minkälaisilla tuloilla myönnetään 200 000 e laina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis miten hemmetissä tuollaisia lainoja annetaan edes tavan talliaisille ja mihin niin paljon rahaa tarvii yleensä? Halvemmille alueille asumaan omaan taloon tai sitten vuokralle

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Siis miten hemmetissä tuollaisia lainoja annetaan edes tavan talliaisille ja mihin niin paljon rahaa tarvii yleensä? Halvemmille alueille asumaan omaan taloon tai sitten vuokralle

hahhha kerro mulle mistä saat alle 200 tuhatta rakennettua talon tallin ja pihan

En halua asua missään landella, ja kolmen lapsen kanssa pitää olla pikkasen isompi kämppä, vaikka kerrostalosta sitä haetaankin ei pääkaupunkiseudulta alle 200 000e saa neliötä minne mahtuu..

Ei se lainansaanti riipu pelkästään tuloista. Jos sulla on säästössä rahaa, jonka olet valmis laittamaan kämppään, niin tulee laina loppusummalle helpommin. Myöskin kaikenlaiset velat, luottokortit yms vaikuttaa velansaantiin. Meillä 240 000 laina, säästöjä oli n. 40 000 ja yhteistulot n. 6k /kk.

Arvasin, että tänne ilmaantuu näitä tölliköitä Kainuusta tai joltain vastaavalta paikkakunnalta, jotka ei kertakaikkiaan käsitä asuntojen hinnoista Etelä- ja Keski-suomessa mitään. Vai mistä te olette? tiedän, että esim. Kuopion hintataso on kova, samoin vaikkapa Oulun. Itse olen Tampereelta ja asun mielestäni kohtuuhintaisessa talossa: 160 neliötä, hehtaarin tontti ja hintaa 250 000.

kun teen osa-aika hommia, niin että käteen jää 300-500e kuussa ja kelan tuet päälle (lapset vielä kotihoidossa) ja mies tienaa bruttona 3500, niin 300000e myönsivät op:sta. Mielestäni se on aika hurja summa vaikka meillä onkin säästöjä. Ei siis olla otettu vielä lainaa kun omat opinnot on kesken ja haluan olla kokopäivätöissä ennen kuin aletaan isoa lainaa ottamaan.

Yhteistyössä