Minkälaiset fiilikset alkionsiirron jälkeen?

Fiiliksiä jakamassa 9.11.2010

Herttakuningatar 2. ICSI, tuoresiirto 1.11.
Mithril 1. IVF 3. PAS siirto 4.11.
garfield, 2.icsi, tuoresiirto 4.11.
Tinttara83 1.IVF siirto 5.11.
Ross 1.ivf, tuoressiirto 5.11.
Tiinu85 1.IVF, 1.PAS, siirto 5.11.
Linda77 1.IVF, tuoresiirto 2 alkiota, siirto 5.11.

Plussanneet
:flower: Hauveli, hugsy, pimpam :flower:
 
Tervehdys, arvon naiset :)

Oon paiskinut tiiviisti töitä pari päivää, ja olipas täällä keskustelu käynyt kiivaana sinä aikana!
Oli ihan hyvä, ettei vähään aikaan ehtinyt ajatella näitä juttuja, nyt taas sitäkin enemmän, kun meneillään jo pp8 - HUI.

Lienee ok, että lisäsin itteni listalle! Tosin se kyllä hirvitti, koska oon ekana ja seuraavana testivuorossa, ja toi testaaminen hirvittää ihan kamalasti :( Nyt on pari päivää ollu menkkamaisia jomotuksia vatsassa, ja ne toikin tullessaan apean tappiomielialan. Mut en aio luovuttaa :)
Piti kysymäni, että noiden lisäks mulla on sellanen "ahdas" tunne alavatsassa, siis esim. kun kumartuu, tuntuu jotenkin täydeltä olo... : / ihan niinku piikittelyjen loppuvaiheessa, kun on munasarjat täynnä tavaraa... Onko kukaan muu huomannu tämmöstä...??!!! Ajattelin, että oisko toi nyt sitä paineen tunnetta, mistä kaikki puhuu, heh :LOL:

Lisäks kun on mietitty noita lugeja (itse asiassa juuri tässä makoillen vietän tota "lugevarttia") niin ite oon aatellu sen niin, että jos olis ratkaisevaa niiden tehon kannalta, että makailee, niin kyllä siinä pakkauksessa sit ois mainittu, että ehdottomasti makailtava rennosti laittamisen jälkeen... ja oon sit luottanu siihen, että vaik en aina voi yhtään makoilla, ni ne silti auttaa.

No, hyviä piinisfiiliksiä kaikille :) Nyt pitää taas rientää, mut oli tullut niin paljon tekstiä mun poissaoloaikana, että taidan myöhemmin tänään istahtaa alas ja lukea kaikki ajan kanssa läpi :)

Kohta hermoraunio Herttis PP8
 
Hugsy, on se sullakin aivan selvä plussa =) Tsempit huomiselle, vai saitko jo tuloksen? Eikä teilläkin ollut vaan yksi alkio hoidosta?

Tiinu85, juu todellakin toivon että toiveita herättää meidän onnenpotkut, ne kun voi sattua kelle vaan. Meillä on 2 ivf:ää takana, joista yhteensä vain 4 hedelmöittynyttä ja normaalia alkiota. Ekan hoidon tuoresiirrosta meillä on esikoinen. Yhtään top-alkiota ei ole tullut, vaan heikompia. Tässä hoidossa nyt plussasin ainoolla alkiolla.

Herttakuningatar, mä kutsun sitä paineen tunteeksi. Mullakin oli noita menkkajomoja ja vieläkin satunnaisesti. Piinan paremmalla puolella oot jo!
 
Pimpam, en saanu tuloksia vielä tänään. Soitin kyllä sinne, mutta tulokset ei olleet vielä tulleet. Huomenna sitten iltapäivällä soittavat mulle päin.

Meilläkin tuli tosiaan vaan yks alkio. Eikä edes ollut mikään täydellinen yksilö. Olen kyllä tosi iloinen jos huomenna verikokeesta saan vielä "hyväksyttävän" =)

Tsemppiä piinailijoille!
 
Mietinkin Hertta kuulumisiasi eka listaa kootessasi. En kuitenkaan laittanut tietojasi siihen, kun en ollut varma, haluatko "listailla" :) Hieno kuulla, että kaikki on hyvin ja piinailu jatkuu. Sinulla alkaa tosiaan olla homma pitkällä. Milloin ajattelit testata?

