Minkälaiset fiilikset alkionsiirron jälkeen?

Hei kaikille...

Mäkin olen täällä teidän ketjussa taustaillut jo viikon. :ashamed: Mulla on ollut niin perusnegatiivinen asenne tätä hoitoa kohtaan tällä kertaa, etten ole uskaltanut kirjoittaa mitään, en tänne enkä Kympin Hoidot -ketjuun. Pelännyt - ja pelkään, että tulee pahat jinksit ja pistää heti pöntön punaiseksi, jos päästän suustani ajatuksiani. Mutta, mitä ne sellaiset pahat jinksit on - kaipaan juttuseuraa, joten menköön nyt syyteen tai saveen tämä avautuminen! :D

Mulla siirrettiin viikko sitten yksi alkio pakkasesta, 3-luokkaa, 13 soluinen kaveri, eli aika pitkään jakautunu. Nyt on pp7. Tuolla toisessa ketjussa lukee listalla kohdallani pp8, mutta eikös siirtopäivä ole pp0, joten lista on päivän edellä?

Rivi mulla on seuraava:
Hopping 2. ISCI:n 2. PAS, siirto 3.11

Mulla on nyt kaksi päivää juijinut mahaa menkkamaisesti ja kolme päivää särkenyt alaselkää. Rinnat ja nännit on ollut arat ja paisuneet jo ennen siirtoa. Lääkkeinä on luget, zumenonit, kortisoni ja disperiini.
Viimeksi olin PAS-siirrossa ihan elämäni kunnossa ja olin niin positiivinen, että "nyt on tärpännyt!". No joo, veritesti osoitti, ettei ollut ollut edes kiinnittymisyritystä. Nyt sitten on ollut tälläinen fiilis, että tää ei todellakaan onnistu ja menkat alkaa ihan näin päivinä. Eli sinänsä ehkä hyvä, että ainakin on nyt eri lailla kuin viimeksi... : / Mutta silti on negafiilis... Ehkä se on tämä aika - mä alkaan olla aika luovuttanut ihminen koko asian kanssa. Me ollaan kuitenkin yritetty pian 7 vuotta ja lääkärit vaan hokee, ettei meissä ole mitään vikaa ja että "Voi voi, onpas erikoista! Eikö tosiaan plussaa, vaikka teillä kaikki niin hyvin pelaa!!?" Ärsyttää. Mä melkein sanoisin, että tämä olis helpompaa hyväksyä ja taakkanaan kantaa jos löytyis jotain syytä ongelmille...

Liikunnasta ootte puhunu. Mä en oo uskaltanut liikkua yhtään, paitsi töissä olla ja kotitöitä tehdä. Mun lääkäri joka kerta siitä sanoo, ettei viikkoon saa harrastaa liikuntaa, ei seksiä eikä käydä saunassa. Ja kahvia saa juoda vaan 2 kuppia päivässä tai vähemmän.
Ehkä tää on vähän erikoinan lääkäri - mua on kuitenkin kolme muutakin lääkäriä hoitanut ja tämä on ainoa, joka aina sanoo noista kielloista. :O Niin, että ÄLKÄÄ säikähtäkö te jotka ootte liikkuneet. On varmasti tämä mun lääkäri vain yltiövarovainen jostain syystä ja tartuttanut sen muhunkin. Tänään ajattelin kyllä lähteä jo kävelylle ja huomenna vois mennä johonkin kyvyeen jumppaankin (Tapaan liikkua paljon, joten tämä paikoillaan makoilu ei ole oikein tuttua).
 
Voi ei Hugsy, toivottavasti sinä kuulut heihin joilla raskaushormoni vaan nousee hitaasti :hug: Pidän kovasti peukkuja kontrolliin!

Minäkin sain tänään verkokeen tulokset ja se oli 317, otettu siis pp 14.

Hauveli, mikä pp sulla oli tuo arvo otettu?

