Minkälaiset fiilikset alkionsiirron jälkeen?

Mithril *huoh* uskomaton kommentti! Mutta antakaamme se anteeksi niille jotka eivät tästä tuskasta tiedä mitään.. Huomaa ettei niilläkään ole sanoja tähän kun tuollaisa möläyttelevät :/

Hauveli hana kuulla, tuota samaa tilannetta odotellessa.. :D

Mies löysi tänään tästä lapsettomuudesta (eli häneesä siis vika, siemenjohtimet "tukossa" joten simpat eivät pääse liikkuvina ulos) hyviäkin puolia kun halusi minua lohduttaa. Eli meillä on yksi pariskunta ystävänä jotka ovat kaksi vuotta yrittäneet lasta. (He eivät MISSÄÄN nimessä hakeudu hoitoihin) He selittivät tänään, että seksi maistuu jo puulta kun sitä pitää joka kuukausi kello kaulassa suorittaa ja täytyy pitkänkin matkan päästä tulla kotiin sen takia. No mieheni tänään keksi, että meillä ei sentään ole sellaista ongelmaa vaikka onbgelmia ja murheitä onkin. Me saadaan pitää seksi sellaisena romanttisena ja ihanana yhteisenä hetkenä jatkuvasti eikä tarvitse suorittaa mitään. Totta tietty tuokin meidän kohdalla :)
 
Onnea minunkin puolesta plussanneille, me muut tullaan toivon mukaan pian perässä!

Plussan saaminen testiin on aivan mielettömän hieno fiilis, tiedän kokemuksesta. Kolmesta viimeisimmästä raskaudesta yksi oli kemiallinen ja kaksi kohdun ulkoista (joiden seurauksena tuubat poistettiin, siksi siis IVF ainoa mahdollisuus). Mutta siis muistan joka kerralta sen mahtavan tunteen ja sen toivoisin jokaisen saavan kokea ja tietysti parhaimman mahdollisen lopputuloksen kera!!! Itsekin luotan siihen, että kyllä se plussa sieltä vielä testiin pärähtää. Koska muuten saitte ohjeen testata? Minulle hoitaja sanoi, että testata saa pp16. VASTA!? En tiedä voinko odottaa niin kauan, kärsimätön kun olen.. ;) Ja toisaalta täällä plussanneetkin saivat plussat testiin jo hyvissä ajoin. Onkohan se klinikka-kohtaista?

Vielä tuosta ihmisten möläyttelystä piti sanomani, että ihmiset on niin ajattelemattomia, kun jokin asia ei kosketa heitä. En usko, että tarkoittavat pahaa mutta saisivat miettiä ennen kuin avaavat suunsa. Minäkin kuuntelin hieman huuli pyöreänä, kun lääkäri sanoa tokaisi alkion siirron jälkeen, että:" Ensi kerralla sitten aloitamme suuremmalla annoksilla pistokset." Woooot??? Miten niin ensi kerralla? Olenko jo muka tuomittu epäonnistumaan?? Mutta sitten mietin, että lääkäri tietysti tarkoitti sanoa "jos tarvitaan seuraavaa kertaa..".

Olen laskeskellut jo mahdollista laskettua aikaa ja leikitellyt monenlaisilla ajatuksilla. Onneksi huomenna pääsee töihin niin saa muuta ajateltavaa!

Positiivisia ajatuksia kaikille! :heart:
 
Huomenta vaan!

Tervetuloa kaikille uusille, pitäiskö tänne tehdä sellain lista piinapäivistä? Musta ainakin on kivaa, kun ollaan Hugsyn kanssa piinailtu samoissa päivissä, verrattu oireita jne.

Nuo kommentit tuntuu herkässä mielessä välistä niin anteeksiantamattomilta, ettei tosi. Sitten, kun hetki on mennyt ymmärtää ja muistaa, että mitäpä nuo tästä tietäs. Vahva täytyy olla jaksaakseen kaiken, minä en aina ole ollut. Just eilen sanoin miehelle, että mun olo helpottuu niin paljon jos saadaan keskiviikkona hyviä uutisia. Odotat ja toivota jotain mihin sulla itselläs ei ole oikein mitään tehtävissä. Toivoa vaan hyvää onnea ja alkiota, joop. Mullakin viimeisessä alkionsiirrossa lääkäri lyttäs ihan maan rakoon. Edellisen hoidon tulos oli hänen mielestään suoranainen ihme. Ei niin huonolla alkiolla olis luullut onnistuvan. Eikä tämä ollut sen parempi. Puhui vaan seuraavan hoidon uusista lääkekokeiluista. Taidan varata hälle alkuraskauden ultran, jos sinne asti päästään. Meidän perheeseen tulee ihmeitä vaan..

