Minkä takia sieltä Thaimaan lomareisusta pitää aina raahata niitä kamalia feikkikamoja mukaansa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Jos oikein sanoja väännellään, niin siellä ihan ekassa viestissäsi kirjoitit että "myönsi" korvisten ostopaikaksi Thaimaan. Sen voisi tulkita, että jonkunlaista kuulustelunpoikasta olisi ollut ilmassa *vitsailee*

Niin siis myönsi valehdelleensa, hänhän tuli oma-aloitteisesti kertomaan asian ruokiksella.

Okei, ei siis ollut kädestäväännetty tunnustus *jatkaa vitsailua, mutta lupaa jo lopettaa*

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
En jaksanut lukea ketjua, mutta feikit on oikeasti noloja. Ja Thaimaa on out, out, out.

Ei juma :laugh: valitsetko sä matkakohteesi sen mukaan mikä on in, etkä sitä minne itse haluat mennä? :laugh: TOI on noloa.

Vain kuollet kalat ui virran mukana.

En, mutta musta on jo noloa suomalaisten KUOLLEIDEN KALOJEN VIRTA Thaimaahan...

En koskaan voisi ostaa saati kulkea minkään kopiokammotuksen kanssa. En myöskään menisi turistiksi Thaimaahan, eipä sillä. Molemmat noloa, ei voi mitään.

Kyllä mä tunnen myötähäpeää, jos jollain on joku feikkirumilus tuulipuvun seurana. Mun mielipide.. En tunne kyllä ketään lähipiiristä, täällähän sitä sitten onkin enemmän! Siis sitä perässä roikkuvaa nipin napin keskiluokkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
No mitä siellä Arubassa on?

Vai sattuuko se vaan olemaan "in"?

En mä tiedä mitä muiden mielestä siellä on. Mulle ja miehelle siellä on häämatkalla vaikka mitä =)

Aaa, se on in koska sä menet sinne, ja Thaimaa out kun sä et mene sinne. Ok. Sä olet trendsetteri,niinkö?

En mä tiedä mitä muiden mielestä siellä on. Mulle ja miehelle siellä on häämatkalla vaikka mitä =)

Aaa, se on in koska sä menet sinne, ja Thaimaa out kun sä et mene sinne. Ok. Sä olet trendsetteri,niinkö?

Nope.

Sä et osaa kertoa mitä siellä on, mutta nyrpistelet Thaimaahan ihastuneille.

Mä olen liian usein saanu hävetä suomalaisten turistien töppäyksiä, ja koska mua ahdistaa lentäminen mä valitsen matkakohteeksi jonkun todella mielenkiintoise. Sitä ei Thaimaa mulle ole. Joo oli tyhmää sanoa että Thaimaa on out kun se niin monia tuntui loukkaavan.. mutta kulunut kohde se on jo.

Mä olen liian usein saanu hävetä suomalaisten turistien töppäyksiä, ja koska mua ahdistaa lentäminen mä valitsen matkakohteeksi jonkun todella mielenkiintoise. Sitä ei Thaimaa mulle ole. Joo oli tyhmää sanoa että Thaimaa on out kun se niin monia tuntui loukkaavan.. mutta kulunut kohde se on jo.

Tyhmää tuossa on se että sä pidät itseäs sellaisena jonka mielipide on ainoa oikea. Sä kuvittelet olevas jotain , ylempänä kuin muut. SE sun vastauksssa tympii.

No tää kuollut kala on ollut 4 kertaa thaimaassa, pisimmillään 4 viikkoa putkeen ja menisi sinne vaikka huomenna heti uudelleen. Siitäkin huolimatta vaikka lentäminen on mulle pahinta mitä voi olla (paniikkihärö ). :D
Ei voi mitään, kai mä vaan oon niin juntti. :xmas:

mulle sen matkailu avas paljon ajatusmaailmallisesti mut eihän se kaikille toimi samoin eikä varmaan oo tarkotuskaan

Mun mielestä tuo kopioiden rumuus ja ns. katuepäuskottavuus ei niinkään oo se ongelma, vaan se että se vie pelimerkkejä niiltä yrityksiltä, jotka valmistavat tuotteensa parempilaatuisiksi ja maksavat veronsa asianmukaisesti. Olkoonkin että aito on kallis. Toinen painava juttu on työolosuhteet...En oo kovin kiinnostunut tukemaan lapsityövoimaa. Mä ihmettelen että täällä on näin paljon tyhjäpäitä (ja äitejä vielä?!) jotka ostaa kunhan on halpa ja kiva ja nätti, jee, kivaa!