Hei lady Gigi!! Mulla on Crinone käytössä myös, pähkinäallergian vuoksi. Mutta annostukseen on tullut muutos, nykyään kahdesti päivässä aamuin illoin. Tyksissä sanoivat, että sitä on tutkittu eikä kerran päivään riitä. Ei sillä, ettei yhdelläkin annoksella voi onnistua. Minullakin on ollut kahdessa edellisessä siirrossa kerran päivässä annoksella ja nyt siis kaksi päivässä. Törkeen hintastahan se on..

Jatkan myöhemmin..
 
PP1 Ei oireita :)
Yritän nyt siis olla kehittelemättä mitään oiretuntemuksia. Etova olo oli jo siirtoon mennessä, joten yritän muistuttaa itseäni kyseisen tuntemuksen uusiutuessa, että jäitä hattuun, se ei vielä merkitse mitään.
Noh, todellisuus tulee varmaankin olemaan toinen. Ainakin viimekerralla sitä kuulosteli kokoajan kroppaansa tarkasti ja hiljaa mielessään analysoi suunnilleen joka nippauksen :LOL:
Mutta negahan silloin tuli, joten kaikki "oireet" oli mitä oli.
Kutkuttelevaa, mutta myös niin rasittavaa tämä aika.

Tiinu mietti syömispuolen asioita tuolla aiemmin. Itse olen molempien alkionsiirtojen jälkeen syönyt normaalisti kaikenlaista. Tuskin se ainakaan kiinnittymiseen vaikuttaa. Normi ruokavaliooni ei liiemmälti yleensä edes kuulu "kielletyt aineet". Tulevan (plussa)testin jälkeen ajattelin perehtyä tarkemmin tähän ruokavalio asiaan. Nyt olen sitä vain joskus silmäillyt. Eihän luomusti raskautuvatkaan heti hedelmöittymisen jälkeen vielä tiedä olevansa raskaana, joten kai hekin syövät normisti kaikkee. :confused: Vai alkavatko naiset "syömisrajoitteisiksi" jo jättäessään ehkäisyn pois? Siis meillä ei ole mitään mahdollisuutta tulla luomusti raskaaksi ja ensimmäistä tässä yritetään, joten ei ole tullut edes mieleen moinen aikaisemmin...
Mithril Kokeilimme pitkää viljelyä parhaiden alkioiden valikoimiseksi. Ei kerätty pakkaseen saalista, eikä sinne mitään olisi jäänytkään, sillä heikommat putoili pois päivien kuluessa.

Hoppingille voimia piinailuun, toivottavasti löytyisi parempi fiilis. Zemppiä myös muille piinistelijöille.

Nyt uppoudun kaikenlaiseen pikku puuhasteluun, että päästäisiin nopeammin PP2:een :)
 
Viimeksi muokattu:
Olipas paljon tullut tekstiä tänne, tän päivän aikana!!
Täällä pp 5 menossa, oireita ei juurikaan ole, rinnat tai siis nännit olivat arat jo ennen siirtoa, ja se on nyt vähenemään päin. Muuten olo on täysin normaali.
Hugsy toivottavasti arvo nousee ja kaikki on hyvin, toivon näin koko sydämestäni.
Hauveli ja Pimpam onnitelut hienoista lukemista.
Hopping tervetuloa :wave:. Mä olen myös joko negatiivinen tai vaan realistinen tän hoidon suhteen, onnistumiseen on kaikkien faktojen valossa vaan vaikea uskoa. Ainoa asia mikä pitää mielen positiivisena on muiden onnistumiset.... joskus sen on osuttava kai omallekin kohdalle.
Tinttara mikä meininki???
 
Fiiliksiä jakamassa 11.11.2010

Herttakuningatar 2. ICSI, tuoresiirto 1.11.
Hopping 2. ISCI:n 2. PAS, siirto 3.11
Mithril 1. IVF 3. PAS siirto 4.11.
garfield ,2.icsi, tuoresiirto 4.11.
Tinttara83 1.IVF siirto 5.11.
Ross 1 .ivf, tuoressiirto 5.11.
Tiinu85 1.IVF, 1.PAS, siirto 5.11.
Linda77 1.IVF, tuoresiirto 2 alkiota, siirto 5.11.
Jenna-76 2.ICSI, tuoresiirto 9.11.