Hugsy, mulla oli eri testi tänään, eikä siinäkään viiva ollut kontrolliviivan paksuinen. Jos huomiselle hakis sellasen clearbluen, en pysty oleen testaamatta.
 
Joku muukin on näköjään tänään aikaisin liikkeellä ;)

Pimpam Testasin clearbluella, nyt oli munkin silmään jo vahvempi viiva, mutta silti haaleampi kuin kontrolliviiva. Tänään pitää mennä verikokeeseen ja nyt oon ihan huolesta soikeena, kun jos se hcg on liian matala... :|

Viimeeksihän oli just niin että testasin haaleita plussia jotka vahvistu, hcg oli pp12 vain 30,5. Sitä seurattiin viikon välein, kunnes ultrassa nähtiin alkio. Mutta se oli yhtä PIINAA!! En kyllä kestä jos joudun samaan rumbaan uudestaan.. Loppujen lopuksihan raskaus jatkui, kunnes sitten todettiin se huima niskaturvotus. Nyt tietty aattelen että jos taas on matalat arvot, niin onko siinä taas jotain häikkää..

En ees haluis mennä koko verikokeeseen.
 
Hugsy kyllä siinä viiva näkyy, eli ainakin jotain on tapahtunut. Nyt toivotaan vaan, että kaikki menisi hyvin ja HCG todellakin olisis noussut.

Kaikki sympatiat teille hugsy ja pimpam ja muillekin "haamulaisille"! On kamala tunne kun tietää, että se on niin lähellä, mutta kuitenkin niin kaukana. Sen vuoksi minä en varmaan uskallakkaan testata ennen sitä ultimatetestingpäivää, koska pelkään niin pirusti, että viiva olisi sellainen "ota tästä nyt selvää" -viiva. Kaikkein helpointa on selvä viiva, joko raskaana tai sitten ei ollenkaan raskaana, jolloin voisi jo aloittaa iloitsemisen tai surutyön. Haamuista tulee vain entistä epävarmempi olo. Viimekertaisen kemiallisen yhteydessä olin viimeset neljäpäivää (joiden aikana haamu näkyi) aivan rikki, tunteet heitti sellaista vuoristorataa, että se vaikutti jo fyysisestikin järjettömänä pahoinvointina.

Mutta uskon vakaasti ja toivon sydämmenipohjasta, että teillä on nyt kaikki hyvin ja että saatte sen nyytin syliinne "jo" tästä hoidosta!! Me muut piinailijat tuetaan teitä täällä täysillä hugsy ja pimpam!

Ja se piinalista oli varsin hyvä ehdotus! Minulla pp3 ja vielä pitkä piina edessä. Hoitojen suhteen fiililkset vieläkin positiiviset, mutta muuten kotona myrsky päällä kun tuntuu että tuo miehen puolikas ei nyt tue kunnolla!
 
Hauskaa hugsy, kun olit laittanut testin kuvan tänne ketjuun. Tuli tosi hyvä fiilis :)

Lista on hyvä idea. Ehdotus: tietojen kokoaminen olisi helpointa, jos kaikki listalle haluavat laittaisivat ketjuun viestin, jossa omat tiedot ovat tyyliin

Mithril: 1. IVF 3. PAS siirto: 4.11.

Minulla on nyt siis meneillään 4. päivä. Kävin läpi parin vuoden takaisia ketjuja ja viime siirrossa vuoto oli alkanut jo pp 5. Tämän olin jo autuaasti ehtinyt unohtaa. Eli entistä hermoja raastavammaksi muuttui alkuviikko. Sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee :LOL:
 
Heips!
Joku kyseli turvotuksesta? Joo-o, löytyy!!! Just kun punktion jälkeen laski, niin heti kohta tuli takasin. Mies oli jo ihan huolissaan tyyliiin "nytkö sulla kertyy sitä nestettä ja sun tarvii mennä sairaalaan?". Jep ;) Voi raukkaa..