Minä roikun nyt täällä näköjään ihan urakalla :ashamed: Olen suoraan sanottuna aika hermona, koska edelliset kolme kertaa ovat tosiaan tyssänneet päivinä 5-7. On sellainen fiilis, että jokainen tunti ilman vuotoa tuntuu saavutukselta. Tiedän että tämä alkaa kuulostaa jo vähän skitsolta, mutta minkäs teet. Onneksi voi kirjoitella ajatuksiaan tänne; en viitsi rasittaa miestä jatkuvalla hermoilulla ja kukaan muu ei tästä yrityksestä tiedä eli tänne tulee sitten avauduttua. Nöyrimmät pahoitteluni :p
 
Mä roikun täällä sit vaan koko ajan :wave: Mulla on loma töistä eikä olis pahempaan vaiheeseen voinut sattua! Haluan töihin, jossa ajatukset ei pyöris koko aikaa masussa! Nää päivät kotona tuntuu ihan tuhottoman pitkiltä!
 
Liittyisin mielelläni tänne muiden piinailijoiden joukkoon. Tämä vaikuttaa mukavalta ketjulta ja onhan täällä jo muutama plussannutkin :flower:.
Torstaina 4.11. oli punktio, saaliina 11 solua. Pitkän viljelyn tuloksena tänään 9.11. siirrettiin kaksi blastokystia. Kyseessä oli siis 2.ICSI pitkällä kaavalla. Viralliseksi testipäiväksi sain 20.11. Tästä se alkaa...
 
Mithril Sitä varten täällä ollaan, että tänne just saa avautua :) Samma här, että ei montaa ole, kenelle avautua, vaan pari läheistä tietää, mutta ihan eri elämäntilanteissa ovat, niin en viitsi joka pv raportoida että no niin tänään on piinapäivä se ja se, ja tänään nipistää sieltä ja vähän ehkä tuntuu oudolta tuolta... jne jne :LOL: Enkä viitsi miehenkään niskaan kaataa kaikkea ihan niin usein ku haluaisin, kun hänkin varmaan ihan tarpeeksi tätä hermoilee jo itsekseenkin... Tsemppiä piinailuun :) uskon, että hermostuttaa vuodon kuulostelu. Mulla taas ei ala ennen lugejen lopettamista, eli mitään vinkkiä en oikein saa ennen testiä. Kaikessa on kai puolensa : /

Houkuttais testailla, mut ajattelin kerrankin sinnitellä... mulla veritesti la eli pp12, olis ollu vasta ma mutta lähdetään lomailemaan palmun alle, enkä pääse silloin... Nyt oonkin ihan kahden vaiheilla, että testailisko jo tässä matkan varrella, ja valmistautuis vähitellen huonoon tulokseen, vai rysähtääkö sit kerralla vkonloppuna. En vaan haluis lähtee lomalle sellasissa fiiliksissä, että mieluummin vetäs vaan peiton korville ja itkis... : / Mutta kaikkihan on mahdollista, niinkun pimpamkin sanoi, että noita onnenpotkuja voi tapahtua :heart: Voi voi, kun tapahtuisi...!!!!

Peukkuja tasapuolisesti meille kaikille!!!
 
Fiiliksiä jakamassa 10.11.2010

Herttakuningatar 2. ICSI, tuoresiirto 1.11.
Mithril 1. IVF 3. PAS siirto 4.11.
garfield ,2.icsi, tuoresiirto 4.11.
Tinttara83 1.IVF siirto 5.11.
Ross 1 .ivf, tuoressiirto 5.11.
Tiinu85 1.IVF, 1.PAS, siirto 5.11.
Linda77 1.IVF, tuoresiirto 2 alkiota, siirto 5.11.
Jenna-76 2.ICSI, tuoresiirto 9.11.

Plussanneet
:flower:Hauveli, hugsy, pimpam :flower:
 
Huomenta kaikille!

