Minkäsuuruisilla tuloilla n. 200 000e lainaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No tietenkin semmoiset tulot, on varaa elää asumiskustannusten jälkeen.
Me otettiin 170tht lainaa, omaa rahaa oli 35tht. Itse ä-lomalla, miehellä keskipalkkainen työ, vaihtelee vähän. Joskus jos ei tee yhtään työmatkaa eikä firmalle kerry bonusta, käteen 2100e. Tässä kuussa tulee käteen 3300e.
Asumiskustannukset 70e/kk (sis. sähkö, vakuutus, jäte, kiint.vero), lainanhoito 900e/kk.

Ei noilla tiedoilla voi vielä sanoa. Paljonko/mitä rempattavaa, mikä lämmitysmuoto, miten asumiskulut muuten?

Alle 4500 nettotulojen en alkaisi edes harkitsemaan 200 000:n lainaa.

meillä n. 170 000 laina, mies tienaa 11 000/kk, mä olen tällä hetkellä ä-lomalla. Lainaa ollaan maksettu aika rivakasti johtuen miehen erinomaisesta työtilanteesta, ja säästöönkin jää huomattavasti.

meillä n. 170 000 laina, mies tienaa 12 000/kk, mä olen tällä hetkellä ä-lomalla. Lainaa ollaan maksettu aika rivakasti johtuen miehen erinomaisesta työtilanteesta, ja säästöönkin jää huomattavasti.

meillä n. 170 000 laina, mies tienaa 13 000/kk, mä olen tällä hetkellä ä-lomalla. Lainaa ollaan maksettu aika rivakasti johtuen miehen erinomaisesta työtilanteesta, ja säästöönkin jää huomattavasti.

meillä n. 170 000 laina, mies tienaa 14 000/kk, mä olen tällä hetkellä ä-lomalla. Lainaa ollaan maksettu aika rivakasti johtuen miehen erinomaisesta työtilanteesta, ja säästöönkin jää huomattavasti.

me otetiin 190 000€ lainaa kun olin vielä äitiyslomalla, eli tulot oli n.2500€/kk käteen
mammaloman jälkeen tulot on olleet n. 3000€/kk (+/- 200€) käteen ja onnistui lainan siirto ex mieheltä nykyiselle miehelle..

Sellaisilla tuloilla, että pärjäätte lainan kanssa vaikka toinen (tai molemmat) olisi hetken työtön tai äitiyslomalla, sairaana ym. Onko säästöjä? Millä maksatte remontin, lainalla?

Meillä mies ottaa nyt lainaa vähän lisää, mutta kumpikaan meistä ei halua riskeerata yhtään isompaan lainaan ennen kuin molemmat on töissä ja säästössä enemmän kuin nyt. Toisaalta emme havittele mitään isoa lukaalia koskaan joten laina pysyy aina suht pienenä verrattuna siihen mitä valtaosa tuntuu maksavan kodeistaan.

[QUOTE="vieras";22629626]Ei noilla tiedoilla voi vielä sanoa. Paljonko/mitä rempattavaa, mikä lämmitysmuoto, miten asumiskulut muuten?

Alle 4500 nettotulojen en alkaisi edes harkitsemaan 200 000:n lainaa.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Mielellään netot saisi alkaa vitosella parinsadantonnin lainaan.

Me otamme juuri uutta taloa varten 180 000 € lainaa, tosin omaa "pääomaa" sijoittaa taloon on n. 70 000 €, mutta lainaa jää vielä otettavaksi n. 180 000 €. Nettotulot ovat n. 6000 €/kk.

Nettotulot meillä 3200e, sit ku meen töihin niin about 3700e-4200e. Asuttavan kuntoista kämppää etsitään, jota vois huone kerrallaan laittaa kuntoon. Tosin hyvä jos kylppäriä ja keittiöö ei välttämättä tarvis molempia laittaa. Hyvin pärjätään nyttenkin, kalliisti asutaan vuokralla, mutta rahaa jää säästöön.
Tiedän kyllä ihmisiä esim. alle 4500e nettotuloilla ja maksaa reilusti yli 200 000e lainaa. Mielenkiinnosta kysäisin.

Yhteistyössä