Minkälaiset fiilikset alkionsiirron jälkeen?

Pahoitteluni hopping :hug: Toivo on se asia, mikä tässä tilanteessa meinaa loppua, mutta ei anneta vielä periksi.

Toivotaan kovasti että garfieldin testitulos muuttuu vielä - ja sehän on hyvin mahdollista. Voimia!

Itse heitän niin sanotusti pyyhkeen kehään: tänään oli aamusta asti juuri sellainen olo kuin kuukautisten eka päivänä on. Tuntemukset olivat jotenkin jännästi erilaisia ja tuntuivat pikkuisen eri kohdissa kuin normaalisti ja hairahduin jo muutaman tunnin ajan kuvittelemaan, että ehkä tästä sittenkin voisi... Kunnes sitten illan suussa alkoi ihan kirkkaan punainen vuoto. Ei vielä runsaana, mutta selväsi kuitenkin. En jaksa enää olla edes surullinen tai pettynyt, kun en oikeasti, tuota iltapäivän muutamaa hetkeä lukuun ottamatta, jaksanut uskoa onnistumseen.

Pakkasessa on vielä kolme alkiota eli huomenna pitää soittaa klinikalle kuinka nopeasti seuraava siirto voidaan tehdä.

Toivottavasti minä olen viimeinen, joka kertoo tässä ketjussa tällaisia uutisia!

Kaikkea hyvää ja onnellisia uutisia teille toivottaen,

Mithril
 
Iltaa!

Olen tosi pahoillani Hopping ja Mithril, toivon teille voimia jatkaa vielä yritystä vaikka varmasti rankkaa on :hug:.

Garfield, nythän on vielä tosi aikaista testata eli plussa voi löytyä jo muutaman päivän päästä. Pidän sulle molempia peukkuja! Ja kaikille niille, jotka ei vielä ole testanneet.

Mä testasin aamulla sellasella marketin halpistestillä ja negahan sieltä tuli. Sitten tunnin päästä, kun kaivoin testin uudelleen esiin roskiksesta (joo tiedän, ettei niin todellakaan kannata tehdä mutta silti...:ashamed:) niin siinä oli ihan selvä viiva. Ei tunnu miltään, koska en usko että sillä lailla tulkittuna testiin vois luottaa. Siellä roskiksessa oli märkä teepussi, jolla arvelen olleen osuutta asiaan ;). Ajattelin pitää huomenna välipäivän testaamisesta ja tiistaina sitten uudelleen. Olen edelleen aika varma positiivisesta lopputuloksesta vaikka mulla ei ole yhtään mitään oireita, siis matalan liikutuskynnyksen lisäksi.

Linda pp9
 
Voi Mithril, olin aivan varma, että sinua onnistaisi tälläkertaa! Voimia ja jaksamista teille Herttakuningatar, Hopping ja Mithril. Kuinka elämä voikaan olla näin epäreilua!

Alkaa omakin positiivisuus pikkuhiljaa rapistua, kun on näin monta ikävää viestiä tullut. Ja Ross siinä positiivisuudessa on se huono puoli että jos tulee nega, niin minä putoan korkealta ja kovaa!!!!

Jenna ymmärsinkö viestistäsi että blastokystan oletetaan kiinnittyvän nopeammin kuin esim. 4soluisen vai miksi sinulla on testaus niin aikaisin? Jännään sun puolesta, sähän taidat sitten virallisesti olla seuraava.
Niin Garfield myös! Sinä melkein puhuit itsesi jo pois porukoistamme, mutta mä en ainakaan ole luovuttanut sun kanssa vielä! ;)

Linda, Rossa ja Tinttara eikös me mennä samoissa. Tiedän, että odottavan aika on pitkä, mutta jotain rajaa siinäkin pitäisi olla! Mä olen hullunjen huone ainesta perjantaihin mennessä! Ihan liikaa kuuntelen tuntemuksia ja oireita, ja siitä jos mistä pää sekoaa!

Pimpan ja hauveli, mitkä fiilikset? Meinaan vaan, että minä pelkään hirveästi että jos se on plussa en selviä niin sanotusta kolmen kuukauden varoajasta! Pelkään nyt jo keskenmenoa! Mulla on kaiken muun mukavan lisäksi kilpirauhasen vajaatoiminta ja sen tiedetään nostavan keskenmenoriskiä, joten nyt jo oon helisemässä!