Kun tää hoito alkoi, olin varma että nyt sitten tehdään tuloksia, tää onnistuu. No, nyt pp3 oon ihan varma, että paskat, ei tästä mitään tule. Toisaalta, insseissä olin melkein kaikissa ihan varma että onnistuu, mutta ei onnistunu. Josko tämä oliskin siis hyvä merkki...? miten ihmeessä tän ajatuksen sais siirtymään jonnekin muualle???

Ja näistä ihanista kommenteista. Yksi tuttava harmitteli, kun on NIIN hirveätä kun on huono olo kun on raskaana ja oli NIIN hirveetä kun vasta neljännestä kierrosta tärppäs, oli kuulemma jo ihan epätoivoinen!! Huhhuh.:kieh:
 
Moikka,

täällä pp 4. Ei mitään oireita, ei yhtään mitään. Nännien arkuuskin on hävinnyt, vissiin pregnyl haihtunut kehosta. Ei myöskään turvota! Ihanaa kun punktion jälkeen kroppa palasi normaaliin, eikä se ole siitään muuttunut. Imeytyyköhän mulla luget kunnolla? Mulla niitä palleroita 3 aamulla, kolme illalla. Valuvat hyvin herkästi ulos. Niin teki viimeksikin.

Nyt aion testata jo perjantai iltana (pp 8) eka kerran. Ihan vaan sen vuoksi että pääsen edes joskus käyttämään testiä. Viimeksi vuoto alkoi pp11.

Meidän klinikalla ei edes tehdä veritestiä!!! Eli jos tulee haalea plussa, niin sen kanssa täytyy sitten kärvistellä ultraan saakka... Huh huh.

garfield, 2.icsi, tuoresiirto, pp4
 
Moikka,

pp 3, turvotusta ei juurikaan ole. Nännikipua on jonkun verran jäljellä, Pregnylistäkö se johtuu? Hiukan on vatsaa tänään juilinut, voi olla myös kuvittelua.
Mulla on Lugeja kaksi illalla ja yksi aamulla, ja Estradot laastari, onko kellään muulla tota Estradot laastaria???
Meidänkään klinikalla ei puhuttu mitään veritestistä (VL Turku), ja tosiaan ajattelin että tarvii varmaan testata ajoissa, et pääsee testailemaan jos vuoto kuitenkin alkaa....
Mulla ei ole mitään muuta mielessä, vaan tää piinailu, enkä osaa yhtään veikata lopputulosta.
Se kuitenkin antaa toivoa että tässäkin ketjussa on noita plussia!! Tosiaan toi Hugsyn kuva toi hymyn huulille, plussa se on :)
Tinttara ajattelitko testata etukäteen? Meillä ois sunnuntaina (isänpäivä) pp9, silloin saattais jo jotain näkyä jos on näkyäkseen....
Tsemppiä ja plussia kaikille !!!!

Ross, 1.ivf, tuoressiirto 5.11, pp3
 
Tiinu85 1.IVF, 1.PAS, siirto 5.11, pp3

Kysyin noista lugeista lääkäriltä ja se sanos että kyllä varmasti imeytyy se mikä on tarvis, riittää kun vartin ovat sisällä... Tänään iski yht´äkkiä hirvee kakkoshätä heti lugejen laiton jälkeen siinä sitten kärvistelin ton 15min. että pääsen helpotukselle ja niin tuli sitten helpotuksen myötä suurin osa lugemössöstäkin ulos :LOL:!

Mulla myös estradot käytössä. Aloitin niillä limakalvon kasvattelun, ei kasvanut tarpeeklsi joten sain rinnalle zumet. Nyt pelkkä estradol, lääkäriltä kysyin niistäkin niin saa mennä uimaan ja kevyt saunottelukin on sallittua.

Mulla vieläkin positiivinen fiilis. Hassua on se että olen aina ajatellut että saadaan tyttö ekana, nyt tuli yht'äkkiä sellanen tosi vahva fiilis eilen että sielä se poju kasvaa!! Hassu tunne! Mutta ei mullakaan ole minkään näköisiä tuntemuksia, muuta kun hillitön turvotus.
 
