Minkä ikäisellä lapsella "pitäisi" olla jo oma huone?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Likka täyttää joulukuussa 5v. ja nukkuu mun kanssa samassa makkarissa, itse asiassa mun vieressä. Mun mielestä ei ole vielä mitään kiirettä likan saada omaa huonetta. Mutta tuleehan se jossakin vaiheessa eteen, että pitäisi olla jo erilliset makuuhuoneet.
 
Meidän 8veellä on periaatteessa OMA huone.

Kuopus nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa, mutta lelut ja leikit on siellä isosiskon huoneessa.
Silloin vain kun esikoisella on kaveri, pikkusisko ei ole tervetullut sinne. :heart:
 
Meidän makkarissa nukkuu keskimmäinen 6 v, kuopus 3 v ja me vanhemmat. Esikko nukkuu omassa huoneessaan. Pienemmät muuttavat ensi kesänä esikon huoneeseen ja esikko alakerran leikkihuoneeseen, 2 muuta makkaria siis yläkerrassa. Ja 2 pienintä tulevat saamaan oman huoneen kun esikko joskus muuttaa pois. Meillä ei siis ole aikomusta muuttaa tästä kodista koskaan mihinkään.
 
Pojal ollu oma huone 7 viikkoisesta. 1v7kk ikäisestä alkoi nukkumaan omassa huoneessaan.
Nyt 3 vuotiaana ymmärtää että hänellä tosiaan on oma huone. Aamuyöstä nukkuu meidän välissä.:D

Mulla itselläni ei koskaan ollut omaa huonetta. Jos tulis toinen lapsi niin sit saa isoveli jakaa huoneensa :)
 
Kouluikäisenä olisi hyv saada joku oma rauhallinen tila läksyjä varten, niin että voi myös laittaa oven kiinni ettei nuoremmat sisarukset tule häiritsemään.

Mutta te kun asutte likan kanssa kaksin niin en tiedä onko noinkaan kiirettä. Luulisi riittävän että tytöllä olisi oma nurkka mihin saa koulupöydän ja tavarat, todennäköisesti et kävisi häntä siellä häiritsemässä ja papareitaan sotkemassa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
poitsul ollu alusta asti oma huone,jossa rupes nukkuun yönsä 2kk ikäsenä.Mut jos muksuja ois enemmän,ni sit jakaisivat huoneen.Helppoa laittaa oma huone ku on vaan yks muksu ja kahestaan kolmios asutaan :)

Me asutaan kaksiossa eikä ainakaan vielä ole varaa muuttaa isompaan kämppään.
 

Yhteistyössä