Plussanneet
:flower: Hauveli, hugsy, pimpam :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille!

Tervetuloa Hopping :hug: Kyllä tässä tilanteessa on todella hyvä päästä avautumaan jonnekin - olipa fiilis sitten positiivinen tai negatiivinen. Näitä juttuja kun ei oikein kukaan muu kuin vastaavassa tilanteessa oleva ymmärrä. Mukavaa kun liittyit joukkoon :)

Nyt on sitten siirrosta tasan viikko ja sinänsä mielenkiintoista, että en ole vielä kertaakaan siirtojen jälkeen "päässyt näin pitkälle" ilman vuotoa. Luulin, että tämä olisi ollut iloinen asia, mutta nyt kiroilen vaan mielessäni lugesteroniannoksen nostamispäätöstä; olisiko sittenkin ollut parempi pettyä aikaisemmin vuodon alkaessa, jollon se pettymys olisi ehkä ollut helpompi käsitellä... Eli tosi huono asenne, mutta muuhun ei nyt rahkeet riitä. Olo on edelleen ihan loistava: virtaa olisi vaikka muille jakaa ja mitään lugejen aiheuttamia inhotuksia ei ole ilmaantunut. Alkupäivien turvotuskin on lähtenyt pois. Vessassa olen tosin joutunut juoksemaan jo pari päivää todella tiuhaan tahtiin eli aika paljon sitä nestettä aluksi kertyi.

Toivottavasti teillä muilla on positiivisempi fiilis.

Mukavaa päivää :heart:
 
ross Tää on kyllä niin hauskaa (??) kun ollaan koko hoito menty samassa rytmissä :) Täällä mennään samoilla kun tähänkin asti; tissit kipeet (edelleen yhtä paljon!) ei pysty oleen ilman liivejä yhtään, mutta niiden laittokin aika tuskasta! Mahaa turvottaa, mutta erityisiä tuntemuksia siellä ei ole. Ootko miettiny vielä testailua, meinaatko sunnuntaina? Mulle tullu nyt sellanen fiilis, että tekis mieli testata sunnuntaina ( olis niin ihanaa saada plussa isänpäivänä!) mutta toisaalta en tiedä uskaltaako! Niin kauan on toivoo kun ei nää sitä negaa...!

Mä en oo vielä miettiny noita ruokavaliojuttuja ollenkaan, samoin join kyllä eilen yhden saunasiiderinkin ( miksi EI sais käydä saunassa siirron jälkeen??? apuva!) perustellen sen itselleni juuri sillä, että eipä tässä vaiheessa kukaan tiedä onko raskaana vai ei. Siirron jälkeen mulle annettiin ohjeeksi, että muuta liikuntaa kun kävelyä ei sais harrastaa. Tätä olen toteuttanut, ehkä jopa ilolla ;) oon muutenkin vähän tuuriliikkuja, en jaksaa kauaa innostua...

Väsyttääkö muita noi luget? Mua väsyttää ihan älyttömästi, punktion jälkeen joka päivä joutunu nukkuun päikkärit (siis nukahtanu sohvalle, halusin tai en) vaikka yölläkin olis nukkunu hyvin!! Rasittavaa!
 
On se hauskaa Tinttara kun mennään samassa rytmissä. Houkuttais myös testata, mutta en testaa kuitenkaan sunnuntaina. Meille on tulossa paljon vieraita, enkä halua siihen saumaan tietää kumpaakaan tulosta. Maanantaina voisi harkita, toisaalta en tiedä uskallanko, edes pienessä toivossa on hyvä elää..
Mulla on toi tissikipu lähinnä nännikipua, ja se alkoi jo ennen siirtoa, johtuu kai Pregnylistä. Pistin 5000 yksikköä, luulis sen jo pian katoavan. Pregnylin pistosta on jo kahdeksan päivää aikaa....
Ja väsyttää kans ihan sikana |O
Herttakuningatar milloin tetailet???
 