Entä hugsy meidän palstan aloittaja? Mitä sinulle kuuluu? onko HCG arvo noussut?

Tiinu pp10
 
Pikaisesti omaa napaa täältä työn parista pp 5: Lauantai-iltana pari kovaa vihlaisua ja eilen itkeä tihruutin ihan mitättömästä asiasta. Toivo kiinnittymisestä heräsi, mutta teidän muiden epäonni saa pitämään jalat melko tukevasti maan pinnalla. Jaksamisia kaikille negaa testanneille.
 
pp 10, ja nega testattu :|, onhan tää aikaista, mutta uskon ton olevan lopullinen tulos.
Harmittaa, mutta ajattelen jo seuraavaa Pas- hoitoa. Eli pitääkö tuoresiirron jälkeen pitää välikierto? Jos pitää, niin mulle taitaa tulla niitä kaksi, joululomien takia.
Nyt tarvitaan epätoivoisesti plussa tähän ketjuun, Tinttara ja Tiinu onko testattu??
 
moikka,

niinhän se on, että niin kauan kuin ei ole vuotoa (runsasta) on toivoa, ainakin tuohon pp14 testiin saakka. Mutta joka kerta kun kehossa tuntuu uusi tai voimistuva menkka- tai pms-tuntemus niin se on kuin joku löisi lekalla päähän. Yöllä särki jalkoja niin kuin mulla aina menkkojen aikaan. Tuntuu niin epäreilulta ja raastavalta kokea näitä tuntemuksia ja vaan odotella, milloin vuoto alkaa. Kokemukseni perusteella tosiaan uskon, että se alkaa huomenna. Lugejakin täytyy käydä ostamassa lisää, kun ne loppuisivat tänään. Sekin tuntuu turhauttavalta. Mutta ihana kun jaksatte uskoa miun puolesta. Olenhan mie palstoilta lukenut, että menkkaoireista huolimatta raskaus on alkanut.

Mie käytin first signal testiä ja sain molemmilla kerroilla roskishaamun. Luin asiasta, ja se taitaa ikävä kyllä olla niin, että joihinkin testeihin tulee lähes aina tuo viivan paikka näkyviin, kun testi kuivuu. Siihen kertyy virtsasta joitain epäpuhtauksia ja aineita. Ei siis välttämättä merkkaa hcg:tä virtsassa. Mutta toisaalta se voi merkata sitäkin, joten hulluksihan tässä tulee. Joku kirjotti siitä, että jos haamuviiva on vaaleanpunainen eikä "väritön" niin se merkkaisi hyvää. Arvatkaapa vaan kuka tihrusteli valossa sitä viivaa, onko siinä väriä vai ei. Aivan sairaaksi menee tämä touhu!! Päästäkää jo pois tästä piinasta!!

Ross: ootko jo ihan luovuttanu? Minä aattelin kuitenkin jatkaa lugeja, kun vuoto ei ole alkanut. Ja klinikalla vannotetttiin, että vasta pp14 testataan.

garfield pp11
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut negoista kaikille niitä kohdanneille. :(

Hoppingille tästä:

Mulla olisi tälle vuodelle lääkekatto täynnä, että tosissani tässä harkitsemme, jos vielä yhden koeputkihedelmöityksen koittaisimme, vaikka oli tarkoitus lopettaa kaikki hoidot tähän. En kyllä tiedä onko edes teoreettisia mahdollisuuksia ehtiä saada suunnittelukäyntiä tämän vuoden puolelle, niin että saisin lääkkeet tälle vuodelle ostettua.
Meillä ihan samanlainen tilanne. Yksi olki vielä jäljellä ja tähän piti lopettaa, mutta yksi hoito ehkä vielä kuitenkin tehdään. Meidän lääkäri selitti jotain viimeksi, että jos aloittaisimme hoidon ensi vuoden maaliskuuhun mennessä, niin lääkkeet voisi jotenkin kirjata tämän vuoden ostoihin ja ne saisi lääkekaton puitteissa. Yksityiskohtia en ihan siitä napannut, mutta jokin tällainen kikkailu ilmeisesti on mahdollista. Kannattaa kysyä omalta lääkäriltä. :)

Omaa napaa: En pääsekään tässä kierrossa piinailemaan. :( Ovisplussa loistaa poissaolollaan; tänään jo kp16. Testasin koko viime viikon eli kp9-16. Yhtenä päivänä viiva oli melko vahva, mutta CB digi väitti negaksi. Taisi kuitenkin mennä siinä, kun kaikki dpo-oireet on jo päällä. Ketuttaa ihan sairaasti.
 
