttaisi koska asumiskustannukset okt:sta pitäisi silti saada hoidettua kunnialla.
Eli Minnan tyylinen lyhennys sopisi meillekin erittäin hyvin ainakin aluksi.

Onkin tarkoitus mennä pankkiin neuvottelemaan uudestaan lainasta, tulot on 2500? luokkaa..

Hei Daa!
Kerropa hieman enemmän noista maksuvaihtoehdoista..? Tiedän, että tasalyhenteinen on edullisin ja tasaerä kallein, mutta onko vielä muita vaihtoehtoja? Ja millaisia pankkikohtaisia eroja niissä sitten on...?

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
muuhun kommentoimatta, kun sä et taidaaaa ymmärtää et eri ihmisillä on eri elämäntilanteet jotka voivat muuttua..
Minkäslainen se oikein on se elämäntilanne, jossa kannattaa valita kallein vaihtoehto saatavilla olevista eikä edes kysyä hintaa? Se, jossa on ihan perkuleesti ylimääräistä rahaa, eikä oikein tiedä mihin rahansa tunkisi?

Alkuperäinen kirjoittaja Mikäs:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Minkäslainen se oikein on se elämäntilanne, jossa kannattaa valita kallein vaihtoehto saatavilla olevista eikä edes kysyä hintaa? Se, jossa on ihan perkuleesti ylimääräistä rahaa, eikä oikein tiedä mihin rahansa tunkisi?

** Jokus on pakko valita se kallein vaihtoehto, tasaerälaina. Silloin kun on kiinteä summa, mitä maksetaan, VAIKKA onkin TODELLA kallis lainavaihtoehto..

Alkuperäinen kirjoittaja pankkiiri:
** Jokus on pakko valita se kallein vaihtoehto, tasaerälaina. Silloin kun on kiinteä summa, mitä maksetaan, VAIKKA onkin TODELLA kallis lainavaihtoehto..
No silloinhan se valitaan. Mutta vasta sen jälkeen kun on laskettu ne muut vaihtoehdot, ja todettu että ne eivät sovi tässä tilanteessa.

Mutta mikä se on se tilanne jos ei edes kannata laskea paljonko laina tulisi eri vaihtoehdoilla ja laina-ajoilla maksamaan ja millaisiin lyhennyksiin on varaa? Tuossa yläpuolellahan joku kertoi ettei se kannata?

Alkuperäinen kirjoittaja huldat:

Joo eipä 30 euron lyhennyksellä kovin kummoista kämppää saa vuokrattua:)

Hei rakas asiakas.
Laina tarjous vaihtelevat € 25.000 € 4.000.000
Olen kauppias ja tarjoan lainat yksityishenkilöille, joilla ei ole hyväksi pankin koska talouskriisi maassa. Oma Laina tarjous välillä erityisesti vaihtelevat € 25.000 € 4.000.000 kaikille maan kansalaisille. Joten jos olet kiinnostunut saada nopeasti lainaa 48 tuntia, ota suoraan yhteyttä minuun sähköpostilla, jotta voin antaa teille lainaa. Odotan ensimmäistä kiinnostunut, lähetä minulle viesti sähköpostitse: irene.sala@hotmail.com

Hei rakas asiakas.
Laina tarjous vaihtelevat € 25.000 € 4.000.000
Olen kauppias ja tarjoan lainat yksityishenkilöille, joilla ei ole hyväksi pankin koska talouskriisi maassa. Oma Laina tarjous välillä erityisesti vaihtelevat € 25.000 € 4.000.000 kaikille maan kansalaisille. Joten jos olet kiinnostunut saada nopeasti lainaa 48 tuntia, ota suoraan yhteyttä minuun sähköpostilla, jotta voin antaa teille lainaa. Odotan ensimmäistä kiinnostunut, lähetä minulle viesti sähköpostitse: irene.sala@hotmail.com

Yhteistyössä