V
vieras
Vieras
Mä ostan lapsilleni järkeviä ja käytännöllisiä vaatteita ja päätän heidän puolestaan mitä he pukevat päälleen. Toki toivomuksia saa esittää, mutta meillä ei 3- ja 5-v päätä itse mitä suostuvat pukemaan. Parikin kaveria on kertonut kuinka heillä jää jotkut vaatteet vallan käyttämättä, kun lapselle ei kelpaa. 3-v ei suostu enää ollenkaan pukemaan housuja, joten ne jää nyt käyttämättä jne. Entä sitten kun lapsi haluaa pukea jotain, mikä ei ole säänmukainen? Saako hän sittenkin itse määrätä vai miten lapselle tässä kohtaa selitetään, että nyt tällä kertaa äiti päättää, ette pakkaseen voi lähteä pelkkä mekko päällä?
Mä olen varmaan tosi julma äiti, mut meillä ei 3- eikä vielä 5-vuotiaskaan päätä itse minkä värinen toppahaalari kelpaa talvella tms. Mulla ei ole varaa ostaa uutta vaatetta, jos se sattuukin olemaan lapsen mielestä väärän värinen tms.
Mä olen varmaan tosi julma äiti, mut meillä ei 3- eikä vielä 5-vuotiaskaan päätä itse minkä värinen toppahaalari kelpaa talvella tms. Mulla ei ole varaa ostaa uutta vaatetta, jos se sattuukin olemaan lapsen mielestä väärän värinen tms.