Minkälaiset fiilikset alkionsiirron jälkeen?

Kiitos Toivorikas kommentoinnistasi. Olen ollut samoilla linjoilla kanssasi. Jos tässä joka käännettä alkaa kovin tarkasti miettimään, niin mä ainakin saisin kehiteltyä itselleni jonkin megastressin. Normi arkielämä tuntuu parhaalta lääkkeeltä tähän tilanteeseen. Tänäänkin meni kähes koko päivä etten edes muistanut koko babyprojektia.
Herttakuningattarelle voimia ja pidetään nyt vielä yllä sitä pientä toivonkipinää PP 14:ää odotellessa. Kai sinä vielä testaat varmuudeksi uudelleen?
Hygsylle vauhtia arvojen nousuun. Yritä työntää taka-alalle ajatukset aiemmin koetusta surusta. Toivotaan, että nyt kaikki on kunnossa.
Lugeista sanoisin, että en ole varma johtuuko se niistä, vai jostain muusta. Väsyttää, ei kuitenkaan juuri enempää kuin normaalistikkaan, mutta vatsani on suurempi ongelma. Se on ollut sekaisin muutaman päivän. Silloin kun möyräsee, niin heti saa juosta vessaan. Eilen oli käydä ohrasesti. Olin työni puolesta käymässä eräässä remontoitavassa huoneistossa, onneksi yksin, kun vatsa alkoi taas jylläämään. Vessan oven avattuani kauhukseni totesin, että näky oli kuin Kiinalaisen lähimarketin yleisö vessasta. Ei ollut muuta kuin betoni lattia ja pytyn kohdalla reikä lattiassa!!! OMG! Tuhannen sadatuksen siivittämänä pääsin nilkuttamaan muualle toimivaan vessaan, jossa ei ollut paperia... Olin tänään mainoksen uhri ja ostin Activiaa. Kaikki keinot kehiin vatsan taltuttamiseksi ja nessuja paketti joka takin taskuun ;)
Muuten olen malttanut olla tarkkailematta kehoani sen enempää. Luulisin, että ei kai tässä PP kolmosen kohdalla vielä kummempia oireita voi odottaakkaan.

Peukkuja seuraaville testaajille!
 
Tiinu en uskokaan että oli tarkoitus moralisoida tai mitään :) toivottavasti en loukannut sua (tai ketään muutakaan!), taitaa vaan olla hermot kireenä. Suututtaa niin pirusti tää tilanne. Miksi ei voi onnistua??? Onko se nyt helvetti liikaa pyydetty?? Itseni kanssa täällä siis taistelen.... :( Tänään kuitenkin jo paremmat fiilikset ;)

Tää piinailu on kyllä yhtä vuoristorataa. Mulla on periaatteessa sellanen tunne, että nyt tää onnistuu, semmonen suht positiivinen ajatus. Sitten alan taas analysoimaan itseäni, kroppaani yms. ja tulen siihen tulokseet, että nega sieltä tulee. Vatsa turvottaa (eli menkat alkaa kohta), tissit kokonaisuudessaan pirun kipeät (menkat alkaa kohta). No niin, ja siinä se positiivisuus sitten taas katosi.
 
Fiiliksiä jakamassa 13.11.2010

Herttakuningatar 2. ICSI, tuoresiirto 1.11.
Hopping 2. ISCI:n 2. PAS, siirto 3.11
Mithril 1. IVF 3. PAS siirto 4.11.
garfield ,2.icsi, tuoresiirto 4.11.
Tinttara83 1.IVF siirto 5.11.
Ross 1 .ivf, tuoressiirto 5.11.
Tiinu85 1.IVF, 1.PAS, siirto 5.11.
Linda77 1.IVF, tuoresiirto 2 alkiota, siirto 5.11.
Jenna-76 2.ICSI, tuoresiirto 9.11.
Punahilkka-75 2. IVF, tuoresiirto 10.11.

Plussanneet

:flower:Hauveli, hugsy, pimpam :flower:
 
Tervetuloa mukaan Punahilkka! Laitoin nimesi listaan omin lupineni, mutta ota se vaan pois, mikäli et halua "listailla" :) Toivottavasti tietosi tulivat oikein.

