Minkälaiset fiilikset alkionsiirron jälkeen?

Sovittu! :) Toivotaan että viivat ois huomiseks vähän vahvistunu. Mua vähän pelottaa kun viimeeks viivat vahvistu tosi hitaasti ja hcg oli vaan 30,5. Toivon että nyt olis selkee viiva jo huomenna. Mutta nyt keskityn täksi päiväksi muihin asioihin, palataan huomenna!
 
Onpas täällä mahtava meininki :) Pidän niiiin hurjasti peukkuja, että molempien viivat vain vahvistuvat vahvistumistaa :heart:

Itse heräsin aamulla kuukautiskivun tapaiseen kovaan kipuun. Valittelin jo ketjuun liittyessäni, että en haluaisi edes ajatella koko piinailua, mutta täysin mahdotontahan se on: kaikkia tuntemuksia ja oloja kuuntelee ja tarkkailee taas ihan edelliskerroilta tuttuun tyyliin :headwall:
 
Oi kun täällä on ollut jännittävät tunnelmat! :) Kyllä ne tosiaan varmasti vahvistuu. Soitin eilen hoitajalle vl:ttoon ja sanoin et normaalia et viivat täs vaihees vielä haaleat mutta mulla kuulemma sellaset lääkkeet että ei vääristä tuloksia joten pitäs ihan oikea plussa olla :) Onnea kaikille hoitoihin!! :)

-Hauveli ja puppy pp11
 
Ihania uutisia hugsy ja pimpam! Kyllä ne viivat vahvistuvat ja jos tänään jo näkyi haamu niin kyllä huomenna jo näkyy kunnon viivat ihan varmasti.

Mulla pp2 eikä mitään tuntemuksia, kuten ei kuulukkaan. Mutta outoa on se etten oikeesti edes ajattele koko asiaa. Jotenkin varma fiilis että kyllä se nyt onnistuu. Hui, en uskalla edes ajatella millainen romahdus tulee jos epäonnistuukin, mutta nyt sellaista ei edes ajattele kun pää on niin täynnä onnistumista, ettei romahdus/epäonnistuminen ole edes mahdollista. Ja koska "tietää" eli toivoo, että nyt onnistaa niin ei erikoisemmin edes kiinnitä huomiota olotiloihin. Mutta tämä on tietenkin vain tämän hetken tunne. Huomenna tilanne voi olla ihan toinen!!
 
Kannattaa pitääki se positiivinen asenne päällä :) Menee jotenki aikaki nopeemmin x) Itel oli aluks kans ettei oikein ees ajatellu koko juttua, jotenki vaa aatteli et no siel se on.. ja jatko vaa elämistä :D nyt ku tehny testejä nii ressaa joka asiasta xD

-Hauveli ja puppy pp11
 
Mäkin kannatan positiivistä mieltä ja asennetta!
Ekassa hoidossa miehen kanssa me ei uskottu mihinkään muuhun kuin onnistumiseen. Mies otti musta valokuvan siirrosta tullessamme "vaimoni ekaa päivää raskaana". Sillloin olis myös pudottu korkealta ja kovaa, jos ei olis plussaa tullut.
Kevään passiin en uskonut ja alusta asti oli tunne, ettei onnistu. Ja niinhän siinä kävi.
Tähän hoitoon lähtiessä olin taas aivan varma tunne, että tää on se onnistuva hoito. Sitten kun alkiot oli ihan kelvottomia ja jäljelle jäi yksi huonon laatuinen, toiveet ropisi. Pessimismiä lisäsi se, että tyttömmekin sai alkunsa toosi huonosta alkiosta. Eihän se salamakaan kahdesti samaan paikkaan iske-ajatukset valtas mielen.

Jännittää kovasti huomis aamun testaus.. Tän aamun testissa se viiva edelleen näkyy vaikka päivän aikaan onkin haalistunut.
 
Täällä ilmoittautuu uusi piinailija, toivottavasti mahtuu mukaan! En ole aikaisemmin tänne kirjoitellut mutta, kun luin tätä ketjua pystyin niin samaistumaan teidän tuntemuksiin ja pakko oli rekisteröityä =).