Kiitoksia kaikille kilteistä sanoistanne :hug: Soittelin klinikalle ja sain tutun ohjeen: lugeja on jatkettava niin kauan kuin ne suurin piirtein valuvat vuodon mukana ulos. Huoh. Olisin halunnut lopettaa ne heti, sillä paikat ovat todella kipeät ja ärtyneet ja muutenkin haluaisin nyt pistää pisteen tälle yritykselle. Mutta kaipa sitä on sinniteltävä sinne torstaihin saakka. Vuoto on tosin loppunut, mutta tiedän kokemuksesta mitä tämä tästä eteenpäin menee.

Puhuimme kätilön kanssa myös testaamisesta ja tiukka ohjen ainakin meidän hoitopaikassa on, että tulokseen ei voi luottaa ennnen virallista testipäivää. Toivotaan siis, että kaikkien nyt negaa testanneiden tulokset muuttuvat :heart:
 
Siis oikeesti, mä en todellakaan uskalla enää testata. Tulin äsken töistä, ja suunnittelin että testaisin. Posti päätti mun puolesta, ei tullu testejä eli siis ainakin päivällä vielä siirtyy... ! Varmaan ihan hyvä. Jos mulla olis testejä kotona, olis niitä jo roskissakin aikas monta... :)

Toivotaan että negan saaneiden tulos vielä muuttuu!! pp14 vasta virallinen kuitenki....
 
Pahoittelut kaikille negan testanneille. :hug: Muistakaa kuitenkin että peli ei välttämättä ole vielä menetetty. Kuulemma sellaisilla klinikoilla, joissa ei veritestiä tehdä, tehdään kotitesti vasta pp 14 tai pp16. Joten pp10 on vielä aika aikaista testailla (minä olen paraskin puhumaan :D)

Testeistä suosittelen kyllä clearbluen +/- testiä. On vähän arvokkaampi, mutta esim. predictor ei mulla näyttäny oikein mitään. Samoin oon monelta palstalta lukenu, että kaikista herkimmät testit ei välttämättä annakaan vahvinta viivaa. Tästäkin on omakohtaista kokemusta. Lisäksi oon todennu, että kun käyttää koko ajan samoja testejä, on helpompi vertailla sitten niitä viivan vahvuuksia. Meikäläinen on kyllä jo aika pro näiden testien vertailussa ja käytössä. :LOL:

Tänään kävin uudessa verikokeessa, jonka tuloksia odotellaan nyt keskiviikkoon asti. Aika hyvin oon onnistunu jättämään asian taka-alalle, toki joka päivä oon sitä miettiny, mutta kun en itse asialle mitään voi, niin... Mitään oireita ei oo kyllä vieläkään ilmenny. Toisaalta ei oo mitään vuotoja tai kipujakaan *koputtaa puuta*

Palailen palstalle viimeistään keskiviikkona. Tsemppiä teille!
 
