Minkätakia jotkut äidit tai kauan parisuhteessa olleet ei enää meikkaa?

Alkuperäinen kirjoittaja jos sitä vain:
huomaa että on niin sanotusti "menetetty tapaus". Siististi voi pukeutua ym. mutta naama ei kaunistu vaikka kuinka meikkaisi.
Eihän sillä meikillä ole tarkoitus naamaa uusiksi tehdä (toki näitä pakkelikasojakin löytyyyy... :whistle: ) Mutta kyllä pieni kerros puuteria ja sipaisu poskipunaa tekee kasvoista heleät ja lämpimänsävyiset. Ellei sitten ole ihan luonnostaan. Mutta uskon että jokaisella ihmisellä on kasvoissa jotain kaunista, jota voi halutessaan korostaa meikillä (jos ei arkena, niin esim. juhlatilaisuuksissa). =) Tällä en tarkoita arvostella ketään joka viihtyy luonnonlapsena, sehän on hieno homma sekin.
 
minäkin
En ole ikinä kovin paljoa meikannut, sama linja on pysynyt. Se itsestään huolehtiminen menee ajankäytön mukaan mitä pienempiä lapset mulla on ollu, sitä vähemmän on ollu aikaa itelle ja jaksamista riittäny ulkoisista asioista huolehtimiseen. Kun on ihan vauva vaihe päästy ohi on taas ehtiny elämässä vähän muutakin.
 
Lapset ja naapurin heppa ei pal välitä onko ripsiväriä vai ei. Täällä maalla kun ei noita ihmisiä ruuhkaksi asti vastaan tule. Ja sitten olen vielä niin mukavuudenhaluinen,etten jaksa/viitsi illalla jynssätä nassua puhtaaksi pakkelista. :p

Eri asia on sitten kun johonkin lähtee niin sitten laitan vähän...
Riippuen paikasta mihin on menossa... Kauppareissulle piisaa ihan ripsiväri ja tukan laitto. Ja jos lähtee otille tai juhliin niin sit tietty enempi...
 
harmaana nyt
Hassua että meikkaamattomat ihmiset haukkuvat meitä jotka meikkavat "pakkelinaamoiksi" eihän sillä meikillä ole tarkoitus peittää naamaa vaan korostaa niitä hyviä puolia itsessä. ja minulle meikkaaminen tarkoittaa sitä että korostan pitkiä rispiäni laittamalla hitusen ripsaria ja laitan kulmiini hiukan väriä että korostan kokonaiskuvaa kasvoistani. Baarissa kyllä valitettavasti joksus törmää juuri näihin äiteihin jotka eivät muulloin meikkaa kuin juhlimaan lähtiessä ja sen todellakin huomaa, yleensä nämä meikkaamattomat ihmiset sitten laittavatkin sitä pakkelia ja nimenomaan PAKKELIA ihan liikaa. ehkä siksi heillä sitten on käsitys että meikkaaminen on työlästä ja meikin pesu vielä työläämpää kun kerran laittavat sitten harvoin sitä meikkiä ja aivan liikaa!
 
nolonolo
Mä en meikannut juurikaan, kun olin hoitovapaalla ja kotona koko ajan. Meikkasin lähinnä silloin, kun lähdin kaupungille tai kylään jne. Nyt kun oon taas töissä, niin meikkaan kevyesti joka aamu eikä siihen mene kuin 5-10 min.

Ennen lasta meikkasin joka päivä, menin mihin tahansa (en kuitenkaan kauheata pakkelikerrosta). Lapsen jälkeen en meikannut, koska en nähnyt sitä tarpeelliseksi, kun käytiin vaan puistossa/lenkillä. Aikaa olis kyllä ollut. Nyt meikkaan jälleen, koska en halua olla töissä mustien silmänalusien kanssa, vaan haluan olla huolitellun ja siistin näköinen.
 
Äippä
Minä ajattelin joskus, kun ei ollut vielä lapsia, että enkö minäkään sitten "saa" tai ehdi meikata ja muuten tälläytyä, kun on lapsia. Oma äitini ei siis meikannut minun ollessani lapsi. Ja ajattelin tosiaan, ettei äideille ole sopivaa laittautua ja sitä katsotaan pahalla jne... Mutta nyt kun olen itse äiti, meikkaan kyllä joka päivä. Ja ihan vaan sen takia, etten muuten kyllä kehtaa edes postilaatikolle mennä...
 
miettijä
Mua ihmetyttää, että eikö ihmiset pese naamojaan illalla VAIKKA eivät meikkaisi?!? Mä pesen siitä huolimatta naamani kosteuttavalla aineella, jotta saan yöksi puhtaan ja raikkaan olon. Olispa kiva vetää ne kosteusvoiteet naamaan, kun alla hautoo katupölyt ja siitepölyt.