Tinttara tuoresiirron jälkeen ei saa liikkua, koska punktion ja munasolujen turvotuksen vuoksi on olemassa riski, että munasarjat kiertyvät. Saunaa tulee välttää tulehdusriskin vuoksi. Alapäätäsi on puhkottu, joten pöpöt pääsevät helpommin. Mua kehotettiin jättämään alkoholi kokonaan pois jo hoitojen alussa, vaikuttaa kuulema limakalvoon... Mutta ei kyllä ole tehnyt mielikään. (toisaalta kaverini ,joka oli luomuna raskaana, eikä tienyt sitä, oli normaalisti kilistellyt ekat pari kuukautta ja ainakin näillä näkymin terve lapsi, tosin eihän niitä mahdollisia myöhäisiänkomplikaatioita vielä tiedä)

Mithrill uskon, että aiemmin vuotosi ovat alkaneet juuri liian vähäisen tukihormonin vuoksi. Eihän alkio ole kerinnyt edes kiinnittymään esim. pp.5sen aikaan. Eli nyt lugejen noston jälkeen sulla on hyvätkin mahdollisuudet raskautua!!!!

Onko muilla piinailijoilla tuntemuksia? Onko kellään tullut kiinnittymisvuotoa? Mulla nousi tänään vähän lämpö, mutta luulen, että on flunssa iskemässä. Mitenköhän flunssakin sit vaikuttaa tähän kaikkeen. Muita tuntemuksia ei ole.: /
Alkaa munkin positiivisuus vaihtua pelonsekaisiin tunteisiin.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Täällä testattu eilen ja tänään: NEGA :'(
Surettaa ja v*ttaa. Ei sit pinon hyvä plussaputki jatkunut, nyyh.

Kyllähän se tänään pp10 jo näkyis. Mulle tuli jo alkuviikosta tosi epätoivoinen olo, kun tuntu niitä menkkakipuja, ja kaikki viime viikon toiveikkuus haihtu taivaan tuuliin... Ihan PMS-fiilikset siis, kiukkua ja sen sellasta. Eilinen oli ihan kamala päivä, tänään on jo ollut sellanen fiilis, että ei auta kun ruveta miettimään seuraavaa hoitoa, meillähän ei jääny yhtään pakkaseen, eli tulee kuukauden tauko. Ajattelin yrittää keskittyä pitkästä aikaa hetken aikaa ihan kaikkiin muihin juttuihin, vaik vähän haasteellistahan se on kun tämä on kaikkein tärkeimmältä tuntuva asia.

Kyllä on turhauttavaa :headwall: Miks helvetissä tän pitää olla näin vaikeaa...!!!??? Ja lisäks tuli lähipiiristä raskausuutisia, ihan suunnittelematon juttu, eli kyllä vaan on elämä epäreilua... murrrrrr!

No, parempaa plussaonnea teille muille, pidän peukkuja!!
:heart: Hertta
 
:ashamed:Hmm... No, saunasta selvisin ihan ongelmitta, ja eiköhän nuo alapään "puhkomisreijät" jo umpeen ole menny.... Enkä mä suoraan sanottuna usko, että yhdessä siiderillä on mitään hemmetin vaikutusta mihinkään.
V*tuttaa muutenkin; kun käydään lapsettomuushoitoja läpi, pitäis elää niin kuin jotku yli-ihmiset. Älä tee sitä, älä tätä, vältä sitä ja tee noin. Ja kuitenkin pitäis elää normaalisti ja mahdollisimmat stressittä. Huhhuh! Okei, pienetkin asiat voi vaikuttaa, mutta silti, vaikka teet kaiken ohjeiden mukaan, voi silti tulla nega. Niin että samantien kai voi elää niinku parhaalta tuntuu.

