Minkäikäiselle voi aloittaa fyysisen kurituksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
Ja lapsella oli ikää??

En ole itse joutunut tekemään moista, enkä ryhdy. On konstit aika vähissä sen jälkeen. Ilmastointiteipillä tuoliin kiinni sen jälkeen? Hyvinhän nuo jäljet on nähtävissä, et itse kuritetut kurittavat nykyisin vankilassa kavereitaan. Eivät osaa keskustella mistään.

Lapsella on tiettyjä kausia ja ne menee ohi.

HAH HAH JA HAH!

Kyllä mä väitän, että suurin osa vankilassa istuvista on näitä "vapaan kasvatuksen tuloksia". Vanhempia, joita ei kiinnosta kasvattaa lapsiaan.

Näytäs mulle tällainen tutkimustulos?

Kuules! Jos lasta ei tukisteta ja läpsitä, niin ei se tarkoita sitä, että olisi sitten vapaan kasvatuksen tulos.

Itse olen saanut selkäsaunoja pienenä. Itse haluan muuttaa suuntaa, minusta ei tule pahoinpitelevää vanhempaa, vaikka itse olen kokenut sen. En ikinä fyysisesti satuttaisi. Suurimmasta osasta pahoinpidellyistä lapsista kasvaa omia lapsiaan hakkaaviksi, mutta ei minusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Ja lapsella oli ikää??

En ole itse joutunut tekemään moista, enkä ryhdy. On konstit aika vähissä sen jälkeen. Ilmastointiteipillä tuoliin kiinni sen jälkeen? Hyvinhän nuo jäljet on nähtävissä, et itse kuritetut kurittavat nykyisin vankilassa kavereitaan. Eivät osaa keskustella mistään.

jahas, en mie ainakaan vankilassa kurita kavereitani vaikka selkään olen saanut, ihan lainkuuliainen kansalainen musta on tullut joka vielä peräti kunnioittaa auktoriteettejä ja lakeja... siltikään multa ei ole viety pois omaa ajattelua tai järkeä.. että eipä luunapeista ja niskavilloista kiinniottamsiella nyt ihan huonoon tulokseen päädytä... kait sekin on lapsesta kiinni mutta...
ja jotkut asiat nyt vaan on vaarallisia ja parempi saada niistä selkäsauna/luunappi/tukistus jotta ei tee kyseistä asiaa kuin se että satuttaa itsensä tai jonkun muun pahasti...

Terveisiä sinne vankilaan.

Tässä ketjussa kaiketi puhutaan pienemmistä lapsista?

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen harmaana:
Yksiselitteinen vastaus: Ei missään iässä. Väkivalta alkaa siitä mistä vanhemman kasvatustaidot loppuvat.

Juuri näin. KAnnattaa lukea kasvatusoppaita tai lukea niitä ohjeita täältä :). Älä lyö, lapsen on vaikea ymmärtää myöhemmin miksi hän ei saa lyödä muita, jos häntä lyödään.

Mieheni on antanut luunappeja pojalleni ja olen kieltänyt sen jyrkästi. En missään olosuhteissa hyväksy niitä.

Luunapit vasta kaksiviikkoiselle. Avokämmentä vasta kuukauden vanhalle ja vitsaa vasta kaksi vuotta täyttäneelle. Alasti lumihankeen kannattaa laittaa vasta sen ikäisiä, että osaavat seistä siellä. Muuten voi tulla virtsatietulehdus. :(

Alkuperäinen kirjoittaja harmailen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
itse en hyväksy ruumiillista kurittamista missään muodossa, mutta joskus kunnon selkäsauna voi pelastaa lapsen pahoilta teiltä myöhemmin.
Kurituksesta vielä sen verran. Onhan sitä aina käytetty esim. meidän vanhemmat sun muut
ovat varmasti saaneet selkäsaunoja ja ei niistäkään ole tullut häiriintyneitä.

Ei vai?? Lue hyvä ihminen vähän lehtiä mitä nykyisin tapahtuu!

Ei hyvää päivää ootteko oikeesti sitä mieltä jos lapsi saa joskus luunapin niin automaattisesti siitä tulee rikollinen..

Kuka puhuu tässä rikollisista?? lehdissä on jatkuvasti asiaa lasten pahoinpitelyistä yms.

Tää on kyllä kumma tää palsta. Mulla on ainakin monta kymmentä äiti-kaveria. Ja yhtäkään en tunne, joka ei joskus olisi lastaan tukistanut tai huutanut sille tms.