No onpas täällä tullut negatiivisia uutisia. Voimia kaikille tasapuolisesti. Pidetään nyt vielä kaikki kynnelle kykenevät kuitenkin kiinni toivon rippeistä ja piinaillaan ihan loppuun asti.
Tiinu85 Punktiosta/hedelmöittymisestä testipäivään blastokysti alkioilla on sama määrä päiviä kuin 4-soluisellakin. Blastokystia vaan viljellään maljalla pidempään ennen siirtoa. Tässä tapauksessa pääsin siirtoon vasta viidentenä päivänä punktiosta. Yleensä kun alkio siirretään jo n. toisena tai kolmantena päivänä punktiosta.(Teillä parempi tieto siitä) Mä jouduin siis punktion jälkeen odottelemaan pari päivää pidempään piinailemaan pääsyä
Esim. 4-soluinen jatkaa siirron jälkeen jakaantumistaan blastokysti vaiheeseen ennen kiinnittymistä. Pitkän viljelyn jälkeen siirrettävä solu on jo valmiiksi blastokysti vaiheessa, joten se on siirron jälkeen nopeammin valmis kiinnittymäänkin. Osaanko selittää tarpeeksi monimutkaisesti :) No mutta kuitenkin, samaan aikaan hedelmöittyneet alkiot ovat samaan aikaan valmiita kiinnittymään, toiset vaan kasvavat vähän pidempään labrassa, kun toiset pääsevät nopeammin kohdun lämpöön.
Tästä voit verrata omaan aikatauluusi: punktio oli 4.11. siirto 9.11. ja testipäiväksi sain 20.11.
PP 6 eikä mitään oireita, paitsi pelko persiissä orastavasta hiivatulehduksesta. Käsittääkseni hiiva ja kiinnittymistä yrittävä alkio ei sovi samaan kroppaan, eikä tarvi paljoakaan päättelykykyä kumpi häviää :(
 
Pahoittelut kaikille negatestin tehneille ja suuren suuret halit! Malttakaa kuitenkin sinne pp14 jatkaa lääkkeitä ja testatkaa uudestaan.

Taisin minäkin jo aiemmin liputtaa noiden clearbluen testien puolesta. Tilasin myös jotain halpoja liuskatestejä, joiden pipi olla herkimpiä. Tänään vasta oli yhtä vahva viiva kuin se kontrolli. Turhaan niillä mielenrauhan menettää..

Hugsylle tsempit tulosten odotteluun! Jännitän minäkin niitä kovasti, vaikka tunne sun puolesta on hyvä :)

Mä en vaan voi uskoa tätä todeksi. Pari päivää meni, etten testannut mutta tänään oli pakko taas tarkistaa mitä tikku näyttää.
 
Viime yönä näin unta positiivisesta raskaustestistä. Siskoni unet usein toteutuu, toivottavasti minunkin. Tosin munasarjat ovat hivenen arat ja yskiessä niissä tuntuu vihlontaa, kertooko lähestyvistä menkoista? Viimeksi tuhru alkoi jo pp 9-10.

Punahilkka pp6
 
Vielä kerran tervehdys kaikille :) Tulin vielä kiittämään seurasta ja toivottelemaan hyvää jatkoa ja onnea tuleviin päiviin teille kaikille ihanille ihmisille.

Vuoto alkoi tänään ihan kunnolla eli nyt saa antaa periksi ihan lopullisesti. Pakkasessa on vielä kolme alkiota ja päätimme miehen kanssa, että ne sulatetaan heti tässä kierrossa - mikäli ovulaatio osuu kohdalleen, tietty. Sitten on ensimmäisen ivf:n alkiot käsitelty ja voidaan siirtyä seuraavaan hoitoon. Minulla on pikkuisen sellainen fiilis, että tämä eka kierros oli kohdallamme harjoittelua: reagoin ivf:n hormoonistimulaation ehkä liiankin hurjasti ja munasoluja kypsyi yli 30. Tietty siitä saatiin sitten paljon myös PAS-alkioita, mutta kovin usein kuulee sanottavan, että tuollaisilla solumäärillä se laatu ei ole enää sitä mitä pitäisi. Ja tämäkin voi tietenkin olla ihan pelkkä uskomus, koska ei lääkäri ole mitään sellaista sanonut, mutta asia on vaan osunut silmiini monta kertaa näitä palstoja selaillessa. Oli miten oli, ei tässä auta kuin mennä eteen päin. Muuten on ihan hyvä fiiliskin, mutta äsken meinasi keittää yli: Joudun koko ajan lukemaan Facebookissa, miten raskaana oleva ystäväni valittaa, miten vaikeaa on olla raskaana: ei saa juoda punaviiniä, ei saa käydä lenkillä, ei saa sitä ja ei saa tätä ja kömpelöltäkin tuntuu. Voi v*****u!

No niin :) Tuo purkaus jääköön viimeiseksi tämän asian tiimoilta. Paljon plussia joko nyt tai sitten ihan pian toivottaen!