Eikä kevyttä päivämeikkiä tarvi jynssätä pois, se lähtee helpolla ihan samalla tavalla, kuin pesis meikittömän naaman. Mutta kukin tavallaan...
 
Mä sain jo tuon miehen itselleni, miksipä siis enää meikkaisisin. :xmas: :saint:

Ei vaan, meikkaan edelleen jos liikun kotoa jonnekkin päin, en joka päivä mutta silloin tällöin. En ennen miestä ja lapsiakaan meikannut jokapäivä vaan vain silloin kun huvitti ja sama meno jatkuu edelleen... ;) :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miettijä:
Mua ihmetyttää, että eikö ihmiset pese naamojaan illalla VAIKKA eivät meikkaisi?!? Mä pesen siitä huolimatta naamani kosteuttavalla aineella, jotta saan yöksi puhtaan ja raikkaan olon. Olispa kiva vetää ne kosteusvoiteet naamaan, kun alla hautoo katupölyt ja siitepölyt.

Eikä kevyttä päivämeikkiä tarvi jynssätä pois, se lähtee helpolla ihan samalla tavalla, kuin pesis meikittömän naaman. Mutta kukin tavallaan...
juuri samaa mietin. naamahan tulisi puhdistaa aamuin illoin. tai näin minä ainakin teen, myös niinä päivinä kun en meikkiä laita.
 
kolmen äiti
Kevyellä meikillä saa ihmeitä aikaan! Tummat silmänaluset piiloon,iho tulee helemmän väriseksi ja hehkuu kun laittaa vaikka sävyttävää päivävoidetta,ripaus poskipunaa ja ripsaria.Sellainen nude-meikki sopii kaikille ja on paras just sen takia että kukaan ei tiedä että sulla on meikkiä,ihmettelevät vaan kun on niin pirtsakan näköinen.....(vaikka edellisenä yönä olisi lapset valvottaneet ;)
 
Meikkaan jos menen kaupungille tai kylään, bile ihminen en enää ole (tunnen itteni clubeilla tms. paikoissa mummoksi) . eikä ne "aikuisten" tanssipaikat vedä. Kotona ja täs kyläkaupassa käydessä en meikkaa. Mulla on herkkä atooppinen iho, joka ei tykkää mistään tökötistä, vaikka olis kuinka herkälle iholle suunnattu tai jopa apteekin kosmetiikkasarjaa. Saan maikistä palkinnoksi turvonneet ja punaiset silmät, meikkivoiteista punoittavan ärtyneen ihon. Pari ripsaria olen löytäny jotka sopii jotenkuten ja huulipunan. Niitä käytän jos käytän. Muuten olen mieluummin ilman ja nautin siitä, kun kasvot eivät ole kauttaaltaan allergisen punoituksen ja turvotuksen peitossa.

Nuorena tästä kärsin, kun kaikki muut meikkas, kasarityyli oli vieläkin räväkämpää tämän meikkaamisen suhteen kuin nykypäivä. Minä kuljin kuin eloveenatyttö muiden "sotamaalausten" keskellä. Vähän myöhemmin hävetti käydä yökerhoissa yms. kun meikki oli hento ja eihän se edes miltään näyttänyt siinä valaistuksessa. Nyttemmin kun olen äiti, se ei enää niin haittaa, sillä hillitty tyyli sopii mulle muutenkin. Olen edelleen sellainen luomueloveenaäiti. Silti haluaisin joskus omaks iloks ja miehen iloks, vaikka ei hän minun vaadi edes meikata, kun pitää luonnollisesta minusta, mutta silti. Joskus olis kiva piristää itteä jollain nätillä meikillä, mutta ei se vaan oikein onnistu.

Eli tästä syystä en meikkaa, kun mikään kosmetiikkatuote ei oikein mun silmille ja iholle sovi allergioiden ja atoppisen ihon takia.
 
Tuleva äiti
Itse en ole vielä äiti (tulossa kyllä) ja aion kyllä pitää huolen siitä, että näytän yhtä hyvältä myös raskauden jälkeen. En taatusti hyväksy, etten palautuisin entisiin mittoihin ja olen valmis tekemään sen eteen paljon töitä. Meikkaan nyt, miksi en meikkaisi myös raskeuden jälkeen?
 
Täällä ainakin silloin kuin sitä ns. pakkelia laitetaan niin sitä laitetaan kyllä ihan KOHTUUDELLA koska meillä ainakin ukko sanoo heti,että "liikaa...liian suttuinen...ei kaunis" :p
Ja itsekin olen sitä mieltä,että liikaa ja paksulti näyttää aikas hompsuiselta.