Tervetuloa mukaan Jenna-76. Tämä on tosiaan mukava ketju. Minä taidan olla ainoa, jolla välillä vähän flippaa :LOL: Hienosti on teillä hoidot sujuneet tähän asti. Saako kysyä syytä, miksi alkioita kasvatettiin noin kauan? Olen miettinyt tätä ennenkin, sillä jos olen oikein ymmärtänyt, esim. ameriikoissa siirretään pääsääntöisesti blastokysti-vaiheeseen kasvaneita alkioita. Meille siirretiin kaksi kaksipäiväistä alkiota, molemmat nelisoluisia, ja siinä vaiheessahan ei kai ihan oikeasti tiedetä vielä yhtään, miten alkio jakautumistaan jatkaa. Tokihan alkioita luokitellaan ja varmasti ihan pätevin perustein, mutta kun usein kuulee raskauden alkaneen heikkolaatuisella alkiolla tai epäonnistuneen huippulaatuisella.

Mukavaa päivää kaikille!

Mithril pp6
 
Moikka,

onko pms oireet tulossa... Kunpa ei. Nälkä, yöllä hikoilutti, rinnat arat. Nää on kaikki mulle tuttuja menkkoja enteileviä oireita. Toisaalta tänään aamulla on ollut etova olo, se ei ole "normaalia". Turvotusta ei ole, sekään ei ole normaalia, se yleensä kuuluu miun pms oireisiin.

Kunpa tietäisi, mutta ei voi kuin odotaa... Nyt on jo hieman epävarmempi olo kuin pari päivää sitten. Mutta edelleen positiivisin mielin. välilä vaan meinaa epäilys vallata mielen....

Hugsyllä selvä plussa. Hienoa! Käyhän kertomassa testin tulos.

garfield pp6
 
Viimeksi muokattu:
Mitrhril et todellakaan ole ainoa joka flippaa! Mulla on muuten tosi positiivinen fiilis, mutta tää pirun odottaminen alkaa käymään tosissaan hermoille! En muutenkaan ole odottajatyyppiä, vaan olen sellainen "kaikki mulle ja heti" -ihminen. Ja olen muutenkin aika "aktiivinen" eli koko ajan touhuamassa jotain, mutta nyt olen hyperaktiivinen, koska yritän koko ajan tehdä jotain, etten ajattelisi masuasukkia! Olen siis ajatellut tänään mahdollisesti aloitella joulusiivousta....

Mites muiden tuntemukset? Mulla ei ole mitään vihlaisuja eikä muitakaan vatsanmuljahteluja ollut. Ainoastaan alaselkä vähän jomottaa, mutta sekin voi johtua tästä koneella istumisesta :). Rinnat ovat alkaneet aristaa (johtuu varmaan lugeista) ja eilen kun vedin jumpparintsikoita päällle niin ne päättivät lämähtää kuin kuminauha suoraan nänneille. Kyllä meinas salin pukuhuone raikua ärräpäistä. Myös nukkumaan mennessä hyvän asennon löytäminen on vaikeaa rintojen vuoksi.

Miten olette muut elelleet nyt alkionsiirronjälkeen? Mä olen tehnyt kaikkea niinkuin ennenkin, käynyt jumpassa ja touhunnut. Liikunta on mulle yksi harovista hyvänolon lähteistä nykyään, joten ajattelen sen niin, että jos se lievittää mun stressiä niin se ei voi olla haitakskaan... Kysyin myös lääkäriltä saanko liikkua, kysyin erikseen uimisen ja spinnin ja body pumpin ja varmuuden vuoksi vielä ratsastamisenkin vaikken sitä edes harrasta :).
Vaikka liikun normaalisti niin huomaan että tietynlaisia pelkotiloja on tullut. Esim. kun käytiin miehen kanssa raflassa katsoin majoneesia ja mietin onko se suomalaista, tai voinko syödä tätä paneroitua mozzarella tikkua. Tänään aamulla söin lemppariomenaa red delicioussia (paksu myrkynpunainen kuori) ja tietenkin kuorimattomana, kuten aina, ja yht´äkkiä mieleen tuli et oisko pitänyt kuorii... Entäs hiusväri, uskaltaisitteko te värjätä kun asiasta ollaan niin montaa mieltä. Mun hiukset on meinaan kamalat ja mieli tekis kovin värjätä.
-huh- purkaus!

Niin ja tervetuloa Jenna

Tiinu pp5
 
Viimeksi muokattu:
Garfield Älä hirveesti kuuntele niitä pms oireita, ne helposti sekoittuu meidän lääkityksestä aiheutuviin tuntemuksiin. Minulla ei ole kahteen vuoteen ollut kuukautisia ja silti nyt voin sanoa, että tällä hetkellä oireet ovat samat kuin jos olisi kuukautiset. Ja tiedän, että nämä johtuvat vain lugeista, mullahan ei kuukautisia ole!
 