Tiinu: ai vartti! No siinä on tarpeeksi konkreettinen kriteeri. Tähän mennessä olen vain saanut neuvoja, että "nopeasti" se imeytyy, ja ei siihen kauan mene, ja ei haittaa jos valuu. Mutta mikä on se nopeasti? Ärsyttävää kun ei saa tarkkoja ohjeita.... :confused::kieh:

Mutta siis vartti, oikein hyvä, pidän tuosta kiinni. Itse sain tänään jotenkin kummallisesti työpaikan vessan istuimen renkaan sotkettua lugemössöön. Siis kauttaaltaan. Älkää kysykö miten, en osaa sanoa. Sitä vaan oli yhtäkkiä joka puolella.... Mutta putsasin tietysti!!! Onneksi huomasin... :LOL:

Munasarjoja särkee. pp4
 
Heipsan!
Minä taisin vähän liian aikaisin liittyä tähän piinailija pinoon, eli poistun nyt odottelemaan uusia tuulia..
Tänään aamulla labratäti soitti ja kertoi että meidän saaduista 16:sta munasolusta YKSIKÄÄN ei ollut hedelmöittynyt!!! Silloin keräypäivänä se labraihminen sanoi että mieheni näyte saatiin sulatettua ja se oli ihan ok, eli se ei ollutkaan ihan ok.. meille sanottiin, että enskerralla sitten otetaan tuorenäytteestä! Voi että kyllä sapetti, ja vielä kun me oltiin kokoajan molemmat sitä mieltä ettö tuoreesta näytteeestä olis parempi, mut meille väitettiin et pakasteesta otettu on ihan yhtä hyvä, noh tänään aamulla se puhui ittensä pussiin ku nyt se ei enää ollutkaan yhtä hyvä.. Arggghh...

Nyt täytyy miettiä jaksaako tuon koko satsin käydä uudelleen läpi ja mistä saa ne voimat siihen.. Hoidot siirtyy ensivuoden puolelle, eli tässä on nyt ainakin 2kk odottelua.. Huhhuh..

Toivottelen kaikille onnea!!
 
Voi Sartsa :( Olen todella pahoillani :hug: Tämä touhu tuppaa olemaan tuota odottelua odottelun perään ja jos jotain olen oppinut niin sen, että vastoinkäymisiä saattaa ilmetä niissäkin vaiheissa, minkä piti olla itsestään selviä. En osaa muuta sanoa kuin että antakaa itsellenne aikaa (meilläkin päättyi juuri melkein kahden vuoden tauko hoidoissa) ja sitten vaan kohti uutta yritystä kun voimat taas riittää.
 
Fiiliksiä jakamassa 8.11.2010

Mithril 1. IVF 3. PAS siirto 4.11.
garfield, 2.icsi, tuoresiirto 4.11.
Tinttara83 1.IVF siirto 5.11.
Ross 1.ivf, tuoressiirto 5.11.
Tiinu85 1.IVF, 1.PAS, siirto 5.11.

Plussanneet
:flower:Hauveli, hugsy, pimpam :flower:
 
Tässäpä lista. Toivottavasti kaikki ovat mukana ja kaikkien tiedot oikein :) Korjatkaa, jos sähläsin jotain ja lisätkää itsenne mukaan, mikäli en osannut poimia tietoja kaikilta.

Kertoilkaahan vointejanne. Itselläni on ihan normaali olo. Edes luget eivät tunnu aiheuttavan sen kummempia oireita. Mahaa kyllä vihloo aika ikävästi ja tämän muistelin aikaisemmin alkaneen vasta tuossa pp 6-7. Ehkä tupla-annos lugeja kummittelee.

Kaikkea hyvää kaikille meille :heart:
 
Iltaa kaikille!

Pahoittelut Sartsalle ja voimahaleja :hug:.

