Jos kerron että lapsi heräilee monesti ennen kuutta (ei kuitenkaan aina) ja itse nousen ylös -viimeistään- seitsemältä, niin nyt se onkin ihan useita tunteja yksin joka aamu ...

Ja olen myös kertonut että meillä on hyvin pieni asunto, se on ihan sama menenkö sohvalle nuokkumaan vai olenko sängyssä, kerta niiden välissä on kaksi metriä. Lapsi saattaa olla seinän takana omassa huoneessa leikkimässä, ihan niinkuin saattaa olla päivisinkin kun minä olen esim. keittiössä. Miksi se on joidenkin mielestä paha juuri aamulla klo. 6, mutta muuten ok? Vai eikö teillä siis 3-vuotiaat saa edes päivisin olla yksin viereisessä huoneessa, tunteeko se silloinkin itsensä hyljätyksi? :O
Ja joo, meillä on vauva joka valvottaa paljon öisin. Päivisin minulla ei lepohetkiä ole juuri koskaan, koska lapset nukkuu eri aikoihin ja esikoinenkin alkanut välillä jättämään päiväunia kokonaan pois. Jos minä aamulla hieman tankkaan energiaa niin ei voi olla maailman suurin rikos. Paitsi tietysti mammapalstalla.

Ja helppoahan se on niiden puhua, joiden lapset ei herää klo. 5.30..... ja kuinka moni kotihoidossa oleva muka syö aamupalan klo. 6 tai peräti aiemmin? kyllä meillä syödään aamupala vasta 7-8 maissa.
Ja meidän lapsi ei ole koskaan tunkenut vaippoja pyttyyn tms, joten sen puoleen ei tarvitse meillä huolehtia. Mutta niinkuin sanottu, lapset on erilaisia.
Kuitenkin hyvä kuulla, että suurimman osan mielestä asia on ihan ok ja muutkin tekee näin

kiitos