Mithril
 
Tänään posti sitten toi paketin. Ja niin, tokihan mun piti heti pissailla tikkuun. Aika ylläri. Ja mitähän siitä sitten sanois; vähän kontrolliviivan tulemisen jälkeen ilmesty toinen TODELLA hailakka viiva, myöhemmin muuttui lähinnä viivan paikaksi...!! Mitähän tästä sitten miettis??? Tää on kyllä niin lähinnä kahta viiva mitä mä oon IKINÄ päässy, aina pelkkää valkosta tyhjyyttä toisen viivan kohdalla!!! Ehkä munkin täytyy mennä ostaan niitä clearblue-testejä... ;) Voi kun tämä nyt olis se kerta kun....
 
Tinttara sulla näyttäis olevan toivoa, ja toivon tosiaan sen viivan vahvistuvan. Oliko testi sellanen herkkä, vai millanen? Mä en suosittele etukäteen testaamista kellekkään. Nega testin jälkeen on niin vi***maista käyttää noita lugeja. Silti ei niitä uskalla lopettaakkaan...
Luen edelleen eniten tätä pinoa, ja toivon sydämeni pohjasta tänne niitä plussia.
 
Kopioin pienin muutoksin listamme tuolta edelliseltä sivulta. Huomauttakaa, jos on lisättävää/olen poistanut jotain liikaa

Piinailemassa 16.11.2010
garfield ,2.icsi, tuoresiirto 4.11.
Ross 1 .ivf, tuoressiirto 5.11.
Tinttara83 1.IVF siirto 5.11.
Tiinu85 1.IVF, 1.PAS, siirto 5.11.
Linda77 1.IVF, tuoresiirto 2 alkiota, siirto 5.11.
Jenna-76 2.ICSI, tuoresiirto 9.11.
Punahilkka-75 2. IVF, tuoresiirto 10.11.

Plussanneet

Hauveli, hugsy, pimpam

Muoks. Ross oli jäänyt pois, piinapäiviähän on vielä jäljellä...
 
Viimeksi muokattu:
Toivotaan Tinttaralle vahvistuvaa viivaa. On tämä nimensä mukaisesti melkoista piinaa.

PP 7 Suht. rennot fiilikset, ei oireita, ei edes menkkaoireita, onkohan mun elimistö ihan lamaantunut? Yleensä täässä vaiheessa kiertoa munasarjat juimii kyllä enemmän. Viimeksi alkoi PP 9:n kohdalla tuhruvuoto ja PP 12 kunnon vuoto.
 
Tinttara oliko niitä mammaksi.fi sivuston herkkiä ja halpoja liuskatestetejä? Mulla viime kerralla kului niitä melkeen säästöpakkaus... Niistä sen verran, että mä sain pp11, pp12 ja pp13 niihin aina yhtä haalean punaisen viivan, joka myöhemmin näytti viivanpaikalta. Tuolloin mulla oli se kemiallinen raskaus eli hcg verestä ei ollut pp14 kuin 50. Eli tosi herkkiä testejä ovat, mutta olen kuullut niistä myös, että koskaan eivät anna kunnon viivaa, vaa jää aina vähän arvailujen varaan tuo tulos vaikka kuinka olisi raskaana. Niin että ota niistä nyt selvää!! :)
Piina senkun jatkuu!! Tätä vois kohta alkaa nimittämään jo kidutukseks!
 
Mithril, suuret pahoittelut ja kaikki usko nyt vaan tulevaan :hug:

Mullakin oli noita mammaksi.fi testejä. Kun clearcblue antoi ihan selvän plussan, niin nuo liuskat tosi tosi hailukan viivan. Vaikka herkkyydet ihan päinvastoin, Clearblue 25iu ja mammksi 10iu. Eilen tein viimeisen mammaksin liuskan ja sain kuin sainkin vahvan viiva. Mutta huonoja nuo testit minusta on.

Taidan käydä hakemassa Clearbluen viikkonäytöllisen testin. Kaiken järjen mukaan tortaina siihen pitäs tulla 3+ jos hormoni on noussut niin kuin pitäis.
 