Moikka Garfield! Minulla ei myöskään ole minkäänlaisia oireita. Edes lugeista. Jos nyt jotain pitäisi sanoa, niin minulla on itse asiassa tavallista parempi olo: rintoihin ei koske yhttään ja olen jotenkin virkeämpi kuin normaalisti tähän aikaan kierrosta. Tämä on kyllä ihan mukava asia, sillä luget ovat edellisissä siirroissa aiheuttaneet minulle ihan hirveän olon. Voipahan nyt ainakin hermoilla hyvävointisena :)
 
Huomenta ihanaiset!

Heti haluan lohduttaa Garfieldia, että monilla raskausoireet saattaa olla hyvin menkkamaisia joten niiden perusteella ei voi välttämättä vielä mitään päätellä. Tuo odottaminen kyllä alkaa täälläkin välillä kiristeleen hermoja. Tiinu mäkin olen vähän sellanen hetimullekaikkitänne-tyyppi, joten tällasissa tilanteissa meitä koetellaan..

Mulla myöskin on alun yltiöpositiivisuus alkanut ailahdella välillä epätoivon puolelle. Ihan kreisi olo, kun saman päivän aikana on välillä onnensa kukkuloilla ja välillä masentaa. :rolleyes: Onneksi on tämä palsta ja te! Helpottaa oloa kummasti, kun saa avautua täällä ja vielä sellasille ihmisille jotka ymmärtää! :hug:

Mulla on sellasta juilintaa alamahassa, nipistelee oikealta puolelta. Tissit ei enää ole kipeät, hieman arat vaan. Toisaalta tämä IVF on ihan ensimmäinen ja ekaa kertaa myös käytän Lugeja, joten mistä mikäkin oire sitten johtuu, voin vaan arvailla.

Miksi nämä päivät kuluu nyt NIIIIIIN hitaasti??

Linda pp5
 
Mä käyn täällä myötäjännittämässä ja toivomassa kaikkien puolesta joka päivä. :) Itsellä toivottavasti siirto ensi viikolla, todnäk ma-ke, nyt jo testaan (tänään kp11). Muutamassa viime kierrossa ovisplussa tullut n. kp14-15 joten eiköhän se plussa viikonloppuun mennessä ilmesty. Hope.

Käyttääkö kukaan muu täällä lugejen sijasta Crinonea? Mä vaihdoin siihen kun kyllästyin lugejen kanssa sotkemiseen. Crinone laitetaan asettimella vaan kerran päivässä, aamuisin ja nimenomaan pitää olla liikkeessä sen jälkeen että imeytyy paremmin. Maksaa kyllä tuplasti sen mitä luget, mutta eipä kai se enää tässä konkurssissa tunnu. : / Niin ja mullekin tulee keltarauhashormonista kaikki mahdolliset raskausoireet... todella kurjaa kun lopputulos ei ole koskaan se toivottu kaikista enteistä huolimatta.
 
Flippailu taitaa, Tiinu, kuulua asiaan eli tehdään sitä hyvällä omalla tunnolla, ja kuten Herttakuningatar kauniisti totesikin, sen takiahan täällä ollaan! Kyselit tuosta kuntoilusta. Minäkin olen himokuntoilija (käyn normaalisti salilla nelisen kertaa viikossa + lenkit päälle), mutta nyt olen jättänyt kaiken kävelylenkkejä lukuunottamatta pois. Tiedän, ettei siitä varmasti olisi yhtään mitään haittaa (näin sanoi lääkärikin), mutta mies antoi jotenkin ymmärtää, että olisi parempi olla liikoja rehkimättä. Eli siis ihan hänen jännitystään helpottaakseni päädyin tähän. Vähemmän stressaavaa kuin yrittää selittää näitä kommervenkkejä miespuliselle henkilölle :)

Sen verran Garfield vielä noista oireista, että parasta olisi yrittää sulkea ne pois mielestä kokonaan, mutta täysin mahdotontahan se on. PSM-oireet ei varmasti kuitenkaan tarkoita vielä yhtään mitään :hug:

Linda Ajan hidastuminen piinailupäivinä on melkeinpä fysiikan lakien vastaista :)

Lady_Gigi Toivottavasti ovis löytyy :)
 
