Minkätakia jotkut äidit tai kauan parisuhteessa olleet ei enää meikkaa?

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
hempee ja jenninen, ootte oikeassa! Meikki ei sinänsä koskaan ole kuulunut arkeeni, mutta hiukset kampaan ja hampaat harjaan joka aamu... Ja hiukan katson samalla mitä naamalle kuuluu. Mutta toi vaatetus... Mä en ole ikinä ymmärtänyt "lökävaatteita", että mikä niissä on helppoa. Saman 3 sekuntia kestää pukea "oikeat housut" tai hame
mut ne lökövaatteet on mukavampia kuin ahdistavat farkut....
Juu. Yhtä noppeestihan ne pukee, mutta toisissa viihtyy huomattavasti kauemmin kuin toisissa. Mie riuhtasen farkut heti jalasta, kun tulen immeisten ilmoilta kotio :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja repeilee:
Mun mies rakastaa mua ja pitää mua haluttavampana ilman meikkiäkin. Itseasiassa hän vihaa pakkelinaamoja. Aika huono itsetunto taitaa olla jos meikkiä täytyy ihan kotioloissa lärviinsä sotkea, taitaa tulla ero aika pikaseen noin pinnallisella maailmankuvalla, onnee vaan.
jokainen tekee niinkuin tykkää. toiset tykkäävät laittaa itselleen sitä ripsaria ja heille suotakoon se. sitten on niitä jotka eivät meikkaa ja ihan ookoo sekin on. Tuskinpa siinä meikkaamisessa mistään itsetunnosta on kysymys tai siitä että suhde olisi muka pinnallinen.
niin, olihan tuolla pari aina kotonakin meikkaavaa, ja toisella oli 8v ja toisella 9v avioliittoa kestänyt jo. ei se ole mitään pinnallista, jos itellä on hyvä olo.

Tää tasa-arvo asiakin on vedetty jo liian pitkälle, ja missään nimessä ei ainakaan miehen takia aleta meikkaamaan! Minä en ainakaan halua, että mies ihan mehuissaan kyyläilee vaikka ruokakaupassa jotain pakkeliblondeja omaansa kyllästyneenä. Tästä saa heti haukut, kun osittain myös mieheni takia sitä meikkiä laitan. Jos mennään yhessä ruokakauppaan, niin meikkaan yleensä...on ittestäänkin kivempi huolitellun miehen kanssa liikkua. Kyllä me kotona röhnötellään joskus alusvaattesiltaan ja tukat pystyssä, eli pinnallinen ei ainakaan meillä oo suhde!
 
En usko sen, että en meikkaa arkisin ja äärettömän harvoin juhlaankin- johtuvan siitä, että olen elänyt pitkään parisuhteessa.
Äitiys voi välillisesti meikkaamattomuutteen vaikuttaa, koska äitiyden myötä arvostan pientäkin mahdollisuutta nukkua aamulla hieman pidempään- ja ajan jonka käyttäisin meikkaamiseen, käytän mieluummin silmät suljettuna. B)
 
pilipalipilotti
Minä meikkasin ennen lapsia aina pikkusen töihin mennessä. Ripsaria, luomiväriä, huulikiiltoa ja puuteria nyt ainaski. Nyt kun on kaksi alle kolme vuotiasta en kotona meikkaa. En vain jaksa nähdä vaivaa sen takia että kohta on ripsivärit hinkattu poskille ja muuta mukavaa. Tukan harjaan ja vetäsen ponnarille, muuten on tuon vauvelin kourissa jatkuvasti ja kiskoo jo aika kovasti. Hampaat pesen aamulla ja puhtaat vaatteet katson päälle, yleensä käytän pitkähköä hametta ja siihen jotain toppia/paitaa... Kauppaankaan lähtiessä en meikkaa, huomio menee lasten saamiseksi lähtökuntoon ja autoon :) Kaupunkireissuille laitan vähän meikkiä, samoin humputtelemaan mennessä, meinaan kyllä unohtaa aina pestä pois meikit... Sitten kun taas töihin menen, todennäköisesti meikkaan taas enemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
hempee ja jenninen, ootte oikeassa! Meikki ei sinänsä koskaan ole kuulunut arkeeni, mutta hiukset kampaan ja hampaat harjaan joka aamu... Ja hiukan katson samalla mitä naamalle kuuluu. Mutta toi vaatetus... Mä en ole ikinä ymmärtänyt "lökävaatteita", että mikä niissä on helppoa. Saman 3 sekuntia kestää pukea "oikeat housut" tai hame
A. Ne on mukavammat päällä. B. Mä saan jossain vaiheessa päivää aina ruokaa, räkää tms. päälleni, niin pidän mielummin niitä vähän huonompia lökävaatteita päällä ja säästän niitä parempia vaatteita, jos pitää lähteä johonkin tai jos tulee vieraita. Mulla kun ei niin kauhean suuri vaatevarasto ole.

