Minkä takia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En oikein tiedä, mihinkä ne ihmiset menee, kun ne menee ns. kihloihin. Kihlaushan on sopimus avioliitosta, mutta nykyisin rengastellaan sillälailla kivan löyhästi, ikäänkuin merkataan.

Meillä oli ihan selkeä homma, että jos yhdessä meinataan olla, niin naimisiin mennään eli kun ollaan niin ollaan.

niih,mikähän siinä on?
Mie olen sen verran vanhoillinen että kyllä se kihlautuminen on minulle avioliitto lupaus.
Muistan joskus aikoinaan kun olin ylä-asteella niin muutamat koulukaverit menivät kihloihin. ja parhaimmassa/pahimmassa tapauksessa "erosivat" jo parin kuukauden päästä. Mutta uskaltaisin väittää että se oli muoti-ilmiö siihen aikaan. :headwall:

Me ollaan oltu kihloissa 12 vuotta ja yhdessä 13 v. ja eikä oo saatu aikaseksi, että mentäis naimisiin... mitään kirkkohäitä en kyllä halua, enkä saa, ku ei kuuluta kirkkoon. Saa nähä tuleeko sitä mentyä koskaan naimisiin, koskaan ei voi tietää ja paras olla vannomatta... ;)

Mulle kihlautuminen ei ole mikään lupautumisen avioliittoon. Se on kyllä sitoutuminen kumppaniin eikä sitä saa mitenkään väheksyä eikä halveksua, se pelkkä kihloissa olo on toisille erittäin tärkeä!

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Mulle kihlautuminen ei ole mikään lupautumisen avioliittoon. Se on kyllä sitoutuminen kumppaniin eikä sitä saa mitenkään väheksyä eikä halveksua, se pelkkä kihloissa olo on toisille erittäin tärkeä!

Eikös sitä voi muuten sitoutua?Pitääkö sitä jollekin esittää että "ollaan kihloissa"?

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:

Eikös sitä voi muuten sitoutua?Pitääkö sitä jollekin esittää että "ollaan kihloissa"?

Ei me kenenkään muun takia kihloihin menty, meille se oli ns. piste iin päälle ja lupaus siitä avioliitosta. naimisiinkin mentiin vuoden sisällä :)

(Ei se romantiikka häissä estä sitä romantiikan hoitamista muuallakaan :) )

Meillä on nyt 14 yhteistä vuotta täynnä, ja siinä joskus vuosi-pari seurustelun aloittamisen jälkeen oltiin vähän että ollaanko me nyt sitten "kihloissa", kun kerran vakavasti yhdessä ollaan. Ajateltiin jonkin aikaa, että ok, ollaan kihloissa, mutta ei sitten jotenkin oikein tuntunutkaan järkevältä, joten päätettiin, että unohdetaan koko kihloissa-juttu niin kuin ei oltais mitään puhuttukaan :laugh:

Vajaat seitsemän vuotta sitten sovittiin menevämme naimisiin seuraavana kesänä, niin kuin sitten mentiinkin vajaat kuusi vuotta sitten, mutta mitään mistään kihloista ei puhuttu. Se riitti, että sovittiin häistä, siinä se "kihlaus"... =) Ei siis kihlasormuksia tms., ja mielestäni ihan hyvä niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:

Ei mun ole ainakaan tarvinnut kenellekään esittää yhtään mitään silloin, kun olen ollut kihloissa. Joillekin se kihloihin meno on suuri sitoumus vaikka mistään avioliitosta ei olisi puhettakaan. Ei kai se keneltäkään ole pois jos toiset menee kihloihin vaikka eivät olisi menossa naimisiin?

Yhteistyössä