Minkä ikäisenä lapsi saa alkaa mielestänne meikata?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meikata saa siinä iässä, kun ihonhoito onnistuu. Veikkaisin 13-14v.
Jos meikeillä ruvetaan tuhruamaan niin samalla myös se puhdistus yms on opeteltava ja tehtävä kunnolla, muuten saa meikit jäädä tauolle.
 
Optimi olisi, että opettelisi kotona ensin rauhassa meikkaamaan ja sitten ulos maailmaan tällingeissä, kun meikki on siisti, eikä tyyliä panda. :whistle:
Aikanaan äiti ei puuttunut meikkaamiseeni millään lailla :oops:
 
vierailija
Mun 6-vuotias tyttö katsoi ihaillen, kun meikkasin viime lauantaina (oltiin lähdössä miehen siskon häihin). Mä siis meikkaan just vaan juhliin, mulla on hyvä iho ja tumman ripset/kulmat joten olen ihan ookoo ilman meikkiäkin. Mutta siis tyttö ihaillen katsoi meikkaamista, ja kysyi sitten, että saako hänkin vähän meikkiä? No me laitettiin sitten sipaisut poskipunaa ja hiukan helmiäistä kulmaluulle, ja voi pojat että neiti oli onnessaan Sai vielä laittaa äidin ihan aidot helmetkin kaulaan.

Että meillä saa 6-vuotiaskin kulkea meikissä Ei nyt mihinkään eskariin ole noin menossa, me juteltiin siinä laittautumisen ohessa että miksi aikuiset meikkaa ja kerroin, että yleensä meikataan korostaakseen parhaita puolia, ja että luonnollinen meikki on useimmiten se kaikista kaunein, ainakin nuorella iholla. Ja että juhliin mennään hienoimmissa vaatteissa ja silloin on sopivaa laittaa hiuksetkin oikein hienosti ja korostaa kasvojen hienoimpia osia. Lisäksi juteltiin siinä, että tärkeintä on pitää huolta että iho voi hyvin, eli meikkien kanssa ei mennä nukkumaan yms.
Ei !hän on liian nuori!
 
No minkä ikäisenä vain, sehän on taidetta.

Ulos ei kuitenkaan tarvitse lähteä tätä taidetta esittelemään välttämättä.

Meillä vanhin tytär voisi olla maskeeraaja, osaa niin hyvin piirtää, maalata jne. kasvojakin. Meikkasi oikeastaan kunnolla (vahvemmin) vasta lukioon mennessä, muuten jotakin hyvin kevyttä yläasteella.
Nuorin tytär 15v meikkaa hyvin kevyesti, eli vähän kulmia ja ripsaria, mutta todella harvoin. Urheillessa ei meikata.

Rakas poikani 17v on niin konservatiivinen, että ei hyväksy kun naiset meikkaa liikaa tai että pukeutuu paljastavasti.
Meikitön ja asiallisesti pukeutunut tyttö on kuulema paras. En ole ihan varma, että onko tuo poika tosiaan meille jotakin sukua!😂😂

Korvikset sai muistaakseni ekalla, kaikki ottivat, poikakin, mutta poika otti sen pois kun aloitti ip-lajit ja lätkän.
 

Yhteistyössä