Oon kanssa samoilla linjoilla, että tänne palstalle on ihana purkaa fiiliksiä. Kukapa ne paremmin ymmärtää kuin ihmiset jotka on samassa tilanteessa! :)

Ja noista oireista vielä. Mulla ainakin oli siirrosta lähtien menkkamaisia jomotuksia mahassa. Sitten välillä ne hävis pariks päiväks kokonaan ja sitten oli taas joskus pp9 sellanen olo, että menkat alkaa justiinsa. Laitoin oikein siteen yöksi, kun olin niin varma että yöllä alkaa. Niin ja tissit mulla aristeli jossain vaiheessa, ihan samalla lailla ku ennen kuukautisia. Nyt ei niissä tunnu mitään ja muutenkin on ihan normaali olo. Mitä nyt oon jännityksestä kankeena kun odotan niitä verikokeen tuloksia... :eek:
 
Hei kaikille! :)

Tänne on tullut ihanan paljon uusia piinailijoita. Tervetuloa kaikille uusille ja onnea plussanneille! <3

Sain tänään verikokeen tulokset ja HCG arvo oli 280. Kaippa se on ihan hyvä :D Säikähdin kun jouduin toissailtana käymään oyssissa kovien kipujen takia mutta onneks ei ollut mitään vakavaa :)

-Hauveli ja puppy rv 4
 
Voi Hugsy :hug: Täytyy myöntää, etten tiedä, paljonko hcg-arvon pitäisi olla, mutta eikös sen nouseminen ole henkilökohtaista ja voi olla joskus hyvin hidstakin. Muistan silmiini osuneen juttuja, joissa alkanut ja onnellisesti edennyt raskaus ei näkynyt edes testissä vielä virallisena testipäivänä. Voimahali!
 
Lujia rutistushaleja sinulle hugsy! Toivottavasti arvo tuosta lähtee nousuun ja kaikki on hyvin. Aikainen testipäivä tuo pp12 vielä on, että on voinut hyvinkin jo nousta! Toivotaan, että ois sitkeä masuasukki kyydissä!

Mithril viime kemiallisen jälkeen mies ilmoitti ensikommentteineen, että se oli se sun sulkapallo! Niin, että ei se mies täälläkään mitään ymmärrä, mutta hieman valistettuani häntä pyyteli hän jo nöyrimmästi anteeksi. Oli kyllä kova isku miehellenikin ja jotenkin sekin piti purkaa. Ja tässä hoidossa hän ei ole tietenkään uskaltanut sanallakaan puuttua liikkumisiini. Mulle se on vaan joku outo henkireikä se liikunta. Siinä on se hetki jolloin en ajattele tätä ja toisaalta ainoa hetki jolloin ole tyytyväinen kehoni toimintaan (mulla on sentään kuntoa, vaikkei hedelmällisyyttä olekkaan).
Tosin nyt kun aletaan olemaan niissä hetkissä, että alkaa tuo alkion kiinnittyminen olemaan hollilla niin ajattelin hieman löysätä verikokeisiin saakka. Jos vaikka sauvakävely riittäisi...

Linda kyllä vertaistuki on verraton, täältä saa hetken aina rauhan hermoille!

Hauveli kiva kun käyt meitä moikkaamassa, käyhän jatkossakin kertomassa kuulumisia, ne ovat niiiiin ihanan positiivia!=)
 
Viimeksi muokattu:
Siinä on se hetki jolloin en ajattele tätä ja toisaalta ainoa hetki jolloin ole tyytyväinen kehoni toimintaan (mulla on sentään kuntoa, vaikkei hedelmällisyyttä olekkaan).
Aivan kuin minun ajatuksiani. Urheilu ja sen tuoma hyvä olo auttavat elämään tässä "huonosti toimivassa" kehossa (meillä lapsettomuus johtuu täysin minusta). Ensimmäinen reaktioni lapsettomuuden toteamiseen oli kuitenkin syömishäiriön laukeaminen. Tietoista se ei tietekään ollut, mutta kyse oli selvästi kyvystä kontrolloida omaa ruumista. Voi sitä onnen tunnetta ja voitonriemua, kun vaatekaupasta ei enää löytynyt tarpeeksi pieniä vaatteita ja ystävät ihmettelivät (todellisuudessa kauhistelivat) olemustani. Kaikkea se teettä...
 

Yhteistyössä