Minkä takia länsimaiset arvokonservatiivit vihaavat Islamia?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Linkki tähän Jeesuksen lausuntoon, kiitos.

Vanhan Testamentit käskyt sitovat juutalaisia eivätkä kristittyjä.

"You must not think I have come to abolish the Law or the Prophets; I have not come to abolish them but to complete them. Indeed, I assure you that, while Heaven and earth last, the Law will not lose a single dot or comma until its purpose is complete. This means that whoever now relaxes one of the least of these commandments and teaches men to do the same will himself be called least in Heaven. But whoever teaches and practises them will be called great in the kingdom of Heaven. For I tell you that your goodness must be a far better thing then the goodness of the scribes and Pharisees before you can set foot in the kingdom of Heaven at all!"

Kun kurkistan pihalle niin siellä näkyy maa ja taivas, oletan siis että laki on edelleen voimassa.

JosVT:llä ei ole kristityille mitään validia käyttöä, niin miksi se on osa Kristinuskoa?

Tässä vielä analyysi aiheesta:


Tässä viimeistään paljastit ettet tosiaankaan tunne raamattua. Homoseksuaalisuus nimittäin tuomitaan hyvin selkeästi niin VT:ssä kuin UT:ssakin ja se on sen takia syntiä kristityillekin.

Esitä lähde väitteesi tueksi.

 
Deleted member 149094
Tässä viimeistään paljastit ettet tosiaankaan tunne raamattua. Homoseksuaalisuus nimittäin tuomitaan hyvin selkeästi niin VT:ssä kuin UT:ssakin ja se on sen takia syntiä kristityillekin.
Toi onkin hassu juttu, jonka varmaan osaat selittää. Miksi melkein koko VT kumottiin, mutta homoseksuaalisuus jäi synniksi?

Itse nimittäin epäilen, että kirjan kokoajilla oli osuutta asiaan ja heidän henkilökohtaisilla mielipiteillään. Lisäksi homoseksuaalisuus ei ole silloin ollut ihan tarkalleen samanlaista kuin nykyisin.
 
vierailija
Miksi minun pitäisi arvuutella muiden mielipiteitä? Älytöntä.
Näin maahanmuuttokriittisenä vasemmistolaisena minua on moessa netin ihmeellisessä paikassa syytetty sekä natsiksi että suvakiksi.

Aika usein näissä keskusteluissa on että jos olet jotain esim. persujen politiikkaa vastaan, niin olet automaattisesti vihervasemmistoa (ja toisinpäin) ja siellä vastapuolella nähdään lähinnä se oman mielen luoma karikatyyrinen olkiukko eikä sitä todellista ihmistä ajatuksineen tai arvoineen.
 
Näin maahanmuuttokriittisenä vasemmistolaisena minua on moessa netin ihmeellisessä paikassa syytetty sekä natsiksi että suvakiksi.

Aika usein näissä keskusteluissa on että jos olet jotain esim. persujen politiikkaa vastaan, niin olet automaattisesti vihervasemmistoa (ja toisinpäin) ja siellä vastapuolella nähdään lähinnä se oman mielen luoma karikatyyrinen olkiukko eikä sitä todellista ihmistä ajatuksineen tai arvoineen.
En tiedä, miten tämä liittyy siihen, että minun pitäisi arvuutella muiden ajatuksia, mutta olet ehkä oikeassa.
 
Deleted member 149094
Näin maahanmuuttokriittisenä vasemmistolaisena minua on moessa netin ihmeellisessä paikassa syytetty sekä natsiksi että suvakiksi.