Mutta tämä palsta:

JOKA helvetin äiti täällä on niiiiiiiiiiiin täydellinen. Täältähän ei löydy edes äitiä, joka HUUTAISI lapselleen! Kun sekin on kuulemma rikos :D

Poistun. Ei tarvitse yhdenkään täydellisen äidin vastata.

Pistää vaan miettimään, että missä nää palstamammat on IRL. Helppo se on täällä kertoa olevansa täydellinen äiti ja haukkua muita.

Itse olen saanut selkäsaunoja pienenä. Itse haluan muuttaa suuntaa, minusta ei tule pahoinpitelevää vanhempaa, vaikka itse olen kokenut sen. En ikinä fyysisesti satuttaisi. Suurimmasta osasta pahoinpidellyistä lapsista kasvaa omia lapsiaan hakkaaviksi, mutta ei minusta.

Olet sitten elänyt saman lapsuuden kuin minäkin. :(

"Lapsiin kohdistuva väkivalta, myös ruumiillinen kuritus, ovat rikoslain mukaan pahoinpitelyä. -- Kokonaan ruumiillisen kurituksen käyttö kiellettiin 1984 alusta. Alle 15-vuotiaaseen lapseen kohdistunut pahoinpitely on virallisen syytteen alainen rikos."

http://www.lskl.fi/showPage.php?page_id=40

Tää on kyllä kumma tää palsta. Mulla on ainakin monta kymmentä äiti-kaveria. Ja yhtäkään en tunne, joka ei joskus olisi lastaan tukistanut tai huutanut sille tms.

Mutta tämä palsta:

JOKA helvetin äiti täällä on niiiiiiiiiiiin täydellinen. Täältähän ei löydy edes äitiä, joka HUUTAISI lapselleen! Kun sekin on kuulemma rikos :D

Poistun. Ei tarvitse yhdenkään täydellisen äidin vastata.

Pistää vaan miettimään, että missä nää palstamammat on IRL. Helppo se on täällä kertoa olevansa täydellinen äiti ja haukkua muita.
On kai moni joskus ajattelemattomuutta saattanut tukistaa, mutta eihän sitä voi suositella mikskään kasvatuskeinoksi, kun ei se todellakaan tehoa. Se on sitäpaitsi rikos.

Konkreettisia ohjeita alle 5 veen vanhemmille? Mitä tehdä, jos 100 kertaa kiellot ei toimi, mutta tukistus toimii?

Mitkä on kiellon aiheet? Ja onkohan jo menetetty peli jos on pelkkää tukistusta käytetty? Lapsi lopettaa koska pelkää sinua ja kipua, ei siksi, että ymmärtäisi miksi ei saa tehdä jotakin.

Konkreettisia ohjeita alle 5 veen vanhemmille? Mitä tehdä, jos 100 kertaa kiellot ei toimi, mutta tukistus toimii?

Käyttää kieltojen lisäksi jäähypenkkiä, palkitsemista, rankaisua, sen sellaisia. Ansaita lapsen kunnioitus, sen sijaan että saisi tämän tottelemaan kivun pelossa.

5 v neuvolassa lapsi muuten on neuvolantädin kanssa kaksin, ja siellä kysytään että tukistaako/nippaako/tms äiti tai isi sua, kun et tottele :whistle: . Sitten voi olla selittelemistä.

Mistä tiedöt että tukistus toimii? Jos joudut tukistaan useita kertoja, niin silloinhan tiedät ettei se edes toimi. Lapsi uhmaa yhä uudelleen. Sitten kun hän lopettaa kaikenlaiset uhmaamiset, niin hänet on nujerrettu ja hän on alkanut pelkäämään sinua.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Ja lapsella oli ikää??

jahas, en mie ainakaan vankilassa kurita kavereitani vaikka selkään olen saanut, ihan lainkuuliainen kansalainen musta on tullut joka vielä peräti kunnioittaa auktoriteettejä ja lakeja... siltikään multa ei ole viety pois omaa ajattelua tai järkeä.. että eipä luunapeista ja niskavilloista kiinniottamsiella nyt ihan huonoon tulokseen päädytä... kait sekin on lapsesta kiinni mutta...
ja jotkut asiat nyt vaan on vaarallisia ja parempi saada niistä selkäsauna/luunappi/tukistus jotta ei tee kyseistä asiaa kuin se että satuttaa itsensä tai jonkun muun pahasti...

Terveisiä sinne vankilaan.

