Minkätakia jotkut äidit tai kauan parisuhteessa olleet ei enää meikkaa?

näin just
Äitiydelle oon täältä (palstalta) saanut lukea jos jonkunlaisia kriteereitä. Tässäkö nyt on sitten naiseuden/naisellisuuden kriteeri? Hyvän naisen mitta... Että meikkaa ja laittaa itseään?
Lisäksi HYVÄ äiti harrastaa itse jotakin, mieluummin vähän enemmänkin. Hän tapaa ystäviään ilman lapsia. Sen lisäksi hän harrastaa lasten kanssa jotain äiti-lapsi-juttua, ja vie lapsia omiin harrastuksiinsa. Hän laittaa itse luomuruokaa ja sosetta, pöytään katetaan kauniisti yhdessä lasten auttaessa kaikki suositusten mukaiset ateriat: aamupala, lounas, päiväunien jälkeen välipala, päivällinen miehelle asti katettuna, iltapala, ja kaiken tämä superäiti tekee itse, joka päivä on eri pöperöt joka aterialla, monipuolisesti, vaihtelevasti.
Lisäksi hyvä äiti leipoo, siivoaa, koti on puhdas, äiti meikattu, laitettu, kaunis, lapset myös kauniisti puettuja ja hyville tavoille opetettuja. Lapsille on rajat ja rakkautta, syliä, halia, iltasatua, loruttelua, leikkituokioita.

Jumppaa ei saa unohtaa. Lantionpohjan lihasten jumppa aloitetaan säännöllisesti jo laitoksella ja jatkuu kotona. vauva ja sisarukset saa jakamattoman huomion, vauva rintaruokinnan ja kenguruhoidon ja niin edelleen.
Ja kun lantionpohjat on kunnossa, alkaa äiti muun liikunnan ja urheilun, onhan kropasta huolta pidettävä ja kaunis ja kunnossa kaiken ikää oltava.

Seksiä miehen kanssa.. tottakai! Aikaa parisuhteelle, yhdessäoloa, jos mies on vähän onneton tässä asiassa,nainen hoitaa homman kotiin, ja niin on perhe onnellinen ja hyvinvoiva.

Jos erehdutään olemaan uusperheellisiä, tämä äiti tietenkin rakastaa pyytettä myös miehen lapsia, avaa ovensa, sylinsä ja sydämensä heillekin, tottakai hänellä on aikaa tuon kaiken muunkin lisäksi myös näille lapsille, joita hän aivan omanaan pitää ja joihin hän aikuiisena luo hyvä suhteen, ja jos miehen lapset ja miehen exä syytää paskaa silmille ja ovat ilkeitä tai mitä tahansa, äiti ottaa ne vastaan tyynesti, kertoo lapsille yhtäkaikki heitä rakastavana ja ymmärtää tilanteen.
Jos miehen lapset asuvat kokoaikaisesti saman katon alla, tämä superäiti on se, jonka kuuluu luoda ja ylläpitää se perheyhteys: hän on perheen keskiö, voima, joka luo perhetunnelman. Se ei kuulu miehelle, ei edes silloin, kun huushollissa asuu ne yhteiset ja miehen lapset. Se kuuluu naiselle.

No niin naiset ja äidit. Tämä ei ole olle´nkaan mahdoton tehtävä. Kautta aikojen naiset ovat tähän pystyneet. Jos joku masentuu tai uupuu tai väsyy, on hän heikko. jos joku lyö hanskat tiskiin, onhän luovuttaja. Jos joku valittaa ja vaatii miestäkin, on hän nalkuttava ämmä. Jos joku ei jaksa miehen lapsia, on hän ilkeä äitipuoli ja ne omatkin joutaisi viedä häneltä pois.

ETTÄ TÄLLEEN.
 
Mie kuulun myös tähän kastiin, jotka meikkaa, vaika oisin vana kotosalla möllistellen, ilman vieraita :saint: Se on vaan aamurutiini ja tunnen olevani freessimpi, kun olen laittautunut, edes sen verran, että kaivan sen kihartimen esiin joka amu, tai keksin jotain muuta tähän päävärkkiin.

Sama juttu, käytän hajuvesiä yms pientä kivaa, vaikka ihan vaan itseni iloksi :p Olo on permpi ja se näkyy ulospäin, enkä todellakana tarkoitanyt mitään pakkelia, vaan semmosita sisäsitä hehkua
 
kai ne on hyväksynyt itsensä.

just olin meikkauksen esitelmässä.
Onhan se rasite jos ei voi omana itsenään olla kaunis. että pakko vetäää tököttiä että on kaunis mielestään.