Minulle tehtiin alkion siirto eilen eli onko tämä nyt sitten pp1? Olen ensimmäistä kertaa mukana tässä tunteiden vuoristoradassa, eli siis eka IVF on takana ja nyt jännitetään miten käy. Oltiin lääkäreiden kanssa puhuttu ja miehenkin kanssa alusta asti päätetty, että vain yksi alkio siirretään, jos sinne asti päästään ja järkytys olikin melkoinen, kun lääkäri ilmoitti ennen siirtoa, että kaksi alkiota olisi valmiina siirtoon :O. Meillä oli pitkä kaava ja lääkkeinä suprecur+gonal-f+pregnyl. Piikitin aikalailla maksimimäärän päiviä (12pv) ja annostus tuplattiin puolessa välissä. Silti saalis oli vain neljä munasolua. Kolme hedelmöittyi, joista yhdessä oli monitumaisuutta eli meni roskiin. Jäljelle jäi yksi hyvä ja yksi rupunen. Sitä rupusta ei kuulemma olisi pakastettu, joten lääkäri oli sitä mieltä, että kannattaa siirtää kaksi, koska se huonompi voisi tukea sitä parempaa. Nyt siis kaksi palleroa köllöttää turvonneessa massukassa :D Ja kuulemma äärimmäisen epätodennäköistä, että molemmat kiinnittyy ja tulisi kaksoset.

Plussaa toivon meille kaikille ja leppoisaa lauantai-iltaa!
 
Joo minäkin tuolla hieman hätäilin noiiden pp-päivien kanssa eli olen vasta tänään pp2. Huomatkaa kellon aika, piti tulla ennen töihin lähtöä vilkuilemaan onko tullut lisää plussauutisia!!=)
Onnea kaikille! Ja tervetuloa Linda!!
 
Toka testi tehty. Kyllä se pystyviiva siinä edelleen näkyy, mutta edelleen haalea. Hyvin samanlainen ku eilen. :headwall: Miehen mielestä se on vähän vahvempi ku eilen... Luulin että olis ollu jo ihan selvästi vahvempi..

Mites Pimapam?
 
Toka testi tehty. Kyllä se pystyviiva siinä edelleen näkyy, mutta edelleen haalea. Hyvin samanlainen ku eilen. :headwall: Miehen mielestä se on vähän vahvempi ku eilen... Luulin että olis ollu jo ihan selvästi vahvempi..

Mites Pimapam?
Viiva näkyy , on hippasen vahvempi kuin eilen. Kuitenkin ihan selvä, ei tarvii tihrustella vaikka haalea onkin.
Onko sulla verikoetta, milloin?

Raskaushormoni tuplaantuu muistaakseni jotenkin niin, että testaamista suositellaan joka toinenpäivä. Eli välttämättä tänään ei olis yhtään sen vahvempi, vaan vasta huomenna.

Testaatko huomenna?

Mulla ainakin on sellanen olo, että raskaana ollaan!
 
Mulla on veritesti huomenna aamulla, mutta tuloksen saa vasta keskiviikkona.

Kyllähän siinä testissä näkyy ihan selvä +, vähän himmeämmässäkin valaistuksessa, mutta haalea se pystyviiva on. Siinä ohjepaperissa kun on ne mallikuvat, niin se c olis lähinnä.

Onko sulla mitään oireita? Mulla ei mitään. Tai no, ihan satunnaisia ohimeneviä menkkamaisia fiiliksiä, mutta siinäpä se.

Yks testi vielä on, aattelin huomenna tehdä senkin pois, sitten jään oottamaan verikokeen tuloksia. Meinasitko Pimpam testata vielä?
 
Mulla on varmaan C:n ja B:n väliltä viiva. Veritestiin meen vasta keskiviikkona, saan tuloksen heti iltapäivällä. Pakko varmaan testata nää välipäivät, ettei se plussa mihinkään katoa ja näkee hiukan vahvistuuko se ollenkaan.

Viime raskaudessa en kyllä saanut kontrolliviivan vahvuista pystyviivaa edes pp14.