Minulla oli kanssa siirtoiltana (muistaakseni) lugemössön seassa pikkuisen vaaleanpunaista sekä ihan kuivuneen veren näköisiä pisteitä. Siirto sattui tällä kertaa (aikaisemmin en ole tuntenut mitään) ja siksi ajattelin, että veri jotui siitä. Aihetta täältä netistä selaillessani löysin montakin kirjoitusta siitä, että siirto saattaa aiheuttaa ihan pienta verenvuotoa ja se ei missään nimessä tarkoita, että alkiot olisivat "tippuneet" pois matkasta. En sitten jaksanut edes soitella klinikalle ja kysellä asiasta tarkemmin, vaan yritin unohtaa koko jutun. Jotenkin se kuitenkin tuolla taustalla kummittelee eli ymmärrän huolesi.

Mitkä tunnelmat garfieldillä on ja oleko jo ajatellut testata?

Minulla itselläni on suurinpiirtein maailman normaalein olo: rinnat ovat "pehmeät" ja kivuttomat, mihinkään ei satu ja mielikin on pirteä. Kuukautisten pitäisi alkaa huomenna, mutta ei ole kyllä yhtään sellainen olo, että vuoto olisi tulossa. Ainoa jotenkin tavallisuudesta poikkeava fiilis on puristava tunne tuolla alhalla; ihan kuin olisi koko ajan pissahätä. Vähän siis samantyyppinen tunne kuin alkavassa virtsatieinfektiossa. Se ei ole varsinaista kipua, mutta eipä kyllä mitään miellyttävääkään. Onko muilla ollut tällaista? Voiko esimerkiksi jatkuva lugejen laittaminen aiheuttaa tuollaista ärsytystä?

Mukavaa lauantaita ja levollista viikonloppua kaikille :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei,
olin pari päivää työreissulla, en päässyt lukemaan/kirjoittamaan. Pahoja vierotusoireita tuli!!! :)

Mithril: olen kuullut että alkuraskaudesta voi kohtu ikäänkuin supistella, oisko tuo siun tunne sellaista?

Olin päättänyt testata pe iltana (eilen, pp8) ja niin tein. Kirkas nega. Mutta tänä aamuna oli haalea viiva, eli ns. roskishaamu. Nyt pitää miettiä onko se vaan testin oma reaktio (siinähän sanotaan, että yli 10 min. jälkeen ei saa tulkita), vai onko sillä mitään yhteyttä miun hormoonitasoon.

Välillä on menkkamaisia aallahduksia alavatsalla ja välillä viiltelee. Tissit ihan normaalit. Ei siis voi sanoa yhtään mistään yhtään mitään. Tänään en testaa, mutta huomenna ajattelin kokeilla uudelleen.
 
Garfield, minä uskon että ensi viikolla saadaan sinua onnitella! Pp8 on toosi aikasta testaukseen varsinkin jos ei tee aamulla. Mulla oli pp10 plussa tosi haalea joskin testiajan sisällä, eikä tarvinnut tihrustaa.
Clearbluen +/- näyttöinen testi on musta ollut kaikkein helppo "lukuisin!. Sillain aika jännä kun sen herkkyys on 25iu ja noiden liukatestien 10iu ja niissä kuitenkin paljon haaleammat viivat. Oon tässä tehnyt melkoisen monta testiä, kun en jotenkin voi uskoa plussaa todeksi. Pakko ens viikolle hakea vielä sellain viikkonäytöllinen digitestigin.

Tsempit kaikille!
 
Garfield nyt jännittää, muistaakseni Hopping testailee myös huomenna. Toivottavasti saadaan lukea täältä plussa uutisia.
Milloin Mithril ajatteli testailla?
Tinttara, Tiinu ja Linda, pian on meidänkin vuoro !!! Mites on, testataanko kaikki samana päivänä?? Ei kai, mä ajattelin testata alkuviikosta. Mulla on aika vahva nega olo, ja pelkään menkkojen alkavan ennen virallista testipäivää. Rinnat on lähes normaalit, painelemalla tuntuu vähäistä arkuutta, vatsaa nippailee välillä menkkamaisesti.
Huomiseen, plussia toivoessa :)
 
moi,
luin hieman noista roskishaamuista ja ikävä kyllä näyttää siltä, että nuo testit keräävät virtsasta epäpuhtauksia, jotka kerääntyvät siihen viivan kohdalle ja sitten kuivuessaan viiva tulee näkyviin haaleana. Sillä ei siis välttämättä ole mitään yhteyttä siihen onko raskaana vai ei. Joten ei auta kuin odotella. Nyt alkaa tuntua jo vähän raskaalta tämä odottelu.
 