Se ettei voisi olla hyvä itsetunto kun meikkaan en tarkoita.. mutta ehkä se ettei meikkaa tarkoita että on läsähtänyt eikä huolehdi itsestään vaan että on oppinut tykkäämään luonnollisesta itsestään, ei koe tarvitsevansa meikkejä olakseen kaunis..miksi siis meikkaisi?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SaNi-81:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en kertakaikkiaan ehdi!
koskaan ei oo niin kiire! :D
Juu... ja sitä varten mun tarvis herätä sitte ainaki puoli tuntia aikaisemmin ja mielummin nukun senkin ajan ja näytän typerältä ja olen hyvällä tuulella kuin näytän hyvältä ja olen pahalla päällä...
 
mellan
en oo koskaan meikannu huvikseen. Jos oisin tytön kans edelleen kotona en varmaan meikkais ollenkaan. Nyt kun oon töissä meikkkaan töihin, mutta en aina sillonkaan. Mun mielestä meikkaaminen on todella tylsää hommaa ja meikin pesu vielä tylsempää
 
yksinkertaisesti en vaan jaksa ymmärtää että miksi pitää meikata kelvatakseen jollekkin.joskus kotona ollessa saatan puuteria ja ripsaria laittaa,johonkin jos mennään niin sitten meikkaan mutta todella hillitysti.mun ja miehen mielestä monet näyttää suorastaan naurettavilta kilo pakkelia naamallaan...ja ei se ihollekkaan tee hyvää olla jatkuvasti kuorrutettuna mömmöillä :/ mulla jopa päiviä jolloin en edes harjaa hiuksia tai saa yöpaitaa päältäni.lauantaina oltiin kylässä mun vanhemmilla ja huomasin siellä että mulla on yöpaita vaan hupparin alla :D kunnon pöksyt sentään olin saanu jalkaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Ap kysyikin, että jotka on laittaneet itseään...
:attn: aivan. ja suurinosa ei taas osaa lukea,vaan kertoo kuinka ei ole koskaan meikannut tai kuinka meikkaa edelleen päivittän. vaikka kyse oli siitä että kuka on ennen, mutta ei enään lasten saannin jälkeen/pitkään seurusteltuaan. :whistle:
 
Miksi nämä ihmiset ovat sitten meikanneet ennen lapsia? Tehty ilmeisesti meikki ja muut muita varten..

Mä teen ainakin ihan itteäni varten pukeutumiset ja meikit.. naimisissa ollaan ja lapsia on monta, mutta verkkareissa tai meikittömänä mua ei näy missään. Mun meikkaus kestää saman verran kuin hampaiden harjaus. Ajalla en kyllä voi mitenkään selittää ettei ole aikaa meikata.. kuka nyt yleensäkään ennen lapsiakaan työaamuna meikannut tuntikausia.. Ja hyvät vaatteet pukee samassa ajassa kun sen tuulipuvun :D

Itteäni varte siis laittelen pikasen meikin ja pukeudun.. mua yököttää kauppakeskuksissakin ja hienoimmissa paikoissa jos äidit on siellä haisevissa yöpaidoissaan suunnilleen tukka räjähtäneenä! Oli äiti tai ei niin panostaa voisi edes hieman ihmisten ilmoilla minusta :) Samoin kun en siedä noita vanhoja ukkoja jotka haisee kaupassa niin pahalle että menee ruokahalut ja raapii persettä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Onneks mun ei tartte miettiä tollasia, en meikannut ennen parisuhdettakaan.

Meikkaan vain jos lähden juhlimaan, niin on ollut aina.
Sama täällä paitsi etten meikkaa ikinä menin mihin vain,en vain tykkää enkä kyllä osaakkaan sitä hommaa.En tiiä meikeistä juuri mitään :D
 
Eipä vaan tuu kotona meikkailtua... mutta jos tonne ihmisten ilmoille vähääkään lähtee (ei nyt sentään lähikauppaan, mut isommille kaupoille tai muualle) niin kyllä jotain sentään pärställe tulee tehtyä.
 
Mulla ei ainakaan liity mitenkään lapsiin tai parisuhteeseen.
Sitä vaan on jotenkin tässä vuosien kuluessa tullut mukavuudenhaluisemmaksi ja jotenkin on enemmän sinut itsensä kanssa.
Meikkaan kyllä lähes päivittäin, mutta pystyn nykyään ihan hyvin käymään kaupassa ilman meikkiäkin. Eikä siihen meikkaamiseen entisen puolentunnin sijaan kulu enää kuin 5 minuuttia.
 
Lapset pitäis laittaa siksi aikaa ketjulla (max 10 cm) seinään kiinni.