Täälläkin löytyy turvotusta mahan ja lantion seudulta. Jospa se siitä onnellisesti jatkuisi.. ;) Mulla oli Pregnylistä rinnat kipeät mutta se meni ohi muutamassa päivässä. Nyt on taas rinnat kipeät hieman ja tänään töissä tunsin lupaavaa juilintaa alavatsassa. Tai sit ne oireet johtuu Lugesteroneista. Mä laitan niitä kolme aamulla ja kolme illalla. Klinikalla käskettiin käyttää kuuri loppuun eli 20 pv pitäis niitä käyttää. Mulle muuten sanottiin, että puoli tuntia pitäis makoilla laiton jälkeen. Mietinkin, että varsinkin aamuisin se on aika pitkä aika, jos pitää aikaisin töihin. Eli mäkin alan noudattaa tuota varttituntia :D.
Jännä muuten miten eri klinikoilla annetaan eri ohjeita, olen myös näiltä palstoilta lukenut, että samallakin klinikalla saatetaan antaa eri ohjeita samoille ihmisille eri hoitokerroilla. Menikö sekavaksi.. ? :ashamed: Tokihan jokainen on yksilö ja meidät tulee myös sellaisina hoitaa.

Kärsimätön Linda77 pp3
 
Fiiliksiä jakamassa 8.11.2010

Mithril 1. IVF 3. PAS siirto 4.11.
garfield, 2.icsi, tuoresiirto 4.11.
Tinttara83 1.IVF siirto 5.11.
Ross 1.ivf, tuoressiirto 5.11.
Tiinu85 1.IVF, 1.PAS, siirto 5.11.
Linda77 1.IVF, tuoresiirto 2 alkiota, siirto 5.11.

Plussanneet
:flower: Hauveli, hugsy, pimpam :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Voi Sartsa00 oon pahoillani puolestanne :hug: Toivottavasti löydätte voimia uuteen yritykseen ja kaikki sujuisi paremmin.

Mun oli pakko ostaa viikkonäytöllinen digitesti, kun noiden viivojen vahvuuden arvioimiseen meni hermot. Tällästä se hetki sitten näytti =)



Huomenna sitten jos malttais olla testaamatta, kun on se verikoe ja tuloksen saa heti iltapäivällä.

Mulla on edelleen tätä turvotusta, näytän kuin oisin pidemmälläkin. Vaikeeta valita vaatteita töihin, ettei saa pitkiä katseita.

Hugsy, Saitko sinä huomenna myös verikokeen tulokset?

Ai niin täällä käytössä eri tukilääkitys, Crinone. Oon laittanut sen töissä aamu ysiltä, kun katsoin tuota 12 tunnin väliä. Eli ei siis mitään makoilua sen jälkeen, kait se nyt edes hiukan on imeytynyt.

Ihanaa päivää ja piinailijoille tsempit!
 
Sartsa: Olen todella pahoillani puolestanne! Tuhannesti myötätuntoa ja voimia teille!

Linda: Sillon tuoresiirrossa mulla oli luget 14päivää, mutta nyt passissa pitäis jatkaa aina raskausviikko ysille saakka. Mä en ole ottanut enää hirveetä paniikkia niiden imeytymisestä, koska olen huomannut, että vaikka aamulla tulisivatkin jonkin verran ulos, niin silti iltaisin on vielä sormet valkoisina kun niitä iltapillereitä laittaa. Ja onhan normaalissa hormonikierron erittymisessäkin piikkejä.

Pimpam: Onnea tuhannesti. Eikö teillä ollut jo yksi lapsi onnistuneesta hoidosta? Ja alkiotkaan eivät tainneet olla ihan huippuluokkaa? Vai sekoitanko johonkin toiseen... Mutta jos näin oli, niin sinä luot kyllä toivoa meihin muihinkin!=)
Käykäähän sitten vielä kertomassa verikokeiden tulokset pimpam ja hugsy!
 
sartsa: voi rähmä... :headwall:

Täällä ei oikein mitän oireita, tai ehkä sittenkin. Ei tässä enää tiedä mikä on oire ja mikä ei... Rinnat aavistuksen kipeät reunoilta, ihan niinkuin mulla aina ennen menkkoja. Aamulla tuli kiinteää limaa, jonka kärjessä hieman hyytynyttä verta. Ja aamulla vuosi verta nenästä, mutta menin kyllä kaivelemaan sitä!! Luget ei oikeen "mahtuneet" paikoilleen, oli jotenkin paikat turpeessa tuolla... Muuten turvotusta ei ainakaan näin aamusta ole.