Anteeksi kaikille, tänään taitaa olla hermojen menetyspäivä....:ashamed:
 
Herttakuningatar toivon suunnattomasti, että olet väärässä ja testiin lämähtää vielä plussa. Tiedän monta jotka ovat aloittaneet testailut ajoissa ja plussa on näkynyt vasta tasan 14:sta päivänä. Jos alkio olisi hieman myöhemmin vaikka kiinnittynyt. Itse en uskalla testata aiemmin, haluan leijua pilvilinnassani vielä vähän aikaa. Joka tapauksessa voimia sinulle tai oikeastaan teille!

Olin juuri syntymäpäiväjuhlissa lastenkodissa, jossa olen ollut aiemmin töissä. Oli ihana mennä käymään kun kaikki lapset muistivat ja tulivat halailemaan ja hieman vanhemmat nuoret ihmettelivät, että ihan oikeastikko vapaaehtoisesti tulet vapaapäivältäsi tänne heitä katsomaan! Paikka ja lapset ovat aivan ihania, mutta joka kerta kun sielä käy tulen vihaiseksi niille vanhemmille, joita eivät omat lapset kiinnosta tai sitten olen vihainen, että sellaiset ihmiset, jotka eivät kertakaikkiaan ole kykeneviä hoitamaan lapsia ylipäänsä saavat sellaisia! Aina tekisi mieli ottaa kaikki lapset omakseen ja tuoda kotiin ja hoivata! Eilen mieheni otti serkkunsa 6-vuotiaan pojan mukaansa kauppareissulle ja tippa linssissä katselin, kun miehet olivat niin polleata poikaa kantaessaan ostoskasseja sisälle.
 
Älähän nyt vielä, Herttakuningatar :hug: Minulle ainakin on neuvottu, että testit ovat luotettavia vasta kaksi viikkoa siirrosta ja jos ennen sitä testaa negan, ei missään nimessä esim. saa lopettaa lääkityksiä, vaan pitää odottaa sinne testipäivään asti ja kokeilla uudelleen. Nämä on varmasti sinulle tuttuja asioita, ja tiedän, että tuo tunne on ihan kamala. Yritä jaksaa vielä muutama päivä, jookos.

Tiinu85 Kiitos kannustuksesta. Noin minäkin sen juuri pähkäilin. Lääkäri kuitenkin suhtautui asiaan vähän niin, että ei sillä ratkaisevaa merkitystä pitäisi olla.

Tuntemuksia ei edelleenkään ole, ei sitten minkäänlaisia. : /
 
Herttakuningatar, komppaan edellisiä: älä vielä heitä kirvestä kaivoon, muutaman päivän päästä testi voi jo näyttää plussaa. Mulle sanottiin klinikalla, että testata kannattaa vasta pp16. Ymmärrän silti tunteesi :hug:.
Ajattelin itsekin testailla jo alkuviikosta, kun Pregnyl ei ole enää sotkemassa testituloksia mutta saa nähdä uskallanko..

Tinttara, en mäkään usko, että yksi siideri vie tilannetta huonompaan suuntaan. Ja punktiosta alkaa jo olla sen verran aikaa, että tuskinpa enää on suurempaa tulehdusriskiä olemassa vaikka saunassa kävisikin. Tarkemmin ajateltuna mä muuten kävin viikonloppuna saunassa, en edes ajatellut ettei ehkä kannattaisi.. :O

Tänään on ollut omassa navassa taas kumma juilinta. En tiedä, uskallanko sanoa ääneen mutta mulla on aika vahva tunne, että olisin raskaana tai ainakin tulossa siihen. Tuokohan tämä nyt huonoa onnea?? Mulla vaan on sellanen tunne, ettei tämä hoito voi epäonnistua jostain selittämättömästä syystä.