Ei vaan, en oo koskaan sen enempiä paklannutkaan ja pitkät hiukset on ylihelpot.
Juhliin mennessä telläydyn ja se saa riittää. Ja sitäpaitsi lapset käyvät vähän väliä sylissä ja suukottelen heitä, siinähän ne värit jo leviäisi. Sepäs vasta nättiä olisi.
 
v
Miten niin enää? Mä en ole meikannut ikinä.
Mä tykkään ja mies samoin, ihan luonnollisesta kauneudesta. Miksi sitä pitäis peittää meikeillä?
Ja kuka voi sanoa, että ihminen on kauniimpi meikit naamassa, kuin ilman meikkejä? Tai toisin päin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
Miksi nämä ihmiset ovat sitten meikanneet ennen lapsia? Tehty ilmeisesti meikki ja muut muita varten..

Mä teen ainakin ihan itteäni varten pukeutumiset ja meikit.. naimisissa ollaan ja lapsia on monta, mutta verkkareissa tai meikittömänä mua ei näy missään. Mun meikkaus kestää saman verran kuin hampaiden harjaus. Ajalla en kyllä voi mitenkään selittää ettei ole aikaa meikata.. kuka nyt yleensäkään ennen lapsiakaan työaamuna meikannut tuntikausia.. Ja hyvät vaatteet pukee samassa ajassa kun sen tuulipuvun :D

Itteäni varte siis laittelen pikasen meikin ja pukeudun.. mua yököttää kauppakeskuksissakin ja hienoimmissa paikoissa jos äidit on siellä haisevissa yöpaidoissaan suunnilleen tukka räjähtäneenä! Oli äiti tai ei niin panostaa voisi edes hieman ihmisten ilmoilla minusta :) Samoin kun en siedä noita vanhoja ukkoja jotka haisee kaupassa niin pahalle että menee ruokahalut ja raapii persettä.
mulla on verskat mm siksi, että leikin lasten kanssa hiekkiksellä. Ja muksut tahtoo syliin vaikka kuinka kuraisina ja sisälläkin käyttävät mua surutta rättinä.
Että mieluummin käytän pesunkestäviä vaatteita kunnes lapsilla on järki päässä. (Jos ätiinsä tulevat, se kestää n. 24 vuotta.)
 
Kun ei ulkonäöllä tarvi enää yrittää iskeä tai miellyttää ketään, kun kelpaa mainiosti naturellina. :D

No, kyllä mä sillon tällön meikaan. Jos johonkin lähetään. Mut tavallisena päivänä jollon korkeintaan käy kaupassa, niin mitä sitä suotta. Niin hirveän näköinen en ole meikittäkään. :)

Tai no joka päivä oikeestaan, kun laitanhan mä vähän puuteria ja peitevoidetta. Mut ripsarit ynnä muut sitte harvemmin.
 
Maisa
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
kai ne on hyväksynyt itsensä.
Mulla on näin. :) Ennen meikkasin ihan lähikauppaan, pidin itseäni rumana ellen meikannut. Lapsien myötä olen hyväksynyt itseni, tullut varmemmaksi ja pidän itseäni kauniina ilman meikkejäkin (ja myös meikattuna). Olen oppinut että olen ihan sama arvokas ihminen, olin sitten viimeisen päälle meikattu tai en.

Huolehdin itsestäni kyllä tosiaan muuten (olen siisti ja hoikka), ja olen haluttu ilman meikkaamistakin, kun se seksikkyys ja varmuus tulee sisältäpäin =)
 
vieras
Tätä ihan samaa itsekin ihmetelleenä.. Ei ymmärrä.
Itsekin kahden pienen lapsen äiti ja avioliittoa takana jo 6v, mutta silti huolehdin itsestäni -ihan itseni takia/iloksi! Meikkaan joka päivä, laitan tukkani, pidän siistejä vaatteita.Olen pitänyt huolen ulkomuodostani, eli synnytyksen jäljet ei minussa näy myöskään! En kulje missään virttyneissä verskoissa tai venyneissä huppareissa. Käyn kampaajalla säännöllisesti. Huolehdin itsestäni kaikin tavoin. Ja mielestäni se, että huolehtii itsestään näkyy myös muille. Itselläni on hyvä olla ja se näkyy! Jo niinkin pieni asia, kuin että kynteni ovat aina hoidetut ja lakatut, merkitsee itselle paljon. Ei tarvitse näyttää riihestä revityltä, vaikka kiire ja väsynyt välillä onkin.
Tosin saan esikoiselta usein palautettakin asiasta: "äiti on söpö!" Ja kyllä ainakin oma mies sanoo, että todella mukavaa kun huolehdin itsestäni. Mutta meillä myös mies huolehtii ulkonäöstään ehkä jopa ns normaalia enemmän.
 

Yhteistyössä