En tietenkään malttanut olla testaamatta, vaikka vannoin odottavani torstaihin. Edelleen nega (pp12). Aika vähän toivoa enää... Vuoto ei ole kuitenkaan alkanut. viimeksi alkoi lugejen läpi pp11. Menkkaoireita on ollut paljon, mutta toisaalta ne eivät ole voimistuneet ja ovat välillä kokonaan poissa. Eilen ei esimerkiksi tuntunut juuri mitään. Viimeksi kun menkkaoireet tulivat, ne vain vahvistuivat ja sitten alkoi vuoto. En enää osaa tulkita kroppaani. En olis uskonu että näin voi käydä, että ei todellakaan saa varmaa vastausta ennen tuota pp14, ja saako sittenkään, jos vuoto ei ala. Melkein alan toivoa, että se vuoto alkaisi, kun ei kerran tuota plussaakaan testissä näy. Äsken piti avautua miehelle oikein kunnolla, kun ahdistaa ja v**u**aa tää tilanne. En tiedä jaksanko näitä hoitoja enää. Mulla on sellainen tunne, että nää pettymykset ja ahdistukset voi jättää niin pahat arvet ja traumat ettei tätä kannata jatkaa. Tehkööt lapsia ne, joilta se onnistuu. Ja ottakoon mies toisen vaimon.
Tiedän että tämä masentaa teitä, koettakaa kestää... :'(
 
Voi Garfield! :| Yritä jaksaa. Tiedän niin ton tunteen kun kaikki tuntuu ylivoimaiselta kestää. Tää vuosi on ollu myös mulle elämäni rankin, ekasta siirrosta kun oltiin kotiinpäin ajamassa, sain puhelun että isä on kuollut ja kevättalvi meni surressa ja hautajaisia järjestellessä. Niistä kun selvisi, niin tuli tieto sikiön Turnerin syndroomasta ja äitienpäivän vietin keskussairaalassa keskeytyksessä. Silloin oikeasti ajattelin, etten kestä. Tuntui, että helpommalla pääsee kun luovuttaa ja antaa olla. Jotenkin sieltäkin suosta vaan ylös rämmittiin.

Joten voimia sulle. Pitäkää vaikka vähän taukoa hoidoista jos siltä tuntuu. Jos ei nyt onnistu, niin seuraavaksi saattaa. Lähetän ison virtuaali:hug:

Mithrilille myös iso :hug: Pidän peukkuja PAS:iin!

-Hugsy joka alkaa jo jännittää huomista puhelua... :eek:
 
Pikaisesti tulin moikkaamaan teitä ja antamaan haleja kaikille huonoja uutisia saaneille :hug:. Tää on jumalauta niin epäreilua, että toiset joutuu yrittämään vuosikausia turhaan ja toiset raskautuu suunnilleen ajatuksen voimalla kerta laakista! Arg, taitaa olla ärsytyskynnys matalalla tänään..

Tinttaran hailakka viiva kuulostaa lupaavalta, toivottavasti se vahvistuu pian!!! Garfield, niin kauan on toivoa kun ei ole vuotoa, eikö niin? Tää on rankkaa mutta nyt vielä jaksetaan muutama päivä, eipä meillä ole muutakaan vaihtoehtoa. Onhan Ross vielä mukana piinailemassa?? Kun olit pudonnut listalta. En ainakaan huomannut, että sulta olisi tullut mitään sellaista viestiä ettetkö vielä olis mukana.

Omasta navasta terkkuja: tänään aamulla testasin taas negan (halpistestillä) ja samalla reissulla pyyhkäisin ruskehtavaa vuotoa wc-paperiin. Menkkakivut alkoi puolen päivän tietämillä, nyt vaan odottelen voimistuuko vuoto. Heti googletin, että on vähemmän paha jos vuoto on ruskeaa. Jos se olis heti kirkkaan punaista niin peli vois olla menetetty. Edelleen kieltäydyn uskomasta, että tämä olis tässä. Kävin jopa apteekissa ostamassa perjantaita varten kalliimman testin. Aion siis testata seuraavan kerran pe vaikka mitä olisi. Oli siis vuotoa tai ei. Ja lugeja mulle määrättiin 20 pv:ksi, aion ne käyttää loppuun, tietty jos alkaa valua kuin saavista kaatamalla niin sitten taidan uskoa (ehkä).
 

Yhteistyössä