Aika usein näissä keskusteluissa on että jos olet jotain esim. persujen politiikkaa vastaan, niin olet automaattisesti vihervasemmistoa (ja toisinpäin) ja siellä vastapuolella nähdään lähinnä se oman mielen luoma karikatyyrinen olkiukko eikä sitä todellista ihmistä ajatuksineen tai arvoineen.
Näin se tuntuu monesti olevan. Populismi rulettaa, mutta onneksi ihmiset ajattekee Halla-ahon aivoilla. Saadaan sentään uusia, hienoja sivistyssanoja mukaan keskusteluun!
 
vierailija

"You must not think I have come to abolish the Law or the Prophets; I have not come to abolish them but to complete them. Indeed, I assure you that, while Heaven and earth last, the Law will not lose a single dot or comma until its purpose is complete. This means that whoever now relaxes one of the least of these commandments and teaches men to do the same will himself be called least in Heaven. But whoever teaches and practises them will be called great in the kingdom of Heaven. For I tell you that your goodness must be a far better thing then the goodness of the scribes and Pharisees before you can set foot in the kingdom of Heaven at all!"

Kun kurkistan pihalle niin siellä näkyy maa ja taivas, oletan siis että laki on edelleen voimassa.
Miksi ihmeessä englanninkielinen lainaus? Oletko niin moderni, että oletat Jeesuksen puhuneen englantia tai opetuslastensa kirjanneen tapauksia toisella kotimaisella? No ei kielellä väliä. Lue nyt kuitenkin itse mitä liität ja jatka lukemista vähän pitempään. Ja jos asia jää epäselväksi, niin googleta lisää. Mutta tässä nyt selvennän miksi olet väärässä.

Kuten itsekin tuossa todistat, Jeesus täytti lain. Siis toisella kotimaisella He completed the Law. Kristinuskossa tämä tarkoittaa Vanhan Liiton päättymistä ja Uuden Liiton alkamista. Vanhan Testamentin säännöt ovat Vanhan Liiton sääntöjä. Juutalaiset elävät edelleen Vanhaa Liittoa koska eivät usko Jeesuksen täyttäneen lakia. Jeesus sen sijaan itse julisti Lain täyttäneensä. Hän ei sitä kumonnut, vaan täytti sen.

Kun jatkat lukemista tuosta lainauksestasi vähän pidemmälle huomaat, että Jeesus ei todellakaan Vuorisaarnassa odota ihmisten noudattavan Vanhan Liiton sääntöjä, vaan hän sanelee omat uudet sääntönsä. "Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen". Eli Jeesus käyttää Vanhan Liiton lakia pohjana, jolta saarnaa oman filosofiansa ihmisille. Että hän on täyttänyt lain ja tästä eteenpäin tulkinnat menevät eri tavalla.

"Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin? Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin? Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

JosVT:llä ei ole kristityille mitään validia käyttöä, niin miksi se on osa Kristinuskoa?

Tässä vielä analyysi aiheesta:
Vanha Testamentti on tausta kristinuskolle. Se kertoo ne tapahtumat, jotka johtivat Jeesuksen tulemiseen ja syyt sille miksi Jeesus oli niin merkittävä.

Lue itse tuo analyysisi ajatuksella, niin huomaat että siinä kerrotaan ihan samat asiat kuin tässä yllä kirjoitin. "Matthew also demonstrates throughout his book how Jesus' life fulfilled one prophecy about the Messiah after another. Jesus did not discard the words of these prophets; He fulfilled them with every word and action of His life."
 
vierailija
Toi onkin hassu juttu, jonka varmaan osaat selittää. Miksi melkein koko VT kumottiin, mutta homoseksuaalisuus jäi synniksi?

Itse nimittäin epäilen, että kirjan kokoajilla oli osuutta asiaan ja heidän henkilökohtaisilla mielipiteillään. Lisäksi homoseksuaalisuus ei ole silloin ollut ihan tarkalleen samanlaista kuin nykyisin.
Sillä ei lie mitään väliä miksi homoseksuaalisuus jäi synniksi. Oleellista on, että se jäi synniksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Deleted member 149094
Perussynnit eivät muutu hypätessä VT:stä UT:een.
Seksuaaliset perversiot ovat syntiä molemmilla puolilla testamentteja.

Perustelu:Seksuaalisuus ja sukupuoliasiat menevät suoraan luomistyön ytimeen.
Hienoa, että osallistuit keskusteluun! On aina kivempi jutella perustelujen kanssa näistä asioista :)
Ja tuo on vieläpä hyvä perustelu.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä