Minkä ikäisenä lapsi saa alkaa mielestänne meikata?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ala-asteen viimeisinä luokkina.. mutta siinä vaiheessa vanhemmat kyllä saavat vielä tarkistaa naaman. jos meikkiä kuitenkin vain vähän ja siististi niin ei mitään pahaa.
yläasteikäiselle mun mielestä jo aikaa turhaa huomautella.

korvikset aika makuasia, aina täällä siitä kiistellään
 
siinä 12v iässä voi alkaa kokeileen, pikkasen jotain puuteria sipaista poskelle. Yläasteelaisethan meikkaa jo ihan onnistuneesti, kun vaan äidit viitsii opettaa ja opastaa ettei sitä pakkelia tarvitse niin paljoa ettei toista tunnista omaksi itsekseen.

Korvikset saa meidän tenava varmaankin koulun aloittaessaan, ennemminkin jos todella itse haluaa.
 
Mukamaspipsa
Meikata saa vaikka syntyessään, mutta ulkoilmaan ei lähdetä meikeillä, kun vasta yläasteella.
Tosin pieni ripsiväri ok jo aikaisemmin.

Itse aikanaan meikkasin salaa 10-vuotiaana. Aivan hirveet meikit olikin!!!
Siis tätä tein, kun menin musiikkiopistoon, pesin sylyllä ja paperilla meikit pois ennen kotiin menoa... Huh huh. Miltähän mä mahdoin näyttää!!!
 
Meikata saa yläkoulussa. Itse olin kasilla kun aloitin meikkaamisen. Meidän vanhin tyttö on nyt 11-vuotias ja on saanut laittaa koulun discoon ripsiväriä ja huulikiiltoa, mutta muuten ei. Kotona toki kokeilut ok.

Ja korvikset saavat kun osaavat itse niitä pyytää. Vanhin oli 5-vuotias. Keskimmäinen täyttää nyt elokuussa 5, eikä ole vielä niiden perään kysellyt.
 
annelianneli
Riippuu lapsestakin..ei kai siinä meikkaamisessa mitään pahaa ole jos se on tietenkin hillittyä ettei laps näytä miltään hirviöltä... On kai tässä maailmassa pahempiakin asioita kun joku meikki. Korvikset sillon jos osaa niitä haluta ja sillonki keskustellen aiheesta mitä hoito jne. tarkoittaa...
 
JONSERED Karhunkantaja
Korvikset noilla on kaikilla olleet jo ihan kakarista, mutta meikkaamiseen en osaa suhtautua. Stasi laittaa n. kerran vuodessa ripsiväriä, on siis 14-vuotias. Mossad joskus tuhrii silmänympäryksiään, mutta pesee naamansa ennen ihmisten ilmoille lähtöä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gh:
lasketteko kynsilakan meikisi?
mä en. lakkailen välillä meidän 2v:n kynsiä, tosin ihan vaan sellaisella helmiäisellä joka ei pahemmin näykään..

Meillä lapsi saa jo tutustua mun meikkipussiin, ja laittaa leikisti puuteria ja poskipunaa. Ehostaminen kuuluu itsestään huolehtimiseen siinä missä kynnenleikkaus ja hiustenpesukin, en näe mitään pahaa siinä että tytöt (ja pojatkin) oppii pienestä pitäen huomioimaan tällasia asioita.

Avainsana onkin jo monen mainitsema Hillitty.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
Alkuperäinen kirjoittaja gh:
lasketteko kynsilakan meikisi?
mä en. lakkailen välillä meidän 2v:n kynsiä, tosin ihan vaan sellaisella helmiäisellä joka ei pahemmin näykään..

Meillä lapsi saa jo tutustua mun meikkipussiin, ja laittaa leikisti puuteria ja poskipunaa. Ehostaminen kuuluu itsestään huolehtimiseen siinä missä kynnenleikkaus ja hiustenpesukin, en näe mitään pahaa siinä että tytöt (ja pojatkin) oppii pienestä pitäen huomioimaan tällasia asioita.

Avainsana onkin jo monen mainitsema Hillitty.
Ehostamisella ei ole mitään tekemistä itsestään huolehtimisen kanssa.
 
Mukamaspipsa
Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
12 v saa meikata hillitysti, korvikset saa 7 vuotiaana
Meillä ruinataan kovasti korviksia. Siis tyttö 8 v.

Luulenpa, että syksyllä saa ottaa reiät, jos vielä haluaa. Muuten ajattelin, että 10-11 -vuotta on joku sopiva. Siinä iässä vanhemmat tyttäreni sai reiät. Tosin olin silloin sitä vastaan, mutta mummu puhu mut ympäri...

Omassa lapsuudessani kaverini sai korvikset 10-vuotiaana. Mä en edes koskaan halunnut, koska se oli niin kotona opittua, että ne on turhia.
Ja siihen aikaan tuo 10-vuotiaana oli aikaisin...

Itse kävin ottamassa reiät 19-vuotiaana, koska sain yo-lahjaksi korvakorut :D
Ja tosin äitini, joka piti korviksia niin turhina, on nyt kuuluisa isoista korvakoruistaan :D

Ja nyt lähes kaikilla kuopukseni (6v) kavereilla on korvikset.

Kai mä alan saapua nykyaikaan pikkuhiljaa. :D Kai me mennään heti huomenna ottaan reiät :D
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja gh:
lasketteko kynsilakan meikisi?
Riippuu ihan siitä, millä mielellä lapsi sen kynsilakan haluaa laittaa. Jos kyse on selkeästi leikistä - itsekin leikin aikoinaan äidin meikeillä "hienoa rouvaa" - niin silloin se on ok. Jos taas lapsi haluaa kynsilakkaa näyttääkseen muiden silmissä aikuismaisemmalta ja koviksemmalta, kynsilakankin olen laskenut meikiksi. Oleellista siis on ollut, mikä on käytetytn näkyvän kosmetiikan tarkoitus.

 
Keittiönoita
Niin ja korvikset meillä on tyttö saanut sitten, kun on kyennyt niistä itse huolehtimaan. Siis reikien puhdistuksesta yms. Poika joskus aikoinaan korvista kyseli ja sanoin, että senkus vaan heti, kun saat isältäs luvan :LOL: Noh, nyt on poika 18 v eikä ole korvista vieläkään.
 
Mukamaspipsa
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
Alkuperäinen kirjoittaja gh:
lasketteko kynsilakan meikisi?
mä en. lakkailen välillä meidän 2v:n kynsiä, tosin ihan vaan sellaisella helmiäisellä joka ei pahemmin näykään..

Meillä lapsi saa jo tutustua mun meikkipussiin, ja laittaa leikisti puuteria ja poskipunaa. Ehostaminen kuuluu itsestään huolehtimiseen siinä missä kynnenleikkaus ja hiustenpesukin, en näe mitään pahaa siinä että tytöt (ja pojatkin) oppii pienestä pitäen huomioimaan tällasia asioita.

Avainsana onkin jo monen mainitsema Hillitty.
Hassua, että mä muuten mukamas olen niin hillitty, mutta kynsilakkaihmisenä olen sallinut kynsilakan heti kun lapset on sitä älynneet pyytää.

Eikä ole tarttenu olla edes hillittyä (mulla ei edes hillittyjä lakkoja ole), mutta mustaa en ole kuitenkaan antanu laittaa.

 

Yhteistyössä