Tässä ketjussa kaiketi puhutaan pienemmistä lapsista?

onko lukutaidossa vikaa, olen itse kasvanut nii että olen saanut fyysisiä rangaistuksia, koskaan en ole lakia rikkonut, vankilassa istunut etc.
pienistä lapsista kasvaa aikuisia, ihan niinkuin minustakin on kasvanut.. että ei ihan vituilleen ole mennyt...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Mitkä on kiellon aiheet? Ja onkohan jo menetetty peli jos on pelkkää tukistusta käytetty? Lapsi lopettaa koska pelkää sinua ja kipua, ei siksi, että ymmärtäisi miksi ei saa tehdä jotakin.

kiellon aiheita:
teeveetä ei hakata
pöydille ei kiivetä
koriste esineisiin ei kosketa
muihinkaan tiettyihin esineisiin ei kosketa
pöydässä ei heitetä ruokaa

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Käyttää kieltojen lisäksi jäähypenkkiä, palkitsemista, rankaisua, sen sellaisia. Ansaita lapsen kunnioitus, sen sijaan että saisi tämän tottelemaan kivun pelossa.

5 v neuvolassa lapsi muuten on neuvolantädin kanssa kaksin, ja siellä kysytään että tukistaako/nippaako/tms äiti tai isi sua, kun et tottele :whistle: . Sitten voi olla selittelemistä.

Kysytäänkö oikeesti? Mä ajattelin vaan, että kun lapset ei ole koskaan edes maininneet asiasta? Mistäs sie tiedät että semmosta kysytään?

Onko tosiaan niin, että vanhemmuus on kateissa, jos vain luunapit ja tukistus tehoaa??????? Millä perusteella?

No kyllä se aika kateissa on jos haluaa satuttaa lastaan. Eikö Äiti ja Isä ole ne joihin voi tilaneessa kuin tilanteessa luottaa. On muitakin rangaistuskeinoja kuin väkivalta.

Tuolla edellä jo mainittiinkin aresti/jäähypenkki opettele se ja ei tarvitse edes miettiä oman lapsesi pahoinpitelyä.

Jos joku nyt urputtaa että luunappi ei ole pahoinpitelyä niin mitä se on hyvinpitelyäkö? Ei.

Ja sitten vielä tukistus ja luunappi on RIKOS, eli niin EI saa tehdä.
AAAAARRRRGGGGH!!!!

Ihan Vi....aa tällaiset tyypit!

Mun mielestä fyysisen kurituksen voi aloittaa kun olette molemmat lapsesi kanssa täysi-ikäisiä ja täysikasvuisia. Niin kauan kuin toinen on alakynnessä (alaikäinen, riippuvainen sinusta, pienempi jne) fyysiselle kuritukselle ei ole mitään perusteita.

Kun se toinen voi antaa sitten palautetta samalla mitalla niin ok, mätkikää pois.

tukistus toimii sillä hetkellä. mutta miten voi puuttua, kun tietää, että äitikaverini tukistaa ja antaa luunappeja? mitä voin hänelle sanoa? kun hän sanoo, että kun puhe ei auta, tulee tukistus. mitä voin tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Kysytäänkö oikeesti? Mä ajattelin vaan, että kun lapset ei ole koskaan edes maininneet asiasta? Mistäs sie tiedät että semmosta kysytään?

Kysytään. Meillä oli juuri 5 v neuvola. Terkkari sanoi, että kaikilta kysytään, ainakin täälläpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

kiellon aiheita:
teeveetä ei hakata
pöydille ei kiivetä
koriste esineisiin ei kosketa
muihinkaan tiettyihin esineisiin ei kosketa
pöydässä ei heitetä ruokaa

Ja koti on lastenmukainen?

Käytä jäähypenkkiä, tai laita tavarat niin et lapsi saa olla kotonaan ikätasonsa mukaisesti utelias. Minkä ikäinen lapsi??? Kuulostaa ihan dementiaosastolle jossa kaikki on kiellettyä. Onneks sielläkin on ajat muuttaneet asioita.

hmm, ihan ohi aiheen ehkä nyt vedän, mutta mistä lienee johtuu se että nykyään lapset ja nuoret eivät kunnioita auktoriteettejä, toisen omaisuutta etc toisin kuin meidän vanhempien ja isovanhempien aikaan... olisko tekemistä tällä nykyajan kasvatus hömpällä... paljon hyvääkin on aika tuonut tullessaan mutta paljon se on vienyt pois hyvää.. tilalle tullut vatipää kakaroita joilta ei riitä kunnioitusta,ymmärrystä eikä empatiaa...

Yhteistyössä