Oireita, joudun aamuyöstä käymään pissalla mitä ei tapahdu koskaan. Ja sitten noita menkkatuntemuksia. Koko ajan tuntuu, että housut on märkänä. Joko tuo Crinone valuu tai sitten reippaamman puoleisesti valkovuotoa. Siinäpä ne.

Tosiaan kun tää Clearbluen testi ei oo niitä herkimpiä edes. 10iun testillä tulos olis varmasti vahvempi.
 
Sunnuntaihuomenia kaikille!

Tervetuloa, Linda! Kiva kun tulit mukaan piinailemaan =) Mullakin on tosiaan eka kerta kun liityn mihinkään pinoon, takana inssejä, ICSI, PAS, ja nyt meneillään toisen ICSIn PP6. Meillä tehtiin lyhyen kaavan mukaan ku mulla kasvaa aika hyvin folleja aiempien kokemusten mukaan, nyt vaan kävi niin että kaks kasvo hurjaa vauhtia, olivat isot jo 0-ultrassa, ja sit kokonaissaalis jäi pieneks. Yks hyvä vaan saatiin kyytiin, eikä pakkaseen mitään. Teillähän on ihan hyvin asiat, mekin ois tällä kertaa saatu 2 alkioo kyytiin - sain jo lääkärinkin lämpiämään asialle, mut sit kohtalo päätti toisin ;)

Tää on muuten hyvä ketju liittyä, kun tulee näköjään noin paljon plussia =)

Mulla tosiaan pp6 ja alkaa hermostuttaa, kun ei ole MITÄÄN oireita edelleenkään. Tiedän, ei se mitään tarkoita, mut kun monilla on vaikka mitä lupaavaa jo tässä vaiheessa...!!! : /
Ainoa, mikä mulla on eri lailla ku aiemmin, on, ettei ole mitään menkkakipuja. Punktiosta on yli viikko, ja mul on aina aiemmissa kierroissa tullut jo monta päivää tätä aiemmin menkkakipuja, nyt ei mitään... Mut mut, kyllä kai se niin on, ettei auta ku kärvistellä, huh, vaikeeta.

Aurinkoista päivää kaikille Teille =)
 
Heippa kaikille!
Musta tulee huomenna piinailija niin ajattelin että ehkä saan jo liittyä seuraanne =)
Tämä tuntuu olevan ihan mielettömän ihana ketju, mulle tuli oikeen hyvä fiilis kun lueskelin teidän juttuja! Oikein paljon onnen toivotuksia kaikille plussanneille ja tietty toivoa ja jaksamista piinailijoille!
Meillä huomenna ensimmäisen ICSI:n tuoresiirto ja jännitän niiiin paljon jo valmiiksi! meillä oli perjantaina keräily ja saatiin 16 munasolua, vaikka ultrassa meille sanottiin, että siellä saattaa olla 5-6 sellaista jotka kasvaa normaalisti. Miehelle tehtiin kesällä kivespiobsia ja siitä saadut näytteet sulatettiin pakkasesta jotka selvisivät ihan OK. Mitäköhän sekin sitten tarkottaa, eli ne ei olleet hyviä vaan ihan OK? Tietääkö joku, että soittaako ne sieltä viikonloppuna jos ne ei ole hedelmöittyneet tai jos ne ovat virheellisiä tms.? Kun meille ei sanottu asiasta siloin perjantaina mitään? :eek:
Teidän kaikkien juttuja on niin ihana lueskella kun tuntuu että ne tulee omasta mielestä kaikki! Osaatte kyllä mahtavasti kirjoittaa tuntemuksistanne! =)

Onko teille tullut sellainen olo hoitojen aikana että teidän kroppanne on häväisty? Ettei se enää olekkaan vain teidän omaisuuttanne vaan kaikki saavat vuoronperään kurkistaa herkimpiinkin paikkoihin? :/ mä olen tässä hormoonimyrskysä nyt saanut tuollaisen päähäni.. hmm.
Olen sitä mieltä, että jos lapsen tekeminen tehtäisiin vuorotellen, eli mies saisi ensimäisenä lapsen ja sitten nainen niin yhteenkään talouteen ei syntyisi kolmatta lasta!! :D