Garfield pp5
 
Sartsa: Voi harmi! Oon tosi pahoillani teidän puolesta.. Jaksamista! :hug:

Mithril: Hieno lista! =)

Pimpam: Tossa testissä ei jää kyllä mikään enää epäselväks! :) Mä kävin eilen aamulla töihin mennessäni ostamassa vielä clearbluen (ai miten niin oon testiaddikti? :LOL: ) ja töissä sitten iltapäivällä tein neljän tunnin pidättelyn jälkeen uuden testin. Tässä tulos:



Paljon selvempi tulos kuin aamulla!! Kyllä mä nyt tohon tyydyn ja jään oottamaan niitä verikokeiden tuloksia. Kävin siis eilen aamulla täällä omalla paikkakunnalla verikokeessa, josta näyte lähetetään helsinkiin naikkarille ja sieltä sitten keskiviikkona soitetaan tulos. Eli tavallaan turhaa oottelua pari päivää siinä välissä. Ajattelin että yritän ehkä tänään soittaa naikkarin labraan, jos saisin vaikka sen arvon tietää jo tänään..

Meillä on muuten luget käytössä, 1kpl 3 kertaa päivässä. Oon laittanu aina aamulla herättyäni, enkä oo kyllä mitenkään jääny makoilemaan sen jälkeen, vaan ihan normaali aamutoimia tehny. Päivällä laitan töissä ja illalla laitan sitten ennen nukkumaan menoa. Ei meille ees oo sanottu, että pitäis lepäillä sen jälkeen..

Oireista sen verran, että mulla ei oo mitään oireita! Ei mitään. Joskus pp7-8 aikaan oli vielä rinnat vähän kipeet, mutta nyt nekin on ihan normaalit, ei ees pinkeet. Sen takia aattelinkin ettei oo tärpänny, ku viime raskaudessa ne oli tosi kipeet ja pinkeet.

Tää lähtee nyt töihin. Mukavaa päivää kaikille! :flower:
 
Noista positiivisten testien kuvista tulee niiiin hyvä fiilis :) Rutistuksia, hugsy ja pimpam :heart:

Itse en ole koskaan saanut raskaustestiin minkään valtakunnan viivaa tai edes viivan varjoa. Enkä itse asiassa ole hoitojen aikana (muistaakseni) edes testannut kertaakaan, koska vuoto on aina alkanut niin selvästi. Mutta ihanaa nähdä, että viiva raskaustestissä ei ole urbaani legenda =)


Linda:
Minulle ei ole koskaan annettu lugejen kanssa muita ohjeita kuin annostus ja laittoajat. Lääkäri varoitteli akoinaan, että lääkkeen ulosvaluminen on epämiellyttävää, mutta ihan asiaan kuuluvaa. Eli kyllä se lääke ehtii imeytyä :)

Garfield Mehän mennään näköjään ihan samoissa päivissä. Hassua, mutta minullakin vuoti nenästä verta eilen :) Olen noiden oireiden ja olojen kanssa joutunut moneen kertaan huomaamaan, että luget tekevät vaikka mitä (lämmön nousua, vihlaisuja alavatsaan, rintojen arkuutta, huimausta, kuvotusta, väsymystä - Name it, I got it....) Nyt tosin on onneksi jotenkin helpompi olo. Rinnat ainakaan eivät ole tuskallisen arat.

Mukavaa päivää kaikille! :xmas:
 
Heippa kaikille!
Sartsa oon pahoillani!:hug:

Lugeista... Ei mulle sanottu, että pitäisi makoilla niiden laiton jälkeen (mulla siis 200mgX3), enkä olekaan makoillu. Laittoajat on kanssa menny vähän niin ja näin, en oo juuri kelloa vilkuillu... Mutta tuntuu ne silti sisällä pysyvän, sormi "mukavasti" kuorrutettu valkoiseksi kun työntää lugen sisään...:ashamed: ei kovinkaan herkkua.

pp 4 (piti oikein miettiä, unohtu jo... ) tuntemukset: Edelleen turvottaa, ja rinnat kipeet. Siis todella kipeet. Näillä mennään.

Ross hui, sä oot miettiny jo testailuja...!Mä en oo sellasta uskaltanu! Mun fiilikset nyt on että testaan vasta sitten kun pitäiskin; pelottaa ajatus että nyt jo revitään näistä pilvilinnoista alas :( Mutta katsellaan, mun mieleni on tunnetusti muuttuvainen ;)
 

Yhteistyössä