Eihän sillä meikillä ole tarkoitus naamaa uusiksi tehdä (toki näitä pakkelikasojakin löytyyyy... ) Mutta kyllä pieni kerros puuteria ja sipaisu poskipunaa tekee kasvoista heleät ja lämpimänsävyiset. Ellei sitten ole ihan luonnostaan. Mutta uskon että jokaisella ihmisellä on kasvoissa jotain kaunista, jota voi halutessaan korostaa meikillä (jos ei arkena, niin esim. juhlatilaisuuksissa). =) Tällä en tarkoita arvostella ketään joka viihtyy luonnonlapsena, sehän on hieno homma sekin.Alkuperäinen kirjoittaja jos sitä vain:huomaa että on niin sanotusti "menetetty tapaus". Siististi voi pukeutua ym. mutta naama ei kaunistu vaikka kuinka meikkaisi.
juuri samaa mietin. naamahan tulisi puhdistaa aamuin illoin. tai näin minä ainakin teen, myös niinä päivinä kun en meikkiä laita.Alkuperäinen kirjoittaja miettijä:Mua ihmetyttää, että eikö ihmiset pese naamojaan illalla VAIKKA eivät meikkaisi?!? Mä pesen siitä huolimatta naamani kosteuttavalla aineella, jotta saan yöksi puhtaan ja raikkaan olon. Olispa kiva vetää ne kosteusvoiteet naamaan, kun alla hautoo katupölyt ja siitepölyt.
Eikä kevyttä päivämeikkiä tarvi jynssätä pois, se lähtee helpolla ihan samalla tavalla, kuin pesis meikittömän naaman. Mutta kukin tavallaan...
samat ajatukset täälläkinAlkuperäinen kirjoittaja Tuleva äiti:Itse en ole vielä äiti (tulossa kyllä) ja aion kyllä pitää huolen siitä, että näytän yhtä hyvältä myös raskauden jälkeen. En taatusti hyväksy, etten palautuisin entisiin mittoihin ja olen valmis tekemään sen eteen paljon töitä. Meikkaan nyt, miksi en meikkaisi myös raskeuden jälkeen?
No mut mä pesen meikittömän naaman ihan kunnon aineella, jotta ihoon ei jää mitään epäpuhtauksia yön ajaksi. Eli sama aika mulla menee naamani kanssa illalla oli meikkiä tai ei. En oikein ymmärrä tätä työläämpää puuhaa-juttua. Eri asia sitten, jos on vahva iltameikki. Harva mamma kuitenkaan laittaa edes töihin vahvaa meikkiä.Alkuperäinen kirjoittaja Aksun ja Veeran äiti:Täällä ainakin silloin kuin sitä ns. pakkelia laitetaan niin sitä laitetaan kyllä ihan KOHTUUDELLA koska meillä ainakin ukko sanoo heti,että "liikaa...liian suttuinen...ei kaunis"
Ja itsekin olen sitä mieltä,että liikaa ja paksulti näyttää aikas hompsuiselta.
Nassun pesen joka aamu ja ilta. Mutta olen kyllä vakaasti sitä mieltä,että kyllä se hitusen "työläämpää" on jos on meikit ollu naamassa. Ei se pesu ainaskaan minulta käy tosta vaan huljauttamalla vaan kyllä se hyvä ja laadukas ripsarikin täytyy ihan kunnolla aineella pestä ellei halua näyttää pesukarhulta.
Mä puhuin myös silloin pakkelista, kun itse meikkasin hieman.Koskaan en ole pakkelia pitänyt haukkumasananaAlkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:Hassua että meikkaamattomat ihmiset haukkuvat meitä jotka meikkavat "pakkelinaamoiksi" eihän sillä meikillä ole tarkoitus peittää naamaa vaan korostaa niitä hyviä puolia itsessä. ja minulle meikkaaminen tarkoittaa sitä että korostan pitkiä rispiäni laittamalla hitusen ripsaria ja laitan kulmiini hiukan väriä että korostan kokonaiskuvaa kasvoistani. Baarissa kyllä valitettavasti joksus törmää juuri näihin äiteihin jotka eivät muulloin meikkaa kuin juhlimaan lähtiessä ja sen todellakin huomaa, yleensä nämä meikkaamattomat ihmiset sitten laittavatkin sitä pakkelia ja nimenomaan PAKKELIA ihan liikaa. ehkä siksi heillä sitten on käsitys että meikkaaminen on työlästä ja meikin pesu vielä työläämpää kun kerran laittavat sitten harvoin sitä meikkiä ja aivan liikaa!
sama juttu.Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:Onneks mun ei tartte miettiä tollasia, en meikannut ennen parisuhdettakaan.
Meikkaan vain jos lähden juhlimaan, niin on ollut aina.