Mukavaa illan jatkoa siskot! :heart:
 
Kiitos teille kannustuksesta... :) Piristi vähän mieltä!!! :hug:
Jaa-a, juu, oon niin paljon kyllä näitä palstoja lukenut kahden vuoden aikana, että tiedän, että eihän se välttämättä vielä näy... Ja kiltisti tottelen ja survon lugeja kaksin käsin määräpäivään asti :LOL: mutta silti hiljalleen tässä valmistaudun tappioon... Ei oo mitään tuntemuksiakaan, ei sitten minkäänlaisia, tavallistakin rankempia mielialanvaihteluita lukuunottamatta, sitä nää hoidot teettää... bläääääh. Mut ei auta kun vaan olla kärsivällinen ja odotella...

Lähetän teille muille paljon iloisempia ja kärsivällisempiä fiiliksiä =) Ja piiiiiitkää pinnaa, ettette ala liian aikaisin testailemaan :LOL: mulla ei ole selkärankaa tossa asiassa ollenkaan, vaikka olisin mitä juhlallisesti päättänyt... Ja ai niin, itse oon saunonut ihan estoitta joka hoidon aikana, kun mun lääkäri sanoi, että saa, eikä ole mitään seurannut. Älkää huoliko :)

Suren muuten aina samaa ku Tiinukin, kun tuntuu niin surkeelta kattoa omaa miestä puuhailemassa toisten lasten kanssa, kun haluisin niin kovasti, että voisi puuhailla omiensa kanssa, nyyh.

Kiitos Linda, ja tsemppiä myös sulle, ihanaa, että oot positiivisin fiiliksin, ja ite kyllä uskon tollaisiin tunteisiin! Ja kiitos Tiinu ja Mithril viisaista sanoistanne :)

Niin ja tervetuloa uusille!!!
Koskas Mithril ja Hopping aattelitte testailla? Taidatte olla seuraavina vuorossa...
 
Hugsylle paljon, paljon onnea ja tsemppiä ja mitä kaikkea kontrolliin! Voi kun oli vain pelottava väärä hälytys tuo hiukan alhainen luku ja saisitte tällä kertaa vauvan syliin saakka. :heart:

Herttakuninkaalle vielä paljon peukkuja...ehkäpä vielä tulos muuttuu. :hug: Pp10 on kuitenkin aika aikaista, jos ei ole pitkään alkiota viljelty. Tiedän tunteen kuinka se valkoinen ikkuna vetää mielen matalaksi, mutta pieni toivonkipinä kannattaa silti pitää vielä elossa.

Lindalle peukkuja positiivisiin ajatuksiin, minä kans uskon, että sen voi vaistota että on raskaana. :hug: Mulle tuollaisia ajatuksia myös, kiitos. =)

Mulla on myös vähän kummallinen painon tunne alavatsalla, ollut jo jokusen pari päivää - miksiköhän se on näin kun ei ole punktiotakaan takana kun on pas-hoito kyseessä. :confused: *mahtaako kehitellä pikku päähänsä jotain toiveajatuksia?* Ja sitten mun huulilla tuntuu aika-ajoin sellainen metallinen maku. Olen jo kahtena päivänä huomannut miettiväni, että olenko ollut jonkun kemikaalin - tärpätin tai jonkun lähettyvillä kun suupieliä on jotenkin ihan kihelmöinyt se metallinen tunne. Omituista. Oliskohan se joku näistä lääkkeistä?

Testata aion isänpäivänä, haluan vielä velloa tässä pienessä toivonkipinässä pari päivää. Mulla alkio on periaatteessa jo huomenna 14-päiväinen, koska ehdittiin jo tuoresiirrossa viljellä viikonlopun yli ja nyt passissa taas vuorokauden ajan. Ei pitäisi enää sunnuntaina siis olla epäselvyyksiä testeissä... Sitä joko on tai ei. Maanantaina mulla on verikoe.
 