huomista osotellen.. :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä olisi myös yksi uusi piinailija, kaiketi PP2, kun perjantaina oli siirto :wave:
Mulla oli punktio saaliina myös 16 solua, kuten Sartsallakin. Niistä 10 hedelmöittyi, yksi top-alkio siirrettiin, 8 meni pakkaseen (1+1+2+2+2). Mitään oireita ei ole, niinkuin ei vielä voi ollakkaan, edes Luget ei ole aiheuttanut mitään. Rinnat kipeytyi jo ennen punktiota, mutta se on hellittämään päin. Pitkä on piinailijan aika !!!!
Onnittelut plussanneille, Hugsy ja Pimpam, toivottavasti viivat vahvistuu, onnistumiset tuo aina hyvää fiilistä.
 
No piru vie, kai se täytyy kumminkin kirjoittaa.... Oon lueskellu tätä(kin) ketjua jo useampana päivänä... :) Seuraan Rossia kun muutenkin samalla aikataululla mennään ;)

Eli PP2 täälläkin. Eilen pisti mahaa, ja nyt taas turvottaa. Ajattelin jo, että se meni ohi kun punktion jälkeen helpotti niin paljon. Mulla on mahassa ihan sellanen tunne, että menkat vois alkaa ihan any day now! Tissikipukin siitä vähän kertoisi. Tosin en tiedä, aiheuttaako noi luget tota tissikipua??

Ja onnea plussanneille! Tämä tosiaan on hyvä ketju, niin paljon plussia :)
 
Kiva kun tulee mukaan lisää porukkaa, tervetuloa Sartsa, Ross ja Tinttara :)

Hyvät saaliit Sartsalla ja Rossilla, niistä kyllä luulis valioyksilöitä löytyvän ;)

Sartsa Meilläkin oli punktio perjantaina, yksityisellä ollaan, ja meille soitettiin lauantaina ja kerrottiin hedelmöitystilanne (1 ainokainen). Sit oltais soitettu ma-aamulla, jos EI olis tarvinnu tulla... Oon melkoisen kärsimätön, joten soitin sinne kyllä ite maanantaina heti ku linjat aukes, ja tivasin onko kaikki ok :D Varmaan monenlaisia käytäntöjä klinikoilla? Oli kyl hirveetä jännittää viikonloppu, hypin ihan seinille. Mies ansaitsis mitalin kun on niin hienosti kestänyt mua :heart:

Mä oon miettinyt kans tota kroppa-juttua, mut lähinnä silleen, että mua ihmetyttää, että en ole yhtään moksiskaan noista ronkkimisista ja toimenpiteistä : / Ainoastaan silloin tuntuu hivenen hämmentyneeltä olo, kun esim punktiossa tai siirrossa makoilee jalat levällään, ja joku uus ihminen tupsahtaa paikalle, esim. siis labran ihminen... Mut tosiaan ihmeen vähän häiritsee.

Hermostuttaa vaan, kun ei oo mitään oireita... mulla ei edes luget aiheuta mitään muuta ku hienoista jomottelua munasarjojen tienoille, rinnoissa ei tunnu mitään, eikä muutenkaan. Pöh.

Herttis PP6
 
Heipparallaa!

Täällä kans yks piinistelijä..
Tuntemiset vaihtelee laidasta laitaan. Välillä uskon kovastikin että on voinut tärpätä.. toisena hetkenä se ei taas oo edes mahollista.
Kyllähän tämä on mielelle aika raskasta kun nuo kaks on niin ääripäätä. Ei oo mitään siltä väliltä. Onnistuu tai ei.
Kyllä saadaan itseämme onnitella miten hyvin tämän kaiken kestämme! Ei tiedä muut miten tämä projekti koettelee kärsivällisyyttä ja luonnetta!

Nyt siis pp10 mulla menossa. Oireet on lähinnä pientä vihlailua nivusissa, herpes nenässä ;) , alakulo, väsymys jne. Semmosia oireita niinku ennen menkkojaki, joten eipä tässä päätellä yhtikäs mitään näiden oireiden perusteella.

pp14 teen testin, ellei vuoto ole alkanut.
Ottakaahan mallia! :):):)

Huurre huuruissaan, pp10
 
Tervetuloa Sartsa, Ross, Tinttara ja Huurre!! :) Kiva saada uusia piinailijoita tänne x) Mulla ois keskiviikkona verikokeis käynti ja meinaa vähän jänskättää :D Tänään tuli kaupassa ihan hirveen paha olo ku katoinkaan karkkihyllylle päin. Olin ennen kauhea suklaahirmu mutta nyt ei maistu ollenkaan.