:snotty:
 
Vepasto
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
hempee ja jenninen, ootte oikeassa! Meikki ei sinänsä koskaan ole kuulunut arkeeni, mutta hiukset kampaan ja hampaat harjaan joka aamu... Ja hiukan katson samalla mitä naamalle kuuluu. Mutta toi vaatetus... Mä en ole ikinä ymmärtänyt "lökävaatteita", että mikä niissä on helppoa. Saman 3 sekuntia kestää pukea "oikeat housut" tai hame
A. Ne on mukavammat päällä. B. Mä saan jossain vaiheessa päivää aina ruokaa, räkää tms. päälleni, niin pidän mielummin niitä vähän huonompia lökävaatteita päällä ja säästän niitä parempia vaatteita, jos pitää lähteä johonkin tai jos tulee vieraita. Mulla kun ei niin kauhean suuri vaatevarasto ole.

:snotty:
Ja taas mä olin näkymätön.
:/
 
Minusta se on kohteliaisuutta toisia kohtaan, että esimerkiksi töihin mennessä laitan hieman itseäni. Se kuuluu samaan sarjaan kuin siistit, yhteen sopivat vaatteet, nätti kampaus ja hyvä tuoksu (ei liian voimakas, en tässä välttämättä mitään parfymeja hehkuta vaan sitä, että on puhdas ja edes dödöä laittaa).
Mies just sanoi, että olen tosi luonnonkaunis. Voi olla, mutta ei minusta rasvasta kiiltävä iho (vaikka mulla onkin kuiva, mutta kyllä se nokka alkaa jossain vaiheessa kiiltämään) ole kaunis. Voi olla, että joku päivä meikkini on pelkkä puuteri ja huulikiilto, mutta työpäivinä settiin kuuluu yleensä ripsari, kajal, meikkivoide, puuteri, poskipuna, huulten rajaus ja puna. Samallahan ne laittaa kun heräilee. Juhliessa vielä luomiväriä ja erilaisia kimalteita sekä jopa, hui kauhistus miten turhamaista, jalkojen ja käsien ja decolteen "värjäys".
 
Työäiti
Musta puuteri on jotenkin luonnottoman näköistä. Mulla on hyvä iho, sitä on turha peittää. Mulla ulkonäköön vaikuttaa ennemmän hiustenlaitto, kuin huulipuna. Se punakin on jäänyt, koska mies ei pussata jos on meikkia. hiuksiin pitäisi panostaa hitusen enemmän
 
meikkaaja
olen meikannu yläasteelta asti joka päivä enkä sitä muuta, se on mun tapa. lapsia mulla on kolme, ja hyvin kerkeen laittamaan pikkasen naamaa kun aikaa siihen kuluu n.5-10min.
en mene edes sinne postilaatikolle ilman meikkiä, niinkun joku muukin täällä sanoi :)
eikä se tarkoita sitä että jos meikkaa päivittäin että olis kauhea pakkeli kerros naamassa vaan meikata voi myös hillitystikin ;) biletys meikki on sitten asia erikseen :D
 
meikkaaja
piti vielä sanoa että jopa kosmetologit sanoo meikkivoiteen suojaavan ihoa saasteilta, voitte ensi kerralla kysyä kun poikkeette ellette täällä palstalla sitä usko ;)
 
Mulla ei ihan oikeest oo aikaa meikata :/ joskus saattaa mennä päivä etten oo harjannu hiuksia, no onneks mulla on pitkä tukka et voi lettittää tai kietasta nopeen nutturan. Mut neljä lasta niin... No olis mulla tietty aikaa nyt, mutta meinaan kohta petiin :D
 
tossuliini
Mulla on niin etten jaksa meikata ja varsinkaan niitä pestä pois, jos ulos lähden juhlimaan niin sitte tietysti laitan itteni viimeisen päälle mutta eipä toi mies ole mitään sanonut että pitäis meikata niin enpähän viitti.
 