Kiitos kannustavista viesteistä. Sori, nyt tulee ensin vähän oman navan tilitystä:

Toivon tosiaan että tämä vielä iloksi tästä muuttuu. En nyt muista oonko jo laittanu tän tänne, mutta mullahan oli viimeeks vielä matalampi hcg, 30,5 ja raskaus jatkui sinne rv13 asti, jolloin tehtiin keskeytys. MUTTA, mun huolenaiheena on se, että kun viimeeks meillä tosiaan todettiin se iso niskaturvotus (yli 6mm) ja lopuksi Turnerin syndrooma, niin viittaako toi matala hcg siihen, että taas on jotain vikaa sikiössä? Toisaalta oon kyllä lukenu että pienemmilläkin lukemilla on saatu terve lapsi.. Tärkeämpää on kai se nousutahti.

Sit mietin sitäkin, että jos joillakin ihmisillä on vaan luontaisesti matalammat arvot alussa. Kai se on mahdollista, kun joka puolella toitotetaan että ne on yksilöllisiä. Mutta nyt yritän elää päivä kerrallaan ja niinkuin mies sanoi: nyt ollaan raskaana kunnes toisin todistetaan.

Herttakuningattarelle sanoisin, että älä vielä menetä toivoasi. Oon lukenu monesta, kenellä vielä veritestiä edeltävänä päivänä on näyttäny negaa ja veritesti on sitten ollut plussa. Millä testasit? Predictoria en suosittele, mulla näytti tuskin havaittavaa viivaa viime raskaudessa, kun clearbluella oli jo tosi tumma viiva.

Hopping, sun oireet kuulostaa kyllä lupaavilta! Pidän peukkuja!

Pidän peukkuja teille kaikille ja Pimpamille onnittelut hyvistä lukemista verikokeessa! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikki: mun on nyt pakko avautua täältä sivusta tuosta "miten pitäisi elää punktion ja siirron jälkeen"- hommasta. Eli, mulle on tehty 4 tuore siirtoa ja 2 pas-siirtoa. Kahella ekalla kerralla elin kuin nunna tyyliin ei mitään alkoholia eikä varsinkaan röökiä eikä mitään. Kolmas punktio & siirtoaika meni jo vähän löysemmin ja sit tämä neljäs (tuore)kerta, mistä ite asiassa plussasin pari viikkoa sitten (nyt 5+3) niin taisin käydä saunassa punktio-iltana jo ja sitä seuraavina kahtena päivänä. Otin olutta kun siltä tuntui ja poltin myös muutamia tupakkeja. Mulla kun koskaan ei ollut ollut edes kiinnittymisyritystä niin olin jo aika desperado ja ajattelin että ei se aikaisemminkaan ole auttanut kun on tehnyt kaikki niin kuin "pitää". Sitäpaitsi mulle on joka siirron jälkeen sanottu että mitään ei voi tehdä tai olla tekemättä, alkio kiinnittyy jos on kiinnittyäkseen. Ja niin sitten kävi että tämän paheisen piinisajan lopuksi tein PP9 plussatestin ja kaikki toistaiseksi hyvin. Toki nyt plussan jälkeen olen lopettanut sekä alkoholin että tupakan. Eikä ole ollut vaikeata kun nyt on se todellinen motivaatio. Ajattelin vaan kertoa tän niille jotka miettii että onko nyt pilannut jotain tekemällä jotain. ETTE OLE!
 
Huomenta kaikille!

Hugsylle pidän täällä peukkuja, että arvot alkais nousemaan!

Mullekin lääkäri tosiaan sanoi alkion siirron jälkeen, että minä en itse pysty omalla toiminnallani vaikuttamaan siihen, kiinnittyykö alkiot vai ei.