Ja pakkohan se oli taas tänä aamuna se testi tehä x) Ja plussa oli taas onneks vähän vahvempi.

Onko muilla ollut ongelmana et maha turvonnut noista lääkkeistä niin paljon et ei housut enää meinaa mahtuu? :O Ite jouduin ostaa parit kappaleet uusia housuja ku vanhat paino niin :/

-Hauveli ja puppy pp12
 
Hei kaikki ja kiva kun liitytte seuraan eli tervetuloa!!
Tänään töissä työkaveri sanoi, että mitä murheita ihmisellä jolla ei ole lapsia voi olla, ne todelliset murheet alkavat vasta kun pelkää lapsensa puolesta! Minä mielessäni: "Tule kokeilemaan tätä lapsettomuutta ja mieti sitten mitä murheita ihmisellä voi olla! Sinulla onnellisella sentään on jotain mitä murehtia!"
Niin että kyllä me vahvoja naisia ollaan!
 
Tervetuloa mukaan Linda, Sartsa, Ross, Tinttara ja Huurre :wave: Vaikka olisin kaikkein onnillisin, mikäli kenenkään muun ei tarvitsisi käydä tätä rumbaa läpi, niin silti sanon, että parasta tukea olen aina saanut tältä palstalta, samassa tilanteessa olevilta. Eli siis fiksusti teitte kun liityitte tähän ketjuun: plussiakin on jo huimasti kasassa :)

Viralliset onnittelut pimpamille ja hugsylle. Ihanaa luettavaa!

hauveli Mulla on menossa vasta pp3 ja olen jo nyt ihan järkyttävän turvoksissa. Olen yrittänyt vähän tiputtaa kesäkiloja parin viime kuukauden ajan ja nyt tuntuu kuin kaikki siiderit ja makkarat olisivat rysähtäneet takaisin kroppaan :p Tämä johtuu varmaan siitä että laitan Lugeja tupla-annosta: 2 x 2 / päivä. Aikaisemmissa passeissa annos on ollut vain 2 / päivä, mutta kun valittelin lääkärille aikaisin alkavaa tiputteluvuotoa, hän tosiaan tuplasi tuon annoksen.

Sartsa Hyvinkin tutulta kuulostaa. Tämän tunteen summaa ehkä parhaiten hyvää tarkoittaneen ystävän möläytys: kerroin hänelle ivf:n aikoihin, että olemme lapsettomuushoidoissa ja hetken mietittyään hän totesi: "Että teidän pitää vaan tottua siihen, että teillä ei ole sitä kahden ihmisen välistä intiimiä ja kaunista hetkeä, vaan että siinä pyörii kaiken maailman lääkäreitä ja muita." Sanomattakin selvää, etten pystynyt puhumaan ko. ihmiselle varmaan puoleen vuoteen. Tuo on nimittäin juuri se puoli, minkä tuskaisesti haluaisi unohtaa ja sitten se niin sanotusti isketään päin naamaa.

Mutta nyt ollaan tässä ja huomenna on jo pp 4 eli näin se aika matelee :)

Tsemppiä kaikille siirrossa jo käyneille kyytiläisineen sekä teille siirtoa odotteleville!
 
Mithril: Aivan käsittämätön kommentti "ystävältäsi"! Ai että meillä ei ole kahden ihmisen välisiä kauniita hetkiä?!? ON todellakin! Ehkä ei lapsensaamismielessä mutta muuten kyllä aivan samalla tavalla kuin kaikilla muillakin ja väitämpä, että paljon KAUNIIMPIA! :)
Kyllä ihmiset sitten laukovat yhtä sun toista..
Koitetaan kestää.

Negafiiliksissä, Huurre (pp10) :)
 

Yhteistyössä