Pari "kevyempää" linkkiä iltalukemiseksi:
http://plaza.fi/ellit/muoti-ja-kauneus/muoti/keikkuuko-kasivarrellasi-piraattilaukku
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/tuotevaarennokset.jsp
Ja tiukkaa asiaa Tullin sivuilta:
http://www.mtv3.fi/helmi/muoti/artikkeli.shtml/677522?muoti-shoppailu

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

mulle sen matkailu avas paljon ajatusmaailmallisesti mut eihän se kaikille toimi samoin eikä varmaan oo tarkotuskaan

Siis Thaimaan matkailu avasi ajatusmaailmaa? Millä tavalla? Ihan ystävällisesti kysyn :)

No tää kuollut kala on ollut 4 kertaa thaimaassa, pisimmillään 4 viikkoa putkeen ja menisi sinne vaikka huomenna heti uudelleen. Siitäkin huolimatta vaikka lentäminen on mulle pahinta mitä voi olla (paniikkihärö ). :D
Ei voi mitään, kai mä vaan oon niin juntti. :xmas:

Et oo *silittää päätä*

Tyhmää tuossa on se että sä pidät itseäs sellaisena jonka mielipide on ainoa oikea. Sä kuvittelet olevas jotain , ylempänä kuin muut. SE sun vastauksssa tympii.

Enkä pidä :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Mun mielestä tuo kopioiden rumuus ja ns. katuepäuskottavuus ei niinkään oo se ongelma, vaan se että se vie pelimerkkejä niiltä yrityksiltä, jotka valmistavat tuotteensa parempilaatuisiksi ja maksavat veronsa asianmukaisesti. Olkoonkin että aito on kallis. Toinen painava juttu on työolosuhteet...En oo kovin kiinnostunut tukemaan lapsityövoimaa. Mä ihmettelen että täällä on näin paljon tyhjäpäitä (ja äitejä vielä?!) jotka ostaa kunhan on halpa ja kiva ja nätti, jee, kivaa!

Pari "kevyempää" linkkiä iltalukemiseksi:
http://plaza.fi/ellit/muoti-ja-kauneus/muoti/keikkuuko-kasivarrellasi-piraattilaukku
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/tuotevaarennokset.jsp
Ja tiukkaa asiaa Tullin sivuilta:
http://www.mtv3.fi/helmi/muoti/artikkeli.shtml/677522?muoti-shoppailu

Mä peesaan tätä täysillä ja tosiaan en ymmärrä miksi joku olisi piraattituoteista KATEELLINEN? :o :xmas: :whistle:

Jessus, tossa 100km päässä olis Viipuri, mistä saa niitä pilvin pimein jos kiinnostais, mutta ei. =)

No prkle nuo linkit meni väärin päin :D No, anyway...
Jotenkin on vaan vaikea ymmärtää teidän piraattishoppailijoiden ajatusmaailmaa. Ettekö tosiaan uhraa pienintäkään ajatusta laukun alkuperälle, ja mitä seurauksia piratismin tukemisesta on? Laukku maksaa kolme euroa ja näyttää melkein Vuittonilta, kyllä se meidän peräkylällä läpi menee, jee, ostetaan! Se on vain on vähän eri asia jossain Aasiassa tukea tuota "teollisuutta" jossa lapset pikku kätösineen askartelee laukut, kuin täällä Suomessa polttaa Kari Tapion levy. (Ei mulla oo mitään Kari Tapiota vastaan ja suon että hän saa voita leivän päälle, mutta kuitenkin...)

Olen matkustanut paljon ja Thaimaa on ehdoton suosikki edelleen - ei hävetä tykätä maasta enkä yhtään ihmettele, että on monien tykkäämä. Eihän siellä ole pakko maata vain rannalla ja shoppailla feikkilaukkuja - hyvänen aika! Vähän sama kuin Suomeen tulisi vain ostelemaan Lapin nukkeja.
Toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta, mutta tää rassaa kun aina pilkataan toisten valintoja (on täällä siis fiksujakin, mutta yleensä viestiketjut täynnä toisten halveeraamista ja sitä kautta omanarvontunnon nostoyrityksiä). Aruba on toiselle se ykköskohde, mutta senkin nähtyäni - halajan taas Thaimaahan. Upea luonto, ihana ruoka jne.

Thaimaahan en mene ostamaan feikkilaukkuja, mutta luontomatkojen yhteydessä sellaisiakin on tarttunut matkaan. Ovat miellyttäneet silmää, aina en ole tiennyt että on kopio jostain aidosta. Minusta esim. Louis Vuitton-kuvioidut laukut ovat kivan näköisiä, mutta tuntisin itseni typeräksi jos maksaisin aidon hinnan sellaisesta. En pyri esittämään, että mulla on aito Vuitton, mutta kun kuosi miellyttää sen verran, että mulla on matkakassi (feikki) tässä kuosissa. En ostanut katukauppiaalta vaan hienoksi laitetusta liikkeestä, jossa kauppias kyllä (Thaimaassa) kertoi, että ovat kopioita, mutta laadukkaampia sellaisia. Hintaluokka oli 70 e pienestä käsilaukusta ja menisi kyllä aidosta noin katukuvassa, mutta se ei ole mulle siinä se pointti ollenkaan, vaan ko. laukku sopii useimpiin vaatteisiini.

Yhteistyössä