Kävin muuten tuossa työterveyslääkärillä, kun flunssan pirulainen iski. Kyselin ilman reseptiä myytävistä flunssalääkkeistä ja kerroin tästä meidän IVF:stä. Lääkäri sanoi, että kannattaa varmuuden vuoksi välttää kaikkea muuta paitsi paracetamolia mutta periaatteessa, jos tiukka paikka tulee niin tässä vaiheessa ei vielä minun verenkierrosta mene mitään mahdolliselle vauvan alulle eli ei pitäisi olla mitään vaaraa. En tietenkään silti uskalla ottaa muuta kuin panadolia, varmuuden vuoksi.

Tänä aamuna pp7, kun heräsin oli kaikki aikaisempien päivien oireet tipotiessään. Outoa. Mulla on siis flunssaa lukuunottamatta ihan normiolo, missään ei tunnu mitään. Vatsan turvotuskin on laskenut ja ihan tiukimmatkin housut menee taas jalkaan. Mitäköhän tämäkin tarkoittaa??? :rolleyes:

Mukavaa perjantaita!
 
Heips,

pp 7, mitään oireita ei ole. Nännit vaan on kosketus arat, vatsa on ihan normaali, ei turvotusta.
Kävin eilen kaupassa ja ostin sellasen kahden raskaustestin paketin, maksoi ihan muutaman euron. Maanantaina pp 10 ajattelin testata :O
 
Fiiliksiä jakamassa 12.11.2010

Herttakuningatar 2. ICSI, tuoresiirto 1.11.
Hopping 2. ISCI:n 2. PAS, siirto 3.11
Mithril 1. IVF 3. PAS siirto 4.11.
garfield ,2.icsi, tuoresiirto 4.11.
Tinttara83 1.IVF siirto 5.11.
Ross 1 .ivf, tuoressiirto 5.11.
Tiinu85 1.IVF, 1.PAS, siirto 5.11.
Linda77 1.IVF, tuoresiirto 2 alkiota, siirto 5.11.
Jenna-76 2.ICSI, tuoresiirto 9.11.

Plussanneet
:flower: Hauveli, hugsy, pimpam :flower:
 
Lääkäri oli todennut ystävälleni siirron jälkeen, että "Kohtu on alkiolle ihan paras mahdollinen paikka. Sen enempää sen hyväksi ei voi tehdä, kuin laittaa se sinne". Eli hyviä ajatuksia, Toivorikas.

Positiivista perjantaita kaikille!
 
Täällä menossa 2. IVF:n pp2. Maha turvoksissa ja olo epätodellinen. Meille siirrettiin 2 alkiota ja kuten arvata saattaa, toivotaan edes sitä yhtä vauvaa. Minäkin olen kovasti pohtinut sitä, voiko ne alkiot tulla pois esim. liman mukana tai siirtopäivän jälkeen, kun Crinone hieman värjäytyi vanhan veriseksi, olin varma, et pois tulivat. Kyllä tää on todellakin vuoristorataa; tunteet menee epätoivosta toivoon ja päinvastoin. Tahtoo elokuussa päästä työntelemään vaunuja;)
 
Tervetuloa punahilkka 75! Sinulla on vielä pitkät piinapäivät edessä, mutta toivotaan että ne menevät nopeasti. Mäkin nään itseni jo elokuussa vaunuja työntelemässä ja nauttimassa elämän suurimmasta ihmeestä.

Mulla pp7 ja nyt jo alkaa testailu ihan tosissaan kihelmöidä!! Alaselkä jomottaa niin pirusti, mutta rinnat eivät ole enää niin arat. Nivusissa nipistelee silloin tällöin, mutta en tiedä onko se vain lonkankoukistajalihas :) Hieman tuntuu väsyttävän enemmän ja päivisin tuntuu kuin lämpö nousisi, mutta sekin voi olla vain flunssaa.

Tinttara ei munkaan ollut tarkoitus mitenkään moralisoida. Kerroin vain miten minua on ohjattu hoitojen aikana. En minäkään usko, että me omalla olemisella voidaan juurikaan kiinnittymiseen vaikuttaa. Toivottavasti hermot ovat jo rauhoittuneet ja positiivisuus vielä nostaisi päätään.
 

Yhteistyössä