Millaisilla tuloilla olette saaneet 160000-170000e lainaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Millipidetär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Millipidetär

Vieras
Haluttais rakentaa omakotitalo, budjetti olisi jotain 200 000e paikkeilla kun kauheasti ei itse osata tehdä mut jotain tuttuja vois hyödyntää. Kun myytäis tämä nykyinen voittoa voisi saada joku 30000-40000e joten lainaa tarvittais joku 160000-170000e.

Kiinnostaisi tietää millaisilla tuloilla tuollaisen lainan voisi saada, meidät jo kerran naurettiin pihalle lainaneuvotteluista kun tähän nykyiseen haettiin lainaa joka pankista lähes, kiinnostaa tietää knnattaakohan vaan haudata koko idea...

Meillä oli alunperin vähän vähemmän, 150000e. Lainan ottamisesta on pari vuotta, eli en tiedä, ovatko tiukentaneet ehtoja. Meidän nettotulot silloin yhteensä 4200e. Tosin sillä olisivat antaneet enemmänkin, ainakin 180000e kuulemma.

Lainaa otettaessa olin itse työtön ja mies töissä. Miehen tulot 2000-2300e/kk. Minun liiton raha 700e paikkeilla, en tarkkaan muista. Lainan määrä muistaakseni 180 000 - 190 000 pintaan. Pari vuotta aikaa siitä.

me saatiin 200 000 euron lainalupaus kahdesta pankista viime viikolla, omaa rahaa "säästössä" eli nykyisen asunnon myyntivoitto on noin 50-60 tuhatta. tulomme nyt kun minä kotona lasten kanssa noin 3500e netto/kk. kun joskus hamas tulevaisuudes menen töihin tulot luonnollisesti nousee. mut siis tätä pankki ei ottanut huomioon vaan laina laskettiin nykyisillä tuloillamme. minulla ei ole työpaikkaa odottamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja 2 taloa rakentanut:
Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
täälläpäin halpoja tontteja...ei asuta pääkaupunkiseudulla...

Muistakaa myös pihan laitti jne. Ja budjetti kannattaa aina laskea yläkanttiin...

mä oon kuullut että tontti + maanrakennut ja liittymäkulut noin 35000 euroa + talo olis vähintään laskettava kuluiksi. et jos otat avaimet käteen talon joka maksaa 175te+ maanrakennus yms 35te +tontti vaikkapa 15te ja siihen autokatos 15te ollaan jo 260 000 eurossa ja siihen sit huonekalut, puutarha ja kaikkee päälle..

et halpa tontti ei meinaa halpaa rakentamista. kannattaa laskea tarkkaan

Tulot on vajaa 4000e netto...mulla määräaikainen työ, miehelle vakkari, 1 lapsi. Tosiaan ei me otettais avaimet käteen vaan jotain itse tehtäis ja osan sukulaiset tekisi ja osan ostettais ammattilaisilta.. Toi 200 000e oli sellainen minkä ajattelin et maksimissaan otettais, en ole vielä tutkinut saako sillä yhtään mitään, jonkun alustavan laskurin mukaan mihin syötettiin toiveet ja paikkakunta jne. sillä sai ne mitä haluttiin mut ei ol missään talofirmas viel edes käyty...lähinnä mietityttää et saataisko edes mitään lainaa, vai naurettaisko meidät heti pihalle...

Yhteistyössä