Nassun pesen joka aamu ja ilta. Mutta olen kyllä vakaasti sitä mieltä,että kyllä se hitusen "työläämpää" on jos on meikit ollu naamassa. Ei se pesu ainaskaan minulta käy tosta vaan huljauttamalla vaan kyllä se hyvä ja laadukas ripsarikin täytyy ihan kunnolla aineella pestä ellei halua näyttää pesukarhulta. :p
 
No mä saan hyvin äkkiä kuulla olevani joulukuusi (vaikka en meikkaa paljon, puuteri, ripsari ja korkeintaan huulipuna huomaamaton sellainen) tai vähintään mies epäilis mulla olevan toinen mies jos nyt alkaisin meikata koska en oo sitä juuri tehny muutenkaan. Ja toiseksi, mun naama ei kestä enää samalla lailla meikkiä mitä joskus 17kesäsenä. Kerran meikkaamisesta saat viikoksi hilseilevän naaman niin tulee vähä turhan pieni ilo moisesta :whistle:
 
höpöttelijä
Alkuperäinen kirjoittaja Tuleva äiti:
Itse en ole vielä äiti (tulossa kyllä) ja aion kyllä pitää huolen siitä, että näytän yhtä hyvältä myös raskauden jälkeen. En taatusti hyväksy, etten palautuisin entisiin mittoihin ja olen valmis tekemään sen eteen paljon töitä. Meikkaan nyt, miksi en meikkaisi myös raskeuden jälkeen?
samat ajatukset täälläkin
 
miettijä
Alkuperäinen kirjoittaja Aksun ja Veeran äiti:
Täällä ainakin silloin kuin sitä ns. pakkelia laitetaan niin sitä laitetaan kyllä ihan KOHTUUDELLA koska meillä ainakin ukko sanoo heti,että "liikaa...liian suttuinen...ei kaunis" :p
Ja itsekin olen sitä mieltä,että liikaa ja paksulti näyttää aikas hompsuiselta.

Nassun pesen joka aamu ja ilta. Mutta olen kyllä vakaasti sitä mieltä,että kyllä se hitusen "työläämpää" on jos on meikit ollu naamassa. Ei se pesu ainaskaan minulta käy tosta vaan huljauttamalla vaan kyllä se hyvä ja laadukas ripsarikin täytyy ihan kunnolla aineella pestä ellei halua näyttää pesukarhulta. :p
No mut mä pesen meikittömän naaman ihan kunnon aineella, jotta ihoon ei jää mitään epäpuhtauksia yön ajaksi. Eli sama aika mulla menee naamani kanssa illalla oli meikkiä tai ei. En oikein ymmärrä tätä työläämpää puuhaa-juttua. Eri asia sitten, jos on vahva iltameikki. Harva mamma kuitenkaan laittaa edes töihin vahvaa meikkiä.
 
musta on kyllä kiva laittautua, ihan itseni ja mieheni iloksi! Kesällä vähennän meikkiä ripsariin ja kiiltoon jotta saan auringon tarttumaan :D
Kotona päivällä harvoin meikkaan, iltaa vasten sitten jos käydään jossain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
Hassua että meikkaamattomat ihmiset haukkuvat meitä jotka meikkavat "pakkelinaamoiksi" eihän sillä meikillä ole tarkoitus peittää naamaa vaan korostaa niitä hyviä puolia itsessä. ja minulle meikkaaminen tarkoittaa sitä että korostan pitkiä rispiäni laittamalla hitusen ripsaria ja laitan kulmiini hiukan väriä että korostan kokonaiskuvaa kasvoistani. Baarissa kyllä valitettavasti joksus törmää juuri näihin äiteihin jotka eivät muulloin meikkaa kuin juhlimaan lähtiessä ja sen todellakin huomaa, yleensä nämä meikkaamattomat ihmiset sitten laittavatkin sitä pakkelia ja nimenomaan PAKKELIA ihan liikaa. ehkä siksi heillä sitten on käsitys että meikkaaminen on työlästä ja meikin pesu vielä työläämpää kun kerran laittavat sitten harvoin sitä meikkiä ja aivan liikaa!
:D Mä puhuin myös silloin pakkelista, kun itse meikkasin hieman.Koskaan en ole pakkelia pitänyt haukkumasanana ;)
 
Mun mies pitää musta ilman meikkiäkin. Freesi olen joka päivä eli käyn suihkussa aamuisin, laitan tukan joko ponnarille tai annan kuivua kiharaan, laitan dödöä ja rasvaa. Mutta en mä tiedä, miksi mun pitäisi meikata, varsinkin, kun olen päivät pitkät lasten kanssa kotona (mitä nyt esikoisen vien ja haen puolipäiviksestä ). Kaupassakin käyn aina aamukasilta, joten eipä sielläkään kovin moni mua "kyttäile".
Jos on juhlat tai mennään kaupungille tms, niin silloin kyllä meikkaan hieman, mutten mitään kamalaa pakkelikerrosta siltikään vedä naamaan.
Mä haluan olla puhdas ja tuoksua puhtaalle, se riittää mulle (sekä miehelle). Ja mun mielestä vähempi parempi =) Tosin mun puolesta jokainen taaplaa tyylillään.
 

Yhteistyössä