Nyt alkoi jännittämään, Garfield! Olisipas ihanaa saada huomenna uusi nimi tuonne plussanneiden riviin :) Olipa eilisen testisi tulos mikä tahansa, 8. päivä on vielä tosi aikaista. Hurjasti onnea huomiselle!!

Puristava tunne, josta mainitsin, ei tunnu kohdussa vaan epämääräisesti koko "siellä osastolla". Itse arvelen sen kyllä olevan lugejen ja niiden laittamisen aiheuttamaa ärsytystä, joka välillä (kuten juuri nyt) äityy ihan kunnon kivuksi. Mulla on tosi herkästi ärtyvät virtsatiet ja tulehduksia ärsyttävän usein. Soitan kuitenkin maanantaina klinikalle ja varmistan, että ei ole kyse jostain muusta.

Testaamisesta:

Minulla on testaamiseen ihan hirveä henkinen kynnys. En varmasti uskalla testata ennen torstaita - mikäli sinne asti päästään ilman että vuoto alkaa - jos silloinkaan. Elän toistaiseksi mieluummin epätietoisuudessa :ashamed: Kysyin aamulla mieheltä, että haluaisiko hän että testaamme etukäteen. Mieskin torjui ajatuksin heti eli haluamme selvästi molemmat siirtää asian käsittelyä mahdollisimman pitkälle.

Mutta lähipäivinä on monella ilmeisesti tarkoitus testata. Toivotaan oikein plussa-sadetta ketjuumme. Hurjasti onnea ja tsemppiä kaikille rohkeille testaajille! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mua on alkanut ihan hirveästi houkuttamaan tuo testailu! Varsinkin kun epämääräisiä oireita on paljon. Joko minulla on alkamassa flunssa tai sitten minulla on todella aikaisia raskausoireita! Tietenkin toivon ylikaiken raskautta, mutta en jaksa uskoa, että oireet olisivat näin selkeitä näin varhain, joten luultavasti flunssaa, mutta kuvailen oireita nyt kuitenkin.
Eli alavatsalla nippailee silloin tällöin, rintojen herkkyys on vähentynyt, mutta edellispäivänä alkoi "flunssa" keskellä päivää. Lämpö oli selkeästi korkeampi kuin normaalisti eli 36,9 astetta. Tätä on jatkunut kolmepäivää, mutta omituisinta "flunssassa" on se, että flunssainen olo on vain klo 12-15 ja iltaa kohden olo paranee, samoin aamuisin on hyvä olla. Eilen alkoi massiivinen päänsärky johon en uskaltanut mitään ottaa. Silti nukahdin kuin tukki ja nukuin todella hyvin todella monta tuntia. Ainoa herätys yöllä oli tunne että vuodon jotain. Pelosta sekaisin kiiruhdin vessaan varmistamaan ettei kuukautiset ole alkaneet, mutta minäpä vuosin normaalia runsaammin valkovuotoa, kirkasta valkovuotoa, eikä mitään lukemössöä. Aamulla hirveä nälkä ja söin kunnolla. Jälleen päänsärkyä ja yhtäkkiä meni nenä tukkoon ja hetken kuluttua alkoi nenä tihkuttaa. Puoliltapäivin söin kevyen välipalan ja minulle tuli TODELLA huono olo puoli tuntia tuntui siltä että oksennus tulee minähetkenä hyvänsä. Lähdin kuitenkin ystäväni kanssa arnoldsille ja vastoin kaikkea totuttua donitsin näkeminenkin sai minut voimaaan pahoin joten päädyin bageliin. Bagelin jälkeen puolituntia niin olo oli jälleen aivan normaali ja lähdimme shoppailemaan ilman päänsärkyä, nuhaa ja pahoinvointia! Tekeeköhän minun psyyke nyt tepposia?

minäkin haluan kuulla milloin muut testailevat ja laitetaanko myös millä testillä testailemme. Minulla on Predictoreja kaksi, ja en ole vielä varma milloin testailen. Olen ajatellut keskiviikkoa jolloin pp12. Houkutus on kyllä suuri clearbluen ostamiseen ja nopeampaan testailuun...

Onko siinä mitään perää että mitä kauemmin alkiota on kasvatettu sitä nopeammin se kiinnittyy? esim. kiinnittyykö alkio aina tietyn määrän jakautuneena esim. 32 soluisena tai jotain? Minullahan tuo solu oli 8 soluinen eli periaatteessa kolmenpäivän ikäinen eikö se silloin olisi voinut kiinnittyä jo pp3 ja näkyä nyt jo testissä? vai järkeilenkö nyt ihan hölmöjä?

Pimpam hurjasti onnitteluja sinulle!! Elät varmasti pilvien päällä tällä hetkellä!
Garfield jännitän sinun puolestasi ja toivon iloisia uutisia huomenna!
Mithril uskon, että sinua onnistaa nyt kun olet saanut kunnon tukihormonit ja pidettyä "limat" sisälläsi! Pidetään sitä nyt jo onnistumisen merkkinä!
Ross tule heti ilmoittamaan kun olet testannut! Jos ja KUN se näyttää plussaa juoksen minäkin pissimään testiin!:D
Linda ja Tinttara minkälaiset fiilikset, entä oireet ja milloin testaatte?
Mikä tilanne hopping ja herttakuningatar?
Jenna ja punahilkka Posiitiivisia terveisiä piinailuun!
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas!

Olipa kiva käydä taas lukeen teidän kirjoituksia :) En tiedä oikein itse tällä hetkellä mihin ketjuun mä kuulun. Tottunut oleen täällä ja ei tunne oloonsa kotoisaksi muualla :/ Toisaalta oon jo plussannu..
 
Hauveli ole täällä vaan, niin kauan kuin haluut :) Vedät meidän muut plussajunan mukaan!!!

Tiinu kyseli oireita: edelleen samat; turvottaa ja tissit kipeet :) Tänään kyllä tullut lisäystä, alavatsassa on yksi tietty piste, mihin aina välillä pistää. Ei kovaa, mutta niin että tuntuu epämiellyttävältä. Pistää varsinkin sillon kun nousee ylös, mutta välillä muutenkin. Ja myös sillon kun pissahätä, ja sitä riittää; viime yönäkin kaksi kertaa. Ehkä oon juonu liikaa.

Hitsi, mutta kyllä houkuttais testaus. onneks ei oo testejä kotona :) tilasin mammaksilta, ja päätin että testaan sitten kun tulevat.... alkuviikosta siis. Jännittää!
 
Mä taidan olla sellanen vellihousu, etten kuitenkaan uskalla testata vaikka niin uhoonkin....
Tinttaran plussasta mä oon jotenkin ihan varma, sun oireet on niin hyvät. Omasta negasta mä oon yhtä varma, nyt mulla on just sellanen ennen menkkoja olo. Olen kuitenkin jo asennoitunut niin, että pas hoitoihin mennään, ja se plussa tulee sitten aikanaan.
Hoppingin ja Garfielin puolesta jännittää niin pirusti. Meen aamulla seitsemäks töihin ja tulen katsomaan uutiset ennen sitä, toivoen parasta :)
 
Iltaa leidit!

Aika monella meistä alkaa olla jännät paikat käsillä ;). Toivon meille kaikille oikein plussa-vyöryä!

Mullakin alkaa testauskuume nousta, osaksi kyllä syytän siitä tätä palstaa :LOL:. Mulla on marketista ostettu kahden liuskan pakkaus jotain halpistestejä, jotka suorastaan huutaa vessan kaapista. Miehelleni ehdotin, että mitä jos kuitenkin huomenna testaisin heti aamupissasta ja hän totesi, että kannattaako mun edes testata, kun hänkin jo alkaa olla aika varma että ollaan plussattu. Mullahan ei suoranaisia oireita ole ollut muutamaan päivään ollenkaan ellei niihin lasketa sitä, että olen vähän väliä tippa linssissä milloin minkäkin asian takia. Mua itkettää tyyliin jotkut mainokset, frendien jaksot subilla (jotka oon nähnyt jo ties kuinka monta kertaa aikasemmin), surulliset asiat uutisissa televisiossa jne jne. Ja hei, oon oikeesti kaikkee muuta kuin herkkis! En edes muista, koska olisin itkenyt ennen muutamaa viime päivää. En tiedä aiheuttaako luget tollasiakin oireita??

