Minkä ikäiset teillä saa nousta itse ylös aamuisin ennen vanhempia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Curling-äiti?;30739591:
Aloittajan kirjoitusten sävy ja kellonaika alkaa vaikuttaa siltä, että apu olisi oikeasti tarpeen. Nyr se mies ottamaan vastuuta esikoisesta!

:D Eiköhän aikuisille kiusaajille se apu olisi tarpeen. Varmaan kuitenkin aika normaalia imetellä vauvaa keskellä yötä.. :) Mies ottaa vastuuta esikoisesta, parhaillaankin. :)

Yksilöllistä todellakin, meillä esikoisella 2v8kk ollut lasten sänky jo 6kk mutta ei tule sieltä pois ennenkö mennään "hakemaan". Ja olen kyllä monesti sanonut että voi tulla pois jos herää koska ärsyttää myös käydä kyttäämässä milloin on herännyt että päästään päivä aloittaan. Nukkuu yleensä 8-9 asti ja itse pyrin heräämään aiemmin (7) että saan kahvit rauhassa juotua, vauva 2,5Kk nukkuu 9asti. Mutta jos esikko herää ennen 7 (silloin yleensä itkien) sanon että nukutaan vielä hetki ja aina nukahtaa vielä, muuten on huonotuulinen. Herätyskellon laitan aina varuks itselleni klo 9. että osaan päivän rytmittää.

Taidan olla vanhanaikainen vanhempi. Ei tulisi mieleenkään jättää lapsia yksin leikkimään tai tekemään aamupalaa jos itse en vaan jaksaisi nousta. Olen kahden lapsen yh, lapset 5v ja 1v5kk, aika samoihin aikoihin aina herätään, ja vaikkei herättäisikään, en jäisi makoilemaan lasten herättyä. Minusta on aikuisen tehtävä hoitaa lasten aamupalat sun muut. Liian pienenä liian iso vastuunotto ei johda hyvään. Kokisin jättäväni lapset vähän heitteille, jos jäisin itse loikoilemaan ja 5v väsäisi itse aamupalaa. Turvallisuudentunne syntyy lapselle siitä, että aikuinen ottaa vastuuta ja huolehtii.

Yhteistyössä