Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Alkuperäinen kirjoittaja haloo!:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Konkreettisia ohjeita alle 5 veen vanhemmille? Mitä tehdä, jos 100 kertaa kiellot ei toimi, mutta tukistus toimii?
Mitkä on kiellon aiheet? Ja onkohan jo menetetty peli jos on pelkkää tukistusta käytetty? Lapsi lopettaa koska pelkää sinua ja kipua, ei siksi, että ymmärtäisi miksi ei saa tehdä jotakin.
kiellon aiheita:
teeveetä ei hakata
pöydille ei kiivetä
koriste esineisiin ei kosketa
muihinkaan tiettyihin esineisiin ei kosketa
pöydässä ei heitetä ruokaa
Ja koti on lastenmukainen?
Käytä jäähypenkkiä, tai laita tavarat niin et lapsi saa olla kotonaan ikätasonsa mukaisesti utelias. Minkä ikäinen lapsi??? Kuulostaa ihan dementiaosastolle jossa kaikki on kiellettyä. Onneks sielläkin on ajat muuttaneet asioita.
televisiota on paha laittaa niin ettei lapsi siihen ylettyisi... ja tosissaan ei tarvitse montaa kertaa telkkaria lyödä painavalla lelulla kun on telkkari rikki ja lapsi haavoilla tai saanut pahan sähköiskun...
Edelleen täytyy olla kädet ristissä onnellinen, et mulle on nää 5 kullannuppua tulleet! Kaikki pahikset on vissiin syntyneet muihin perheisiin.
Järjenkäyttöä ja luovuutta. Kyllä tv:n saa pois lapsen ulottuvilta jos haluaa.
saa tulal yrittämään, 32 tuumanen telkkari ei sitten kovin helposti mihinkään "turvaan" mene

en mie väitä että mun lapsi olis pahsi, se vaan on helvetin itsepäinen.. ja otti pois hakemisen leikkinä... eli melko tehotonta..
Menihän se tv meilläkin. Vai meinaatko et olet suomessa ainoa jolla tuon kokoinen tv??
Helvetillinen itsepäisyys on sit varmaan perinnöllistä.
Olisko sille lapselle järjestää jotain puuhaa, et unohtuu nää vanhempien ärsyttämiset?
edelleenkään, meillä telkkaria ei saa niin ettei lapsi siihen pääsisi käsiksi, niin että sitä voisi vielä katsoakin..

on varmasti yhtä jäärä kuin mä, sitä en yhtään epäile.. ja tekemistä varmasti lapsella on, enemmän kuin tarpeeksi... vaikka se siinä ideaalimaailmassa toimiikin niin että voi keskittyä lapseen 24/7 niin todellisessa maailmassa se ruoka on laitettava, suihkussa on käytävä, vessassa on käytävä, pyykit pitää levittää etc. että jos en halua siksi aikaa laittaa lasta valjailla kiinni pöydänjalkaan nin silloin on lapsella tilaisuus kikkailla jurikin noita kiellettyjä asioita

lisäksi, mieluummin se että lapsi pelkää luunapin pelossa kiivetä yläkerran kaiteelle kuin se että se tulee sieltä kaiteelta 3m alas rapusiin... ihan vaan näin mun näkemys asiasta... ja lapsi tosissaan alle kaksi että en usko että selittämällä menee jakeluun...
Sinun tehtäväsi on tehdä kodista turvallinen. Varsinkin pienelle lapselle. Kyllä minäkin ehdin sen verran lastani vahtimaan ruokaa laittaessani, pyykkiä ripustaessani ym. että lapsi ei satuta itseään. Kiipeilee kyllä, mutta silloin haetaan pois, ja kielletään. Ei tosin odoteta että hän muistaisi sitä enää tunnin päästä, saati huomenna tai viikon kuluttua, minun tehtäväni on huolehtia lapsestani ja hänen turvallisuudestaan.
Kuulostaa vähän turhan vaaralliselta että lapsi saa yksinänsä olla niin että pääsee kiipeämään yläkerran kaiteelle.
Etkai tosissaan jätä alle kaksivuotiasta lasta yksin siksi että käyt suihkussa?
Koriste-esineet on pidettävä lapsen ulottumattomissa, samoin muut esineet, jotka ovat joko lapselle vaarallisia tai joihin lapsen ei haluta koskevan. Ei voi odottaa että tämän ikäinen ei haluaisi tutkia mieleenkiintoisia tavaroita.
Ei myöskään voi olettaa että alle kaksivuotias käyttäytyisi ruokapöydässä aina siivosti ja siististi.