No, jos tulee nega, aion testata sitten muutaman päivän päästä uudelleen. Mullehan siirrettiin 2 alkiota, joten jos molemmat on kiinnittynyt niin tuurilla saattais vaikka näkyä jo testissä :eek:. Mut tosiaan jos ei näy eikä plussaa tule niin en aio panikoida, koska on vielä niin aikaista.

Tulkaahan heti kertomaan tuloksia tai aikeita testata! Mäkin lupaan raportoida heti, kun on jotain kerrottavaa. Tsemppiä ja haleja kaikille!!! :heart:
 
Hyvää isänpäivä huomenta! Nyt toivotaan kaikki yhdessä, että ensivuonna juhlitaan kaikki isänpäivää jo nyytin kera!

Hauveli pysy meidän kanssa. Keskustelu on edennyt aina piinailufiiliiksistä, oireisiin ja nyt jo testailuihin ja osalla onnellisista myös plussaan! Joten miksikä ei jatkettais aina sen ylikin! Kyllä meilä juttua tuntuu riittävän ja olisi mukava jatkaa samassa porukassa pidempäänkin.

Testailijoille onnea!!!! Mä en uskalla vielä...
 
Heti aamusta kurkkiin olisko täällä testaustuloksia :) En minäkään osaa täältä pois pysyä, pakko jännätä teidänkin hoidot loppuun.
Monen oireet kuulostaa, niin lupaavilta. Itselläkin väsymys, tiheentynyt pissalla käyminen ja itkuherkkyys oli näitä.

Meillä muuten mies sanoi ihan yht´äkkiä kaupassa pp7, että "sä oot ihan varmaan raskaana, näytät aivan samalta kuin tyttöä oottaessa". Ja oikeessahan tuo oli.
 
Huomenta kaikille! Minunkin oli pakko heti hesarin luvun jälkeen syöksähtää tänne katsomaan, onko uutisia :)

Mukavaa hauveli ja pimpam, että pistäydytte katsomassa meidän kuulumisiamme. Mikä teillä on vointi ja fillis?

Jos pimpam sun mies näki, että olet raskaana, niin mitähän meillä sitten isäntä mahtoi nähdä: eilen kaupungilla kävellessämme hän tuoijotti minua hetken aikaa ihan hiljaa ja totesi sitten, että "Sulla on kyllä nyt jääny joku lääke ottamatta!" Menee kuulemma mielialat ja jutut sellaisissa sfääreissä, että arempia pelottaa :LOL:

Kaikkea hyvää kaikille meille!
 
Viimeksi muokattu:
No kyllä mä sit jään ehottomasti jännitteleen tänne teidän kanssa. Mukavempi kun tuttu porukka jo täällä :) Itellä ollu ihan hyvä olo, ruokahalu ja väsymys on kasvanut kovasti. Rinnat on entistä aremmat ja turvonnut jonkun verran lisää.

-Hauveli ja puppy rv 5+0
 
Heippa kaikille...

Minä testasin aamulla ihan puhtaan negan. :'( Kyllä otti päähän, isänpäivä alkoi itkulla. Ennakkoaavistus siis, ettei tämä hoito tuo tulosta, oli ihan oikeassa. Huomenna pitäisi mennä verikokeeseen, mutta en aio mennä. Verikoe on niin saakelin kallista täällä minun pikkukotikaupungissa, pari sataa kustantaa... Ihan turhaa rahanmenoa - kyllä tuo Clearblue on aivan riittävän tarkka ja tiedän, ettei tulos muuksi muutu. Lääkäri saa olla mitä mieltä tahansa päätöksestäni. Lääkkeet lopetin ja odottelen nyt menkkoja.
Meillä on yksi alkio vielä pakkasessa - sulatetaan se heti perään seuraavaan kiertoon. Mahdollisuus päästä siirtoon yhdellä alkiolla on häviävän pieni, mutta pakko se on sieltä pois sulattaa. En tiedä mitä sitten jatkoon. Mulla olisi tälle vuodelle lääkekatto täynnä, että tosissani tässä harkitsemme, jos vielä yhden koeputkihedelmöityksen koittaisimme, vaikka oli tarkoitus lopettaa kaikki hoidot tähän. En kyllä tiedä onko edes teoreettisia mahdollisuuksia ehtiä saada suunnittelukäyntiä tämän vuoden puolelle, niin että saisin lääkkeet tälle vuodelle ostettua. Aik tiukka aikataulu on kun ensin pitää tuo yksi alkio sulattaa. Mutta katsotaan.

