Minkä kokoisia rv 36 syntyneitä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys liittyen:
missä se raja muuten menee, että onko keskonen vai ei? joutuuko esim. rv 36 syntynyt enää keskoskaappiin..?

Ei sinne joudu jos ei oo tarvetta... Mutta jos syntyy rv 37, niin on jo täysiaikainen vauva.
 
Meillä syntyi poika 36+1 ja oli mitoiltaan 2960g & 48cm. Viikoiltaan oli keskonen mutta kokonsa ja vointinsa puolesta "täysiaikainen", joten päästiin kotiin parissa päivässä.
 
Meidän pieni mies syntyi 35+5 ja mitat oli 2750g & 47cm.. Sairaalassa oltiin yhteensä 1,5 vkoa, koska pikkuinen oli sinivalohoidossa yht. 4,5 vrk keltaisuuden vuoksi. Muuten yhdeksän pisteen poitsu :)
 

Yhteistyössä