Mämmäm
En pidä enää niin tärkeänä sitä että jos menen vaikka lasten kanssa leikkipuistoon että rupeaisin siinä kiireessä vielä meikkaamaan :eek: meikkasin ennen lapsia lähes joka päivä ja esikoisen jälkeenkin mutta nyt kuopuksen syntymän jälkeen olen meikannut n.1-2 kertaa viikossa. Meikkaan silloin kun jaksan/viitsin ja tietysti jos viihteelle lähtee :)
 
Tiive harmaana
mie meikkaan tosi harvoin...joskus sillo ku lähen kavereiden kanssa illan viettoihin, jos silloinkaan (eli ehkä hyvällä tuurilla 5kertaa vuodessa). 5 vuotta sitten meikkasin päivittäin, mutta sit se alko kyllästyttää ;) Oon kelvannu äijällekki 3v sitten "luonnon kauniina" (vaikka ihoni onkin huono)...niin ja täällä missä mie asun ni on aivan sama minkä näkösenä sinne kauppaan menee :)
 
Itsestään voi pitää huolta ja voi olla huoliteltu ilman pakkelikerrostakin.
Aiemmin mä meikkasin jonkun verran, kevyesti ripsaria ja hieman värivoidetta.Mutta huulipunaa en ole käyttänyt ikinä, enkä tule koskaan käyttämään.Huulikiilto, hyvin huomaamaton kyllä menettelee.
Nykyisin on tuo kevytkin meikkaaminen jäänyt taka-alalle.Ja jos ripsaria laittasin, niin sen täytyis olla sellanen, mikä käy allergiselle; muutoin valuu silmät vettä.Aina kun menen ihmisten ilmoille, niin katson kuitenkin peiliin, laitan hiukset, paremmat vaatteet jne =) ja ei puhettakaan että hajusteallergisena laittasin hajuvettä, se on mulle kauhistus.Joskus tulee sellasia ihmisiä vastaan, että oikein hajupilvi jää heidän jälkeensä leijumaan...mulle sellanen aiheuttaa pahoinvointia, pyörrytystä, tulee tuskanhiki...kaikki ei sitä ymmärrä, että voimakkaat hajusteet saa joillekkin tosi pahan olon aikaiseksi.
 
Maisa
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
hempee ja jenninen, ootte oikeassa! Meikki ei sinänsä koskaan ole kuulunut arkeeni, mutta hiukset kampaan ja hampaat harjaan joka aamu... Ja hiukan katson samalla mitä naamalle kuuluu. Mutta toi vaatetus... Mä en ole ikinä ymmärtänyt "lökävaatteita", että mikä niissä on helppoa. Saman 3 sekuntia kestää pukea "oikeat housut" tai hame
mut ne lökövaatteet on mukavampia kuin ahdistavat farkut....
"Lökövaatteitakin" on ihan tyylikkäitä ja just esim. hame on mukava, kevyt ja hyvännäköinen, itse käytän paljon kotona topin tai t-paidan kanssa. Sinänsä en kyllä ymmärrä aloituksen sanamuotoja, eihän itsestäänhuolehtiminen ole vain meikkausta eikä sillä ole mitään tekemistä itsensä halutuksi tuntemisen kanssa..
 
---
Tämmöisen lähes nelikymppisen on pakko hiukan ehostaa (ei varsinaisesti meikata) joka aamu, jos haluaa olla hiukankin kauppakuntoinen. Itselläkin on kiva olo kun tietää ettei nenä punoita ja silmissä on vähän väriä. Sama homma on hiusten kanssa; jos ne on pesty mutta ei laitettu (geelillä), niin silloin on ihan "kotiolo", mutta jos niihin vähän sipasee ryhdikkyyttä geelillä niin jopas omakin olo kohenee. Henkistä hommaa siis.
 

Yhteistyössä