Paljon onnea matkaan muille testaajille!!!

Ps. Meillä hajosi perjantaina tietokone (mies kaatui pahasti liukkaalla lattialla läppäri kädessään), joten sen vuoksi en pahemmin ole täällä näyttäytynyt enkä ehkä näyttäydy hetkeen. Saa nähdä saadaanko uusi kone kun soittelen huomenna vakuutusyhtiöön vai yritetäänkö vanhaa korjata.
 
Hoppingille kovasti voimia jatkaa tästä eteenpäin.
Mikä on Garfieldin tilanne? entä Herttakuningatar, oletko testaillut vielä uudelleen?
Lähipäivinä onkin monta testailijaa, toivotaan että niitä plussia ropisee. Perässä tullaan Punahilkan kanssa.
Itsellä ei ole edelleenkään mitään oireita, lähinnä ollut muutama menkkoja edeltävä vihlaisu, samalla tavalla meni viime hoidossa kun tuli nega.Mutta eipä kai sitä oireilua vielä tarvitse olla... Odotellaan, odotellaan vaan ja ollaan viikonpäästä viisaampia *Huokaus*
Mä sain viralliseksi testipäiväksi saman, kun muutkin 4.11. punktiossa olleet. Pitkän viljelyn takia siirto oli vasta 9.11. ja näin ollen näitä piinapäiviä testiin asti tulee vähemmän kuin muilla :p No, kokonaisuudessaan kuitenkin pitää odotella yhtä monta päivää. Ei tällä polulla löydy oikotietä onneen.
 
Moikka, tänään aamulla testattu nega. pp10.

Päivällä oli pahoja menkkakipuja. Nyt ei tunnu mitään. Viime hoidoissa oli tällainen mennkakipupäivä pp9, seuraava päivä oli vielä kivuliaampi ja sitä seuraavana alkoi vuoto. Yöt hikoilutti kovasti, niin kuin nytkin on hikoiluttanut. Lämmöt nousee hetkellisesti lugejen jälkeen. Päivällä on ihan normi olo, ei palele, ei siis ole enää lämmöt koholla. Eli eiköhän se täti kurvaa paikalle tiistaina. Näin luulen. En kiusaa itseäni enää testaamalla, vaan odottelen vuotoa. Jos se ei tule, niin sitten toki testaan torstaina (pp14).
 
Hopping olen todella pahoillani puolestasi! Toivon sinulle voimia!
Garfield samaa mieltä mansikkatytön kanssa! Piinaillaan vielä hetki!
Plussan testanneet minä päivänä saitte ekan plussan ja millä testillä!

Tänään alaselkä vihlonut...
Niin kovin tekisi mieli kurvaista apteekkiin hakemaan joku herkkä testi ja huomenna testata. En tuolla predictorilla uskalla ainakaan vielä. Mulla on ollut niin positiiviset fiilikset, että nyt alkaa tuntumaan siltä, että onko ne ollut liiankin hyviä! Hitto kun tää on raskasta!
 
Pahoitteluni Garfield ja Hopping.
Mulla olis pp10 huomenna, en tiedä testaanko, nega se kuitenkin on... Ihanaa kun Tiinu on niin positiivinen, ei siitä haittaa ainakaan tässä touhussa ole :)
Laittakaa kaikkia kuviteltuja ja todellisia oireita tänne, ok?
Mulla pp 9,
- menkkamaisia tuntemuksia silloin tällöin
- rinnat kipeät koskettaessa, (ei varsinaisesti nännit mutta se alue)
- nega-olo
Ei muuta, ei pahaa oloa, eikä turvotusta.
Mites muilla?
 

Yhteistyössä