Minkätakia jotkut äidit tai kauan parisuhteessa olleet ei enää meikkaa?

minä
No kuule, kerron sulle vastauksen. Kun pienten lasten kanssa on tosi raskasta ja kun ne valvottaa, ei kauneus ole ensisijainen arvo elämässä. Kun ei ehdi edes vessassa tai suihkussa käymään, ei ensimmäisenä tule mieleen, että alanpa tässä meikkaamaan. Ehkä se meikki tulee takaisin sitten joskus.

Toisena, kun vierottuu työelämästä kotiäidiksi eikä ole ihmiskontakteja, meikki jää helposti pois elämästä.

Sitäpaitsi, ihmiset ovat erilaisia. Toisille meikinpuute on katastrofi, toiset ammentavat ilonsa ja itseluottamuksensa muualta.
 
Huippuälykästä
niin, sehän meikkaaminen onkin maailman tärkein juttu ja pitää parisuhteen varmasti kasassa kuolemaan asti jos laittaa tököttejä naamaansa. Henk.koht en halua laittaa mitään myrkkyjä naamaani jotka on testattu eläimillä.
 
Joskus ei vaan jaksa.. Varsinkaan jos on valvonu lapsen kanssa... En oo kyllä ikinä kuulunu niihin himomeikkaajiin, että pitäs joka päivä olla tällättynä. Kouluaikoina jostakin syystä piti, mutta kun koulu loppui niin loppui sekin tapa. Mies näki minut ennen yhteiseloa meikattuna ja ilman meikkiä ja silti halusi minut ja tykkää vieläkin joskus jopa enemmän ilman meikkiä, mutta ei silti todellakaan kiellä laittautumasta. Ja nykyään oon asiakaspalvelutyössä jonne en viiti mennä ilman meikkiä ja tukan laittamista joten minä nautin niistä vapaapäivistä jolloin ei tarvi alkaa laittautumaan jos ei halua.. :D
 
No syksyllä tulee 21 vuotta siitä kun lyötiin miehen kanssa hynttyyt yhteen. Jotenkin epäilen että hän ei kaipaa sitä aikaa jolloin eukko vietti tunnin vessassa että sai kaikki pakkelit naamaan ja kuontalon kuosiinsa. :whistle: Hiukset käyn säännöllisesti päivittämässä kampaajalla mutta ei ole rahaa/halua/viitseliäisyyttä/tarvetta läjätä lisäainekerrosta naamaansa. Allergiatestattukin ripsiväri saa silmät iloisen kirkkaanpunaisiksi vajaa puoli tuntia siitä kun on tökötin ripsiin sutinut.. Ja se taas suuremmin kaunistaa. Eihän tuo mieskään kasvohoidoissa ja manikyyreissä rahtaudu minun ilokseni.. :D
 
miksi pitää meikata kelvatakseen jollekin ja miksi näyttäis heti typerältä jos ei meikkaa? Ja minä en meikkaa mutta mielestäni en näytä sen typerämmältä kuin näyttäisin meikattunakaan. Itse asiassa on tosi ruman näköstä jos meikkiä on liikaa ja toisaalta, onhan se vähän hassua maalata naamaansa.
Joo, en kuulunut minäkään ap:n hakemaan ryhmään.
 
Mä meikkasin sinkkuaikana joka päivä, joka paikkaan ja ihan vaan kotonakin (tai sit oli verhot kiinni...). Sen jälkeen kun sain lapsia jäi meikkaaminen pitkäks aikaa, ei vaan jaksanu kiinnostaa minkä näkösenä sitä ulkoili tai kävi kaupassa. Puhtaat vaatteet mulla on aina ollu, mutta oon saattanu lahtee paskasella tukalla ulos, pipo vaan silmille niin ei tukka näy...
Nykysellään meikkaan aina jos lähden kurssille, tai shoppailemaan. Jos meen viikonloppuna lasten kanssa puistoon en ehkä meikkaa, riippuu siitä onko kiire vai ei.
Mun arkimeikkiin kuuluu kulmien värjäys, ripsari, kajaali, luomiväri, puuteri ja joskus huulikiilto. Aikaa siihen menee 10minuuttia. Hiukset paan ponkalle tai letille, auki en tykkää pitää.
Niin, en sitten tiedä, miks se silloin pikkulapsivaiheessa se meikkaaminen jäi. Kai silloin oli tärkeempää olla lasten kanssa kuin laittaa naamaansa. Ja silloin tuntui ettei edes paskalle ehdi, niin ehkä sekin vaikutti. Lapset siis nyt 1v4kk, 2v11kk ja 4v.
 
toinenrouva
Meillä mies ilmoitti jo suhteen alussa, että hän ei arvosta itseään maalaavia naisia. Sain kuitenkin pari myönnytystä aikaan, valkoinen lateksi hiuksissa ja kasvoissa ei ole 'maalaamista' eli saan rauhassa edelleen remontoida. Ja jos töissä on asiakaspalaveripäivä saan rauhassa hoitaa meikkauksen. Kun jostain syystä asiakkaat odottavat edes jonkinlaista naiseksi naamioitumista. ;) Onneksi niitä päiviä on vain pari kuukaudessa.

