no meillä on sitten asiasta hyvin erilainen näkemys. Mä näen että pidän itsestäni huolta, huolehtimalla hygieniasta, puhtaat ja siistit vaatteet päälle, meikkaamalla ja laittamalla tukan. Koko paketti kuntoon, kun lähden kotoa ulos.Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:Ehostamisella ei ole mitään tekemistä itsestään huolehtimisen kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:mä en. lakkailen välillä meidän 2v:n kynsiä, tosin ihan vaan sellaisella helmiäisellä joka ei pahemmin näykään..Alkuperäinen kirjoittaja gh:lasketteko kynsilakan meikisi?
Meillä lapsi saa jo tutustua mun meikkipussiin, ja laittaa leikisti puuteria ja poskipunaa. Ehostaminen kuuluu itsestään huolehtimiseen siinä missä kynnenleikkaus ja hiustenpesukin, en näe mitään pahaa siinä että tytöt (ja pojatkin) oppii pienestä pitäen huomioimaan tällasia asioita.
Avainsana onkin jo monen mainitsema Hillitty.
Peesailen, mielestäni meikit ei kuulu lapsille lainkaan ja 14-15v on vielä lapsi. Meikit on mielestäni aikuisen naisen kaunistautumiseen, toki antaisin 15v välillä kokeilla jotain meikkejä mutta en päivittäiseen käyttöön. Korvikset myös vasta vanhempana.Alkuperäinen kirjoittaja Hanhi:Jokapäiväiseen käyttöön en missään tapauksessa antaisi lupaa vielä ehkä 14 - vuotiaanakaan, tai yrittäisin ainakin keskustella koko meikkaamisen tarpeellisuudesta. Kosmetiikan ylettömässä käytössä piilee kuitenkin riskejäkin, enkä siksi antaisi selkeästi pitkäjänteisesti harkintakyvyttömän teinin tuosta noin vain aloittaa hiuslakan holtitonta suihkimista - se kun edesauttaa esimerkiksi astman puhkeamista.
Teini (ja nykyään varmasti moni lapsikin) ei näe vielä kosmetiikan koko kuvaa, mutta ihan varmasti näkee esimerkkejä sen käytöstä. Silloin olisi varmasti aiheellista keskustella asiasta. Mitä myöhemmäksi kosmetiikan tehokäyttöä onnistuu lykkäämään, sen pienemmät ovat siitä koituvat riskit.
Toivottavasti et opeta lapsillesi sitä, että ehostaminen kuuluu itsestään huolehtimiseen ehdottoman tärkeänä osana. Muutenkin kova työ yrittää olla jossain roolissa ja toimia odotusten mukaisesti ja sitten vielä lisänä naamamaalipakko. Itsetunto jos on kohdillaan, ei kärsi siitä, että esim. ei meikkaa.Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:no meillä on sitten asiasta hyvin erilainen näkemys. Mä näen että pidän itsestäni huolta, huolehtimalla hygieniasta, puhtaat ja siistit vaatteet päälle, meikkaamalla ja laittamalla tukan. Koko paketti kuntoon, kun lähden kotoa ulos.Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:Ehostamisella ei ole mitään tekemistä itsestään huolehtimisen kanssa.
ja juu, meikkaan hillitysti. Hillityllä en tarkoita sitä, etteikö värejä voisi käyttää, tarkoitan sitä että meikataan tilanteeseen sopivasti. Kannattaako hoitajan töihin lähtiessään käyttää puoli tuntia silmämeikin tekoon? laittaako koululainen kouluun lähtiessään huulipunaa, jne.
ei pidä ymmärtää väärin. Sä vedit nyt jostain tuon ehdottoman tärkeän. Meikkipakko, en ole kyllä moisesta ennen kuullutkaan. Koskaan ei ole muakaan pakotettu meikkaamaan, eikä sen puoliin opastettukaan. Teinivuosina sitä taitoa pitikin sitten hakea, niiden nolojenkin kömmähdysten uhalla. Tai niiden kautta...Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:Toivottavasti et opeta lapsillesi sitä, että ehostaminen kuuluu itsestään huolehtimiseen ehdottoman tärkeänä osana. Muutenkin kova työ yrittää olla jossain roolissa ja toimia odotusten mukaisesti ja sitten vielä lisänä naamamaalipakko. Itsetunto jos on kohdillaan, ei kärsi siitä, että esim. ei meikkaa.Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:no meillä on sitten asiasta hyvin erilainen näkemys. Mä näen että pidän itsestäni huolta, huolehtimalla hygieniasta, puhtaat ja siistit vaatteet päälle, meikkaamalla ja laittamalla tukan. Koko paketti kuntoon, kun lähden kotoa ulos.Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:Ehostamisella ei ole mitään tekemistä itsestään huolehtimisen kanssa.
ja juu, meikkaan hillitysti. Hillityllä en tarkoita sitä, etteikö värejä voisi käyttää, tarkoitan sitä että meikataan tilanteeseen sopivasti. Kannattaako hoitajan töihin lähtiessään käyttää puoli tuntia silmämeikin tekoon? laittaako koululainen kouluun lähtiessään huulipunaa, jne.
Minulla on aina paketti kunnossa, olin sitten kotona tai ulkona
Kynsilakka ei ole meikkiä, ja lapselle on aina ihanaa kun saa kynsilakkaa ja sitä esitellään aina tarhassalasketteko kynsilakan meikisi?