Miehen edellinen vaimo värjäsi hiuksiaan niin, ettei mies koskaan ollut nähnyt häntä omassa värissään ja miniä oli ihan samanlainen, aina vahvat meikit ja uusi hiusväri käytössä. Ja näistä mies jaksaa jatkuvasti edelleenkin huomauttaa nähdessään hiuksensa värjänneen tai meikatun naisen.

Toisaalta kun pari vuotta sitten oltiin reissussa, hän oikein vei minut jalkahoitoon ja hierontaan sekä kampaajalle eli hemmottelee tarvittaessa.
 
mä kans en koskaan oo ollu mikään kova meikkaamaan, ennen nykysen miehen kans seurustelua tuli meikattua aina illaks =) mut päivät olin kyl ihan ilman tai sit ne eilisen jämät naamassa :ashamed: Meikkaan aina lähtiessäni juhlimaan tai johonkin tärkeämpään tapaamiseen yms.
 
Lapsia tai ei niin mähän en roskista vie ilman huulikiiltoa :kieh:

Tykkään meikata, laittaa hiukset ja pukeutua mahd. nätisti eikä lapset ole ikinä sitä estäneet. Kesällä ei tietenkään tarvitse paljoakaan kun tulee nätti rusketus ja mulla hyvä iho mutta kyllä ripsari ja huulikiilto tekee olon huolitelluksi.
Eikä mua kiinnosta meikkaako muut vai ei.
 
tosi harmaa kertoo totuuden
No totuushan on, että todella moni nainen antaa itsensä rupsahtaa joko a) päästyään naimisiin b) saatuaan lapsen. Se on kaiketi joku merkkipaalu, jonka jälkeen ei enää tarvitse huolehtia itsestään. Korkokengät vaihtuvat lätyskäkenkiin ja tiukat farkut mukavampiin verkkareihin. Ei tarvitse meikata, eikä laittaa tukkaa. Saati että kävisi urheilemassa! Eräskin tuttuni sanoi että mä en välitä näistä ylimääräisistä kiloista, hyväksyn sen että olen nyt äiti ja nämä ovat tulleet sen mukana. WTF? Ennen hän oli todella hyväkroppainen ja kaunis, nyt vaan muisto siitä. Aviomies on varmaan t o d e l l a tyytyväinen......
 
Siinäpä se juju onkin että jos ihmistä rakastaa, niin sen ihmisen näkee samanlaisena meikissä ja ilman. Jokaisen naisen pitäisi löytää se helpottava tunne kun ei tarvtse enää meikata kelvatakseen jollekin. Eihän miehetkään meikkaa, ihan omia itsejään ovat. Miksi meidän pitää, eikö luonnonkauneus riitä naisella, ainoastaan miehellä?
 
Enpä ole koskaan sen suurempia meikkaillut. En ennen lapsia, enkä lasten tulon jälkeenkään. Ainoastaan, jos olen menossa ns. juhlimaan. En ole kokenut sitä tarpeelliseksi, eikä onneksi miehenikään. Meikittömänä on minuun rakastunutkin, joten ei ole tarvinut maskilla tehdä vaikutusta.
Säästypähän nekin rahat johonkin meidän perheellemme tärkeämpään.
 
Mä ainakin huolehdin itsestäni myös ulkoisesti, ETENKIN äidiksi tultuani. En anna itseni "rupsahtaa", tulee sitä paitsi parempi mieli kun pitää huolta ulkoisesta hyvinvoinnistaan ja jaksaa panostaa myös omaan ulkonäköönsä =) :flower: Tämä mun mielipide! Mut täytyy kyl sanoa et yleensä en viikonloppuisin meikkaa, jos ei ihmeempiä menoja. Kauppaan ei tarvitse meikkiä laittaa :)
Onneksi mieheni mielestä olen yhtä kaunis ilman meikkiä, joten omaksi ilokseni meikkailen ja ehostelen.
Panostan myös vaatetukseen :)
 
Kimppa
Mä en meikkaa jos olen ihan kotioloissa koko päivän, mutta yleensä kyllä jos jonnekin lähden (ei nyt ihan leikkikentälle tai kauppaan välttämättä kuitenkaan). Joku sanoi, että meikit pilaavat ihon. Mä taas uskon päinvastoin, että kosteusvoide hoitaa ja meikkivoide suojaa ihoa esim. liialta auringolta. Se, että iho pysy hyvänä, edellyttää tietenkin että meikin pesee aina illalla pois meikinpoistoaineella. Ei hyvä meikkivoide ole mitään "pakkelia" eikä luonnollinen meikki mitenkään "sutattu". Se vain korostaa kunkin parempia puolia ja olen sitä mieltä että vaikka olisi miten luonnonkaunis, niin luonnollinen kaunis meikki kaunistaa jokaista. Ja kyllä lasten suukottelu ja halailu onnistuu ronskistikin eikä ole ikinä meikit levinnyt, niin kuin joku täällä mainitsi. Paitsi ehkä vesisodassa :LOL:

Mullekin meikkaaminen on osa itsestäni huolehtimista. Se on elämän pikku iloja ja pientä turhamaisuutta, jota en muuten hirveästi harrasta. Piristää mieltä ja ilmettä. En ole kysynyt miehen mielipidettä, tämmöisistä asioista päätän ihan itse. Tuskin se haittaakaan, jos on nätti hyvältä tuoksuva nainen kotona odottamassa kun hän tulee kotiin :LOL: Välillä taas vastassa on verkkarityylinen nainen tukka pystyssä eikä sekään oo haitannut. Että eipä se meikkaaminen/ meikkaamattomuus ole mitenkään kovin ratkaiseva asia meidän suhteessa, kunhan itseäni piristän sillä..
 
Miksi pitäs meikata? Ainakaan ketään muuta varten. Toi ukko on kattellu mua jo sen verran aikaa, et ei sitä enää hätkäytä onko mulla ripsiväriä vai ei. Jos en tykkäisi meikata niin en meikkaisi. Mutta koska se on kivaa ja itellä "parempi"olo niin meikkaan. (vähän)
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Zeepra:
Mä ainakin huolehdin itsestäni myös ulkoisesti, ETENKIN äidiksi tultuani. En anna itseni "rupsahtaa", tulee sitä paitsi parempi mieli kun pitää huolta ulkoisesta hyvinvoinnistaan ja jaksaa panostaa myös omaan ulkonäköönsä =) :flower: Tämä mun mielipide! Mut täytyy kyl sanoa et yleensä en viikonloppuisin meikkaa, jos ei ihmeempiä menoja. Kauppaan ei tarvitse meikkiä laittaa :)
Onneksi mieheni mielestä olen yhtä kaunis ilman meikkiä, joten omaksi ilokseni meikkailen ja ehostelen.
Panostan myös vaatetukseen :)
Samaa mieltä :) kevyeen meikkiin ei mene aikaa kuin muutama minuutti,siksi monesti tulee ihmeteltyä miten jotkut ei ehdi meikata.Silloin kun oli pienet lapset ja väsy niin itseäni piristi kun vähän jaksoi panostaa ja aina oon tykännyt käyttää kivoja vaatteita.Jopa hoitovapaalla.Mulle kotona oleminen ei ole mikään syy rupsahtaa; kun katseli rupsahtaneita (aika usein) kotiäitejä niin ajattelin että tuollaiseksi en ainakaan halua :)
 
juujuu
Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:
miksi pitää meikata kelvatakseen jollekin ja miksi näyttäis heti typerältä jos ei meikkaa? Ja minä en meikkaa mutta mielestäni en näytä sen typerämmältä kuin näyttäisin meikattunakaan. Itse asiassa on tosi ruman näköstä jos meikkiä on liikaa ja toisaalta, onhan se vähän hassua maalata naamaansa.
Joo, en kuulunut minäkään ap:n hakemaan ryhmään.
hassua että kuitenkin meikkaamattomat saa laittaa näin jyrkkiä mielipiteitä siitä meikkaamisesta, mutta annas olla kun joku joka sitä meikkiä käyttää arvostelee niitä jotka eivät meikkaa niin saa haukkumisryöpyn päällensä.
Mun mielestä jokainen tekee niinkuin tykkää. Mä tykkään laitta meikkiä päivittäin mutta jos jostin syystä meiki jääkin välistä niin ei se katastrofi ole.
 
vaimoke
Mä en meikannu ennen lasta enkä sen jälkeenkään ja silti olen nätti :) Iho on hyvässä kunnossa ja hiukset on aina puhtaat, vaikka mitään muuta en niille teekään. Mulla on luonnostaan tummat ripset ja kulmakarvat joten monet, jotka ei mua tunne, luulee että mulla on meikkiä vaikka ei olekaan. Hoikka olin ennen raskautta ja hoikka olen nytkin koska tein kovasti töitä sen eteen että raskauskilot lähtivät. Ei kaikki meikatut naiset ole musta kauniita. Se, että ei meikkaa ei tarkoita ettei voisi olla siisti ja jopa tyylikäs.
 
Mä meikkaan aina, ellen sit ole sairaana tai esim. mökillä. Ihan omaksi ilokseni meikkaan, tykkään olla kevyesti ehostettu ihmisten ilmoilla ja hiukset hyvin. Taisinpas laittaa synnärilläkin vähän meikkivoidetta, puuteria ja ripsaria joka päivä :xmas: Ja aion jatkaa joka päiväistä meikkaamista tulevaisuudessakin. ;)
 

Yhteistyössä